09-07-2012, 09:39 PM
Αρχικά θα μοιραστούν δρομολόγια που συμπίπτουν, με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός αεροπορικού κολοσσού
Μαργιόλης Κωνσταντίνος
Οι ανεπίσημες συνομιλίες μεταξύ των στελεχών της Air France-KLM και της Etihad είχαν ξεκινήσει από την περασμένη χρονιά.
Την περασμένη Τετάρτη όμως η γαλλική «Le Figaro» αποκάλυψε ότι τα σχέδια σύμπραξης μεταξύ του γαλλοολλανδικού ομίλου και της αεροπορικής εταιρείας του Αμπου Ντάμπι βρίσκονται πλέον σε προχωρημένο στάδιο και πρόκειται να υλοποιηθούν το προσεχές τρίμηνο.
Οι δύο εταιρείες θα μοιράσουν αρχικά όσα δρομολόγιά τους συμπίπτουν στην Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός νέου αεροπορικού κολοσσού που θα αποτελέσει το αντίπαλο δέος της Emirates και της Lufthansa.
Η Air France-KLM κινείται ήδη προς την ενίσχυση της παρουσίας της σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Η Alitalia αποτελεί προς το παρόν έναν «στρατηγικό εταίρο», αλλά η αναμενόμενη αύξηση της συμμετοχής (της Air France-KLM) στο μετοχικό κεφάλαιο της ιταλικής εταιρείας (σήμερα βρίσκεται στο 25%) θα αποτελέσει ένα ακόμη βήμα για το χτίσιμο μιας νέας αεροπορικής υπερδύναμης. Αλλωστε και η σύμπραξη με την Etihad είναι μια απολύτως μελετημένη κίνηση προκειμένου να ενισχυθεί η Air France-KLM όχι μόνο στην Ασία αλλά και στην Ευρώπη. Και αυτό διότι η απορρόφηση της γερμανικής εταιρείας Air Berlin από την Etihad θα βοηθήσει την εδρεύουσα στο Παρίσι εταιρεία να αυξήσει τους προορισμούς στην Ευρώπη και να επεκταθεί στην αγορά των «οικονομικών πτήσεων».
Η επικείμενη συμφωνία των δύο εταιρειών ασφαλώς θα φέρει ανακατατάξεις στους κωδικούς πτήσης που μοιράζονται τα αεροσκάφη των εταιρειών. Η Air France θα περιορίσει τις πτήσεις της στη Μέση Ανατολή, όπου βρίσκονται πολλές από τις 66 πτήσεις της Etihad. Από την άλλη πλευρά, η αραβική εταιρεία θα μειώσει τους 15 προορισμούς της στην Ευρώπη. Η ανακατανομή των πληρωμάτων θα επιτρέψει και στις δύο εταιρείες να επικεντρωθούν στις χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Ασίας. Η Air France βρίσκεται ούτως ή άλλως σε διαδικασία «ανασυγκρότησης», η οποία προβλέπει μείωση προσωπικού αλλά και βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών στους επιβάτες. Το πενταετές πλάνο περιλαμβάνει περικοπή 5.000 θέσεων εργασίας (10% του προσωπικού).
Την ίδια στιγμή η γαλλική εταιρεία προχωρεί σε αναβάθμιση της ποιότητας των γευμάτων παρέχοντας τη δυνατότητα επιλογής μενού στους επιβάτες. Ακόμη απαλλάσσει όσους επιβάτες της το επιθυμούν (και καταβάλλουν το αντίστοιχο τίμημα) από τις χρονοβόρες διαδικασίες δήλωσης - ελέγχου αποσκευών και παραλαβής τους μετά την προσγείωση. Το στοίχημα για τον πρόεδρο της Air France-KLM Ζαν-Σιρίλ Σπινετά δεν είναι άλλο παρά η προσέλκυση νέων πελατών σε μια περίοδο όπου το αεροπορικό ταξίδι αποτελεί (ακόμη) για πολλούς μια πολυτέλεια.
Μαργιόλης Κωνσταντίνος
Οι ανεπίσημες συνομιλίες μεταξύ των στελεχών της Air France-KLM και της Etihad είχαν ξεκινήσει από την περασμένη χρονιά.
Την περασμένη Τετάρτη όμως η γαλλική «Le Figaro» αποκάλυψε ότι τα σχέδια σύμπραξης μεταξύ του γαλλοολλανδικού ομίλου και της αεροπορικής εταιρείας του Αμπου Ντάμπι βρίσκονται πλέον σε προχωρημένο στάδιο και πρόκειται να υλοποιηθούν το προσεχές τρίμηνο.
Οι δύο εταιρείες θα μοιράσουν αρχικά όσα δρομολόγιά τους συμπίπτουν στην Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός νέου αεροπορικού κολοσσού που θα αποτελέσει το αντίπαλο δέος της Emirates και της Lufthansa.
Η Air France-KLM κινείται ήδη προς την ενίσχυση της παρουσίας της σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Η Alitalia αποτελεί προς το παρόν έναν «στρατηγικό εταίρο», αλλά η αναμενόμενη αύξηση της συμμετοχής (της Air France-KLM) στο μετοχικό κεφάλαιο της ιταλικής εταιρείας (σήμερα βρίσκεται στο 25%) θα αποτελέσει ένα ακόμη βήμα για το χτίσιμο μιας νέας αεροπορικής υπερδύναμης. Αλλωστε και η σύμπραξη με την Etihad είναι μια απολύτως μελετημένη κίνηση προκειμένου να ενισχυθεί η Air France-KLM όχι μόνο στην Ασία αλλά και στην Ευρώπη. Και αυτό διότι η απορρόφηση της γερμανικής εταιρείας Air Berlin από την Etihad θα βοηθήσει την εδρεύουσα στο Παρίσι εταιρεία να αυξήσει τους προορισμούς στην Ευρώπη και να επεκταθεί στην αγορά των «οικονομικών πτήσεων».
Η επικείμενη συμφωνία των δύο εταιρειών ασφαλώς θα φέρει ανακατατάξεις στους κωδικούς πτήσης που μοιράζονται τα αεροσκάφη των εταιρειών. Η Air France θα περιορίσει τις πτήσεις της στη Μέση Ανατολή, όπου βρίσκονται πολλές από τις 66 πτήσεις της Etihad. Από την άλλη πλευρά, η αραβική εταιρεία θα μειώσει τους 15 προορισμούς της στην Ευρώπη. Η ανακατανομή των πληρωμάτων θα επιτρέψει και στις δύο εταιρείες να επικεντρωθούν στις χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Ασίας. Η Air France βρίσκεται ούτως ή άλλως σε διαδικασία «ανασυγκρότησης», η οποία προβλέπει μείωση προσωπικού αλλά και βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών στους επιβάτες. Το πενταετές πλάνο περιλαμβάνει περικοπή 5.000 θέσεων εργασίας (10% του προσωπικού).
Την ίδια στιγμή η γαλλική εταιρεία προχωρεί σε αναβάθμιση της ποιότητας των γευμάτων παρέχοντας τη δυνατότητα επιλογής μενού στους επιβάτες. Ακόμη απαλλάσσει όσους επιβάτες της το επιθυμούν (και καταβάλλουν το αντίστοιχο τίμημα) από τις χρονοβόρες διαδικασίες δήλωσης - ελέγχου αποσκευών και παραλαβής τους μετά την προσγείωση. Το στοίχημα για τον πρόεδρο της Air France-KLM Ζαν-Σιρίλ Σπινετά δεν είναι άλλο παρά η προσέλκυση νέων πελατών σε μια περίοδο όπου το αεροπορικό ταξίδι αποτελεί (ακόμη) για πολλούς μια πολυτέλεια.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.