Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ιστορικά για γραμμές - Κορμούς
#5
Σύναψη:To 120 Πειραιάς-Λουτρά δεν ήταν ποτέ κορμός. Ήταν θερινή γραμμή για τα μπάνια που καταργήθηκε κάπου στα '80s. Ο κορμός 120 ήταν ο Αθήνα-Γλυφάδα (σημερινό Α3) που ιδρύθηκε μαζί με το 122 το 1994 και απλά πήρε τον αριθμό 120, γιατί ήταν "στρογγυλό" και μετά την κατάργηση της θερινής γραμμής ήταν ελεύθερο. Το 122 προϋπήρχε ως ακτινική γραμμή Αθήνα-΄Ανω Βούλα και απλά το 1994 "κορμοποιήθηκε", το ίδιο και η 109:Πειραιάς-Βούλα που απλά κόπηκε στη Γλυφάδα και πήρε τον αριθμό 110, ως πιο "στρογγυλό" κι αυτό. Αλλά το τέρμα του 110 στη Γλυφάδα προκαλούσε προβλήματα και πολύ γρήγορα επεκτάθηκε στη Βούλα μαζί με το 122. Τελικά το 1995 το 110 έγινε το Α1, το 122 έγινε το Α2 και το 120 το Α3. Μάλιστα το Α3 απέκτησε και δύο "παραλλαγές" το Α3: Γλυφάδα(Ευρυάλη) και το Α3: Γλυφάδα(Καραχάλιου) αν και δεν είμαι βέβαιος ποια από τις δύο διαδρομές εκτελούσε το 120. (υποθέτω μέσω Ευρυάλης, που ήταν η πιο σύντομη) Τελικά το 1996 η διαδρομή μέσω Καραχάλιου πήρε τον αριθμό Β3, ενώ το σημερινό Α3 εκτελεί τη διαδρομή του τότε Β3, αφού το κομμάτι της Ευρυάλης προσαρτήθηκε πρόσφατα στο 205.

Επίσης, η πρώτη απόπειρα σε κορμούς δεν ήταν τα 538/539 που ιδρύθηκαν το '84, αλλά οι γραμμές 159: Αθήνα-Αργυρούπολη και 236: Αθήνα-Σούρμενα κάποια χρόνια πριν. (δε θυμάμαι ακριβώς ημερομηνία) Τότε, αποφασίστηκε να καταργηθούν όλες οι ακτινικές γραμμές προς Αργυρούπολη, Τερψιθέα και Σούρμενα που ξεκινούσαν από το Ζάππειο και να αντικατασταθούν από τις δύο παραπάνω με αφετηρία στην Ακαδημία (οι αφετηρίες των γραμμών αυτών είχαν απομακρυνθεί από την Ακαδημία τη δεκαετία του '70) και τέρμα στον Αγ.Τρύφωνα. Επίσης δημιουργήθηκαν και δύο τοπικές κυκλικές αντίρροπες γραμμές με αφετηρία τον Αγ.Τρύφωνα, αλλά δε γνωρίζω τη διαδρομή τους ακριβώς. Τελικά η προσπάθεια απέτυχε, αφού τα παράπονα των επιβατών ήταν πολλά και μετά από λίγες μέρες επανήλθαν οι παλιές ακτινικές από το Ζάππειο, αλλά παρέμειναν και οι 159/236 ως ακτινικές πια, αφού ήταν οι μόνες που ξεκινούσαν από Ακαδημία. Το 1995 με την τελική εφαρμογή των κορμών, καταργήθηκαν τελικά οι ακτινικές γραμμές από Ζάππειο και επανιδρύθηκε το τοπικό δίκτυο στην περιοχή, που σε συνδυασμό με το τοπικό δίκτυο Γλυφάδας που είχε ιδρυθεί ένα χρόνο πριν μας έδωσε τα σημερινά 124, 128, 205 και το 207 που τώρα πια δεν υπάρχει. Το 159 μετατράπηκε στον κορμό Α4: Αργυρούπολη-Γλυφάδα και το 236 στον κορμό Α4: Αργυρούπολη-Ελληνικό, αυτή τη φορά όμως με τέρμα στη Θράκης και όχι στον Αγ.Τρύφωνα. Ένα χρόνο αργότερα, η παραλλαγή του Ελληνικού πήρε τον αριθμό Β4 και τελικά καταργήθηκε με την έλευση του μετρό στο Ελληνικό (αφού είχε πρώτα "τοπικοποιηθεί" στον Αγ.Δημήτριο για κάποια χρόνια) αφού συνέπεπτε ακριβώς με τη διαδρομή του 101 που παρέμεινε. Το Α4 αφού πρώτα επεκτάθηκε από τον Αγ.Τρύφωνα στο τέρμα της Κ.Αθανάτου, συνενώθηκε με τη γραμμή 208: Αθήνα-Κάτω Ηλιιούπολη και τέλικα με την έλευση του μετρό στο Ελληνικό (που "άδειασε" πολύ χώρο στον Αγ.Δημήτριο) τοπικοποιήθηκε κι αυτό, δημιουργώντας το σημερινό 164.

Ευχαριστώ πολύ! Big Grin

Αρά, νομίζω πως είναι αυτοί οι κορμοί σήμερα:

159: Αθήνα - Αργυρούπολη > Α4: Αθήνα - Αργυρούπολη - Γλυφάδα > Α4: Ακαδημία - Κάτω Ηλιούπολη - Τερψιθέα > 164: Στ. Αγ. Δημήτριος - Κάτω Ηλιούπολη - Αργυρούπολη - Τερψιθέα και 165: Τερψιθέα - Αργυρούπολη - Σύνταγμα (Κυκλική)

236: Αθήνα - Σούρμενα > Α4: Αθήνα - Αργυρούπολη - Ελληνικό > Β4: Ακαδημία - Αργυρούπολη - Σούρμενα > 248: Σούρμενα - Αργυρούπολη - Στ. Αγ. Δημήτριος

538: Κάνιγγος - Κηφισιά > Α7: Στουρνάρη - Κηφισιά (Πλ. Πλατάνου)

539: Κάνιγγος - Μαρούσι - Κηφισιά > Β7: Κάνιγγος - Κηφισιά - Νέα Κηφισιά

725: Αθήνα - Αχαρναί > Α10: Σταθμός Λαρίσης - Αχαρναί

726: Αθήνα - Αχαρναί (Μέσω Αριστοτέλους) > Β10: Σταθμός Λαρίσης - Αχαρναί (Μέσω Αριστοτέλους)

120: Αθήνα - Γλυφάδα > Α3: Αθήνα - Γλυφάδα (Ευρυάλη) > Α3: Ακαδημία - Γλυφάδα (Μέσω Λ. Βουλιαγμένης)

120: Αθήνα - Γλυφάδα > Α3: Αθήνα - Γλυφάδα (Καραχάλιου) > Β3: Ακαδημία - Γλυφάδα (Καρχάλιου) (Μέσω Λ. Βουλιαγμένης)

122: Αθήνα - Άνω Βούλα > 122: Αθήνα - Βούλα > Α2: Ακαδημία - Βούλα (Μέσω Λ. Αμφιθέας)

109: Πειραιάς - Βούλα > 110: Πειραιάς - Γλυφάδα > 110: Πειραιάς - Βούλα > Α1: Πειραιάς - Βούλα

Κόκκινο είναι για καταργημένες γραμμές
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Ιστορικά για γραμμές - Κορμούς - από TheTransporter - 12-06-2016, 01:19 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)