28-05-2012, 11:26 PM
Σε τουριστική απομόνωση οδηγείται η χώρα, με τη μία αεροπορική εταιρία μετά την άλλη να διακόπτουν τα δρομολόγιά τους προς την Ελλάδα, λόγω των υψηλών χρεώσεων στο «Ελ. Βενιζέλος» και της μειωμένης ζήτησης. Τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση που τείνει να διαμορφωθεί στον κλάδο των αερομεταφορών κρούουν οι τουριστικοί φορείς μιλώντας στην ΕΞΠΡΕΣ, ενώ παράλληλα επαναλαμβάνουν τα διαχρονικά αιτήματά τους για διαμόρφωση ανταγωνιστικού πλαισίου με στόχο την προσέλκυση αεροπορικών εταιριών.
«Ο πρώην υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης είχε δεσμευτεί για 50% μείωση του σπατοσήμου», τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης στην ΕΞΠΡΕΣ. «Όσο οι αεροπορικές εταιρίες δεν βλέπουν να αλλάζει η τιμολογιακή πολιτική, που αυτή τη στιγμή προβλέπει υπερβολικές και καταχρηστικές χρεώσεις για το αεροδρόμιο των Αθηνών, θα εγκαταλείπουν τη χώρα», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ Γιώργος Τελώνης. Ταυτόχρονα, ο γενικός διευθυντής του ΣΕΤΕ Γιώργος Δρακόπουλος επισημαίνει: «Μόλις ομαλοποιηθεί η πολιτική και στη συνέχεια η οικονομική κατάσταση, η ζήτηση θα ανακάμψει. Παράλληλα, πρέπει να εφαρμόσουμε μια πολιτική αερομεταφορών με 2 κυρίαρχους στόχους: τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών αερομεταφορέων και την ανάπτυξη των αεροδρομίων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια».
Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρία Emirates εξετάζει το ενδεχόμενο να σταματήσει τις πτήσεις της προς την Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2012, μετά από 16 χρόνια δραστηριότητας στη χώρα μας. Το υπερδιπλάσιο κόστος του «Ελ. Βενιζέλος» σε σχέση με τα περισσότερα αεροδρόμια της Ευρώπης, σε συνδυασμό με τις μειωμένες πληρότητες για το μήνα Μάιο, ενδέχεται να αναγκάσουν την εταιρία να αποσύρει τα δρομολόγιά της από τη χώρα το φθινόπωρο. Η Emirates, με έδρα το Ντουμπάι, είναι από τους βασικότερους αερομεταφορείς στην περιοχή του Περσικού Κόλπου (μαζί με την Etihad και την Qatar).
Υπενθυμίζεται ότι έχει προηγηθεί η αποχώρηση σημαντικών εταιριών:
1. Τις πτήσεις της προς την Ελλάδα αποφάσισε να διακόψει στις 26 Οκτωβρίου 2012 η αμερικανική Delta, η μόνη εταιρία που συνέδεε απευθείας την Ελλάδα με την Αμερική. Η μόνη πτήση που θα συνδέει απευθείας την Ελλάδα με την Αμερική, κι αυτό μόνο για τη θερινή περίοδο, είναι η US Airways, που θα πετάει από τη Φιλαδέλφεια προς την Αθήνα. Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα τις πτήσεις της είχε διακόψει η Ολυμπιακή και στη συνέχεια η αμερικανική Continental.
2. Την περασμένη εβδομάδα n Singapore Airlines ανακοίνωσε ότι προχωρά στην αναστολή των δρομολογίων της προς Abu Dhabi και Αθήνα, λόγω της συνεχούς μειωμένης κερδοφορίας των δύο γραμμών. Οι τελευταίες πτήσεις θα αναχωρήσουν από τη Σιγκαπούρη στις 26 Οκτωβρίου 2012.
3. Η TAP, η οποία είχε ξεκινήσει τη σύνδεση Αθήνα - Λισαβόνα τον Ιούνιο του 2011, θα σταματήσει τον Οκτώβριο.
4. Η Thai έχει διακόψει τα δρομολόγιά της στην Ελλάδα από το Νοέμβριο του 2011.
5. Το ίδιο και η εθνική αεροπορική εταιρία του Μπαχρέιν, η GULF-AIR.
Η περίπτωση της Turkish Airlines
Τα κενά που δημιουργούνται στην ελληνική τουριστική αγορά καλύπτει η συστηματική είσοδος της Turkish Airlines στον ελληνικό εναέριο χώρο. Όσο απουσιάζει ελληνική αεροπορική εταιρία που συνδέει απευθείας τη χώρα με Αμερική, Καναδά, Αυστραλία, και πιθανώς την Κίνα, την Ινδία, την Ιαπωνία και τη Βραζιλία, η ολοένα και αναπτυσσόμενη τουρκική εταιρία θα επιχειρεί ιδιοποίηση του μεριδίου, επισημάνθηκε στο «2ο Ελληνικό Συνέδριο: Αερομεταφορές του σήμερα και του αύριο». Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της εταιρίας στην Αθήνα Γκιολάν Οζτούρκ «αυτό που θέλουμε είναι να ενώσουμε στρατηγικά όχι μόνο την Ελλάδα με την Τουρκία, αλλά και με τον υπόλοιπο κόσμο». Η επικεφαλής της εταιρίας έχει προσεγγίσει μάλιστα τους Ελληνοαμερικανούς και την Αρχιεπισκοπή Αμερικής για να δημιουργήσει υπερατλαντικό δίκτυο με καταληκτικό προορισμό την Ελλάδα και, φυσικά, ενδιάμεση στάση την Κωνσταντινούπολη. Η εταιρία μετρά 182 αεροσκάφη, με παραγγελίες για τουλάχιστον ακόμα 49 αεροσκάφη και μέση ηλικία στόλου σήμερα τα 6,8 έτη.
Νατάσα Λιαπάκη
«Ο πρώην υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης είχε δεσμευτεί για 50% μείωση του σπατοσήμου», τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης στην ΕΞΠΡΕΣ. «Όσο οι αεροπορικές εταιρίες δεν βλέπουν να αλλάζει η τιμολογιακή πολιτική, που αυτή τη στιγμή προβλέπει υπερβολικές και καταχρηστικές χρεώσεις για το αεροδρόμιο των Αθηνών, θα εγκαταλείπουν τη χώρα», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ Γιώργος Τελώνης. Ταυτόχρονα, ο γενικός διευθυντής του ΣΕΤΕ Γιώργος Δρακόπουλος επισημαίνει: «Μόλις ομαλοποιηθεί η πολιτική και στη συνέχεια η οικονομική κατάσταση, η ζήτηση θα ανακάμψει. Παράλληλα, πρέπει να εφαρμόσουμε μια πολιτική αερομεταφορών με 2 κυρίαρχους στόχους: τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών αερομεταφορέων και την ανάπτυξη των αεροδρομίων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια».
Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρία Emirates εξετάζει το ενδεχόμενο να σταματήσει τις πτήσεις της προς την Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2012, μετά από 16 χρόνια δραστηριότητας στη χώρα μας. Το υπερδιπλάσιο κόστος του «Ελ. Βενιζέλος» σε σχέση με τα περισσότερα αεροδρόμια της Ευρώπης, σε συνδυασμό με τις μειωμένες πληρότητες για το μήνα Μάιο, ενδέχεται να αναγκάσουν την εταιρία να αποσύρει τα δρομολόγιά της από τη χώρα το φθινόπωρο. Η Emirates, με έδρα το Ντουμπάι, είναι από τους βασικότερους αερομεταφορείς στην περιοχή του Περσικού Κόλπου (μαζί με την Etihad και την Qatar).
Υπενθυμίζεται ότι έχει προηγηθεί η αποχώρηση σημαντικών εταιριών:
1. Τις πτήσεις της προς την Ελλάδα αποφάσισε να διακόψει στις 26 Οκτωβρίου 2012 η αμερικανική Delta, η μόνη εταιρία που συνέδεε απευθείας την Ελλάδα με την Αμερική. Η μόνη πτήση που θα συνδέει απευθείας την Ελλάδα με την Αμερική, κι αυτό μόνο για τη θερινή περίοδο, είναι η US Airways, που θα πετάει από τη Φιλαδέλφεια προς την Αθήνα. Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα τις πτήσεις της είχε διακόψει η Ολυμπιακή και στη συνέχεια η αμερικανική Continental.
2. Την περασμένη εβδομάδα n Singapore Airlines ανακοίνωσε ότι προχωρά στην αναστολή των δρομολογίων της προς Abu Dhabi και Αθήνα, λόγω της συνεχούς μειωμένης κερδοφορίας των δύο γραμμών. Οι τελευταίες πτήσεις θα αναχωρήσουν από τη Σιγκαπούρη στις 26 Οκτωβρίου 2012.
3. Η TAP, η οποία είχε ξεκινήσει τη σύνδεση Αθήνα - Λισαβόνα τον Ιούνιο του 2011, θα σταματήσει τον Οκτώβριο.
4. Η Thai έχει διακόψει τα δρομολόγιά της στην Ελλάδα από το Νοέμβριο του 2011.
5. Το ίδιο και η εθνική αεροπορική εταιρία του Μπαχρέιν, η GULF-AIR.
Η περίπτωση της Turkish Airlines
Τα κενά που δημιουργούνται στην ελληνική τουριστική αγορά καλύπτει η συστηματική είσοδος της Turkish Airlines στον ελληνικό εναέριο χώρο. Όσο απουσιάζει ελληνική αεροπορική εταιρία που συνδέει απευθείας τη χώρα με Αμερική, Καναδά, Αυστραλία, και πιθανώς την Κίνα, την Ινδία, την Ιαπωνία και τη Βραζιλία, η ολοένα και αναπτυσσόμενη τουρκική εταιρία θα επιχειρεί ιδιοποίηση του μεριδίου, επισημάνθηκε στο «2ο Ελληνικό Συνέδριο: Αερομεταφορές του σήμερα και του αύριο». Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της εταιρίας στην Αθήνα Γκιολάν Οζτούρκ «αυτό που θέλουμε είναι να ενώσουμε στρατηγικά όχι μόνο την Ελλάδα με την Τουρκία, αλλά και με τον υπόλοιπο κόσμο». Η επικεφαλής της εταιρίας έχει προσεγγίσει μάλιστα τους Ελληνοαμερικανούς και την Αρχιεπισκοπή Αμερικής για να δημιουργήσει υπερατλαντικό δίκτυο με καταληκτικό προορισμό την Ελλάδα και, φυσικά, ενδιάμεση στάση την Κωνσταντινούπολη. Η εταιρία μετρά 182 αεροσκάφη, με παραγγελίες για τουλάχιστον ακόμα 49 αεροσκάφη και μέση ηλικία στόλου σήμερα τα 6,8 έτη.
Νατάσα Λιαπάκη
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.