(12-06-2016, 07:33 AM)TheTransporter Έγραψε: Εντάξει, αρά νομίζω πως είναι αυτοί οι κορμοί σήμερα:
120: Πειραιάς - Λούτρα > Α1: Πειραιάς - Βούλα και Γ1: Πειραιάς - Βάρκιζα
122: Αθήνα - Άνω Βούλα > Α2: Ακαδημία - Βούλα (Μέσω Λ. Αμφιθέας)
Κόκκινο είναι για καταργημένες γραμμές
To 120 Πειραιάς-Λουτρά δεν ήταν ποτέ κορμός. Ήταν θερινή γραμμή για τα μπάνια που καταργήθηκε κάπου στα '80s. Ο κορμός 120 ήταν ο Αθήνα-Γλυφάδα (σημερινό Α3) που ιδρύθηκε μαζί με το 122 το 1994 και απλά πήρε τον αριθμό 120, γιατί ήταν "στρογγυλό" και μετά την κατάργηση της θερινής γραμμής ήταν ελεύθερο. Το 122 προϋπήρχε ως ακτινική γραμμή Αθήνα-΄Ανω Βούλα και απλά το 1994 "κορμοποιήθηκε", το ίδιο και η 109:Πειραιάς-Βούλα που απλά κόπηκε στη Γλυφάδα και πήρε τον αριθμό 110, ως πιο "στρογγυλό" κι αυτό. Αλλά το τέρμα του 110 στη Γλυφάδα προκαλούσε προβλήματα και πολύ γρήγορα επεκτάθηκε στη Βούλα μαζί με το 122. Τελικά το 1995 το 110 έγινε το Α1, το 122 έγινε το Α2 και το 120 το Α3. Μάλιστα το Α3 απέκτησε και δύο "παραλλαγές" το Α3: Γλυφάδα(Ευρυάλη) και το Α3: Γλυφάδα(Καραχάλιου) αν και δεν είμαι βέβαιος ποια από τις δύο διαδρομές εκτελούσε το 120. (υποθέτω μέσω Ευρυάλης, που ήταν η πιο σύντομη) Τελικά το 1996 η διαδρομή μέσω Καραχάλιου πήρε τον αριθμό Β3, ενώ το σημερινό Α3 εκτελεί τη διαδρομή του τότε Β3, αφού το κομμάτι της Ευρυάλης προσαρτήθηκε πρόσφατα στο 205.
Επίσης, η πρώτη απόπειρα σε κορμούς δεν ήταν τα 538/539 που ιδρύθηκαν το '84, αλλά οι γραμμές 159: Αθήνα-Αργυρούπολη και 236: Αθήνα-Σούρμενα κάποια χρόνια πριν. (δε θυμάμαι ακριβώς ημερομηνία) Τότε, αποφασίστηκε να καταργηθούν όλες οι ακτινικές γραμμές προς Αργυρούπολη, Τερψιθέα και Σούρμενα που ξεκινούσαν από το Ζάππειο και να αντικατασταθούν από τις δύο παραπάνω με αφετηρία στην Ακαδημία (οι αφετηρίες των γραμμών αυτών είχαν απομακρυνθεί από την Ακαδημία τη δεκαετία του '70) και τέρμα στον Αγ.Τρύφωνα. Επίσης δημιουργήθηκαν και δύο τοπικές κυκλικές αντίρροπες γραμμές με αφετηρία τον Αγ.Τρύφωνα, αλλά δε γνωρίζω τη διαδρομή τους ακριβώς. Τελικά η προσπάθεια απέτυχε, αφού τα παράπονα των επιβατών ήταν πολλά και μετά από λίγες μέρες επανήλθαν οι παλιές ακτινικές από το Ζάππειο, αλλά παρέμειναν και οι 159/236 ως ακτινικές πια, αφού ήταν οι μόνες που ξεκινούσαν από Ακαδημία. Το 1995 με την τελική εφαρμογή των κορμών, καταργήθηκαν τελικά οι ακτινικές γραμμές από Ζάππειο και επανιδρύθηκε το τοπικό δίκτυο στην περιοχή, που σε συνδυασμό με το τοπικό δίκτυο Γλυφάδας που είχε ιδρυθεί ένα χρόνο πριν μας έδωσε τα σημερινά 124, 128, 205 και το 207 που τώρα πια δεν υπάρχει. Το 159 μετατράπηκε στον κορμό Α4: Αργυρούπολη-Γλυφάδα και το 236 στον κορμό Α4: Αργυρούπολη-Ελληνικό, αυτή τη φορά όμως με τέρμα στη Θράκης και όχι στον Αγ.Τρύφωνα. Ένα χρόνο αργότερα, η παραλλαγή του Ελληνικού πήρε τον αριθμό Β4 και τελικά καταργήθηκε με την έλευση του μετρό στο Ελληνικό (αφού είχε πρώτα "τοπικοποιηθεί" στον Αγ.Δημήτριο για κάποια χρόνια) αφού συνέπεπτε ακριβώς με τη διαδρομή του 101 που παρέμεινε. Το Α4 αφού πρώτα επεκτάθηκε από τον Αγ.Τρύφωνα στο τέρμα της Κ.Αθανάτου, συνενώθηκε με τη γραμμή 208: Αθήνα-Κάτω Ηλιιούπολη και τέλικα με την έλευση του μετρό στο Ελληνικό (που "άδειασε" πολύ χώρο στον Αγ.Δημήτριο) τοπικοποιήθηκε κι αυτό, δημιουργώντας το σημερινό 164.