04-10-2013, 08:10 PM
(04-10-2013, 07:52 PM)mercedes elbo Έγραψε: Το ότι το σημερινό σύστημα κομίστρου είναι προβληματικό είναι γεγονός. Αλλά ακόμη και με τις προτεινόμενες ζώνες θα υπάρχουν αδικίες. Π.χ. 140 Γλυφάδα-Πολύγωνο 2 ζώνες. Τιμή 1,70€ και ~27,5 χλμ. Από την άλλη Ηλιούπολη-Αθήνα 2 ζώνες και ~6-7 χλμ ανάλογα το σημέιο εκκίνησης. Άλλο παράδειγμα Γέρακας-Αθήνα ~12-13 χλμ 3 ζώνες ενώ Σαρωνίδα-Αθήνα πάλι 3 ζώνες αλλά 40+ χλμ. Και υπάρχουν και άλλα παρόμοια. Επίσης, αν καθιερωθεί 15€ για στάνταρ μετακινήσεις όπως δουλειά/σχολή-σπίτι είναι βέβαιο ότι οι πωλήσεις των υπόλοιπων καρτών θα πέσουν κατακόρυφα. Tο πιο σωστό θα 'ταν μια ακριβής χιλιομετρική χρέωση η οποία νομίζω θα εφαρμοστεί με την έλευση του ηλεκτρονικού εισητηρίου.
α) Το να πετύχεις σύστημα απόλυτα δίκαιο δεν γίνεται, εκτός κι αν εφαρμόσεις την ακριβή χιλιομέτρηση (δηλ. μπαίνεις - τσεκάρεις, βγαίνεις - ξετσεκάρεις). Άντε τώρα να θυμάται ο καθένας να περνάει δύο φορές από το ακρυωτικό την κάρτα του. Στο μετρό μπορείς να το εφαρμόσεις, βάζοντας μπάρες. Στο λεωφορείο, τί θα κάνεις; Και αν ξεχάσεις να "ξετσεκάρεις"; Θα σε χρεώσει με τη μέγιστη διαδρομή.
Οι ζώνες αναγκαστικά έχουν και κάποια extreme παραδείγματα. Γενικά όμως είναι εύκολες και σχετικά δίκαιες ταυτόχρονα.
β) Το "δεσμευμένο" κουπόνι απεριορίστων διαδρομών το προτείνω για να είναι εφικτή η κατάργηση του απαράδεκτου σχήματος "φθηνό λεωφορείο - ακριβό μετρό".
Και επειδή κουπόνι με 20 € ΔΕΝ γίνεται (ισοδυναμεί με 14 εισιτήρια, δηλ. με 7 ημέρες χρήσης πήγαινε - έλα, ενώ θα πρέπει να είναι τουλάχιστον το 25πλάσιο του εισιτηρίου για να "βγαίνουν" τα οικονομικά), ας εκδοθεί ένα τέτοιο για να μη γκρινιάζουν οι επαγγελματίες γρινιάρηδες. Διότι με αυτό διασφαλίζεις ότι ο χρήστης δεν θα γυροβολάει με 15 €, αλλά θα κάνει τις διαδρομές που του χρειάζονται (σχολείο/δουλειά - σπίτι), οι οποίες είναι μετρημένες.
Δεν πιστεύω όμως ότι είναι πολύ δελεαστικό για το ευρύ κοινό, γιατί δεν είναι καθόλου ευέλικτο. Άρα, τη διαφορά των € 15/27,5 για το κανονικό κουπόνι θα τη χρεωθείς σε εισιτήρια για όσες μετακινήσεις δεν καλύπτονται.