15-01-2012, 08:59 PM
(09-01-2012, 05:50 PM)45_MB_TOURISMO Έγραψε: Θες να πεις οτι το τουρισμο του 04 ποσο μαλλον του 08 δν ειναι ανετο?
Κατ'αρχήν μιλάμε για δύο τελείως διαφορετικά λεωφορεία. Και σε φιλοσοφία και σε ηλικία.
Το πρώτο έχει ρίζες στις αρχές της δεκαετίας του 90 και το δεύτερο στα τέλη αυτής.
Το πρώτο Tourismo είχε περάσει από πολλά κύματα μέχρι να καταλήξει το 2005 στο σταμάτημα της παραγωγής του. Αλλαγές κινητήρων (από v8 σε I6), σχεδιασμού. Δοκιμάστηκε μεν, αλλά όλα τα ποιοτικά στοιχεία του δεν μπορούσαν να μείνουν σταθερά. Για παράδειγμα, κάποια πράγματα που δεν μπορείς να αποφύγεις και που για μένα είναι πολύ σημαντικά, είναι ο ήχος του Retarder που είναι πολύ ισχυρός για λεωφορείο τουρισμού (μόνο όμως στην εξακύλινδρη έκδοση, στον v8 είναι πολύ πιό ευχάριστα τα πράγματα για τον επιβάτη των θέσεων πίσω από την 2η πόρτα), έστω και χαμηλής κλάσης, αλλά και οι αστοχίες του κλιματισμού που τις έχουν παραδεχτεί πολλοί ιδιοκτήτες. Μου έχει τύχει να ψήνομαι από τη ζέστη την ώρα που έξω έχει 5-6 βαθμούς. Ξέρετε τι είναι έξω να έχει 5-6 βαθμούς και μέσα 30; Ασυγχώρητο λάθος.
Ουσιαστικά το δεύτερο Tourismo έχει ρίζες από το πρώτο Travego. Δεν είναι ίδιο γιατί δεν μπορεί να είναι ίδιο, αλλαγές για ασφάλεια και εκπομπές ρύπων έχουν γίνει, αλλά ο χαρακτήρας του πρώτου Travego φαίνεται καθαρά και στο δρόμο.
Μιάς και η κουβέντα πήγε στο πρώτο Travego, έχω να μεταφέρω την εμπειρία μου από v8 travego που ταξίδεψα πρόσφατα.
Για να είμαι ειλικρινής άλλαξε η γνώμη μου για το λεωφορείο. Ήταν πολύ μαλακό σε σχέση με το εξακύλινδρο, η ανάρτηση πίσω συμπεριφερόταν εντελώς διαφορετικά - ήταν πιό μαλακή και το παλατζάρισμα ήταν πιό ευχάριστο σε σχέση με τις απότομες διορθώσεις του εξακύλινδρου, κάτι που ευθύνεται φαντάζομαι στο αυξημένο βάρος πίσω λόγω του κινητήρα και των παρελκόμενων του. Με λίγα λόγια το v8 είναι πιό άνετο και ήσυχο από το 6κύλινδρο..
Ρώτησα και τον ιδιοκτήτη για θέματα κατανάλωσης, αλλά μάλον εισέπραξα μισή αλήθεια. Μου είπε πως λόγω ιπποδύναμης δεν πιέζεται καθόλου ο κινητήρας με αποτέλεσμα να μην καίει πετρέλαιο, αλλά από την άλλη παρατήρησα πως η αργοπορία μας ήταν μεγάλη, ο ήχος του κινητήρα ανύπαρκτος, εκτός από μία εκκίνηση από διόδια, όπου η ροπή του ήταν ικανή να κάνει το όχημα να τρίζει ολόκληρο, αλλά κι αυτό για μία αλλαγή. Με λίγα λόγια πολύ συντηρητική οδήγηση, η οποία προφανώς και φέρνει χαμηλές καταναλώσεις, αλλά και μεγάλη αργοπορία (20 λεπτά+).