06-05-2014, 07:37 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 06-05-2014, 07:38 PM από garvanitis.)
Καλησπέρα και καλώς ήρθες στην παρέα μας, man sr 280...
Τα MAN της Λειβαδιάς (όπως και αργότερα τα SBAV80) αγοράστηκαν μαζικά από τον συνεταιρισμό που είχαν δημιουργήσει (και υπάρχει ακόμη και σήμερα ως βασικός μέτοχος του ΚΤΕΛ) στα τέλη της δεκαετίας του 70. Δεν ήταν SR280 ήταν 16.240HOC (η εκδοχή του SR240 σε μορφή πλαισίου για ανεξάρτητους αμαξοποιούς της MAN). Οπωσδήποτε για την εποχή τους από τις κορυφαίες επιλογές και σίγουρα σβέλτα στην κίνηση ακριβώς γι' αυτόν το λόγο έχω την αίσθηση ότι ο συγκεκριμένος οδηγός σου τα είχε πει λίγο τραβηγμένα... Τα λεωφορεία αυτά είχαν εξωπλανητικό διαφορικό Europa, άρκετα "κοντό" ακόμα και στην εποχή του σε όλες τις διαθέσιμες σχέσεις υποπολλαπλασιασμού στροφών. Αυτό από τη μία εξασφάλιζε το νεύρο που είχαν τα λεωφορεία αυτά στην επιτάχυνση από στάση ή εν κινήσει αλλά θεωρώ εξαιρετικά δύσκολο να ήταν σε θέση να πιάσει ταχύτητα 155χαω ακόμα κι αν εξαντλούσε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα. Κάπου στα 140χαω θα το θεωρούσα πιθανό αλλά τα 155 είναι μάλλον υπερβολή. Μήπως αναφερόταν στα SBAV; (που και γι' αυτά είμαι σχετικά επιφυλακτικός).
Αναφορικά με την κατασκευή των αμαξωμάτων τους - και για να τονώσω τη μνήμη σου μιας και τα συγκεκριμένα λεωφορεία είναι ανάμνηση εδώ και δέκα χρόνια - πράγματι τα πέντε ήταν κατασκευής Ερμή και τα υπόλοιπα είχαν λειβαδιώτικα αμαξώματα. Ο Τσώκος όμως κατασκεύασε μόλις τρία, τα υπόλοιπα δώδεκα είχαν αμάξωμα ΕΛΒΑΜ. Στη συνέχεια βέβαια η δεύτερη μαζική παραγγελία λεωφορείων, τα 11 SBAV80 τα κατασκεύασε ο Τσώκος, πιθανότατα ως υπεργολάβος του Σαρακάκη ενώ του ιδιου αμάξωμα είχε το παραγγελθέν εκτός συνεταιρισμού αλλά χαρακτηριστικότατο 90. Αργότερα κυκλοφόρησαν και δύο Βιαμάξ Ο302 μεταχειρισμένα που αντικατέστησαν ισάριθμα λεωφορεία 32 θέσεων τύπου Ε.
Αναλυτικά:
MAN 16.240HOC / ΕΛΒΑΜ: 52, 54, 58, 59, 63, 69, 70, 72, 74, 76, 78, 84
MAN 16.240HOC / Ερμής: 50, 62, 65, 86, 88
MAN 16.240HOC / Τσώκος: 56, 67, 75
Σαρακάκης / Τσώκος SBAV80: 61, 64, 68, 71, 79, 81, 87, 89, 91, 92, 94 και το 90
Βιαμάξ Ο302 μεταχειρισμένα: 53, 55
Για όποια άλλη πληροφορία, στη διάθεσή σου...
Τα MAN της Λειβαδιάς (όπως και αργότερα τα SBAV80) αγοράστηκαν μαζικά από τον συνεταιρισμό που είχαν δημιουργήσει (και υπάρχει ακόμη και σήμερα ως βασικός μέτοχος του ΚΤΕΛ) στα τέλη της δεκαετίας του 70. Δεν ήταν SR280 ήταν 16.240HOC (η εκδοχή του SR240 σε μορφή πλαισίου για ανεξάρτητους αμαξοποιούς της MAN). Οπωσδήποτε για την εποχή τους από τις κορυφαίες επιλογές και σίγουρα σβέλτα στην κίνηση ακριβώς γι' αυτόν το λόγο έχω την αίσθηση ότι ο συγκεκριμένος οδηγός σου τα είχε πει λίγο τραβηγμένα... Τα λεωφορεία αυτά είχαν εξωπλανητικό διαφορικό Europa, άρκετα "κοντό" ακόμα και στην εποχή του σε όλες τις διαθέσιμες σχέσεις υποπολλαπλασιασμού στροφών. Αυτό από τη μία εξασφάλιζε το νεύρο που είχαν τα λεωφορεία αυτά στην επιτάχυνση από στάση ή εν κινήσει αλλά θεωρώ εξαιρετικά δύσκολο να ήταν σε θέση να πιάσει ταχύτητα 155χαω ακόμα κι αν εξαντλούσε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα. Κάπου στα 140χαω θα το θεωρούσα πιθανό αλλά τα 155 είναι μάλλον υπερβολή. Μήπως αναφερόταν στα SBAV; (που και γι' αυτά είμαι σχετικά επιφυλακτικός).
Αναφορικά με την κατασκευή των αμαξωμάτων τους - και για να τονώσω τη μνήμη σου μιας και τα συγκεκριμένα λεωφορεία είναι ανάμνηση εδώ και δέκα χρόνια - πράγματι τα πέντε ήταν κατασκευής Ερμή και τα υπόλοιπα είχαν λειβαδιώτικα αμαξώματα. Ο Τσώκος όμως κατασκεύασε μόλις τρία, τα υπόλοιπα δώδεκα είχαν αμάξωμα ΕΛΒΑΜ. Στη συνέχεια βέβαια η δεύτερη μαζική παραγγελία λεωφορείων, τα 11 SBAV80 τα κατασκεύασε ο Τσώκος, πιθανότατα ως υπεργολάβος του Σαρακάκη ενώ του ιδιου αμάξωμα είχε το παραγγελθέν εκτός συνεταιρισμού αλλά χαρακτηριστικότατο 90. Αργότερα κυκλοφόρησαν και δύο Βιαμάξ Ο302 μεταχειρισμένα που αντικατέστησαν ισάριθμα λεωφορεία 32 θέσεων τύπου Ε.
Αναλυτικά:
MAN 16.240HOC / ΕΛΒΑΜ: 52, 54, 58, 59, 63, 69, 70, 72, 74, 76, 78, 84
MAN 16.240HOC / Ερμής: 50, 62, 65, 86, 88
MAN 16.240HOC / Τσώκος: 56, 67, 75
Σαρακάκης / Τσώκος SBAV80: 61, 64, 68, 71, 79, 81, 87, 89, 91, 92, 94 και το 90
Βιαμάξ Ο302 μεταχειρισμένα: 53, 55
Για όποια άλλη πληροφορία, στη διάθεσή σου...