20-09-2010, 01:16 PM
ΟΑΣΑ
Χάρτης υποχρεωσεων προς τον καταναλωτη εκδοση 15 (φιλοξενειται και στην ιστοσελιδα μας)
Χάρτης υποχρεωσεων προς τον καταναλωτη εκδοση 15 (φιλοξενειται και στην ιστοσελιδα μας)
Σύναψη:VII. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΑ ΑΙΤΗΜΑ, ΥΠΟΕΙΞΗ, ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
Κάθε πολίτης μπορεί να απευθύνεται εγγράφως (ταχυδρομικά, φαξ) ή ηλεκτρονικά (email)
στον ΟΑΣΑ ή σε κάθε εταιρεία παροχής συγκοινωνιακού έργου για θέματα της
αρμοδιότητάς της και να διατυπώνει οποιοδήποτε αίτημα, υπόδειξη ή διαμαρτυρία σε
σχέση με το παρεχόμενο έργο.
Το μήνυμα διαβιβάζεται στην αρμόδια οργανωτική μονάδα της εταιρείας που δέχεται το
μήνυμα, η οποία είτε το εξετάζει και απαντά στον ενδιαφερόμενο, είτε το διαβιβάζει στις
υπηρεσίες της αρμόδιας εταιρείας ενημερώνοντας σχετικά τον ενδιαφερόμενο.
Στην περίπτωση κατάθεσης αιτήματος, υπόδειξης ή καταγγελίας, η αρμόδια εταιρεία
υποχρεούται εντός 30 ημερών από την κατάθεση αιτήματος / καταγγελίας, να εξετάσει
και να απαντήσει στον ενδιαφερόμενο. Στις περιπτώσεις που απαιτείται αυτοψία ο
χρόνος αυξάνεται σε 40 ημέρες.
Σύναψη:IX. ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΠΙΒΑΤΩΝ-ΠΟΛΙΤΩΝ
• Η μη τήρηση των διατάξεων του παρόντος Χάρτη Υποχρεώσεων προς τους
Καταναλωτές (Χ.Υ.Κ.) δύναται να δημιουργήσει δικαίωμα καταβολής αποζημίωσης
στον θιγόμενο επιβάτη ή πολίτη, το ύψος της οποίας καθορίζεται παρακάτω.
• Η καταβολή της αποφασιζόμενης από την εταιρεία παροχής συγκοινωνιακού έργου
αποζημίωσης γίνεται είτε με καταβολή μετρητών είτε με διάθεση αριθμού εισιτηρίων
ισόποσης αξίας.
• Σε κάθε συγκεκριμένο επιβάτη ή πολίτη γενικότερα καταβάλλεται μία και μόνο φορά
η προβλεπόμενη αποζημίωση, εφόσον αφορά στο αυτό θέμα του Χ.Υ.Κ.
• Η καταβολή της αποζημίωσης μπορεί να γίνει και χωρίς την εισαγωγή της υπόθεσης
στην Επιτροπή Επίλυσης Διαφορών.
• Ο επιβάτης οφείλει να διατυπώσει εγγράφως, το αργότερο εντός 10 εργασίμων
ημερών, το περιστατικό στο οποίο αναφέρεται με το αίτημά του.
Η αποζημίωση ορίζεται ως εξής:
• Ανάρμοστη, αποδεδειγμένα, συμπεριφορά υπηρεσιακών οργάνων προς τον επιβάτη
κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων τριάντα ευρώ (30€).
Απαραίτητη προϋπόθεση, στην περίπτωση αυτή, είναι ο πειθαρχικός έλεγχος που θα
ασκηθεί από την αρμόδια εταιρεία παροχής συγκοινωνιακού έργου να καταλήξει
τελεσίδικα στην πειθαρχική καταδίκη του υπαίτιου υπαλλήλου.
• Μη έγκαιρη απάντηση σε έγγραφο, που περιέχει βάσιμο και δίκαιο αίτημα, υπόδειξη ή
επισήμανση του πολίτη - χρήστη των υπηρεσιών της εταιρείας παροχής συγκοινω-
νιακού έργου τριάντα ευρώ (30€).
• Επιπλέον, σύμφωνα με τους εσωτερικούς κανονισμούς του ΟΑΣΑ και των ΕΘΕΛ-
ΗΛΠΑΠ-ΗΣΑΠ–ΑΜΕΛ-ΤΡΑΜ-ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ, η μη τήρηση ή η πλημμελής παροχή των
οφειλομένων προς τους πολίτες υπηρεσιών, δύναται να επισύρει πειθαρχικό έλεγχο
των υπευθύνων οργάνων του, η δε απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου
κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο πολίτη-επιβάτη.