10-02-2012, 09:10 PM
Και όμως ο ανταγωνισμός στην ελληνική ακτοπλοΐα σε μία περίοδο που ο κλάδος αντιμετωπίζει προβλήματα, μπορεί να προκαλέσει ακρίβεια στα εισιτήρια για τους πελάτες.
Ο Εμμανουέλ Γκριμάλντι αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της Minoan Lines, στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς - Χανιά, εντείνοντας τον ανταγωνισμό με την ΑΝΕΚ όπου κυριαρχεί στο λιμάνι αυτό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Minoan Lines κατέθεσε αίτημα για να δρομολογηθούν στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά από την 1η Απριλίου δύο επιβατηγά - οχηματαγωγά.
Όμως εδώ ο ανταγωνισμός δεν λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή, γιατί ακόμα και αν αυξηθεί ο τζίρος, η γραμμή είναι προβληματική, καθώς πληρότητα παρατηρείτε μόνο τους μήνες του καλοκαιριού, ενώ τους άλλους μήνες, η αγορά δουλεύει κυρίως με τη μεταφορά φορτηγών.
Έτσι ακόμα και αν ο αυξηθεί ο τζίρος από 30 σε 35 εκατ. ευρώ, το χρόνο η εταιρεία που θα κάνει καθημερινό δρομολόγια θα είναι ζημιογόνα καθώς υπολογίζεται ότι θα ξοδεύει για καύσιμα τουλάχιστον 45 εκατ. ευρώ ετησίως
Όλοι αυτοί οι υπολογισμοί γίνονται με δεδομένο ότι σήμερα στη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή πλέουν 2 επιβατηγά πλοία και θα γίνουν τέσσερα.
Ναυτιλιακοί πράκτορες όμως εκτιμούν ότι ακόμα και αν αρχικά η εταιρεία της Minoan lines, προσφέρει οικονομικά πακέτα, για να προσελκύσει πελάτες και να επικρατήσει στον ανταγωνισμό με την ANEK, σε βάθος χρόνου η επιβάρυνση για τους επιβάτες θα είναι ακόμα και 70% στα εισιτήρια.
Έτσι οι οικονομικές προσφορές θα περιοριστούν μόνο κατά τους θερινούς μήνες.
Σύμφωνα πάντα με ναυτιλιακούς πράκτορες, πρόκειται καθαρά για μια κόντρα των δύο εταιρειών και ο επεκτατισμός της Minoan Lines, έχει ως στόχο την αποχώρηση της ΑΝΕΚ από τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΑΝΕΚ είναι μια ελληνική εταιρεία με Κρητικούς μεγαλομετόχους, ενώ η Minoan Lines, είναι κατά 93% ιταλική.
Ο Εμμανουέλ Γκριμάλντι αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της Minoan Lines, στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς - Χανιά, εντείνοντας τον ανταγωνισμό με την ΑΝΕΚ όπου κυριαρχεί στο λιμάνι αυτό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Minoan Lines κατέθεσε αίτημα για να δρομολογηθούν στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά από την 1η Απριλίου δύο επιβατηγά - οχηματαγωγά.
Όμως εδώ ο ανταγωνισμός δεν λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή, γιατί ακόμα και αν αυξηθεί ο τζίρος, η γραμμή είναι προβληματική, καθώς πληρότητα παρατηρείτε μόνο τους μήνες του καλοκαιριού, ενώ τους άλλους μήνες, η αγορά δουλεύει κυρίως με τη μεταφορά φορτηγών.
Έτσι ακόμα και αν ο αυξηθεί ο τζίρος από 30 σε 35 εκατ. ευρώ, το χρόνο η εταιρεία που θα κάνει καθημερινό δρομολόγια θα είναι ζημιογόνα καθώς υπολογίζεται ότι θα ξοδεύει για καύσιμα τουλάχιστον 45 εκατ. ευρώ ετησίως
Όλοι αυτοί οι υπολογισμοί γίνονται με δεδομένο ότι σήμερα στη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή πλέουν 2 επιβατηγά πλοία και θα γίνουν τέσσερα.
Ναυτιλιακοί πράκτορες όμως εκτιμούν ότι ακόμα και αν αρχικά η εταιρεία της Minoan lines, προσφέρει οικονομικά πακέτα, για να προσελκύσει πελάτες και να επικρατήσει στον ανταγωνισμό με την ANEK, σε βάθος χρόνου η επιβάρυνση για τους επιβάτες θα είναι ακόμα και 70% στα εισιτήρια.
Έτσι οι οικονομικές προσφορές θα περιοριστούν μόνο κατά τους θερινούς μήνες.
Σύμφωνα πάντα με ναυτιλιακούς πράκτορες, πρόκειται καθαρά για μια κόντρα των δύο εταιρειών και ο επεκτατισμός της Minoan Lines, έχει ως στόχο την αποχώρηση της ΑΝΕΚ από τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΑΝΕΚ είναι μια ελληνική εταιρεία με Κρητικούς μεγαλομετόχους, ενώ η Minoan Lines, είναι κατά 93% ιταλική.