Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Προαστιακός Σιδηρόδρομος Αθήνας
#38
(11-12-2013, 05:49 AM)ns_ Έγραψε: Μια απορία, για τους ειδήμονες επ' αυτών των θεμάτων εδώ στο φόρουμ:

Η γραμμή 3 έχει επεκταθεί και πηγαίνει Παλλήνη, Κάντζα, Κορωπί, Αεροδρόμιο παράλληλα με τη γραμμή του προαστιακού.

Πόσο δύσκολο τεχνικά είναι να φτιαχτεί ένας κλάδος της γραμμής 3 στη Δουκίσσης Πλακεντίας που να πηγαίνει Πεντέλης, Κηφισίας, Νερατζιώτισσα (επίσης παράλληλα με τη γραμμή του προαστικού) και να "κουμπώνει" εκεί με τη γραμμή 1;

Επίσης, *αν* ήταν τεχνικά εφικτό να δημιουργηθεί τέτοια γραμμή, πώς θα λειτουργούσε αυτή; Θα μπορούσαν συρμοί της να πηγαίνουν Νερατζιώτισσα-Δουκίσσης-Αεροδρόμιο σε συντονισμό με τους συρμούς Αιγάλεω-Δουκίσσης-Αεροδρόμιο, ή θα έπρεπε αναγκαστικά να έχει μετεπιβίβαση στη Δουκίσσης ακόμη και για κάποιον που π.χ. από το Αεροδρόμιο θα ήθελε να πάει Νερατζιώτισσα;

Ακόμη όμως και μια μικρή γραμμούλα, ειδικά ούσα υπέργεια, άρα χωρίς όλο το εξτρά κόστος (όχι μόνο μελέτες, όχι μόνο μετροπόντικες, αλλά και αρχαιολογία...) θα είχε θεωρώ αξία... Ειδικά μάλιστα εάν μπορούσε να τραβηχτεί ακόμα 3 σταθμούς πιο πέρα Ηράκλειο, Μεταμόρφωση, ΣΚΑ, και να δώσει απ' ευθείας σύνθεση *Μετρό* με το ΣΚΑ, ιδίως από το Αεροδρόμιο, αλλά και για τους κατοίκους των Βορείων και Ανατολικών Προαστίων και για τους πολλούς εργαζόμενους σ' αυτά...

Όλη η διαδρομή του προαστιακού από τη Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι και τα Άνω Λιόσια καλύπτει είναι οπωσδήποτε μέσα σε αστική περιοχή: Άνω Λιόσια, Μενίδι, - και μάλιστα είναι και χαμηλές εισοδηματικά περιοχές, που περισσότερο από άλλες έχουν ανάγκη μετρό... - Μεταμόρφωση, Ηράκλειο, Μαρούσι Βριλήσσια. Μακράν περισσότερο αστικές περιοχές από λ.χ. το Κορωπί που πάει το Μετρό απλά και μόνο ελέω ανάγκης σύνδεσης του Αεροδρομίου.

Θα πρέπει γι' αυτό θεωρώ ο προαστικός, ο οποίος άλλο ρόλο εξυπηρετεί (και γι' αυτό και άλλο εισιτήριο και άλλες συχνότητες έχει - είναι για τους κατοίκους του Κιάτου, της Κορίνθου, των Μεγάρων και του Ασπροπύργου που δουλεύουν στην Αθήνα - "commuters" - δεν είναι για ενδοαστική συγκοινωνία), αν είναι τεχνικά και οικονομικά δυνατό, να έχει ως "παρέα" (και λόγω υπέργειας φύσης και υφισταμένων υποδομών, σίγουρα είναι τεχνικά και οικονομικά πιο εύκολο από το υπόγειο Μετρό) μια υπέργεια αστική γραμμή Δουκίσσης Πλακεντίας - Νερατζιώτισσα - ΣΚΑ - Άνω Λιόσια με 10λεπτη το πολύ συχνότητα δρομολογίων. Αυτό θα είχε, εκτιμώ, τεράστια προστιθέμενη αξία για όλο το δίκτυο Στα.Συ. της πρωτεύουσας!

Όπως ήδη απάντησαν και οι λοιποί, κάτι τέτοιο δεν είναι εντελώς ανέφικτο, αλλά δεν έχει απολύτως κανένα νόημα, ακόμη και εάν υπήρχαν τα απαραίτητα χρήματα και αυτό γιατί είναι πολύ πιο απλό και φτηνό να γίνει μετεπιβίβαση των επιβατών. Με την ίδια λογική θα μπορούσε να φτιαχτεί μια 2η συνδετήρια σήραγγα μεταξύ Σύνταγμα-Ευαγγελισμός, ώστε να αρχίσουν απευθείας δρομολόγια μιας νέας γραμμής (2/3) που θα συνέδεε το κέντρο με τον Ευαγγελισμό χωρίς να χρειάζεται αλλαγή στο Σύνταγμα. Όπως καταλαβαίνεις αυτό είναι παράλογο.
Όσον αφορά τα αραιά δρομολόγια του προαστιακού (που φαντάζομαι ότι υπήρξε η αφορμή για την ερώτηση σου) είναι πιο πρακτικό να τα πυκνώσουν, παρά να δρομολογήσουν έναν άλλο τύπο τραίνου. Φυσικά λόγω των περικοπών είναι αστείο να συζητάμε για αύξηση των δρομολογίων.
Και μιας και μιλάμε θεωρητικά, νομίζω ότι τα Desiro με μια πόρτα σε κάθε βαγόνι δεν είναι απολύτως κατάλληλα για προαστιακή συγκοινωνία. Μπορεί να κάνουν για Θεσσαλονίκη-Λάρισα ή Αθήνα-Κόρινθο, αλλά για συχνές στάσεις και εφόσον έχει κίνηση χρειάζονται τραίνα με περισσότερες πόρτες και δυνατότητα ζεύξης περισσότερων συρμών ώστε να υπάρχει ευελιξία ανάλογα με τη ζήτηση. Θεωρητικά πάντα........
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Μελλοντικες Αναπτύξεις Γραμμων ΜΕΤΡΟ Αθήνας - από antonis - 11-12-2013, 09:36 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)