03-01-2012, 03:20 PM
η πρωτοκαθεδρία στις αγορές πλοίων από "δεύτερο χέρι" διατήρησαν οι Έλληνες εφοπλιστές. Ρεκόρ παραλαβών αλλά και διαλύσεων το 2011
Μπορεί να έχουμε οικονομική κρίση και το 2011 να ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Ελλάδα, ωστόσο σημαδεύτηκε από δύο ρεκόρ για τη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνεται πως δεν το έβαλαν κάτω αφού η Ελλάδα διατήρησε τα πρωτεία στις αγορές πλοίων από "δεύτερο χέρι", ενώ ρεκόρ αποτέλεσαν φέτος και οι διαλύσεις.
Αυτό δείχνουν μεταξύ άλλων τα στοιχεία των ναυλομεσιτικών οίκων "Allied Shipbroking" και "Intermodal".
Ειδικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν περισσότερα από 4,29 δισ. δολ. για την απόκτηση 181 μεταχειρισμένων πλοίων, ποσό που αντιπροσωπεύει το 25% των συνολικών επενδύσεων που έγιναν στη αγορά των μεταχειρισμένων (16,5 δισ. δολ).
Μάλιστα, λόγω κρίσης το 2011 οι αγοραπωλησίες και οι αξίες των πλοίων μειώθηκαν. Σύμφωνα με τα στοιχεία, πωλήθηκαν 1.004 πλοία συνολικής αξίας 16,5 δισ. δολ., έναντι 1.158 πλοίων και συνολικής αξίας 21,6 δισ. δολ. το 2010.
Παράλληλα, όσον αφορά τις διαλύσεις, σύμφωνα με τον οίκο "Intermodal" σε σκραπ οδηγήθηκαν 388 πλοία πολύ περισσότερα από τα 262 πλοία που είχαν καταγραφεί κατά το έτος 2010, ενώ με όρους dwt ο ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ότι σε σκραπ οδηγήθηκε σχεδόν διπλάσια χωρητικότητα από ό,τι το 2009 και 2010 μαζί.
Σημειώνεται ότι το 2010 οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν αποκτήσει 263 πλοία επενδύοντας 6,46 δισ. δολ., ενώ οι μεγάλοι ανταγωνιστές των Ελλήνων, οι Κινέζοι, απέκτησαν 117 πλοία ξοδεύοντας 1,36 δισ. δολ.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το 2012 ο ναυλομεσιτικός οίκος "Intermodal" εκτιμά ότι θα είναι και αυτό έτος των ρεκόρ, καθώς έχουν προγραμματισθεί πολλές παραδόσεις νεότευκτων πλοίων.
Ωστόσο, η ζήτηση δεν αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά με τον ρυθμό των διαλύσεων να προβλέπεται πως θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα με τον μέσο όρο ηλικίας των πλοίων που οδηγούνται σε διάλυση να μειώνεται.
Μπορεί να έχουμε οικονομική κρίση και το 2011 να ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Ελλάδα, ωστόσο σημαδεύτηκε από δύο ρεκόρ για τη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνεται πως δεν το έβαλαν κάτω αφού η Ελλάδα διατήρησε τα πρωτεία στις αγορές πλοίων από "δεύτερο χέρι", ενώ ρεκόρ αποτέλεσαν φέτος και οι διαλύσεις.
Αυτό δείχνουν μεταξύ άλλων τα στοιχεία των ναυλομεσιτικών οίκων "Allied Shipbroking" και "Intermodal".
Ειδικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν περισσότερα από 4,29 δισ. δολ. για την απόκτηση 181 μεταχειρισμένων πλοίων, ποσό που αντιπροσωπεύει το 25% των συνολικών επενδύσεων που έγιναν στη αγορά των μεταχειρισμένων (16,5 δισ. δολ).
Μάλιστα, λόγω κρίσης το 2011 οι αγοραπωλησίες και οι αξίες των πλοίων μειώθηκαν. Σύμφωνα με τα στοιχεία, πωλήθηκαν 1.004 πλοία συνολικής αξίας 16,5 δισ. δολ., έναντι 1.158 πλοίων και συνολικής αξίας 21,6 δισ. δολ. το 2010.
Παράλληλα, όσον αφορά τις διαλύσεις, σύμφωνα με τον οίκο "Intermodal" σε σκραπ οδηγήθηκαν 388 πλοία πολύ περισσότερα από τα 262 πλοία που είχαν καταγραφεί κατά το έτος 2010, ενώ με όρους dwt ο ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ότι σε σκραπ οδηγήθηκε σχεδόν διπλάσια χωρητικότητα από ό,τι το 2009 και 2010 μαζί.
Σημειώνεται ότι το 2010 οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν αποκτήσει 263 πλοία επενδύοντας 6,46 δισ. δολ., ενώ οι μεγάλοι ανταγωνιστές των Ελλήνων, οι Κινέζοι, απέκτησαν 117 πλοία ξοδεύοντας 1,36 δισ. δολ.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το 2012 ο ναυλομεσιτικός οίκος "Intermodal" εκτιμά ότι θα είναι και αυτό έτος των ρεκόρ, καθώς έχουν προγραμματισθεί πολλές παραδόσεις νεότευκτων πλοίων.
Ωστόσο, η ζήτηση δεν αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά με τον ρυθμό των διαλύσεων να προβλέπεται πως θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα με τον μέσο όρο ηλικίας των πλοίων που οδηγούνται σε διάλυση να μειώνεται.