12-05-2016, 10:08 AM
(12-05-2016, 02:29 AM)MrVanHool Έγραψε: Αφού ξέρεις πως θα λυθεί..
Με το Χειμερινό Πρόγραμμα Δρομολόγησης
Καθημερινές, 5αρι Αθήνα
024, 106, 109, 112, 137, 155, 164 (2 5άρια), 206, 237, 409, 416, 651, 728, 730, 806 (το 5αρι από Πλ.Ελευθεριας), 811, 821, 822, 823, 837 και Α1, Α2, Α7, Α16, Γ16 από Βάρη, 2α Κρυονερίου, Μάνδρα και Ψάρι αντίστοιχα.
Σάββατα, 5αρι Αθήνα
024, 106, 112, 137, 164, 409, 651, 728, 730, 821, 822, 823, Α16 και Γ16 από Μάνδρα και Ψάρι αντίστοιχα.
Και φυσικά, λάθη υπάρχουν πολλά στον προγραμματισμό, τόσο για τα 5άρια, όσο και για κάποια τελευταία..
Για τη φιλοσοφία και μόνο (διότι απάντηση δεν θα έχουν να μας δώσουν) :
Δεν μπορώ να καταλάβω δύο πράγματα εδώ και 10 χρόνια :
Πρώτον : γιατί υπάρχει απόκλιση στο γενικό ωράριο λειτουργίας των λεωφορείων (γενική πρώτη αναχώρηση 05:00 και γενική τελευταία 24:00) σε σχέση με το ωράριο του μετρό (γενική πρώτη 05:30, γενική τελευταία από Αθήνα 00:20).
Ή για να το θέσω διαφορετικά : Εφ' όσον υπάρχει συγκοινωνιακή ανάγκη στις 5 το πρωϊ και έτσι βγάζουμε ένα σωρό γραμμές λεωφορείων εκείνη την ώρα, ποιός κρίνει ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μετρό στο πρώτο μισάωρο μέχρι 05:30 ;; Και αντίστροφα : Αφού υπάρχει ανάγκη συγκοινωνίας με το μετρό μέχρι τις 00:20 από Σύνταγμα, γιατί δεν υπάρχει ανάγκη για λεωφορεία μετά τις 23:40, άντε βαριά 24:00 από τις κεντρικές αφετηρίες;;
Δεύτερον : Έστω ότι καλώς δεν βγαίνει το μετρό πριν τις 05:30 γιατί οι συρμοί θα πήγαιναν με 30-40 άτομα και η όλη δαπάνη είναι ασύμφορη. Το δέχομαι. Γιατί πρέπει αντ' αυτού να κατεβαίνουν ΟΛΕΣ οι παλιές ακτινικές γραμμές προς το κέντρο;; Δεν είναι εφικτή η οργάνωση μιας μετεπιβίβασης σε τακτή ώρα;; Μη μου πείτε ότι η κάθε γραμμή μεταφέρει τόσο κόσμο εκείνη την ώρα που δεν χωράει σε ένα αρθρωτό;;
Τι εννοώ : Έχεις πχ στα νότια προάστια το 109 (Άνω Καλαμάκι), το 112 (Μπραχάμι), το 206 (Αγ. Μαρίνα), το 237 (Ανω Ηλιούπολη), το 164 (Κάτω Ηλιούπολη-πρώην 208 και Αργυρούπολη-πρώην Α4) και το 155 (Ελληνικό). Επτά οχήματα δηλαδή τα οποία στέλνονται στην Αθήνα αξημέρωτα και επιστρέφουν κενά για να ξαναπάρουν δρομολόγια στα τοπικά τους. Έχει παρατηρήσει κανείς πόσο κόσμο έχουν το καθένα από αυτά μεταξύ Δάφνης και Ακαδημίας;; Αξίζει να στερούμε τα οχήματα από την κανονική δρομολόγηση των γραμμών τους για 15+10 = 25 λεπτά τουλάχιστον ;;
Δύο λοιπόν είναι οι προτεινόμενες λύσεις :
1. Προσαρμόζουμε την αναχώρηση των πρώτων συρμών του μετρό από Ελληνικό, Αγ. Δημήτριο, Πλακεντίας, Αιγάλεω κατά 10' νωρίτερα (πρώτη αναχώρηση 05:20) και από Άμυνα, Μοναστηράκι και Ανθούπολη κατά 15' νωρίτερα (πρώτη αναχώρηση 05:15) ώστε να μπορούν να απορροφούν όλες τις ανταποκρίσεις των λεωφορείων χωρίς μεγάλες αναμονές για τους επιβάτες.
Στον αντίποδα, θα πρέπει τα τελευταία δρομολόγια κάποιων βασικών γραμμών λεωφορείων να έχουν ανταπόκριση στον τελευταίο συρμό του μετρό. Δηλ. να έχεις τελευταία αναχώρηση από Δάφνη/Αγ. Δημήτριο 00:35 τουλάχιστον για το 237 και το 164.
2. Αν δεν γίνεται να βγεί το μετρό νωρίτερα, τότε να υπάρχει μια συγκέντρωση των τοπικών πχ στη Δάφνη και από εκεί στις 05:20 να ξεκινάει ΕΝΑ όχημα για Αθήνα. Με βάση την εκτίμηση χρόνου, έχουμε τις εξής αφίξεις : 206, 237, πρώην 208 και 155 στις 05:15, 109 και 112 στις 05:20, Α4 στις 05:22 - 05:23. Ας κρατήσουμε λοιπόν ένα όχημα (πχ από το 206 που έχει πιό πυκνή δρομολόγηση), το οποίο θα αναμένει στη Δάφνη μέχρι 05:20 να μαζέψει όλους τους επιβάτες από τα άλλα τοπικά και θα συνεχίζει αυτό πλέον για Αθήνα. Και για μη στραβώσει κάτι, έχουμε "καβάτζα" και το Α4 των 05:00 από Αγ. Τρύφωνα που αναγκαστικά θα το στείλουμε κι αυτό Αθήνα για backup στις 05:22-05:23, αφού κάνει έναν κύκλο μέσα από τον στ. μετεπιβίβασης Δάφνης. So easy.