Η γραμμή αυτή, όπως ειπώθηκε και πιο πάνω ήταν συνένωση των γραμμών 34: Αθήνα-Κυνοσάργους και 34: Αθήνα-Τρεις Γέφυρες, που έγινε το 1967 σε μια προσπάθεια της (δικτατορικής τότε) κυβέρνησης να απομακρύνει τις αφετηρίες από το κέντρο (σας θυμίζει κάτι; ). Επειδή το τμήμα των Τριών Γεφυρών (Αγ.Αναργύρων) είναι το μόνο που έχει απομείνει στη γραμμή, θα μιλήσω γι' αυτό. Για τη γραμμή Αθήνα-Κυνοσάργους θα γράψω στο 202, που είναι η φυσική συνέχειά της.
Η γραμμή υπάρχει ήδη από τη δεκατία του '30 ως 34: Ομόνοια-Αγ.Μελετίου-Γέφυρα (τότε ακομη ήταν... μία! ) με αφετηρία στη Βερανζέρου και τέρμα επί της Λιοσίων, αμέσως μετά το φανάρι της Στρ.Καλλάρη (σημερινή στάση "Τρείς Γέφυρες"). Ήταν η πρώτη ουσιαστικά αστική γραμμή επί της Λιοσίων, αφού οι αντίστοιχες προς Φυλή και Μενίδι θεωρούνταν ακόμη... υπεραστικές! Στο σημείο του τέρματος υπήρχε παλιά οδική πέτρινη γέφυρα, που γεφύρωνε τον ποταμό Κηφισό (τότε με οργιώδη βλάστηση) καθώς και παράπλευρη σιδερένια σιδηροδρομική. Γενικά από περιγραφές, το μέρος πρέπει να ήταν ειδυλλιακό, μιας και ήταν δημοφιλής προορισμός περιπάτου και αναψυχής για τους Αθηναίους. Στη δεκαετία του '30 αναπτύχθηκαν πολλά κέντρα διασκεδάσεως, εξοχικές ταβέρνες κτλ. Κάποια δρομολόγια της γραμμής έφταναν και μέχρι τους Αγ.Αναργύρους, ενώ ελάχιστα επεκτείνονταν μέχρι τα "Λιόσσια" (σημερινό Ίλιον).
Με την επαναρίθμηση του '40 η γραμμή μετονομάστηκε σε 63: Ομόνοια-Αγ.Μελέτιος-Γέφυρα, ενώ με τα χρόνια χτίστηκε και τρίτη γέφυρα δίπλα στη σιδηροδρομική (αυτή της οδού Αυλώνος) με αποτέλεσμα η περιοχή να ονομαστεί "Τρεις Γέφυρες" κάτι που μοιραία έφερε και την αλλαγή της γραμμής σε: Ομόνοια-Τρεις Γέφυρες. Στα μέσα της δεκαετίας του '60, δημιουργήθηκαν νέες γραμμες για τα Νέα Λιόσια και την Πετρούπολη (114/115 αντίστοιχα), οπότε τα δρομολόγια της 63 προς εκεί καταργήθηκαν. Παρέμειναν όμως αυτά προς Αγ.Αναργύρους, μέχρι το 1967 οπότε ενώνεται με την 34 και δημιουργείται το 63/34: Τρεις Γέφυρες-Κυνοσάργους, όπου το τέρμα μεταφέρεται στην οδό Κουρτίδου στη συμβολή της με τη Βικελά (μέχρι τη πρόσφατη δρομολόγηση του 024 μέσω Αχαρνών και στην άνοδο, υπήρχε εκεί στάση "Παλ.Τέρμα").
Η γραμμή υπάρχει ήδη από τη δεκατία του '30 ως 34: Ομόνοια-Αγ.Μελετίου-Γέφυρα (τότε ακομη ήταν... μία! ) με αφετηρία στη Βερανζέρου και τέρμα επί της Λιοσίων, αμέσως μετά το φανάρι της Στρ.Καλλάρη (σημερινή στάση "Τρείς Γέφυρες"). Ήταν η πρώτη ουσιαστικά αστική γραμμή επί της Λιοσίων, αφού οι αντίστοιχες προς Φυλή και Μενίδι θεωρούνταν ακόμη... υπεραστικές! Στο σημείο του τέρματος υπήρχε παλιά οδική πέτρινη γέφυρα, που γεφύρωνε τον ποταμό Κηφισό (τότε με οργιώδη βλάστηση) καθώς και παράπλευρη σιδερένια σιδηροδρομική. Γενικά από περιγραφές, το μέρος πρέπει να ήταν ειδυλλιακό, μιας και ήταν δημοφιλής προορισμός περιπάτου και αναψυχής για τους Αθηναίους. Στη δεκαετία του '30 αναπτύχθηκαν πολλά κέντρα διασκεδάσεως, εξοχικές ταβέρνες κτλ. Κάποια δρομολόγια της γραμμής έφταναν και μέχρι τους Αγ.Αναργύρους, ενώ ελάχιστα επεκτείνονταν μέχρι τα "Λιόσσια" (σημερινό Ίλιον).
Με την επαναρίθμηση του '40 η γραμμή μετονομάστηκε σε 63: Ομόνοια-Αγ.Μελέτιος-Γέφυρα, ενώ με τα χρόνια χτίστηκε και τρίτη γέφυρα δίπλα στη σιδηροδρομική (αυτή της οδού Αυλώνος) με αποτέλεσμα η περιοχή να ονομαστεί "Τρεις Γέφυρες" κάτι που μοιραία έφερε και την αλλαγή της γραμμής σε: Ομόνοια-Τρεις Γέφυρες. Στα μέσα της δεκαετίας του '60, δημιουργήθηκαν νέες γραμμες για τα Νέα Λιόσια και την Πετρούπολη (114/115 αντίστοιχα), οπότε τα δρομολόγια της 63 προς εκεί καταργήθηκαν. Παρέμειναν όμως αυτά προς Αγ.Αναργύρους, μέχρι το 1967 οπότε ενώνεται με την 34 και δημιουργείται το 63/34: Τρεις Γέφυρες-Κυνοσάργους, όπου το τέρμα μεταφέρεται στην οδό Κουρτίδου στη συμβολή της με τη Βικελά (μέχρι τη πρόσφατη δρομολόγηση του 024 μέσω Αχαρνών και στην άνοδο, υπήρχε εκεί στάση "Παλ.Τέρμα").