(03-03-2013, 03:37 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Το πρώτο λεωφορείο που εξυπηρετούσε την Ηλιούπολη από την ίδρυσή της είχε την ονομασία "ΑΘΗΝΑ - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ", με αφετηρία στην Κοραή (έναντι της Ακαδημίας) και τέρμα στον Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ηλιούπολης (κοντά στη σημερινή κεντρική πλατεία), όπου τελείωνε ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος.Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις! Να φανταστώ πως η πρώτη γραμμή που αναφέρεις, για να έχει τέρμα στο Ναό της Κοιμήσεως διερχόταν από Ανδρέα Παπανδρέου και Λεωφ.Ειρήνης σωστά; Όπως το σημερινό 237! Επίσης να προσθέσω ότι σε χάρτη που έχω του 1965, υπάρχει η γραμμή 108 Αθήνα-Κάτω Ηλιούπολη η οποία προφανώς ταυτίζεται με την "Αθήνα-Νάστου" απλά έχει επεκταθεί μέσω της Κυπρίων Ηρώων μέχρι την Αγ.Παρασκευή. (αργότερα θα επεκταθεί μέχρι Πλ.Ανεξαρτησίας και θα γίνει το γνωστό μας 208) Στον ίδιο χάρτη, η γραμμή 38 έχει ακριβώς την ίδια διαδρομή με το σημερινό 237, μόνο που τερματίζει εκεί που είπες, στο παλιό τέρμα. Κι επίσης υπάρχει και η γραμμή 111 Αθήνα-Αγ.Μαρίνα με ταυτόσημη διαδρομή με το σημερινό 206.
Αργότερα προστέθηκε γραμμή για την εξυπηρέτηση και της Κάτω Ηλιούπολης, με την ονομασία "ΑΘΗΝΑ - ΝΑΣΤΟΥ", η οποία είχε κοινή αφετηρία με την πρώτη γραμμή στην Ακαδημία και τέρμα στη σημερινή Λ. Σοφ. Βενιζέλου (τότε Κων. Νάστου) και συγκεκριμένα κάπου μεταξύ της Ηρ. Κωνσταντοπούλου και της πλ. 25ης Μαρτίου.
Επίσης υπήρχε και λεωφορειακή γραμμή για την εξυπηρέτηση της συνοικίας της Αγίας Μαρίνας, για την οποία δεν έχω βρει ακόμη περισσότερες πληροφορίες.
Αργότερα και μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 80', η γραμμή 38 είχε τέρμα στη σημερινή Ηρ. Πολυτεχνείου (τότε Βασ. Φριδερίκης), στο ύψος που είναι σήμερα η στάση "ΠΑΛΙΟ ΤΕΡΜΑ" των 201 και 237.
(Κάπου διάβασα ότι υπήρχαν και οι 108 (ΑΘΗΝΑ - ΚΑΤΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ) και 111 (ΑΘΗΝΑ - ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ)).
Βέβαια οι χάρτες κάνουνε και λάθη ως γνωστόν ενίοτε, απλά το αναφέρω σαν extra στοιχείο.