13-11-2013, 01:52 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 13-11-2013, 01:57 AM από garvanitis.)
(04-11-2013, 02:45 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Υπάρχει όμως μία μεγάλη δυσαναλογία, μεταξύ της χωρητικότητας ενός συρμού Μετρό και ενός οχήματος μίας Χ λεωφορειακής γραμμής που μπορεί να λειτουργεί ως υποκατάστατο μιας σιδηροδρομικής.Όχι τόσο μεγάλη όσο φαίνεται... Αν για παράδειγμα δρομολογείς ένα συρμό ανά 45 λεπτά και τρία 18μετρα σε διαφορετικούς προορισμούς προς την ίδια όμως κατεύθυνση ανά τέταρτο έχεις την ίδιες διαθέσιμες θέσεις σχεδόν καλύπτοντας μια πολύ μεγαλύτερη γεωγραφική περιοχή. Το επιπλέον προσωπικό που αρχικά φαίνεται να απαιτείται (ένας ηλεκτροδηγός έναντι εννέα οδηγών λεωφορείων) στην ουσία είναι λιγότερο διότι δεν υπάρχουν ανάγκες καθαρισμού του σταθμού, φύλαξης και διοικητικών υπηρεσιών (σταθμάρχης, εκδοτήρια κλπ.). Όλα αυτά σε κάθε σταθμό, άντε στους πιο αποκακρυσμένους από το κέντρο να παρακάμψουμε τους διοικητικούς και τους καθαριστές και μέρος των σεκιουριτάδων. Ταυτόχρονα έχουμε και εξοικονόμηση ενέργειας αφού οι σταθμοί δεν λειτουργούν. Επιπρόσθετα δε οι εργασίες συντήρησης γίνονται πιο επισταμένα και με καλύτερο προγραμματισμό. Τα απρόοπτα σχεδόν μηδενίζονται. Φαντάσου ένα μεταμεσονύκτιο περιστατικό αυτοκτονίας σε μια γραμμή του μετρό. Όλος ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός έχει καταρρεύσει στο δευτερόλεπτο και έχεις μερικές εκατοντάδες κόσμου που δεν μπορούν να προωθηθούν στον προορισμό τους με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο στην αξιοπιστία του φορέα όσο και στον εκνευρισμό των επιβατών και τις όποιες αντιδράσεις τους. Με το λεωφορείο και το τρόλεϊ τέτοια θέματα δεν υπάρχουν, έχεις πολύ περισσότερες εναλλακτικές δυνατότητες να αντιμετωπίσεις οτιδήποτε συμβεί. Συχνότητες 20-30 λεπτά είναι υπερεπαρκείς ενώ σε ακραίες περιπτώσεις συγκέντρωσης μεγάλου αριθμού επιβατών μπορείς εύκολα να ντουμπλάρεις τα λεωφορεία σε κάποια δρομολόγια (με την προϋπόθεση βέβαια ότι έχει προηγηθεί σοβαρός και σωστός σχεδιασμός και υπάρχουν εφεδρείες).
Όταν, ειδικά το Χειμώνα, το Σάββατο το βράδυ οι συρμοί του Μετρό αναχωρούν από το Σύνταγμα πλήρεις επιβατών, πως θα εξυπηρετηθεί αυτός ο κόσμος σε μία ενδεχόμενη κατάργηση της νυχτερινής λειτουργίας του Μετρό (00:30-02:30) και αντικατάσταση από λεωφορειακή γραμμή; Όταν ακόμη και ένα 18μετρο λεωφορείο έχει δυνατότητα να μεταφέρει περίπου το 1/10 ενός συρμού Μετρό;
Από τη στιγμή που η ΟΣΥ αδυνατεί να καλύπτει τις βάρδιες, ώστε να υπάρχουν αξιοπρεπείς συχνότητες, ανάλογα με την περίσταση (πιο πυκνές Παρασκευή και Σάββατο βράδυ και πιο αραιές τις υπόλοιπες μέρες), είναι μεγάλο λάθος να καταργήσεις τα δρομολόγια του Μετρό, αλλά και των λεωφορείων και τρόλεϊ που αποτελούν σωτηρία και για τη νεολαία, αλλά και έμμεσα για πολλούς επαγγελματίες, που στηρίζονται στο τζίρο που τους κάνουν αυτές τις μέρες (καθημερινές άδεια είναι).
Όσο για τα περί του επιβατικού κοινού που μετακινείται, επειδή τυγχαίνει να χρησιμοποιώ πότε πότε το 790, το μόνο που φοβάμαι είναι το τι μπορεί να εμφανιστεί μέσα από κάποιες περίεργες συνοικίες που διέρχεται (Σεπόλια, Αττική, Μεταξουργείο, Ομόνοια). Συνήθως το επιβατικό κοινό που προέρχεται από διασκέδαση (και κυριαρχεί) είναι νηφάλιο. Οπότε, δε διατρέχει κάποιο κίνδυνο από αυτούς ο οδηγός.
Και κίνδυνος, όμως, να υπάρχει, ας συνάψει η ΟΣΥ μία σύμβαση με μία ιδιωτική εταιρεία Security για να αναλάβει εκείνες τις ώρες να επανδρώνει τα οχήματα με προσωπικό, ώστε να γίνονται με απόλυτη ασφάλεια οι έλεγχοι. Και φυσικά να υπάρξει μέριμνα για την προμήθεια εισιτηρίων από το επιβατικό κοινό. Το πως, ας το βρούνε!
Τα μεταμεσονύκτια δρομολόγια με τον τρόπο που εφαρμόζονται αυτήν τη στιγμή δεν αποτελούν σωτηρία για τη νεολαία αλλά δωρεάν παροχή. Δεν δημιουργήθηκαν καν για αυτούς αλλά τα απολαμβάνουν από σπόντα. Εκτός από εμένα ή εσένα που θα πάρουμε κάποιο νυχτερινό λεωφορείο από και προς τη διασκέδασή μας υπάρχει κόσμος που είτε πάει ή επιστρέφει στη δουλειά του, είτε ταξιδεύει, είτε τα χρησιμοποιεί για οποιαδήποτε άλλη ανάγκη του (πχ για να πάει σε κάποιο εφημερεύον νοσοκομείο ή ό,τι άλλο). Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξής τους. Τώρα για τα μαγαζιά που είναι άδεια τις καθημερινές και περιμένουν μια Παρασκευή ή ένα Σάββατο για να δουλέψουν δε θα στενοχωρεθώ κιόλας, γνωρίζω πολλά που δουλεύουν με ικανές πληρότητες κάθε μέρα - αν δεν μπορούν να τα λειτουργήσουν ας τα κλείσουν!
Στα περί κοινού που μετακινείται τώρα... Στις περιοχές που μου αναφέρεις και με τα παραβατικά στοιχεία που κινούνται εκεί πέρα μέσα στο λεωφορείο δεν έχεις να φοβάσαι για τίποτα σχεδόν. Κανένας τους δεν πρόκειται να προβεί σε μια εγκληματική πράξη εγκλωβισμένος μέσα σε ένα κατάφωτο όχημα με ελάχιστες πιθανότητες διαφυγής. Τον τύπο που τον τρέχει το αφεντικό του, τον παράτησε η γυναίκα ή η γκόμενα, ήπιε μισό μπουκάλι για να ξεχάσει και νομίζει ότι τώρα είναι ο Θεός ο ίδιος, δεν καταλαβαίνει τίποτα και κανέναν και τσαμπουκαλεύεται με το σύμπαν γύρω του, αυτόν να προσέχεις. Τον πιτσιρικά ο οποίος μετά από δυο σφηνάκια τεκίλα και για να κάνει λεζάντα στην πιτσιρίκα γράφει και σκίζει τα καθίσματα, χαράζει τα τζάμια και ξηλώνει τις χειρολαβές να τον θυμάσαι καλά γιατί τη Δευτέρα το πρωί που θα περιμένεις στη στάση το λεωφορείο θα είναι στο αμαξοστάσιο αποκαθιστώντας τις φθορές αυτές. Και αν κατέβεις από το όχημα χωρίς το κινητό σου ένας από τους γύρω "νηφάλιους" θα σε ευχαριστεί που στριμώχτηκες δίπλα του. Ο οδηγός σε όλα αυτά δεν θα δώσει καμία απολύτως σημασία και θα κοιτάξει να βγάλει όσο γίνεται πιο ήσυχα τη βάρδιά του. Αυτή είναι η μικροεγκληματικότητα των μεταμεσονύκτιων δρομολογίων.
Πάμε και στα περί ασφάλειας τώρα... Έχεις μια τάση να προτείνεις συνέχεια την πιο ακριβή και ανέφικτη λύση... Επάνδρωση του κάθε λεωφορείου με σεκιουριτάδες (τουλάχιστον δύο απαιτούνται) έχεις καμία ιδέα τι συνεπάγεται σε κόστος; Καλύτερα να παρέχεις την υπηρεσία δωρεάν σε κάποιες περιπτώσεις... Ένα μικτό συνεργείο ελέγχου με προσωπικό των ΟΣΥ και της ΕΛ.ΑΣ. (ή έστω ορισμένων σεκιουριτάδων) σε μη σταθερά σημεία της διαδρομής που θα ακινητοποιούν και θα έλεγχουν όλο το λεωφορείο αρκεί. Για τη δε προαναφερόμενη μικροεγκληματικότητα η λύση είναι ήδη δοκιμασμένη εδω και χρόνια στο εξωτερικό και λέγεται CCTV. Βέβαια από μόνο του δεν κάνει δουλειά, θέλει και την τηλεματική του ή έστω ένα VHF. Αλλά αν δεν μπορούν να τοποθετηθούν λόγω κόστους σε ολόκληρο το στόλο ας μπούνε τουλάχιστον σε έναν αριθμό λεωφορείων που θα κάνουν τα νυχτερινά δρομολόγια. Μου έχει τύχει περιστατικό σε λεωφορείο του Λονδίνου όπου σε παρενόχληση μιας κοπέλας από κάποιον μεθυσμένο νεαρό αυτή παραπονέθηκε στον οδηγό ο οποίος ενεργοποιόντας το alarm του οχήματος μετέδιδε την εικόνα από το εσωτερικό όχι μόνο στο κέντρο της Go Ahead αλλά και στην αστυνομία. Συνέχισε κανονικά το δρομολόγιο του μέχρι που ελάχιστα λεπτά μετά το όχημα περικυκλώθηκε από περιπολικά και αφού ακινητοποιήθηκε οι αστυνομικοί που ήδη γνώριζαν από το κέντρο για το περιστατικό μπήκαν μέσα στο λεωφορείο και τον συνέλαβαν. Οι υπόλοιποι συνεχίσαμε τη διαδρομή μας αμέσως μετά σαν να μη συνέβη τίποτε...
(06-11-2013, 01:19 AM)GiannisB Έγραψε: Ο ΟΑΣΘ έχει συνάψει σύμβαση με εταιρία security και μια χαρά τα καταφέρνει σχετικά με τον ελέγχους, αλλά όχι μόνο τον βράδυ αλλά και την ημέρα, δεν έχει τίποτα να χάσει ο ΟΣΥ αν κάνει συνάψει μια σύναψη με security. Για τα νυχτερινά δρομολόγια και εδώ συμφωνώ πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον Παρασκευές, Σάββατα, Κυριακές δεν πρέπει να τα κόψουν μέγα λάθος,εδικά τις ημέρες που έγραψα, αλλά από την άλλη θα μπορούσαν και κάθε μέρα να υπάρχουν, αλλά πλέον ο κόσμος δεν πολύ βγαίνει έξω, για αυτό ας μείνουμε σε αυτό
Πώς φαίνεται ο άνθρωπος που έχει άποψη για τα νυχτερινά δρομολόγια χωρίς να τα έχει χρησιμοποιήσει ποτέ του. Οι σεκιουριτάδες του ΟΑΣΘ συνδράμουν επικουρικά στον έλεγχο και σε περιστατικά στα οποία κάποιοι επιβάτες δημιουργούν πρόβλημα στο όχημα (παρενοχλήσεις επιβατών, βανδαλισμοί κλπ.). Όλα αυτά αφορούν τα ημερήσια δρομολόγια αφού το μόνο νυχτερινό, το 78Ν δεν υποστηρίζεται καθώς έχουν σχολάσει ενώ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝ ΕΛΕΓΧΟ εδώ και αρκετό καιρό!!! Έλεος πια με τις ανακρίβειες και τα όνειρα...