20-03-2013, 04:15 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 20-03-2013, 04:23 AM από N1Ellinikou.)
Το ελληνικό κράτος, αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, πρέπει να επικεντρωθεί στη διοικητική μεταρρύθμιση. Πρέπει δηλαδή να διοικεί και να πάψει να είναι επιχειρηματίας γιατί έχει αποδείξει περίτρανα πως δεν κάνει για επιχειρηματίας. Κατά τη γνώμη μου, οι ΔΕΚΟ των συγκοινωνιών πρέπει να παραχωρηθούν άμεσα σε ιδιώτες. Και αυτο γιατί ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να αρχισει να λειτουργεί. Δε γίνεται η οικονομία μας να βασίζεται μόνο σε καφετέριες, σουβλατζίδικα, νυχτερινά κέντρα και rooms to let. Η καλύτερη φόρμουλα, όπως έχει αποδειχτεί παγκοσμίως, είναι η ''Σύμβαση Παραχώρησης''. Αυτο σημαίνει πως εγώ το Κράτος παραχωρώ στην Α εταιρία την Χ υποδομή για Ψ χρόνια. Βέβαια, η πρακτική αυτή βαφτίζεται ''ιδιωτικοποίηση/ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας'' από κόμματα της αριστεράς, δημαγωγούς και λαϊκιστές.
Ας πάρουμε τώρα τον ΟΣΕ. Είναι μια ΔΕΚΟ, άρα ιδιοκτήτης της είναι το Κράτος. Κάθε κυβέρνηση, είδε τον ΟΣΕ ως μέσο εξασφάλισης ψήφων. Τα αποτελέσματα, είναι νομίζω γνωστά σε όλους: αθρόες προσλήψεις, προκλητικά υψηλοί μισθοί, ατιμωρησία υπαλλήλων κλπ. Καμία κυβέρνηση έως τώρα δεν κάθισε να εξετάσει ποιό είναι ακριβώς το πρόβλημα του ΟΣΕ. Αντίθετα, οι κυβερνήσεις φρόντισαν να υποβαθμίσουν τον ΟΣΕ, έχοντας ως κύριο στόχο την επανεκλογή τους. Δε θα σταθώ σε θεωρίες συνωμοσίας του τύπου ''επίτηδες 10 μασόνοι μέσα σε ένα μυστικό κρησφύγετο, χαϊδεύοντας γάτες, διαλύουν των ΟΣΕ για να πουληθεί σε ξένους ιμπεριαλιστές για ένα κομμάτι ψωμι''. Απλα ΚΑΝΕΙΣ δεν ενδιαφέρθηκε για την τύχη του οργανισμού. Ο καθένας είδε μονο το ΑΤΟΜΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ του.
Βέβαια, έργα είδαμε. Εικονικά βέβαια, αλλά είδαμε. Δάκρυα συγκίνησης κύλησαν σε κάθε Έλληνα, όταν είδε νέα, μοντέρνα τρένα (Stadler και Desiro) και όταν είδε το πρώτο τρένο να πλησιάζει το Αεροδρόμιο της Αθήνας. Χρόνια ακούγαμε (και συνεχίζουμε να ακούμε) για την ηλεκτροκίνηση, για έναν νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, για σύνδεση Λαυρίου, Ραφήνας, Θήβας κλπ κλπ.
Ποια ειναι όμως η σημερινη υποδομή του ΟΣΕ-Προαστιακού σήμερα?
- μια ηλεκτροκινηση ''κουτσή'', οπου εν έτει 2013 ακόμα γίνονται τράμπες με ηλεκτρομηχανές και ντιζελομηχανές
- ολοκαίνουργια τρένα μες στη βρώμα και τη παραμέληση
- ενας νέος Σιδηροδρομικός Σταθμος (ΣΚΑ) που χρησιμοποιείται ως κέντρο ανταποκρίσεων (?) στο Μενίδι. ΣΤΟ ΜΕΝΙΔΙ!!!
- έναν Σταθμό Λαρίσης γιαπί
- νέους σταθμούς που ΔΕΝ λειτουργουν (Λυκότρυπα, Θυμαράκια κ.ά.)
- ένα δίκτυο που πέφτει κάθε τρεις και λίγο από τις κλοπές καλωδίων
Επίσης, έχετε αναρωτηθεί ποτε γιατι μέχρι τώρα δεν έχει προωθηθεί η σιδηροδρομική επανασύνδεση Αθήνας-Πάτρας? Ποια κυβέρνηση λέτε να πάρει τέτοια απόφαση, όταν ξέρει πως αυτομάτως ετσι θα χάσει τις ψήφους των ιδιοκτητών ΚΤΕΛ Αχαΐας και των οικογενειών τους? Το ίδιο ισχύει για Λαυριο/Ραφήνα και τα ΚΤΕΛ Αττικής. Μη ξεχνάτε πως και τα ΚΤΕΛ έχουν μια ιδιαιτερότητα: είναι κλειστό επάγγελμα και έχουν μονοπώλιο (ή ολιγοπώλιο-καρτελ). Μια ιδιωτική εταιρία, που έχει ως κύριο σκοπό το κέρδος, δεν θα είχε αφήσει αναξιοποίητους προορισμούς όπως Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καλαμάτα, Αγρίνιο κλπ.
Είναι καιρός το κράτος αυτο να σοβαρευτει και να υιοθετήσει τα δυτικά πρότυπα. Ίσως, με τη πίεση που δεχόμαστε από έξω, κάποια πράγματα να φτιάξουν. Ίσως...
Ας πάρουμε τώρα τον ΟΣΕ. Είναι μια ΔΕΚΟ, άρα ιδιοκτήτης της είναι το Κράτος. Κάθε κυβέρνηση, είδε τον ΟΣΕ ως μέσο εξασφάλισης ψήφων. Τα αποτελέσματα, είναι νομίζω γνωστά σε όλους: αθρόες προσλήψεις, προκλητικά υψηλοί μισθοί, ατιμωρησία υπαλλήλων κλπ. Καμία κυβέρνηση έως τώρα δεν κάθισε να εξετάσει ποιό είναι ακριβώς το πρόβλημα του ΟΣΕ. Αντίθετα, οι κυβερνήσεις φρόντισαν να υποβαθμίσουν τον ΟΣΕ, έχοντας ως κύριο στόχο την επανεκλογή τους. Δε θα σταθώ σε θεωρίες συνωμοσίας του τύπου ''επίτηδες 10 μασόνοι μέσα σε ένα μυστικό κρησφύγετο, χαϊδεύοντας γάτες, διαλύουν των ΟΣΕ για να πουληθεί σε ξένους ιμπεριαλιστές για ένα κομμάτι ψωμι''. Απλα ΚΑΝΕΙΣ δεν ενδιαφέρθηκε για την τύχη του οργανισμού. Ο καθένας είδε μονο το ΑΤΟΜΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ του.
Βέβαια, έργα είδαμε. Εικονικά βέβαια, αλλά είδαμε. Δάκρυα συγκίνησης κύλησαν σε κάθε Έλληνα, όταν είδε νέα, μοντέρνα τρένα (Stadler και Desiro) και όταν είδε το πρώτο τρένο να πλησιάζει το Αεροδρόμιο της Αθήνας. Χρόνια ακούγαμε (και συνεχίζουμε να ακούμε) για την ηλεκτροκίνηση, για έναν νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, για σύνδεση Λαυρίου, Ραφήνας, Θήβας κλπ κλπ.
Ποια ειναι όμως η σημερινη υποδομή του ΟΣΕ-Προαστιακού σήμερα?
- μια ηλεκτροκινηση ''κουτσή'', οπου εν έτει 2013 ακόμα γίνονται τράμπες με ηλεκτρομηχανές και ντιζελομηχανές
- ολοκαίνουργια τρένα μες στη βρώμα και τη παραμέληση
- ενας νέος Σιδηροδρομικός Σταθμος (ΣΚΑ) που χρησιμοποιείται ως κέντρο ανταποκρίσεων (?) στο Μενίδι. ΣΤΟ ΜΕΝΙΔΙ!!!
- έναν Σταθμό Λαρίσης γιαπί
- νέους σταθμούς που ΔΕΝ λειτουργουν (Λυκότρυπα, Θυμαράκια κ.ά.)
- ένα δίκτυο που πέφτει κάθε τρεις και λίγο από τις κλοπές καλωδίων
Επίσης, έχετε αναρωτηθεί ποτε γιατι μέχρι τώρα δεν έχει προωθηθεί η σιδηροδρομική επανασύνδεση Αθήνας-Πάτρας? Ποια κυβέρνηση λέτε να πάρει τέτοια απόφαση, όταν ξέρει πως αυτομάτως ετσι θα χάσει τις ψήφους των ιδιοκτητών ΚΤΕΛ Αχαΐας και των οικογενειών τους? Το ίδιο ισχύει για Λαυριο/Ραφήνα και τα ΚΤΕΛ Αττικής. Μη ξεχνάτε πως και τα ΚΤΕΛ έχουν μια ιδιαιτερότητα: είναι κλειστό επάγγελμα και έχουν μονοπώλιο (ή ολιγοπώλιο-καρτελ). Μια ιδιωτική εταιρία, που έχει ως κύριο σκοπό το κέρδος, δεν θα είχε αφήσει αναξιοποίητους προορισμούς όπως Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καλαμάτα, Αγρίνιο κλπ.
Είναι καιρός το κράτος αυτο να σοβαρευτει και να υιοθετήσει τα δυτικά πρότυπα. Ίσως, με τη πίεση που δεχόμαστε από έξω, κάποια πράγματα να φτιάξουν. Ίσως...