25-06-2010, 10:43 AM
Από παράταση σε παράταση οδεύει το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ. Το υπουργείο Υποδομών αναμενόταν να παρουσιάσει το σχέδιο εξυγίανσης του οργανισμού την τρέχουσα εβδομάδα.
Ωστόσο, εξαιτίας της κατάθεσης του ασφαλιστικού νομοσχεδίου, η σχετική συνέντευξη Τύπου έλαβε νέα παράταση, με άγνωστη ημερομηνία διεξαγωγής.
Το τελικό σχέδιο εκτιμάται ότι θα προβλέπει μείωση προσωπικού κατά 2.000 άτομα (1.000 πλησιάζουν το όριο συνταξιοδότησης), αυξήσεις εισιτηρίων, κλείσιμο ζημιογόνων γραμμών και «μαχαίρι» επιδομάτων.
Βάσει του μνημονίου που έχει υπογραφτεί με την τρόικα, το σχετικό νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ, πρέπει να έχει γίνει νόμος του κράτους εντός του Ιουλίου.Όσον αφορά τα δρομολόγια, εκτός προγραμματισμού τίθεται σχεδόν όλο το δίκτυο της Πελοποννήσου.
Εξαίρεση θα αποτελέσουν οι γραμμές Διακοφτό - Καλάβρυτα και Πύργος -Κατάκωλο για την εξυπηρέτηση τουριστικών αναγκών και των κρουαζιεροπλοίων που μεταφέρουν τουρίστες προς την Αρχαία Ολυμπία.
Για την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, την Πάτρα μένει μόνο ένα ζεύγος συρμών Ιντερσίτι για να καλύπτει τη διαδρομή Κιάτο-Πάτρα.
Στο τμήμα του κεντρικού άξονα της ΠΑΘΕ/Π έχει αποφασιστεί να μείνει εκτός όλο το τμήμα του Προαστιακού δυτικής Μακεδονίας από το Πλατύ και επάνω, το οποίο καλύπτει με διακλαδώσεις τις περιοχές της Κοζάνης, της Φλώρινας, της Έδεσσας, της Βέροιας, αλλά και του Αμύνταιου.
Η περικοπή δρομολογίων θεωρείται «συνταγή» αντιμετώπισης των χρεών του οργανισμού, ωστόσο, εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι πολλά εξ’ αυτών θα ήταν κερδοφόρα και υπερπλήρη, αν γινόταν καλύτερος προγραμματισμός.
Σήμερα, πολλά δρομολόγια φεύγουν με ένα δεκάλεπτο διαφορά το ένα από το άλλο, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που η μετεπιβίβαση γίνεται ανά πέντε ώρες.
Χθες, η «Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο» και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, κατέθεσαν ψήφισμα – απόφαση, προς όλα τα κόμματα της Βουλής και το υπουργείο Υποδομών.
Σε συνέντευξη Τύπου, στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ, οι ανωτέρω φορείς εξέφρασαν την αντίθεσή τους σε κάθε απόφαση περικοπής και κατάργησης των δρομολογίων Πάτρας- Καλαμάτας και Κορίνθου - Τρίπολης – Καλαμάτας.
Φ.Φωτ.
Ωστόσο, εξαιτίας της κατάθεσης του ασφαλιστικού νομοσχεδίου, η σχετική συνέντευξη Τύπου έλαβε νέα παράταση, με άγνωστη ημερομηνία διεξαγωγής.
Το τελικό σχέδιο εκτιμάται ότι θα προβλέπει μείωση προσωπικού κατά 2.000 άτομα (1.000 πλησιάζουν το όριο συνταξιοδότησης), αυξήσεις εισιτηρίων, κλείσιμο ζημιογόνων γραμμών και «μαχαίρι» επιδομάτων.
Βάσει του μνημονίου που έχει υπογραφτεί με την τρόικα, το σχετικό νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ, πρέπει να έχει γίνει νόμος του κράτους εντός του Ιουλίου.Όσον αφορά τα δρομολόγια, εκτός προγραμματισμού τίθεται σχεδόν όλο το δίκτυο της Πελοποννήσου.
Εξαίρεση θα αποτελέσουν οι γραμμές Διακοφτό - Καλάβρυτα και Πύργος -Κατάκωλο για την εξυπηρέτηση τουριστικών αναγκών και των κρουαζιεροπλοίων που μεταφέρουν τουρίστες προς την Αρχαία Ολυμπία.
Για την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, την Πάτρα μένει μόνο ένα ζεύγος συρμών Ιντερσίτι για να καλύπτει τη διαδρομή Κιάτο-Πάτρα.
Στο τμήμα του κεντρικού άξονα της ΠΑΘΕ/Π έχει αποφασιστεί να μείνει εκτός όλο το τμήμα του Προαστιακού δυτικής Μακεδονίας από το Πλατύ και επάνω, το οποίο καλύπτει με διακλαδώσεις τις περιοχές της Κοζάνης, της Φλώρινας, της Έδεσσας, της Βέροιας, αλλά και του Αμύνταιου.
Η περικοπή δρομολογίων θεωρείται «συνταγή» αντιμετώπισης των χρεών του οργανισμού, ωστόσο, εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι πολλά εξ’ αυτών θα ήταν κερδοφόρα και υπερπλήρη, αν γινόταν καλύτερος προγραμματισμός.
Σήμερα, πολλά δρομολόγια φεύγουν με ένα δεκάλεπτο διαφορά το ένα από το άλλο, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που η μετεπιβίβαση γίνεται ανά πέντε ώρες.
Χθες, η «Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο» και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, κατέθεσαν ψήφισμα – απόφαση, προς όλα τα κόμματα της Βουλής και το υπουργείο Υποδομών.
Σε συνέντευξη Τύπου, στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ, οι ανωτέρω φορείς εξέφρασαν την αντίθεσή τους σε κάθε απόφαση περικοπής και κατάργησης των δρομολογίων Πάτρας- Καλαμάτας και Κορίνθου - Τρίπολης – Καλαμάτας.
Φ.Φωτ.