13-07-2012, 10:21 AM
Δεκτή έκανε το Συμβούλιο της Επικρατείας την αίτηση της κοινοπραξίας «Ακτωρ-Alstom Transport», που είχε αναδειχθεί μειοδότης για την κατασκευή του σιδηροδρομικού σταθμού Ζεφυρίου και του συγκροτήματος Θριασίου και ανέστειλε την απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία ζητούσε τη συμπλήρωση των δικαιολογητικών του δημόσιου διαγωνισμού για το συγκεκριμένο έργο.
Οι σύμβουλοι της Επικρατείας με την υπ' αριθμ. 325/2012 απόφαση ασφαλιστικών μέτρων (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Σωτ. Ρίζος και εισηγητής ο σύμβουλος Επικρατείας Ηρ. Τσακόπουλος) έκαναν δεκτή την αίτηση της κοινοπραξίας «Ακτωρ» και ανέστειλαν την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς έκριναν ότι παραβίασε τη νομοθεσία που διέπει τον επίμαχο διαγωνισμό, που ορίζει ότι δεν μπορούσε να ζητήσει τη συμπλήρωση των δικαιολογητικών που είχαν κατατεθεί από τις εταιρείες που συμμετείχαν στη διαγωνιστική διαδικασία.
Στον επίμαχο διαγωνισμό, συνολικής δαπάνης 122.193.000 ευρώ, για την κατασκευή του σιδηροδρομικού σταθμού Ζεφυρίου και την κατασκευή «β' λειτουργικής φάσης συγκροτήματος Θριασίου», έλαβαν μέρος επτά εταιρείες.
Πρώτη κατά σειρά μειοδοσίας κατετάγη η κοινοπραξία «ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΘΕΜΕΛΗ» (έκπτωση 33,97%) και τέταρτη η κοινοπραξία «Ακτωρ-Alstom Transport» (έκπτωση 30,59%).
Γνωμοδότηση
Ομως, η επιτροπή διαγωνισμού (29.2.2011) γνωμοδότησε υπέρ της ανακηρύξεως της «Ακτωρ» ως μειοδότριας κοινοπραξίας. Και αυτό γιατί οι τρεις πρώτες κατά σειρά μειοδοσίας κοινοπραξίες «δεν απέδειξαν ότι διαθέτουν την απαιτούμενη από τη διακήρυξη του διαγωνισμού τεχνική ικανότητα για την κατασκευή του επίμαχου έργου». Οι τρεις πρώτες άσκησαν ενστάσεις, αλλά απορρίφθηκαν από την αρμόδια επιτροπή.
Στη συνέχεια όμως το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) της ΕΡΓΟΣΕ, το οποίο υιοθέτησε την εισήγηση του προέδρου του, αποφάσισε (29.3.2012) τη συμπλήρωση ή τη διευκρίνιση των υποβληθέντων δικαιολογητικών και στοιχείων του επίμαχου διαγωνισμού, ενώ παράλληλα ζητήθηκε οι διαγωνιζόμενοι να παραμείνουν στη διαγωνιστική διαδικασία.
Η κοινοπραξία «Ακτωρ» κατέθεσε προσφυγή κατά της αποφάσεως της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία όμως απορρίφθηκε και έτσι κατέφυγε στο ΣτΕ, το οποίο τη δικαίωσε.
Οι σύμβουλοι της Επικρατείας με την υπ' αριθμ. 325/2012 απόφαση ασφαλιστικών μέτρων (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Σωτ. Ρίζος και εισηγητής ο σύμβουλος Επικρατείας Ηρ. Τσακόπουλος) έκαναν δεκτή την αίτηση της κοινοπραξίας «Ακτωρ» και ανέστειλαν την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς έκριναν ότι παραβίασε τη νομοθεσία που διέπει τον επίμαχο διαγωνισμό, που ορίζει ότι δεν μπορούσε να ζητήσει τη συμπλήρωση των δικαιολογητικών που είχαν κατατεθεί από τις εταιρείες που συμμετείχαν στη διαγωνιστική διαδικασία.
Στον επίμαχο διαγωνισμό, συνολικής δαπάνης 122.193.000 ευρώ, για την κατασκευή του σιδηροδρομικού σταθμού Ζεφυρίου και την κατασκευή «β' λειτουργικής φάσης συγκροτήματος Θριασίου», έλαβαν μέρος επτά εταιρείες.
Πρώτη κατά σειρά μειοδοσίας κατετάγη η κοινοπραξία «ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΘΕΜΕΛΗ» (έκπτωση 33,97%) και τέταρτη η κοινοπραξία «Ακτωρ-Alstom Transport» (έκπτωση 30,59%).
Γνωμοδότηση
Ομως, η επιτροπή διαγωνισμού (29.2.2011) γνωμοδότησε υπέρ της ανακηρύξεως της «Ακτωρ» ως μειοδότριας κοινοπραξίας. Και αυτό γιατί οι τρεις πρώτες κατά σειρά μειοδοσίας κοινοπραξίες «δεν απέδειξαν ότι διαθέτουν την απαιτούμενη από τη διακήρυξη του διαγωνισμού τεχνική ικανότητα για την κατασκευή του επίμαχου έργου». Οι τρεις πρώτες άσκησαν ενστάσεις, αλλά απορρίφθηκαν από την αρμόδια επιτροπή.
Στη συνέχεια όμως το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) της ΕΡΓΟΣΕ, το οποίο υιοθέτησε την εισήγηση του προέδρου του, αποφάσισε (29.3.2012) τη συμπλήρωση ή τη διευκρίνιση των υποβληθέντων δικαιολογητικών και στοιχείων του επίμαχου διαγωνισμού, ενώ παράλληλα ζητήθηκε οι διαγωνιζόμενοι να παραμείνουν στη διαγωνιστική διαδικασία.
Η κοινοπραξία «Ακτωρ» κατέθεσε προσφυγή κατά της αποφάσεως της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία όμως απορρίφθηκε και έτσι κατέφυγε στο ΣτΕ, το οποίο τη δικαίωσε.