07-05-2012, 11:30 AM
Τα δύο επικρατέστερα σχέδια των συρμών του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι γεγονός, τα έχουν στα χέρια τους οι επιτελείς της «Αττικό Μετρό ΑΕ» και τα παρουσίασε ο "Αγγελιοφόρος της Κυριακής".
Ειδικότερα, ο ανάδοχος υπέβαλε εναλλακτικές προτάσεις για την εμφάνιση των βαγονιών, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» έκανε το πρώτο... ξεσκαρτάρισμα, ωστόσο η τελική επιλογή, ανάμεσα στα δύο σχέδια, θα γίνει από τους πολίτες. «Η επιλογή της εμφάνισης των συρμών θα πρέπει να γίνει από τους χρήστες του μετρό, τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στην άποψη των νέων ανθρώπων, των μαθητών των γυμνασίων και λυκείων της πόλης μας», σημειώνει ο διευθυντής Εργων Μετρό Θεσσαλονίκης της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Γιώργος Κωνσταντινίδης.
Σε σχολεία
Ετσι, τα δύο σχέδια θα σταλούν στα σχολεία, ώστε οι μαθητές να ψηφίσουν. Στα αποτελέσματα των σχολείων θα προστεθεί η άποψη των πολιτών που θα θελήσουν να εκφράσουν τη γνώμη τους πιθανώς μέσω του διαδικτύου, ενώ άποψη θα εκφραστεί και από τους αρχιτέκτονες της «Αττικό Μετρό ΑΕ». Οι συρμοί, σύμφωνα με τη σύμβαση, θα κατασκευαστούν στην Ιταλία και θα είναι αντίστοιχοι με αυτούς που κυκλοφορούν στο μετρό της Κοπεγχάγης. Στη Θεσσαλονίκη θα αρχίσουν να έρχονται ένα χρόνο πριν παραδοθεί το μετρό στην κυκλοφορία, προκειμένου να γίνουν δοκιμές λειτουργίας. Επισήμως αναφέρεται ότι το μετρό θα αρχίσει να λειτουργεί το 2015. Ετσι το 2014 θα αρχίσουν να έρχονται οι συρμοί στη Θεσσαλονίκη.
Με 18 συρμούς
Η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης θα εκτείνεται από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, σε μήκος 9,6 χιλιομέτρων, και θα διαθέτει 13 σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο. Η μεταφορά των επιβατών θα πραγματοποιείται με 18 συρμούς, αυτόματης τεχνολογίας.
Τα βασικά χαρακτηριστικά των συρμών είναι: 1) Αυτόματη λειτουργία χωρίς οδηγό, 2) σύνθεση με τέσσερα οχήματα με εσωτερική συνέχεια, συνολικού μήκους 51,5 μέτρων, 3) ικανότητα μεταφοράς 460 επιβατών, 4) εργονομική και φιλική εσωτερική σχεδίαση, 5) πρόβλεψη εξυπηρέτησης ατόμων με αναπηρίες, 6) αναλογία καθήμενων προς όρθιους ένας προς τρεις, 7) εξελιγμένο αυτόματο σύστημα ελέγχου λειτουργίας και επιτήρησης από το Κέντρο Ελέγχου, προστασίας συρμού και πέδησης, 8) αναβαθμισμένος και ισχυρός κλιματισμός σε όλα τα βαγόνια, 9) εξελιγμένα συστήματα επικοινωνίας και πληροφόρησης των επιβατών (ηλεκτρονικό σύστημα χαρτών διαδρομής πάνω από τις θύρες, ηλεκτρονική οθόνη πληροφοριών στο εσωτερικό των οχημάτων, ηλεκτρονική ένδειξη προορισμού), 10) εξελιγμένο σύστημα ασφάλειας λειτουργίας μέσω κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης για την επιτήρηση του χώρου των επιβατών επί των συρμών.
Ασφάλεια
Οπως υπογραμμίζει ο κ. Κωνσταντινίδης, η ασφάλεια των επιβατών, πέρα από το σύστημα ασφαλείας, μεγιστοποιείται καθώς οι πλατφόρμες των σταθμών θα είναι απομονωμένες από τη γραμμή και η επιβίβαση θα γίνεται μέσω ειδικών θυρών - πετασμάτων που θα ανοίγουν σε συγχρονισμό με το άνοιγμα των θυρών του τρένου, όταν αυτό θα σταθμεύει στο σταθμό. Το εξελιγμένο σύστημα πέδησης με αναβαθμισμένες λειτουργίες ελέγχου και ακρίβειας στάθμευσης θα επιτρέπει την ακριβή ακινητοποίηση του συρμού στις προβλεπόμενες θέσεις των θυρών της πλατφόρμας. Επιπλέον, έχει προβλεφθεί σύστημα ανίχνευσης καπνού επί των συρμών.
Ο κεντρικός έλεγχος της αυτόματης λειτουργίας των συρμών θα εκτελείται μέσω σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης, με το οποίο θα επιτυγχάνονται μικρότεροι χρόνοι χρονοαπόστασης των συρμών σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα, μεγάλη χρονική ακρίβεια δρομολογίων, σταθερή χρονοαπόσταση των συρμών στις αποβάθρες, συντομότερη αναστροφή των συρμών στο τέρμα της γραμμής, παρακολούθηση από το κέντρο λειτουργίας των ζωτικών παραμέτρων του συρμού, έγκαιρη διάγνωση των βλαβών, μέγιστη αξιοποίηση της διαθέσιμης υποδομής και των συρμών, αλλά και εξοικονόμηση ενέργειας κατά τη λειτουργία.
Ειδικότερα, ο ανάδοχος υπέβαλε εναλλακτικές προτάσεις για την εμφάνιση των βαγονιών, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» έκανε το πρώτο... ξεσκαρτάρισμα, ωστόσο η τελική επιλογή, ανάμεσα στα δύο σχέδια, θα γίνει από τους πολίτες. «Η επιλογή της εμφάνισης των συρμών θα πρέπει να γίνει από τους χρήστες του μετρό, τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στην άποψη των νέων ανθρώπων, των μαθητών των γυμνασίων και λυκείων της πόλης μας», σημειώνει ο διευθυντής Εργων Μετρό Θεσσαλονίκης της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Γιώργος Κωνσταντινίδης.
Σε σχολεία
Ετσι, τα δύο σχέδια θα σταλούν στα σχολεία, ώστε οι μαθητές να ψηφίσουν. Στα αποτελέσματα των σχολείων θα προστεθεί η άποψη των πολιτών που θα θελήσουν να εκφράσουν τη γνώμη τους πιθανώς μέσω του διαδικτύου, ενώ άποψη θα εκφραστεί και από τους αρχιτέκτονες της «Αττικό Μετρό ΑΕ». Οι συρμοί, σύμφωνα με τη σύμβαση, θα κατασκευαστούν στην Ιταλία και θα είναι αντίστοιχοι με αυτούς που κυκλοφορούν στο μετρό της Κοπεγχάγης. Στη Θεσσαλονίκη θα αρχίσουν να έρχονται ένα χρόνο πριν παραδοθεί το μετρό στην κυκλοφορία, προκειμένου να γίνουν δοκιμές λειτουργίας. Επισήμως αναφέρεται ότι το μετρό θα αρχίσει να λειτουργεί το 2015. Ετσι το 2014 θα αρχίσουν να έρχονται οι συρμοί στη Θεσσαλονίκη.
Με 18 συρμούς
Η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης θα εκτείνεται από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, σε μήκος 9,6 χιλιομέτρων, και θα διαθέτει 13 σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο. Η μεταφορά των επιβατών θα πραγματοποιείται με 18 συρμούς, αυτόματης τεχνολογίας.
Τα βασικά χαρακτηριστικά των συρμών είναι: 1) Αυτόματη λειτουργία χωρίς οδηγό, 2) σύνθεση με τέσσερα οχήματα με εσωτερική συνέχεια, συνολικού μήκους 51,5 μέτρων, 3) ικανότητα μεταφοράς 460 επιβατών, 4) εργονομική και φιλική εσωτερική σχεδίαση, 5) πρόβλεψη εξυπηρέτησης ατόμων με αναπηρίες, 6) αναλογία καθήμενων προς όρθιους ένας προς τρεις, 7) εξελιγμένο αυτόματο σύστημα ελέγχου λειτουργίας και επιτήρησης από το Κέντρο Ελέγχου, προστασίας συρμού και πέδησης, 8) αναβαθμισμένος και ισχυρός κλιματισμός σε όλα τα βαγόνια, 9) εξελιγμένα συστήματα επικοινωνίας και πληροφόρησης των επιβατών (ηλεκτρονικό σύστημα χαρτών διαδρομής πάνω από τις θύρες, ηλεκτρονική οθόνη πληροφοριών στο εσωτερικό των οχημάτων, ηλεκτρονική ένδειξη προορισμού), 10) εξελιγμένο σύστημα ασφάλειας λειτουργίας μέσω κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης για την επιτήρηση του χώρου των επιβατών επί των συρμών.
Ασφάλεια
Οπως υπογραμμίζει ο κ. Κωνσταντινίδης, η ασφάλεια των επιβατών, πέρα από το σύστημα ασφαλείας, μεγιστοποιείται καθώς οι πλατφόρμες των σταθμών θα είναι απομονωμένες από τη γραμμή και η επιβίβαση θα γίνεται μέσω ειδικών θυρών - πετασμάτων που θα ανοίγουν σε συγχρονισμό με το άνοιγμα των θυρών του τρένου, όταν αυτό θα σταθμεύει στο σταθμό. Το εξελιγμένο σύστημα πέδησης με αναβαθμισμένες λειτουργίες ελέγχου και ακρίβειας στάθμευσης θα επιτρέπει την ακριβή ακινητοποίηση του συρμού στις προβλεπόμενες θέσεις των θυρών της πλατφόρμας. Επιπλέον, έχει προβλεφθεί σύστημα ανίχνευσης καπνού επί των συρμών.
Ο κεντρικός έλεγχος της αυτόματης λειτουργίας των συρμών θα εκτελείται μέσω σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης, με το οποίο θα επιτυγχάνονται μικρότεροι χρόνοι χρονοαπόστασης των συρμών σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα, μεγάλη χρονική ακρίβεια δρομολογίων, σταθερή χρονοαπόσταση των συρμών στις αποβάθρες, συντομότερη αναστροφή των συρμών στο τέρμα της γραμμής, παρακολούθηση από το κέντρο λειτουργίας των ζωτικών παραμέτρων του συρμού, έγκαιρη διάγνωση των βλαβών, μέγιστη αξιοποίηση της διαθέσιμης υποδομής και των συρμών, αλλά και εξοικονόμηση ενέργειας κατά τη λειτουργία.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.