20-08-2020, 02:02 AM
(19-08-2020, 11:31 PM)MrVanHool Έγραψε: Ωστόσο, τα μεταχειρισμένα 15ετιας που λες, το επιβατικό κοινό δεν θα τα γλιτώσει, απλά θα είναι του ΚΤΕΛ. Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ πως δεν θα προχωρήσουν σε αγορά οχημάτων για καθαρά τοπικές γραμμές - δεν νομίζω άλλωστε να περισσεύει τέτοιος ικανός αριθμός κατάλληλων οχημάτων από τα ΚΤΕΛ συνεργασίας για τις γραμμές της Αττικής.Σίγουρα οχήματα 15ετιας θα δούμε, τα ΚΤΕΛ άλλωστε που αναλαμβάνουν δεν διαθέτουν αστικά οχήματα. Το ερώτημα είναι αν θα μπουν και σε γραμμές midi (όπως Τοπικά Κηφισιάς κ.α.) που δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα στην αγορά σε σχέση με 12μετρα/18μετρα.
Προφανώς και εδώ και πολλά χρόνια, δεν υπάρχει διάθεση για προσλήψεις προσωπικού (που γίνονται αβέρτα σε άλλους τομείς του δημοσίου, με σαφώς μικρότερη ανάγκη), γι'αυτό και λέγαμε πως δεν υπαρχαν πολλές πιθανότητες για προκήρυξη θέσεων στην ΟΣΥ. Οπότε, μένει να δούμε σε πόσο χρόνο θα είναι έτοιμα τα ΚΤΕΛ να αναλάβουν. Και προφανώς θα συνδράμουν και τα γειτονικά με το Αττικής ΚΤΕΛ, για να γίνει σύντομα και αποτελεσματικά. Ενα θέμα είναι αν θα ακολουθηθεί η τακτική Θεσσαλονίκης, δηλαδή ανάθεση λειτουργίας των γραμμών από τον ΟΑΣΑ στο ΚΤΕΛ Αττικής κι αυτό στα υπόλοιπα ΚΤΕΛ, ή αν θα είναι απευθείας από τον ΟΑΣΑ στο κάθε ΚΤΕΛ ξεχωριστά.
Στο κομμάτι των γραμμών, αν και αρκετά πρώιμο ακόμα, νομίζω πως ο,τιδήποτε είναι εκτός του αστικού ιστού θα δωθεί, όχι απαραιτήτως μόνο Τοπικά. Σίγουρα, όπως προανέφερε και ο mercedes_elbo όλος ο τομέας 3, αλλά θα προσθέσω και σχεδόν όλα των τομέων 4, 5 και 7, τους "κορμούς" Ελευσίνας/Ασπροπύργου (845/71, 866, 876), τα 120, 122, 123, 171 και μην φτάσουμε να μιλάμε και για τον Κορμό Κηφισίας, το Α5, το Α15 ή τα Περάματα... Νομίζω πάντως ότι η ΟΣΥ δεν θα αφήσει τα Αεροδρόμια, τουλάχιστον όχι το Χ95. Θα είναι αυτοκτονική τέτοια απόφαση και άλλωστε και στο πρόσφατο παράδειγμα, το Χ1 είναι του ΟΑΣΘ, ενώ το 79 είναι του ΚΤΕΛ Σερρών.
Τέλος, αφου θα μικρύνει το παραγόμενο έργο της ΟΣΥ, ανάλογα θα μικρύνει και η επιδότηση της, άρα δεν νομίζω πως θα αλλάξει κάτι προς όφελος των κανιβαλισμένων.. Απλά θα πάψει ολοκληρωτικά να έχει ανάγκη η εταιρεία τόσα οχήματα. Και προσωπική μου εκτίμηση είναι και η ΟΣΥ δεν θα γλιτώσει τα leasing, εάν όχι για την αντικατάσταση των Ν1 που μπορεί να την καλύψουν τα οχήματα των ΚΤΕΛ, όσο για τα οχήματα της παραλαβής '98-'01 και των γκαζιερων 2ης γενιάς, που δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι θα φτάσουν τα χρόνια των Ν1...
Για τα Αεροδρόμια μακάρι να μείνουν στην ΟΣΥ. Όντως στη Θεσσαλονίκη το Χ1 έμεινε στον ΟΑΣΘ και ίσως έχει σχέση και με το ότι έχει αρθρωτά οπότε με σταθερό ποσό αποζημίωσης ανά χλμ δεν συμφέρει η νταλίκα από άποψη καυσίμων. Άλλωστε από όσο έχω δει δεν πήραν τα ΚΤΕΛ και άλλες νταλικογραμμές. Για την Αθήνα ένα διάστημα ανεβαίναν στο economix σωρηδόν άρθρα για την παραχώρηση γραμμών της ΟΣΥ στα ΚΤΕΛ με συνεχείς αναφορές στα Αεροδρόμια του στυλ πόσο κοστίζουν στην ΟΣΥ (σύγκριση απλών ΚΤΕΛ με τα αεροδρομιακά της ΟΣΥ που πληρώνουν διόδια/τέλη χρήσης στο Ελ. Βενιζέλος),τα λεωφορεία της δεν έχουν μπαγκαζιέρες, παίρνουν όρθιους κλπ ανυπόστατα. Φυσικά άμα γνωρίζεις την επιβατική κίνηση των Αεροδρομιακών υπό κανονικές συνθήκες ιδιαίτερα στα Χ95/6 ξέρεις ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να δρομολογηθεί με κάτι άλλο πέρα από αστικά 18μετρα όποιος και αν εκτελεί τις γραμμές..
Για να έχουμε μια εικόνα το πρόγραμμα δρομολόγησης Καθημερινής Χειμερινού (όχι τι εκτελείται στην πράξη) Τ.ΖΗΡ/ΧΑΛ/ΓΛΥΦ/ΘΡΙ συν ότι κυκλοφορεί σε Λιόσια/Μενίδια (πλην κορμών και 755), όλος ο τομέας 3 και κάτι 122, 123, 171, 866/876 είναι 177 λεωφορεία. Αν μπει τελικά και το Αεροδρόμιο είναι άλλα 26 αμάξια, σύνολο δηλαδή 203.
Θεωρητικά στην αρχή τα λεωφορεία που θα "εξοικονομηθούν" θα πάνε στις υπόλοιπες γραμμές. Την συνέχεια στη πορεία την ξέρουμε όμως ήδη..
Σίγουρα σταδιακά πρέπει να έρθουν και άλλα λεωφορεία. Το σωστό όμως είναι να έρθουν καινούρια με προδιαγραφές για την Αθήνα.