Αξιολόγηση Θέματος:
  • 9 Ψήφοι - 3.33 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Γραμμές ΕΑΣ με παραλλαγή διαδρομής (Α, Β, Γ...)
#30
(01-10-2019, 09:48 AM)pvuccino Έγραψε: Aπλά σε ρώτησα γιατί στο χάρτη του '79 τις έχει κάπως διαφορετικές τις γραμμές της Αργυρούπολης και αναρωτιόμουν αν είχαν αλλάξει μέσα στα χρόνια μέχρι το '95 που καταργήθηκαν. Πχ το 104 από Γ.Γεννηματά έβγαινε Κων.Αθανάτου όπως το 'γραψες. αλλά δεν έστριβε Αγ.Νεκταρίου όπως το 124 σήμερα, αλλά πιο πριν στη Μετεώρων, όπου συνέχιζε ευθεία στη Μυστρά, όπως και το 154 στην αντίθετη κατεύθυνση. Επίσης το 104 δεν έβγαινε κατευθείαν από Μυστρά στην Ανδρ.Παπανδρέου, αλλά χρησιμοποιούσε την οδό Επιδαύρου και μετά από Ανδρ.Παπανδρέου για να ξαναβγεί Γ.Γεννηματά περνούσε από την (μερικώς πεζοδρομημένη τώρα) οδό Αρχιπελάγους. (και το ίδιο έκανε και το 154 αντίστροφα) Τέλος το 154 από Ανδρ.Παπανδρέου δε χρησιμοποιούσε τη Βασ.Όλγας για να ξαναβγεί στη Μυστρά, αλλά μια πολύ μεγαλύτερη κυκλική διαδρομή, που εκτελούσε και το 105 που συνέχιζε μετά προς Αγ.Τριάδα.  Συγκεκριμένα, από Ανδρ.Παπανδρέου έστριβε στην Εφέσου, απο 'κεί στη Μυστρά και μετά κάθετα στην Αριστοφάνους. Από Αριστοφάνους έστριβε στην Αριστίππου, συνέχεια στην Αριστείδου και αριστερά στην Αριστομένους, που συνέχιζε ως Ιθάκης και μέσω της οδού Κνωσού ξανάβγαινε στη Μυστρά. Τώρα ως προς το κομμάτι με την Αγ.Νεκταρίου, πάντα αναρωτιόμουν αν οι γραμμές είχαν επέκταθεί μέχρι εκεί πριν το '95, μιας και το 124 που ανέλαβε αυτό το κομμάτι μετά περνούσε όντως απο 'κει. Το ίδιο ισχύει και για τη διαδρομή του 124 μέσω Μυστρά/Ιθάκης ως μονοδρόμους, παρ'όλο που οι παλιές γραμμές στο χάρτη του '79 φαίνονται να χρησιμοποιούν μόνο τη Μυστρά ως άνοδο/κάθοδο. Και γι' αυτό σε ρώτησα αν είχες κάποιες πληροφορίες για τις γραμμές λίγο πριν καταργηθούν, που θα επιβεβαίωνε το πότε έγιναν αυτές οι αλλαγές.
  Επίσης για τα Σούρμενα. Μου έκανε εντύπωση ότι άλλαξαν κάποια στιγμή οι διαδρομές τους κι ότι το ένα ανέβαινε/κατέβαινε από Βορ.Ηπείρου και το άλλο από Ελ.Ανθρώπου, γιατί δεν το γνώριζα. Αυτό ας πούμε από που το έμαθες; Γιατί σίγουρα δεν ήταν στο χάρτη του '79 που περιγράφει τις διαδρομές όπως τις αναγράφεις στην αρχή. Επίσης εντύπωση μού 'κανε το γεγονός ότι το 236 έκανε τέρμα στην οδό Θράκης και όχι στον Αγ.Τρύφωνα. Τώρα το 236 δεν αναφέρεται αναλυτικά στο χάρτη του '79, παρά μόνο σαν νέα γραμμή που είχε ιδρυθεί στο διάστημα '79-'81 που πρωτοεκδόθηκε ο χάρτης, αλλά χωρίς περιγραφή της διαδρομής. Εμένα οι πληροφορίες μου (κυρίως από το βιβλίο "Από τα Παμφορεία στο Μετρό") είναι ότι έκανε τέρμα στον Αγ.Τρύφωνα. Όχι ότι αποκλείεται να έκανε στη Θράκης ή να άρχισε από Αγ.Τρύφωνα και να πήγε μετά στη Θράκης. Ίσα ίσα θά 'βγαζε και νόημα, μιας και η γραμμή που το αντικατέστησε, το Β4 έκανε όντως τέρμα εκεί. Απλά αναρωτιέμαι από που βρήκες τις πληροφορίες και κατά πόσο είναι έγκυρες, ώστε να τις τοποθετήσω και στο δικό μου "αρχείο". (Το κεφάλι μου!)
  Και τέλος για τη Δάφνη. Στο χάρτη του '79 δεν έκανε αναλυτική περιγραφή της διαδρομής του 233, αν και το έδειχνε να τερματίζει στην Πλ.Αγ.Βαρβάρας. Έκανε όμως αναλυτική περιγραφή του 229, που στην κατεύθυνση προς Δάφνη δεν έστριβε από Βουλιαγμένης στην Εθν.Μακαρίου όπως το 228, αλλά συνέχιζε ευθεία στη Βουλιαγμένης μέχρι περίπου το ύψος της Πλ.Καλογήρων όπου έστριβε δεξιά στην Έλλης. Από την Έλλης έστριβε αριστερά στην Αγ.Βαρβάρας και δεξιά στην Αρκαδίου, μέσω της οποίας έβγαινε στην Εθν.Μακαρίου και μετά συνέχιζε όπως το 228. Στην επιστροφή έστριβε ξανά από Εθν.Μακαρίου στην Αρκαδίου, μετά αριστερά στην Αγ.Βαρβάρας και ξανά αριστερά στην Ελ.Βενιζέλου απ' όπου επέστρεφε στην Εθν.Μακαρίου και μετά ακολουθούσε ξανά τη διαδρομή του 228 προς Αθήνα. Επίσης και το 218 το δείχνει να διέρχεται από Αρκαδίου, Αγ.Βαρβάρας και Ελ.Βενιζέλου, άρα μήπως ήταν αυτές οι γραμμές που περνούσαν απο 'κεί (γιατί λες ότι ξέρεις ότι περνούσε λεωφορείο απο 'κεί, που είναι σωστό) και όχι το 233; Όχι ότι αποκλείεται να περνούσε ΚΑΙ το 233 απο 'κεί, απλά δεν έχουμε πληροφορίες γι' αυτό. Εκτός κι αν γνωρίζεις κάτι που δε γνωρίζω εγώ, οπότε σ' αυτήν την περίπτωση πάσο!

Για τις γραμμές Αργυρούπολης/Τερψιθέας επειδή δεν τις θυμάμαι ο ίδιος πριν γίνουν οι κορμοί Α4, Β4 κλπ ρώτησα παλιό κάτοικο της περιοχής που ξέρω και μου περιέγραψε πάνω-κάτω (χωρίς λεπτομέρειες) τις διαδρομές που είπα παραπάνω. Να διευκρινίσω ότι μιλάμε για εποχή γύρω στο '90, πιο παλιά δεν ξέρω πως ήταν. Εμένα μου έκανε μεγάλη εντύπωση όταν έμαθα ότι τα 104/54 έφταναν μέχρι Τερψιθέα, κοντά στη διαδρομή του 105/124, παρόλο που ήταν Αθήνα-Αργυρούπολη και όχι Αθήνα-Τερψιθέα, γι αυτό έγραψα τις πληροφορίες που είχα εδώ για να δω μέχρι πότε ίσχυαν αυτές οι διαδρομές (πάντα άκουγα από άλλους γι αυτά τα λεωφορεία και πίστευα ότι είχαν τέρμα στον Αγ. Τρύφωνα ή κάπου μέσα στην Αργυρούπολη). Για το 236 ξέρω με σιγουριά ότι πριν γίνει Β4 είχε τέρμα στη Θράκης, πιο παλιά μπορεί όντως να είχε τέρμα στον Αγ. Τρύφωνα. Για το 233 δεν είχα ακούσει κάτι, είναι κάτι σαν γραμμή-φάντασμα για την περιοχή και λίγοι το θυμούνται, αλλά κρίνοντας ότι, πριν το μετρό, οι γραμμές Δάφνης περνούσαν απ' αυτές τις οδούς, υπέθεσα ότι και το 233 από κει πήγαινε. Πάντως γενικά πιστεύω ότι μόνη αξιόπιστη πηγή για παλιές διαδρομές κλπ είναι χάρτες της εποχής ή κάποιο έγκυρο πρόσωπο, πχ παλιός οδηγός ή εργαζόμενος του ΟΑΣ. Το λέω επειδή έχει τύχει να ακούσω σε συζητήσεις ότι πιο παλιά το Α1 και Α2 περνούσαν από Βουλιαγμένης μαζί με το Α3 (στη Δάφνη συγκεκριμένα) ή ότι το 125 (Νομισματοκοπείο-Βάρκιζα) πήγαινε μέχρι το μετρό του Ελληνικού.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Γραμμές ΕΑΣ με παραλλαγή διαδρομής (Α, Β, Γ...) - από hellenicbus - 01-10-2019, 12:43 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)