01-02-2012, 04:55 PM
Μπορεί να λέγονται και να ακούγονται διάφορα, ωστόσο, η αναγκαιότητα χρηματοδότησης του έργου ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης γραμμής Λάρισας - Βόλου και Παλαιοφάρσαλος -Καλαμπάκας τονίζεται στην τεχνική έκθεση της Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος Α.Ε.
Μάλιστα η ίδια Διεύθυνση αναφέρει ενδεικτικά και τους χρόνους της διαδρομής που θα επιτευχθούν μετά την ολοκλήρωση των έργων στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη και την ηλεκτροκίνηση στις γραμμές Λάρισα – Bόλος και Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα. Οι χρόνοι αφορούν δρομολόγια τρένων με πολλές στάσεις, ιδιαίτερα στα τμήμα Βόλος Λάρισα/Καρδίτσα - Τρίκαλα. Μελλοντικά προστίθεται θα δρομολογηθούν και υπεραστικά τρένα με περαιτέρω σημαντική μείωση των χρόνων διαδρομής.
Οφέλη
Με δεδομένη την αρκετά αυξημένη τιμή καυσίμου και θέτοντας ως παράδειγμα τη λειτουργία της γραμμής Λάρισας-Θεσσαλονίκη, προκύπτει το συμπέρασμα γραμμές με Ηλεκτροκίνηση:
- Εξασφαλίζουν την ταχύτερη και οικονομικότερη μετακίνηση επιβατών και αγαθών, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό, την οικονομία και την ανάπτυξη της ευρύτερα περιοχής.
-Είναι απολύτως συμβατές με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της Κοινότητας και με τις πολιτικές μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και έκλυσης αέριων ρύπων, καθώς και με τον περιορισμό της ευρύτερης περιβαλλοντικής όχλησης.
-Συμβάλλουν στη μείωση του οδικού κυκλοφοριακού φόρτου της ευρύτερα περιοχής, πετυχαίνοντας έτσι αποσυμφόρηση των οδικών μεταφορών με περαιτέρω μείωση των ρύπων, του θορύβου και των οδικών ατυχημάτων.
Ωριμότητα
Η ωριμότητα των έργων αυτών έως σήμερα έχει εκπονηθεί μελέτη ενεργειακής επάρκειας, έχει καθοριστεί το πλήθος και η θέση απαιτούμενων υποσταθμών και έχει εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ η απαιτούμενη Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τους υποσταθμούς. Εκτιμάται ότι το αντίστοιχο έργο θα είναι έτοιμο για δημοπράτηση εντός του 2012, η δε κατασκευή του θα διαρκέσει 18 μήνες, δηλαδή θα τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2014.
Όσον αφορά τον προϋπολογισμό κόστους εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης, για Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα εκτιμάται στα 25 εκ. € για δίκτυο με αλυσοειδή.
Μάλιστα η ίδια Διεύθυνση αναφέρει ενδεικτικά και τους χρόνους της διαδρομής που θα επιτευχθούν μετά την ολοκλήρωση των έργων στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη και την ηλεκτροκίνηση στις γραμμές Λάρισα – Bόλος και Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα. Οι χρόνοι αφορούν δρομολόγια τρένων με πολλές στάσεις, ιδιαίτερα στα τμήμα Βόλος Λάρισα/Καρδίτσα - Τρίκαλα. Μελλοντικά προστίθεται θα δρομολογηθούν και υπεραστικά τρένα με περαιτέρω σημαντική μείωση των χρόνων διαδρομής.
Οφέλη
Με δεδομένη την αρκετά αυξημένη τιμή καυσίμου και θέτοντας ως παράδειγμα τη λειτουργία της γραμμής Λάρισας-Θεσσαλονίκη, προκύπτει το συμπέρασμα γραμμές με Ηλεκτροκίνηση:
- Εξασφαλίζουν την ταχύτερη και οικονομικότερη μετακίνηση επιβατών και αγαθών, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό, την οικονομία και την ανάπτυξη της ευρύτερα περιοχής.
-Είναι απολύτως συμβατές με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της Κοινότητας και με τις πολιτικές μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και έκλυσης αέριων ρύπων, καθώς και με τον περιορισμό της ευρύτερης περιβαλλοντικής όχλησης.
-Συμβάλλουν στη μείωση του οδικού κυκλοφοριακού φόρτου της ευρύτερα περιοχής, πετυχαίνοντας έτσι αποσυμφόρηση των οδικών μεταφορών με περαιτέρω μείωση των ρύπων, του θορύβου και των οδικών ατυχημάτων.
Ωριμότητα
Η ωριμότητα των έργων αυτών έως σήμερα έχει εκπονηθεί μελέτη ενεργειακής επάρκειας, έχει καθοριστεί το πλήθος και η θέση απαιτούμενων υποσταθμών και έχει εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ η απαιτούμενη Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τους υποσταθμούς. Εκτιμάται ότι το αντίστοιχο έργο θα είναι έτοιμο για δημοπράτηση εντός του 2012, η δε κατασκευή του θα διαρκέσει 18 μήνες, δηλαδή θα τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2014.
Όσον αφορά τον προϋπολογισμό κόστους εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης, για Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα εκτιμάται στα 25 εκ. € για δίκτυο με αλυσοειδή.