09-07-2020, 06:02 PM
(09-07-2020, 01:56 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Εκτός αν μου διέφυγε, δεν είδα κάτι σχετικό με το θέμα που ιδρύω. Επειδή αργά ή γρήγορα ηλεκτρικά λεωφορεία θα έρθουν και στην Αθήνα, και η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια, νομίζω πως χρειάζεται μια ξεχωριστή γωνιά στο forum.Οι οποιεσδήποτε εξαγγελίες για ανανέωση στόλου που έχουν κυκλοφορήσει, είναι λόγια του αέρα από όλους. Κανένας διαγωνισμός δεν θα γίνει φέτος.
Αφορμή είναι η "Ανοιχτή Πρόσκληση προς την Αυτοκινητοβιομηχανία: Διάθεση ηλεκτροκίνητων λεωφορείων για δοκιμαστική λειτουργία στο δίκτυο Αστικών Συγκοινωνιών", που δημοσιεύτηκε από το Υποδομών και Μεταφορών (https://www.yme.gr/hidden-cat/item/8365-...gkoinonion). Εν ολίγοις, ζητούνται χορηγικά ηλεκτρικά οχήματα ως τον Ιούνιο του 2021, για να δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες και να προσδιοριστούν άλλοι κρίσιμοι παράγοντες (φορτίσεις, υποδομές κλπ).
Βέβαια, κάτι τέτοιο ίσως σημαίνει πως ο διαγωνισμός, που έχει ειπωθεί από τον υπουργό ότι θα προκηρυχθεί το Σεπτέμβριο, είτε δεν ισχύει, είτε θα βγει σε δύο φάσεις, πρώτα για τα diesel & φυσικό αέριο οχήματα και μετά για τα ηλεκτρικά. Γενικά η κατάσταση είναι "ελεύθερος σκοπευτής". Μέχρι τώρα, από Σπίρτζη, Καραμανλή, ΟΑΣΑ κλπ ακούγονται άλλα νούμερα συνολικά, άλλο μείγμα οχημάτων, άλλοι χρόνοι προκήρυξης, άλλη κατανομή για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Να προσθέσω και τα εξής: (1) την αγνοούμενη πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής, που από τα 92 οχήματα, τα 12 θα ήταν ηλεκτρικά και (2) την περσινή promo κυκλοφορία οχήματος της BYD στην Αθήνα.
Τέλος, είναι αναμενόμενο μια γενικευμένη χρήση ηλεκτρικών λεωφορείων να αποτελέσει την αιτία για την κατάργηση των τρόλεϊ. Μια γρήγορη σκέψη μου, είναι πως θα ήταν καλό να διατηρηθεί μία γραμμή για ιστορικούς λόγους - και αυτή να είναι η 20, ως η πρώτη που κυκλοφόρησε, αλλά και λόγω της διαδρομής του (θέα, όχι κέντρο Αθήνας).
Η επόμενη "πράξη" στο έργο θα παιχτεί του χρόνου το καλοκαίρι που θα έρχεται η ώρα για την απόσυρση των Ν1 και θα επικαλεστούν στενότητα χρόνου για να πάρουμε leasing λεωφορεία (που ο ίδιος ο υπουργός λέει πως είναι λύση ανάγκης το leasing και δεν έχουν την ίδια βαρύτητα με διαγωνισμό για νέα οχήματα κατά τα άλλα..)
Αν ήθελαν να είναι πιστευτοί πως ενδιαφέρονται να κάνουν διαγωνισμό για νέα οχήματα, θα έπρεπε να τον έχουν ήδη προκηρύξει, ώστε με τις ενστάσεις, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τον εύλογο χρόνο παράδοσης των πρώτων οχημάτων κτλ, τα πρώτα να έχουν έρθει στο τέλος του 2021.
Στο θέμα μας τώρα που είναι τα ηλεκτρικά λεωφορεία - που αρχές Ιουλίου είχαν πει πως θα κυκλοφορούσαν τα 2 πρώτα, άγνωστο πως διέρρευσε αριθμός, αφού προτάσεις δεν είχαν γίνει ακόμα - είναι εκτός πραγματικότητας, η κατάργηση των τρόλεϋ. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν έχουν δοκιμαστεί για να ξέρουμε τα ελαττώματα τους, αλλά αν κρίνουμε από τα οχήματα φυσικού αερίου που στα 15 χρόνια έχουν γονατίσει τα μισά, νομίζω πως έπρεπε να στοχεύουμε στην αγορά diesel οχημάτων και όχι τεχνολογιών που οικονομικά δεν αντέχουμε. Αν είμασταν Λωζάννη που σε 12 χρόνια αλλάζαμε τα οχήματά μας να το συζητάγαμε..
Πόσο μάλλον λοιπόν, να μιλάμε για την κατάργηση των τρόλεϋ, που έχουν άλλα ηλικιακά στάνταρ από τα λεωφορεία και δη τα ηλεκτρικά. Τα τρόλεϋ έχουν έτοιμες υποδομές που είναι εντελώς ασύμφορο να παραμείνουν αναξιοποίητες, όταν τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα μπορούσαν να αναλάβουν το 022 πχ.. Στο ακραίο σενάριο που θα ίσχυε η κατάργηση των τρόλεϋ, δεν θα ήταν υποχρεωτικά πλήρης, θα μπορούσαν κάποιες γραμμές να μετατραπούν σε ηλεκτροκινητες πχ 15..
Το ενδιαφέρον είναι να δούμε πλην του BYD του Πετρόπουλου, ποιοι άλλοι αντιπρόσωποι θα φέρουν δείγματα. Αν και άπιαστο όνειρο για τα οικονομικά της ΟΣΥ, εγώ εύχομαι να κατέβει ο Δημόκας, αν όχι με το Exqui City που βγαίνει και φουλ ηλεκτρικό, με το newA308 τουλάχιστον!
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''