16-06-2014, 05:15 PM
(16-06-2014, 02:23 PM)Giannis Έγραψε: Νέες τιμές στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών από Σεπτέμβριο
Μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής ανακοίνωσε την Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.
Ειδικότερα, από τον Σεπτέμβριο θα υπάρχει μόνο ένας ενιαίος τύπος εισιτηρίου, που θα ανέρχεται στα 1,20 ευρώ αντί 1,40 ευρώ. Το νέο εισιτήριο θα ισχύει για όλα τα μέσα για 70 λεπτά αντί για 90 λεπτά σημερα.
Έτσι, καταργείται το εισιτήριο των 1,20 ευρώ που θεσπίστηκε το 2011 και ίσχυε μόνο για λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ.
Παράλληλα, μειώνεται η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών από 45 ευρώ σε 30 ευρώ, με ισχύ για όλα τα μέσα. Ωστόσο, σημαντική θα είναι η αύξηση του κόστους για όσους χρησιμοποιούν μόνο λεωφορεία και τρόλεϊ, καθώς καταργείται η κάρτα για τα μέσα αυτά, κόστους 20 ευρώ, και το επιβατικό κοινό θα πρέπει να προμηθεύεται την κάρτα των 30 ευρώ. Το μηνιαίο κόστος της κάρτας για όσους δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο (φοιτητές, πολύτεκνοι ) θα είναι στα 15 ευρώ.
Αυτές οι αλλαγές έρχονται να υποστηρίξουν την αναδιάρθρωση των δρομολογίων, όπου σχεδιάζεται τα οδικά μέσα να τροφοδοτούν ακόμη περισσότερο τα μέσα σταθερής τροχιάς.
1. Ορθότατη η κίνηση της κατάργηση του απαράδεκτου διαχωρισμού σε χρήστες "τρολλευ-λεωφορείων" και χρήστες "ΜΣΤ". Η - αδικαιολόγητη - έκπτωση που ίσχυε για την κάρτα απεριορίστων διαδρομών των οδικών μέσων μεταφοράς, ήταν και ο λόγος που μέχρι σήμερα πολλές γραμμές παράλληλες με τα ΜΣΤ εμφανίζουν αυξημένη επιβατική ζήτηση. Και φυσικά, ο γράφων δεν αποτελεί εξαίρεση, διότι όταν γλιτώνω 250 € το χρόνο, ανέχομαι να ταλαιπωρηθώ λίγο περισσότερο για να αποφύγω το μετρό (και το εξτρά εισιτήριο). Πλέον, το κίνητρο εξαλείφεται και θα καταμενηθεί ο επιβατικός φόρτος καλύτερα (κι εγώ θα ξαναθυμηθώ τι χρώμα έχουν οι συρμοί του μετρό).
2. Η δεύτερη παράγραφος, όμως, της ανακοίνωσης, μου προκαλεί ανησυχία. Όταν λέει "τα οδικά μέσα να τροφοδοτούν ακόμη περισσότερο τα μέσα σταθερής τροχιάς" εννοεί προφανώς ότι θα αρχίσουν να κόβουν και τις λίγες γραμμές που προσεγγίζουν ακόμη το κέντρο της Αθήνας. Και επειδή οι περιφερειακές γραμμές έχουν κοπεί προ πολλού, μάλλον μιλάμε πλέον για γραμμές της κεντρικής Αθήνας και των πολύ κοντινών προαστίων (220/1, 235, 203/4). Εδώ υπάρχει η ένσταση εκ μέρους μου ότι η μετεπιβίβαση σε αυτές τις γραμμές, στα σημεία που αυτή είναι εφικτή (Ευαγγελισμός), προσθέτει ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου, οι δε διερχόμενες επίγειες γραμμές (3,13,608,622/815,732,054) δεν καλύπτουν ικανοποιητικά καθώς έρχονται ήδη γεμάτες.
2.
