01-08-2020, 02:18 AM
(29-07-2020, 01:00 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Γνωρίζει κάποιος γιατί το 021 έγινε κυκλικό; Βρήκα την απόφαση του ΟΑΣΑ στη Διάυγεια, αλλά δεν αναφέρει αναλυτικά την αιτιολογία, παρά μόνο κείμενο-αίτημα της ΟΣΥ και επιτόπιο έλεγχο της υπηρεσίας. Αν το πρόβλημα ήταν οι παράνομες σταθμεύσεις και στάσεις των ΙΧ, ας έλυναν τοπικά αυτό το πρόβλημα (που είναι έτσι κι αλλιώς είναι τεράστια πληγή για τα ΜΜΜ). Η στάθμευση στο τέρμα ενός midi πού και πού δεν νομίζω ότι δημιουργούσε πρόβλημα στη γειτονιά. Σαν κυκλικό κερδίζει η ΟΣΥ σε οχήματα, δρομολόγηση ή κάτι ανάλογο;
Αλλά έστω και σαν κυκλικό, και καθώς η γραμμή είναι πολύ μικρή και μπορεί να γίνει υπολογισμός της διέλευσής του από πλ.Γκύζη, ακόμη και τις ώρες αιχμής (με κάποιο κατά προσέγγιση περιθώριο), θα μπορούσε να αναρτηθεί πίνακας διελεύσεων από τη στάση της πλατείας, ενώ τις ώρες μη αιχμής, εφόσον το όχημα έφτανε νωρίτερα, να υπήρχε τακτή αναχώρηση.
Ως ένα βαθμό με τα κυκλικά η ΟΣΥ κερδίζει σε οχήματα και δρομολόγηση. Στο 021 συγκεκριμένα όσο ήταν με ΑΦ/ΤΕ είχε χρόνο διαδρομής καθημερινές αιχμή 40' (20'+20') και είχε αρκετά θέματα. Μετά την μετατροπή σε κυκλικό ο χρόνος διαδρομής έγινε 35' και όμως σε γενικές γραμμές δεν υπάρχουν προβλήματα ως προς τον χρόνο διαδρομής. Ο λόγος είναι ότι συνήθως ανάλογα με την ώρα ο κυκλοφοριακός/επιβατικός φόρτος είναι κυρίως προς τη μια κατεύθυνση και με το κυκλικό "μοιράζεται" καλύτερα στο δρομολόγιο, το ίδιο και σε περίπτωση ενδεχόμενης καθυστέρησης. Σε άλλες περιπτώσεις ισχύει και το ότι οι χρόνοι διαδρομής είναι "στρογγυλοί" π.χ. 15'-20'-25' κλπ. οπότε αν μια γραμμή με ΑΦ/ΤΕ θέλει ανά κατεύθυνση π.χ. 16' θα δοθεί χρόνος 20' ενώ στο κυκλικό αφού ο πραγματικός κύκλος είναι 16'+16'=32' μπορεί να δοθεί 35' χωρίς να δημιουργείται ζήτημα. Τα παραπάνω έχουν φανεί και σε άλλες γραμμές που έχουν δουλέψει και σαν ΑΦ/ΤΕ και σαν κυκλικά λ.χ 051, 109, 131, 206, 237, 405 κ.α. Φυσικά όμως παίζει και ρόλο το κατά πόσο υπάρχουν προβλήματα παραμονής του λεωφορείου στο Τέρμα είτε λόγω παρκαρισμένων/όχλησης της περιοχής είτε λόγω συμφόρησης από τα ίδια τα λεωφορεία της ΟΣΥ (βλ. Δάφνη).