Αξιολόγηση Θέματος:
  • 7 Ψήφοι - 2.57 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Περιορισμοί Επιβίβασης / Αποβίβασης
#1
Οι περιορισμοί στην αποβίβαση προς τέρμα και στην επιβίβαση προς αφετηρία, ήταν κυρίως κατάλοιπο των "Συμβατικών Δεσμεύσεων" μεταξύ ιδιωτικών εταιρειών και ιδιωτικών λεωφορείων.

Όπου εξυπηρετούσε η ΗΕΜ και οι ΕΗΣ απαγορευόταν να εξυπηρετούν τα ιδιωτικά λεωφορεία. Το ίδιο ίσχυε και μεταξύ των ΚΤΕ μακρυνών και κοντινότερων διαδρομών. Το ΚΤΕ Μεσογείων εξυπηρετούσε μόνο τα Μεσόγεια και κατέβαζε μετά την Αγία Παρασκευή όπου εξυπηρετούσε το ΚΤΕ Αγ. Παρασκευής. Όταν αργότερα τα δύο ΚΤΕ μπήκαν στο 2ο ΚΤΕΛ Αθηνών τα λεωφορεία των γραμμών των Μεσογείων κατέβαζαν κατά τη μετάβαση, από τις 9 το πρωί ως τις 9 το βράδυ, μετά την Αγία Παρασκευή. Τις άλλες ώρες αποβίβαζαν από Καρανίκα και πέρα. Στην επιστροφή παραλάμβαναν επιβάτες από παντού.

Τα λεωφορεία που ανέβαιναν τη Βασ. Σοφίας κατέβαζαν μετά τους Αμπελοκήπους και στην επιστροφή δεν παραλάμβαναν μετά τη Ζέρβα. Αυτό γινόταν γιατί τη Βασ. Σοφίας την εξυπηρετούσε η ΗΕΜ με τη γραμμή Αμπελοκήπων (τραμ 7, τρόλλεϋ 7 & 3). Όταν η γραμμή τρόλλεϋ 3 επεκτάθηκε μέχρι τον Ερυθρό επί ΗΛΠΑΠ, δεν επεκτάθηκε και οι συμβατική δέσμευση της γραμμής επειδή πλέον τα ΗΛΠΑΠ ήταν κρατικά, και τα λεωφορεία εξακολουθούσαν να απιβιβάζουν και να παραλαμβάνουν επιβάτες όπως και πριν. Μετά το 1977 και την κρατικοποίηση των ΕΚΤΕΛ, αφού είχαν κρατικοποιηθεί και οι ΕΗΣ, ο ΟΑΣ κατάργησε τις "Συμβατικές Δεσμεύσεις" ως μη έχουσες πλέον αντικείμενο. Διατήρησε όμως τους περιορισμούς κατά τη μετάβαση σχεδόν όπως και πριν, στη Βασ. Σοφίας, την Πατησίων, κλπ, αλλά επέτρεψε την ελεύθερη επιβίβαση κατά την επιστροφή. Αυτό αρνούνταν να το εφαρμόσουν πολλοί εισπράκτορες και δυό φορές με κατέβασαν οι εισπράκτορες από λεωφορείο του Παπάγου, όταν μπήκα στον Ευαγγελισμό για να πάω στην Ακαδημία. Ήμουν γύρω στα 16 αλλά δεν μάσαγα και τους τρέσαρα αναφορές να είναι όλες δικές τους. Μάλιστα μετά τη δεύτερη φορά επανεκδόθηκε και η εγκύκλιος την οποία και μου κοινοποίησαν. Τώρα γιατί δεν έπαιρνα τα τρόλλεϋ ή τα λεωφορεία των "Συμβατικών γραμμών" 3-7 Πατήσια-Ερυθρός του 1ου ΚΤΕΛ; Μπορεί να πέρναγαν κάθε 2-3 λεπτά, ήταν όμως πάντα ασφυκτικά γεμάτα. Ενώ τα επιστρέφοντα από Ζωγράφου, Ιλίσσια, Γουδί και Παπάγου ήταν πολλές φορές άδεια. Περνούσε και η γραμμή Καισαριανή Πολύγωνο που δεν είχε ποτέ περιορισμούς, λόγω ενοποίησης, και εξυπηρετούσε πολύ για παρόμοιες μετακινήσεις προς κέντρο. Στου Ζωγράφου δε, πήγαινε τότε το 6ο ΚΤΕΛ και πολύ γούσταρα να το παίρνω. Στα άλλα πήγαινε το 2ο και στην Καισαριανή-Πολύγωνο (39/52) η ΑΣΠΑ. Είχε ποικιλία, πως να το κάνουμε...

Οι περιορισμοί κατά τη μετάβαση είχαν έννοια να εμποδίσουν την πλήρωση του λεωφορείου μιάς μακρινής διαδρομής με αραιότερα δρομολόγια, από επιβάτες που μπορούσαν να εξυπηρετηθούν από λεωφορεία κοντινότερων διαδρομών, με πυκνότερα δρομολόγια. Αυτό όμως δεν ίσχυε πάντα και εκτός ωρών αιχμής τύχαινε να είναι άδεια τα λεωφορεία μιας μακρυνής γραμμής και φίσκα τα λεωφορεία της κοντινής. Αυτό το διαπίστωσα πολλές φορές στην Αχαρνών, οπού τα λεωφορεία με περιορισμούς προς Κάτω Κηφισιά, Μεταμόρφωση, Λυκόβρυση, πέρναγαν πιο τακτικά και άδεια από τα λεωφορεία της γραμμής Αχαρνών (6). Το σύστημα δυσκόλευε και την αναγνωρισιμότητα της συγκοινωνίας. Παλιά δεν έβαζαν χαρτόνια με την ένδειξη του περιορισμού, έπρεπε να τον ξέρεις. Κι όποιος δεν τον ήξερε αντί για Γέφυρα Αχαρνών τον κατέβαζαν στη Χαλκηδόνα. Αυτό έκαναν και επί ΕΑΣ με το Σκηνοθέτη και Παραγωγό Κινηματογράφου Κ. Καραγιάννη, αυτός έκανε μήνυση στον Οδηγό και τον Εισπράκτορα που καταδικάστηκαν για παράνομη κατακράτηση. Τα Διακαστήρια δικάζουν με τη λογική και τους Νόμους, όχι με βάση Υπηρεσιακές Εγκυκλίους. Αμέσως μετά εμφανίστηκαν τα χαρτόνια. Όλοι οι περιορισμοί καταργήθηκαν από τον ΟΑΣ επί ΣΕΠ για να απαλλάξουν τη συγκοινωνία από περιττούς και δύσκολους κανόνες που αποθάρρυναν το κοινό να τη χρησιμοποιεί και έκαναν προβληματικό το σχεδιασμό της. Δεν είχε να κάνει με την άγρα πελατών των ΣΕΠιτών (η οποία στην περίπτωση της συγκοινωνίας είναι θεμιτή), ούτε με την άγνοια των νέων οδηγών. Ήταν αποτέλεσμα μιας αλλαγής πολιτικής που είχε ήδη αρχίσει τα προηγούμενα χρόνια. Η συχνότητα των γραμμών είχε σαφώς ήδη αυξηθεί και πολλές τοπικές γραμμές έκαναν δειλά-δειλά την εμφάνισή τους. Απλώς έτυχε να γίνει επί ΣΕΠ. Αργά ή γρήγορα θα γινόταν.
Στη Θεσσαλονίκη δεν υπήρξαν ποτέ περιορισμοί στα πλαίσια του ΟΑΣΘ.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΗ "Tangalos 2002"
Το μετέφερα αυτούσιο διότι είναι κατά την γνώμη μου πολύ αναλυτικό.
ΓΡΑΜΜΕΣ ΜΕ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ-ΑΠΟΒΙΒΑΣΗΣ

155 Αθήνα-Ελληνικό
1η στάση αποβίβασης τα «Πλ. Καλογείρων» και καλύπτονταν από τις γραμμές Αγ. Δημητρίου-Ηλιούπολης-Αργυρούπολης-Γλυφάδας.

Γραμμές από Θησείο 302-304-305-306-307-308-309-310-313-314-315-316-317-318-321
1η στάση αποβίβασης τη στάση «Πλ. Αγ. Παρασκευής» και καλύπτοντάν από την γραμμή 312.

Γραμμές από Μουσείο 409-410-411-412-415-418-421-422-423-424-425-426-427-428-429-433-434-442-447
1η στάση αποβίβασης τη στάση «Ζέρβα» και καλύπτοντάν από την γραμμή 405 Στ. Λαρίσης-Πεντάγωνο και τους κορμούς 538 &539.

501 Αθήνα-Άνω Πεύκη & 527 Κάνιγγος-Μαρούσι
1η στάση αποβίβασης τα «Αγ. Βαρβάρα» και καλύπτονταν από τους κορμούς 538 & 539.

Γραμμές 517-518-519
1η στάση αποβίβασης τα «Γηροκομείο»

735 Πλ. Βάθη-Ζεφύρι
1η στάση αποβίβασης τη στάση «Γεφυράκι» και καλύπτονταν από τους κορμούς 725 & 726.

841 Αθήνα-Πέραμα Α' & 842 Αθήνα-Πέραμα Β'
1η στάση αποβίβασης το «Γ΄ Νεκροταφείο» και καλύπτονταν από τη γραμμή 852 Αθήνα-Νίκαια.

Γραμμές από Ζάππειο 115-116-117-118-119-123-138-139-141-142-143-145-151-153
1η στάση αποβίβασης το «Ασκληπιείο Βούλας» και καλύπτονταν από τη γραμμή 122 Αθήνα-Άνω Βούλα.

Γραμμές από Ζάππειο 122 Αθήνα-Βούλα
1η στάση αποβίβασης το «Πεντέλης» και καλύπτονταν από τις γραμμές 132 Αθήνα-Έδεμ & 133 Αθήνα-Αγ. Κοσμάς.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
Περιορισμοί Επιβίβασης / Αποβίβασης - από aliance - 09-09-2010, 03:07 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)