Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
112, 131, 141, 201, 206, 212, 237: Τα λεωφορεία του Στ. Δάφνης
#2
103/111
Μπορεί αυτή τη στιγμή τα τοπικά που λειτουργούν σαν αντικατάσταση αυτών των δύο να έχουν άλλη αρίθμηση, παρ’ όλα αυτά μπορούν να θεωρηθούν ως «συνεχιστές» των παραπάνω και άρα αξίζει μια σχετική ιστορική αναφορά. Τα βάζω μαζί, γιατί όπως θα δείτε η πορεία τους είναι κοινή. Η πρώτη γραμμή που φαίνεται να εξυπηρετεί τον Αγ.Δημήτριο υπάρχει ήδη από τη δεκαετία του ’30, οπότε ορισμένα δρομολόγια της γραμμής 32: Πλ.Κλαυθμώνος-Πύλη Αδριανού-Αγ.Ιωάννης επεκτείνονται στο αραιοκατοικημένο τότε Μπραχάμι. Με την επαναρίθμηση του ’40, η γραμμή παίρνει τον αριθμό 35, ενώ πλέον το Μπραχάμι αναφέρεται και στην ονομασία: Πλ.Κλαυθμώνος-Αγ.Ιωάννης-Μπραχάμι. Τη δεκαετία του ’60 με την διάνοιξη της Λ.Βουλιαγμένης και την αύξηση του πληθυσμού σε Μπραχάμι και Δάφνη (τότε «Κατσιπόδι»), η γραμμή χωρίζεται σε δύο κι έτσι δημιουργούνται οι 35: Ακαδημία-Αγ.Ιωάννης(Κατσιπόδι) και 109: Ακαδημία-Αγ.Δημήτριος (Μπραχάμι). Η νέα γραμμή 109 δε διερχόταν πια από Αγ.Ιωάννη, αλλά έστριβε απευθείας από τη Βουλιαγμένης στην Αγ.Δημητρίου στους Καλογήρους και τερμάτιζε στην Πλατ.Έλενας Βενιζέλου. Το 1967 με την «Περιμετρική» η αφετηρία μεταφέρεται στο Ζάππειο, αλλά λίγα χρόνια μετά, με την κατάργηση του συστήματος αυτού επιστρέφει στην Ακαδημίας.

Με τη ραγδαία οικιστική ανάπτυξη σε Άλιμο και Αγ.Δημήτριο μετά το ’70, το 109 επεκτείνεται μέχρι το Καλαμάκι, παίρνοντας όμως νέα αρίθμηση και ονομασία 182: Ακαδημία-Αγ.Δημήτριος-Καλαμάκι, με τέρμα επί της Θουκυδίδου στον Άλιμο. Αυτό οδήγησε τους πολυάριθμους κατοίκους του Αγ.Δημητρίου σε απόγνωση, αφού τα λεωφορεία διέρχονταν ήδη γεμάτα από το Καλαμάκι και πολλές φορές τους άφηναν απ’ έξω. Μετά από χρόνια διαμαρτυριών και επιστολών προς τους αρμόδιους φορείς, ο ΟΑΣ αποφασίζει την ίδρυση γραμμής που θα εξυπηρετεί τον Άγιο Δημήτριο σε επίπεδο συνοικίας. Ως αριθμός επιλέγεται το παλιό 109 που είχε συνδεθεί στη μνήμη των κατοίκων ως «η γραμμή του Μπραχαμίου.» Το ’81 η γραμμή 185 μετονομάζεται σε 103: Αθήνα-Καλαμάκι, ενώ το 109 αντικαθίσταται από δύο γραμμές, την 111: Αθήνα-Αγ.Δημήτριος Β΄ και 110: Αθήνα-Αγ.Δημήτριος Α΄, η οποία τελικώς δε λειτούργησε ποτέ (ίσως ήταν τοπικό του 103 μέχρι Αγ.Δημήτριο). Το τέρμα της 103 μεταφέρεται στον παράδρομο της Λ.Ποσειδώνος (με αντίστροφη φορά), ενώ της 111 ήταν στην οδό Ασημακοπούλου (σημερινή στάση «Μακρυγιάννη»). Μεταφέρθηκε στην Αργοστολίου πολύ αργότερα, νομίζω μετά τη δημιουργία του 112.

201
Απ’ όσο γνωρίζω, δεν υπήρχε ανάλογη γραμμή στην προ ΕΑΣ εποχή. Δημιουργήθηκε το 1981 μαζί με τη νέα αρίθμηση. Αφετηρία στη Σίνα νομίζω, μαζί με 206/237, τέρμα στη Μικράς Ασίας όπως και σήμερα.

206
Δημιουργήθηκε αρχές της δεκαετίας του ’60 ως 111: Ακαδημία-Αγ.Μαρίνα Ηλιουπόλεως. Η Αφετηρία του τότε ήταν επί της Ρ.Φερραίου, ενώ το τέρμα του στην ομώνυμη εκκλησία. Σύντομα όμως επεκτάθηκε μέχρι την Πλ.Παράθυρα, όπου τερματίζει έως και σήμερα. Το ’81 γίνεται 206: Ακαδημία-Αγ.Μαρίνα Α΄ (και πάλι εδώ το «Ακαδημία» μπαίνει για να το διαχωρίσει από το 620: Αθήνα-Αγ.Μαρίνα), ενώ η αφετηρία μετεφέρεται στην οδό Σίνα, όπου και θα παραμείνει μέχρι να γίνει κυκλικό το 2005. Στο αρχικό πλάνο της νέας αρίθμησης του '81 προβλέπεται και γραμμή 207: Ακαδημία-Αγ.Μαρίνα Β΄ με επέκταση μέχρι το Πανόραμα, αλλά τελικά δε λειτουργεί ποτέ. Αυτή που τελικά ξεκινά δρομολόγια το '81 είναι η γραμμή 238: Ακαδημία-Αγ.Μαρίνα Β΄, αλλά ούτε τη διαδρομή της γνωρίζω, ούτε γιατί επιλέγεται αντί της 207. Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι καταργήθηκε σχεδόν αμέσως.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ - από pvuccino - 13-05-2013, 06:16 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)