Και τα δύο σκέλη της γραμμής είναι πολύ παλιά, υπήρχαν κιόλας από τη δεκαετία του '30! (αν και με άλλη μορφή) Το σκέλος της Δάφνης ξεκίνησε ως 37: Πλ.Συντάγματος-Συνοικισμός Υμηττού με διέλευση όπως σήμερα από Χρυσ.Σμυρνης/Αλ.Παναγούλη και τέρμα στη σημερινή Πλ.Ηρώων. Τη δεκαετία του '40 η αφετηρία μεταφέρθηκε στην κάτω πλευρά της Πλ.Κλαυθμώνος, όπου υπήρχαν οι περισσότερες αφετηρίες για τα νότια προάστια, ενώ αργότερα πήγε στην κάθοδο της οδού Κοραή. Στα μέσα της δεκαετίας του '60 δημιουργείται και η γραμμή 152: Ακαδημία-Άνω Χαραυγή που τερμάτιζε στη σημερινή Πλ.Μακρυγιάννη, αλλά χωρίς διέλευση από Υμηττό. (έστριβε από Βουλιαγμένης στο ύψος των Καλογήρων) Κάποια στιγμή οι δύο γραμμές συγχωνεύτηκαν στην 152: Ακαδημία-Υμηττός-Άνω Χαραυγή, η οποία το '81 έγινε η 202: Αθήνα-Χαραυγή με αφετηρία στην οδό Ρήγα Φερραίου και τέρμα επί της οδού Πλούτωνος, όπως και σήμερα. Στην αρχική μελέτη για τη νέα αρίθμηση υπήρχε και μία γραμμή 232: Αθήνα-Πλ.Χαραυγής, η οποία όμως δεν υλοποιήθηκε ποτέ. (άγνωστο που πήγαινε και πως)
Το τμήμα του Αιγάλεω υπήρχε κι αυτό από τη δεκαετία του '30 ως 31: Δημαρχείον-Νέαι Κυδωνιαί (το παλιό όνομα της περιοχής του Αγ.Σάββα)- Πυριτιδοποιείον. (η παλιά ονομασία του Αιγάλεω) Πήγαινε όλο ευθεία την Ιερά Οδό με τέρμα μπροστά στο παλιό πυριτιδοποιείο του Αιγάλεω, κοινώς το Μπαρουτάδικο! (σημερινή ομώνυμη στάση) Υπήρχαν και κάποια περιορισμένα δρομολόγια της γραμμής αυτής προς την (αραιοκατοικημένη τότε) Αγ.Βαρβάρα. Με την επαναρίθμηση του '40 η γραμμή πήρε τον αριθμό 66, ενώ τη δεκαετία του '60 η γραμμή πήρε την ονομασία Αθήνα-Αιγάλεω. (Πυριτιδοποιείο) Κάποια στιγμή (τη δεκαετία του '70 πιθανότατα) ο κλάδος προς Πυριτιδοποιείο καταργήθηκε (πιθανώς λόγω κλεισίματος του εργοστασίου, αλλά και λόγω κάλυψης από τις γραμμές Ελευσίνας/Ασπροπύργου) και η γραμμή έστριβε αριστερά στο ύψος του Εσταυρωμένου για να διέλθει από τις συνοικίες του Αιγάλεω. (τότε πιθανόν καταργήθηκε και το "Πυριτιδοποιείο" από την ονομασία κι έμεινε απλά Αθήνα-Αιγάλεω)
Τερμάτιζε αρχικά στη συμβολή των οδών Βάρναλη και Κορυδαλλού στη συνοικία Νταμαράκια του Αιγάλεω. (σημερινή στάση "Παλ.Τέρμα") Το '81 η επαναρίθμηση προβλέπει δύο γραμμές για το Αιγάλεω. Την 856: Αθήνα-Αιγάλεω Β΄ και την 857: Αθήνα-Αιγάλεω Α΄. Αν και είναι άγνωστο από που επρόκειτο να διέλθει η 857 ή οι διαφορές της από την 856, τελικώς μόνο η 856 λειτούργησε με αφετηρία στην οδό Μενάνδρου. (αν και διατήρησε αναίτια για αρκετά χρόνια το επίθεμα "Β") Στα τέλη της δεκαετίας του '80 το τέρμα μεταφέρεται στην οδό Σίφνου όπου είναι και σήμερα, ενώ δημιουργείται και μια νέα γραμμή, η 877: Αθήνα-Αιγάλεω-Κορυδαλλός, η οποία λογικά ήταν το τελευταίο (ή τα τελευταία) δρομολόγιο του 856 με επέκταση ως τον Κορυδαλλό. Το '95 με τους κορμούς καταργείται κι αυτή.
Το τμήμα του Αιγάλεω υπήρχε κι αυτό από τη δεκαετία του '30 ως 31: Δημαρχείον-Νέαι Κυδωνιαί (το παλιό όνομα της περιοχής του Αγ.Σάββα)- Πυριτιδοποιείον. (η παλιά ονομασία του Αιγάλεω) Πήγαινε όλο ευθεία την Ιερά Οδό με τέρμα μπροστά στο παλιό πυριτιδοποιείο του Αιγάλεω, κοινώς το Μπαρουτάδικο! (σημερινή ομώνυμη στάση) Υπήρχαν και κάποια περιορισμένα δρομολόγια της γραμμής αυτής προς την (αραιοκατοικημένη τότε) Αγ.Βαρβάρα. Με την επαναρίθμηση του '40 η γραμμή πήρε τον αριθμό 66, ενώ τη δεκαετία του '60 η γραμμή πήρε την ονομασία Αθήνα-Αιγάλεω. (Πυριτιδοποιείο) Κάποια στιγμή (τη δεκαετία του '70 πιθανότατα) ο κλάδος προς Πυριτιδοποιείο καταργήθηκε (πιθανώς λόγω κλεισίματος του εργοστασίου, αλλά και λόγω κάλυψης από τις γραμμές Ελευσίνας/Ασπροπύργου) και η γραμμή έστριβε αριστερά στο ύψος του Εσταυρωμένου για να διέλθει από τις συνοικίες του Αιγάλεω. (τότε πιθανόν καταργήθηκε και το "Πυριτιδοποιείο" από την ονομασία κι έμεινε απλά Αθήνα-Αιγάλεω)
Τερμάτιζε αρχικά στη συμβολή των οδών Βάρναλη και Κορυδαλλού στη συνοικία Νταμαράκια του Αιγάλεω. (σημερινή στάση "Παλ.Τέρμα") Το '81 η επαναρίθμηση προβλέπει δύο γραμμές για το Αιγάλεω. Την 856: Αθήνα-Αιγάλεω Β΄ και την 857: Αθήνα-Αιγάλεω Α΄. Αν και είναι άγνωστο από που επρόκειτο να διέλθει η 857 ή οι διαφορές της από την 856, τελικώς μόνο η 856 λειτούργησε με αφετηρία στην οδό Μενάνδρου. (αν και διατήρησε αναίτια για αρκετά χρόνια το επίθεμα "Β") Στα τέλη της δεκαετίας του '80 το τέρμα μεταφέρεται στην οδό Σίφνου όπου είναι και σήμερα, ενώ δημιουργείται και μια νέα γραμμή, η 877: Αθήνα-Αιγάλεω-Κορυδαλλός, η οποία λογικά ήταν το τελευταίο (ή τα τελευταία) δρομολόγιο του 856 με επέκταση ως τον Κορυδαλλό. Το '95 με τους κορμούς καταργείται κι αυτή.