Αξιολόγηση Θέματος:
  • 12 Ψήφοι - 2.33 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Agelioforos]«Κόβει» τα μεταμεσονύκτια δρομολόγια ο ΟΑΣΘ,τα πυκνώνει στις ώρες αιχμής
#3
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Σε... αγωνιώδεις προσπάθειες έχει αποδυθεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετά και τις έντονες αντιδράσεις που ξέσπασαν, προκειμένου να προλάβει να «παγώσει» την αλλαγή των προγραμμάτων όλων των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ που προγραμματίστηκε να ισχύσει από μεθαύριο, Παρασκευή. Με την αλλαγή αυτήν ο ΟΑΣΘ επιχειρεί να βάλει «μαχαίρι» σε όλα τα δρομολόγια μετά τα μεσάνυχτα, πλην της γραμμής 78Ν, που εκτελεί το δρομολόγιο ΚΤΕΛ - αεροδρόμιο και είναι μεταμεσονύκτια.

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, που είναι Θεσσαλονικιός, αλλά και συγκοινωνιολόγος, και γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες της πόλης, φαίνεται ότι θα πάρει πάνω του το θέμα. Για το λόγο αυτό συγκαλεί το ερχόμενο Σάββατο 2 Οκτωβρίου έκτακτη σύσκεψη, με τη συμμετοχή του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) και του ΟΑΣΘ, με θέμα την αναδιάρθρωση των δρομολογίων των λεωφορειακών γραμμών. Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, «στη σύσκεψη θα επανεξεταστούν οι αποφάσεις για την αναμόρφωση των δρομολογίων του Οργανισμού από 1ης Οκτωβρίου, με στόχο την ορθολογικότερη οργάνωσή τους και ταυτόχρονα τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού».

Πανηγυρικά...

Η σχετική απόφαση δημοσιοποιήθηκε από τον ΟΑΣΘ μόλις την περασμένη Παρασκευή, σχεδόν πανηγυρικά, αφού σε σχετική ανακοίνωση τονιζόταν ότι από την 1η Οκτωβρίου θα εφαρμόζονται νέα, βελτιωμένα προγράμματα, με τα οποία βελτιώνονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες. Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης υπογραμμιζόταν ότι «η ορθολογικότερη οργάνωση των πρώτων πρωινών και των τελευταίων νυχτερινών δρομολογίων, διά της υιοθέτησης, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, εύκολα απομνημονεύσιμων ωρών αναχώρησης από τις αφετηρίες και τα τέρματα, συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών». Πάντως, παρά το ότι η σχετική ανακοίνωση έγινε τώρα, η απόφαση είχε ληφθεί τον περασμένο Ιούλιο.

Στη σύσκεψη του Σαββάτου θα μπουν στο τραπέζι... όλα απ' την αρχή, με στόχο να υπάρξει νοικοκύρεμα στα έξοδα του ΟΑΣΘ και περιστολή δαπανών, όχι όμως σε βάρος συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία.

Αναστολή

Το υπουργείο, σύμφωνα με πληροφορίες, επιχειρεί την αναστολή της εφαρμογής του νέου προγράμματος, κάτι όμως που δεν είναι καθόλου εύκολο. Κι αυτό, καθώς ο ΟΑΣΘ προχωρά σε προγραμματισμό τριμήνου (ωράρια εργαζομένων, έναρξη - λήξη βάρδιας, ρεπό κ.λπ.) και μέσα σε μόλις δύο μέρες είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει ένα πρόγραμμα το οποίο καταρτίστηκε μέσα σε μήνες.

Εξάλλου, το πρόγραμμα αφορά περίπου 1.500 εργαζομένους σε περίπου 70 λεωφορειακές γραμμές. Τα πράγματα κάνει ακόμα δυσκολότερα το γεγονός ότι αλλαγές δεν έχουν γίνει μόνο στη λήξη των δρομολογίων αλλά και κατά τη διάρκεια της ημέρας, αφού ο προγραμματισμός προβλέπει αύξηση της συχνότητας διέλευσης των αστικών τις ώρες αιχμής.

Το ΕΚΘ

Πρωτοβουλία για το θέμα αποφάσισε να πάρει και το Εργατικοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, καθώς με τα νέα προγράμματα του ΟΑΣΘ πλήττονται δεκάδες χιλιάδες φοιτητές που ζουν στη Θεσσαλονίκη, χιλιάδες επιχειρήσεις (καφετερίες, μπαρ, εστιατόρια) που ζουν κατά κύριο λόγο από τους φοιτητές, αλλά και μια «στρατιά» εργαζομένων που δουλεύουν στις επιχειρήσεις αυτές και σχολάνε μετά τις 12 τα μεσάνυχτα.

«Σκοπεύουμε να συζητήσουμε το θέμα με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, ώστε αφενός να δούμε με ποια λογική λήφθηκε η σχετική απόφαση, αφετέρου να βρούμε τρόπους βελτίωσης της κατάστασης προς όφελος των εργαζομένων και γενικότερα της ζωής της πόλης», σημείωσε ο αντιπρόεδρος του ΕΚΘ, Μάκης Κούρας.

Αντιδράσεις

Η ανακοίνωση του ΟΑΣΘ, παρά το ότι επιχειρήθηκε να περάσει ως μία θετική παρέμβαση προς το επιβατικό κοινό, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, καθώς η Θεσσαλονίκη, μια πόλη ενός εκατομμυρίου κατοίκων, αποφασίστηκε να μένει χωρίς συγκοινωνία από τις 12 το βράδυ και μετά.

Ομως, στη Θεσσαλονίκη, που... δεν κοιμάται ποτέ, αυτό σήμαινε ότι θα δινόταν ώθηση στα ταξί και στα ΙΧ. Πέραν του ότι τα ταξί είναι ασύμφορα και για τους φοιτητές, αλλά και για τους εργαζομένους που δουλεύουν βράδυ, ΙΧ δεν έχουν όλοι. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι καταβάλλονται προσπάθειες από την Πολιτεία, προκειμένου οι πολίτες να στραφούν στα μέσα μαζικής μεταφοράς και το κόψιμο των νυχτερινών δρομολογίων ερχόταν να αναιρέσει αυτήν την προσπάθεια, ωθώντας τους στο ΙΧ. Ετσι, ο... ξεσηκωμός από τους πολίτες, αλλά και πολλές κοινωνικές ομάδες, ήταν δεδομένος.

Για τα λεφτά

Οι επιχειρούμενες αλλαγές σχεδιάστηκαν σε μια προσπάθεια να μειωθούν τα έξοδα του ΟΑΣΘ, καθώς το βράδυ οι λεωφορειακές γραμμές δεν έχουν την πληρότητα που έχουν τα πρωινά, άρα ούτε και τα αντίστοιχα έσοδα.

Αυτό, εξάλλου, παραδέχεται και ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), Παναγιώτης Παπαϊωάννου, του φορέα ο οποίος ενέκρινε το νέο πρόγραμμα του ΟΑΣΘ. Χωρίς την έγκριση του ΣΑΣΘ, ο ΟΑΣΘ δε θα μπορούσε να προχωρήσει σε καμία αλλαγή.

«Πρέπει να επιτευχθεί μείωση του κόστους του ΟΑΣΘ. Ορισμένα από τα δρομολόγια που κυκλοφορούν αργά το βράδυ δημιουργούν υπερωρίες και έξτρα κόστη για τον Οργανισμό, τα οποία καλούνται να πληρώσουν οι Ελληνες φορολογούμενοι, αφού το εισιτήριο του ΟΑΣΘ επιδοτείται. Οταν υπάρχει μια δυσάρεστη οικονομική κατάσταση, τα μέτρα δεν μπορούν να είναι ευχάριστα. Θα θέλαμε να έχουμε συγκοινωνία όλη τη νύχτα. Μπορούμε να το αντέξουμε οικονομικά; Σε αντιστάθμισμα της περικοπής των νυχτερινών δρομολογίων, υπάρχει η πύκνωση των δρομολογίων τη μέρα, δηλαδή η καλύτερη εξυπηρέτηση του κύριου όγκου των επιβατών του ΟΑΣΘ. Σαφώς και υπάρχουν και άλλοι τρόποι μείωσης του κόστους του ΟΑΣΘ. Ομως, δεν είναι δεδομένη η αποτελεσματικότητά τους», επισημαίνει ο κ. Παπαϊωάννου.

Η σύσκεψη του Σαββάτου, υπό τον υφυπουργό, ενδεχομένως να δώσει λύσεις, προωθώντας άλλους τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων από τον ΟΑΣΘ.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΟΑΣΘ

«Το ενδεχόμενο κατάργησης των δρομολογίων του ΟΑΣΘ μετά τα μεσάνυχτα έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι κάνουν χρήση της δημόσιας αστικής συγκοινωνίας τις ώρες αυτές. Μια τέτοια προοπτική δε συνάδει με τον κοινωνικό χαρακτήρα της αποστολής που πρέπει να επιτελεί ο Οργανισμός. Είναι φανερό ότι για μερίδα πολιτών της Θεσσαλονίκης η χρήση των δρομολογίων αυτών του ΟΑΣΘ αποτελεί ''ανάγκη'' και όχι ''επιλογή''», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο τομεάρχης Μεταφορών της ΝΔ, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Σταύρος Καλαφάτης.

Εξάλλου, δράση - διαμαρτυρία οργανώνει σήμερα στις 10.30 το πρωί στα γραφεία του ΟΑΣΘ, στη γωνία των οδών Αλεξάνδρου Παπαναστασίου και Μάρκου Μπότσαρη, ο ΣΥΡΙΖΑ, που σε σχετική ανακοίνωσή του υπογραμμίζει ότι αντιδρά στο αντιλαϊκό μέτρο του Οργανισμού.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
«Χειρόφρενο» στον ΟΑΣΘ από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - από Cmaniac - 29-09-2010, 08:31 AM

Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [NewsIt.gr] Στις δέκα το βράδυ τα τελευταία δρομολόγια του ΟΑΣΘ το Μεγάλο Σάββατο GeorgIrisbus 0 2.052 14-04-2012, 04:40 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [Agelioforos.gr] 18 νέα λεωφορεία στις γραμμές του ΟΑΣΘ Konstantinos MercedesBenz 1 3.515 27-12-2011, 03:52 PM
Τελευταία Δημοσίευση: george-oasth
  [Agelioforos.gr] Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του ΟΑΣΘ Konstantinos MercedesBenz 0 2.216 28-06-2011, 05:22 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz
  [Agelioforos.gr] ΟΑΣΘ: δρομολόγια της ταλαιπωρίας τα Σάββατα Konstantinos MercedesBenz 0 2.358 07-04-2011, 04:49 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz
  [Agelioforos.gr] Θεσσαλονίκη: «Επιστρέφουν» τα νυχτερινά δρομολόγια του ΟΑΣΘ Cmaniac 2 5.152 01-11-2010, 04:37 PM
Τελευταία Δημοσίευση: giorgos -1-

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)