30-12-2011, 03:45 PM
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τις προτάσεις του mercedes elbo. Σε όλες τις γερμανικές πόλεις έχουν γίνει προ ετών οι σχετικές ανακατατάξεις, καθώς και εκεί τα οικονομικά των Δήμων (στους οποίους ανήκουν συνήθως οι συγκοινωνιακοί φορείς) είναι επιεικώς τραγικά.
1) Όσον αφορά το δίκτυο των ΟΣΥ :
Πρέπει οπωσδήποτε να επανεξεταστεί η δομή των γραμμών που διατρέχουν το κέντρο της Αθήνας. Από τη μία έχουμε 180 οχήματα τρόλλεϋ που κάθονται στα Α/Σ, ελλείψει έργου (κόπηκαν δρομολόγια - οδηγοί) και από την άλλη η τέως ΕΘΕΛ ψάχνει καθημερινά να βρεί οχήματα διαθέσιμα (και χρεώνεται με ένα κάρο έξοδα για καύσιμα).
Πρότασή μου είναι, τώρα που οι εταιρείες ενώθηκαν και πρακτικά μπορεί να γίνει "σκάτζα" με τους οδηγούς, δηλ. να πάρουν κάποιους από την τ. ΕΘΕΛ και να τους εκπαιδεύσουν στα τρόλλεϋ.
Στη συνέχεια να βγούν έξω όλα τα οχήματα, τα οποία είναι κατά πολύ νεώτερα από τα λεωφορεία, πολύ πιο καλοσυντηρημένα και συν τοις άλλοις δεν ρυπαίνουν.
Έτσι - αφού γίνει μια κοπτορραπτική στις γραμμές του ΗΛΠΑΠ - θα δημιουργηθεί ένα ισχυρό οδικό δίκτυο στους άξονες όπου υπάρχουν καλώδια του ΗΛΠΑΠ, με πυκνές συχνότητες.
Παράλληλα, βλέπουμε πόσοι οδηγοί (και οχήματα) θα απομείνουν διαθέσιμοι για τα λεωφορεία, τώρα που γλιτώσαμε την εφεδρία. Ανάλογα με το αποτέλεσμα, επανασχεδιάζουμε τις γραμμές που διατρέχουν το κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά.
Ενισχύουμε τις βασικές και τις κάνουμε κορμούς, όπως πολλές φορές έχω γράψει σε σχετικά thread. (040 >Α20, 608 >Α22, 732 >Α25, 843 >Α19 κλπ.) Οι κορμοί αυτοί θα έχουν minimum διελεύσεις ανά 7' / 10' / 15' / 20' ανάλογα με την ώρα και τη μέρα.
Πέρα από τους κορμούς (παλιούς και νέους) και τα διαμπερή των γειτονιών της Αθήνας που έχουν το δικό τους ρόλο, (δηλ. 022, 035, 046, 227, 025/6) δεν θα μπαίνει κανένα άλλο λεωφορείο μέσα στο κέντρο.
Στους σταθμούς του μετρό θα γίνεται σωστή ανταπόκριση με γραμμές που θα έχουν συχνότητες της προκοπής και όχι αυτό που γίνεται σήμερα, με ένα σωρό γραμμούλες που έχουν από 1-2 οχήματα.
Ειδικά τις ώρες με μειωμένη διέλευση, πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν τακτές αναχωρήσεις ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΕΣ με το μετρό και τις επίγειες τροφοδοτικές γραμμές του ΟΣΥ. Δεν μπορεί να φτάνει το μετρό στο Κορωπί στις 23:31 και να έχει αναχώρηση το λεωφορείο στις 23:30.
Ούτε να φεύγει όλο το πλέγμα των λεωφορείων στις 23:40, όταν το μετρό έχει τελευταία δρομολόγια στις 00:20.
Τώρα, όσον αφορά το πρόβλημα που προέκυψε με τις Κυριακές (αδυναμία πληρωμής οδηγών λόγω 75% επιβάρυνσης), θεωρώ τελείως λάθος να βγαίνουν οι δευτερεύουσες γραμμές στις 07:00 και να σχολάνε στις 21:30. Το βράδυ της Κυριακής έχει αυξημένη κίνηση λόγω ταξιδιωτών ΠΣΚ και γενικά επιβατών που βγαίνουν νωρίς για ένα σινεμά/καφέ και θέλουν να γυρίσουν σπίτι τους.
Αν δεν υπάρχει δυνατότητα να επανέλθουν τα δρομολόγια σε νορμάλ ωράριο (05:30 - 23:30), τότε να επιλεγούν γραμμές, που είναι ανεκτή η απόστασή περπατήματος από κάποια κεντρική αρτηρία, και να δουλεύουν αυτές με ωράριο 08:30 - 23:30, δηλ. η λήξη να είναι κοινή για όλες τις μέρες. Τουλάχιστον να ταλαιπωρούνται οι ελάχιστοι πρωϊνοί επιβάτες και όχι το σύνολο του επιβατικού κοινού, που προτιμά το λεωφορείο για απογευματινή/βραδινή βόλτα.
Εξυπακούεται βέβαια ότι είναι απαράδεκτο να κόβονται τις Κυριακές πριν τις 07:00 και μετά τις 22:00 ολόκληρες γειτονιές από τη συγκοινωνία, που δεν έχουν μάλιστα εναλλακτική (πχ Παπάγου), ή να αφήνουν ένα όχημα με συχνότητες ...υπεραστικού (πχ 109, 235). Το 40λεπτο θα πρέπει να είναι το απώτερο αίσχος.
2) Όσον αφορά τις διαφημίσεις
Συμφωνώ 100% και έπρεπε να έχει γίνει χρόνια πριν. Όχι όμως να καλύπτονται και τα παράθυρα.
3) Όσον αφορά την λαθρεπιβίβαση
Εδώ θα διαφωνήσω. Στην Ελλάδα της ανύπαρκτης ηθικής τάξης και του στρεβλού περί δικαίου αισθήματος (έχω πάντα δίκιο και μόνιμα φταίει ο άλλος), δεν πατάσσεις το έγκλημα με δρακόντιες ποινές, που δεν θα επιβληθούν ποτέ. Αν πχ με έγραφε ένας ελεγκτής και ήταν να μου ρίξει πρόστιμο αυτό που περιγράφεις (€ 400), τότε θα του έδινα ένα πενηντάρικο στο χέρι και θα εξαφανιζόταν. Τόσα χρόνια σε όλο το φάσμα του δικαίου αυτό γίνεται. Θεσπίζονται δρακόντιες και ανεδαφικές ποινές, οι περισσότεροι συνδιαλλάσσονται με τους εφοριακούς, πολεοδόμους κλπ. και τελικά την πληρώνει ο κακομοίρης που έτυχε να κάνει λάθος.
Η ουσία της απονομής δικαιοσύνης (που εφαρμόζεται σε πολιτισμένες χώρες και όχι εδώ) είναι να προβλέπονται αναλογικά μικρές ποινές, οι οποίες όμως επιβάλλονται μετά βεβαιότητας. Είναι πολύ καλύτερο να έχεις δεδομένο ότι αν μπεις σε λεωφορείο χωρίς εισιτήριο, θα σε πιάσουν 100% και θα πληρώσεις 100% πρόστιμο € 40, παρά να απειλείσαι με πρόστιμο € 400 και να μπαίνει ο (διεφθαρμένος) ελεγκτής κάθε ...15Αύγουστο.
4) Λεωφορειολωρίδες
Επειδή δεν πρόκειται η Τροχαία να ασχοληθεί ποτέ (έλλειψη προσωπικού, μέσων κλπ. μλκιες) και αυτό που προτείνεις με τους οδηγούς να φωτογραφίζουν είναι νομικά μετέωρο, η μόνη λύση να τιθασεύσεις τα πολλά ζώα που δεν νοούν να καταλάβουν την αξία του λεωφορειόδρομου είναι - δυστυχώς - η εφαρμογή ανάποδης ροής, όπως έγινε στην Πανεπιστημίου και στην Πατησίων. ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ γίνεται δουλειά. Η ανάποδη ροή βέβαια θέλει χρήματα (αντιδρομήσεις, φανάρια κλπ.) τα οποία δεν ξέρω αν διατίθενται ...
5) Άσκοπες δαπάνες
Καλά όλα, αλλά ποιος θα ελέγξει τους οδηγούς αν τα κάνουν σωστά; Αν περιμένεις να το κάνουν από συνείδηση, τότε παραπέμπω στα λεγόμενά μου περί πολιτισμού και ασυμβατότητάς του με τους περισσότερους Νεοέλληνες.
6) Νέες τεχνολογίες
Άν δεν γίνουν τα παραπάνω, τι να την κάνουμε την τηλεματική ; Να δείχνει ότι το μοναδικό όχημα της γραμμής κόλλησε στη γωνία επειδή έχει παρκαρισμένο όχημα και δεν πρόκειται να έρθει ; Όσο για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, σύμφωνοι. Το πιο απλό είναι το εισιτήριο με SMS. Όλοι πλέουν έχουν κινητό. Να ανοίξει ένα τετραψήφιο νούμερο όπου θα μπορείς να στείλεις μήνυμα και να σου ενεργοποιεί διαδρομή για το χρονικό διάστημα που ζήτησες.
1) Όσον αφορά το δίκτυο των ΟΣΥ :
Πρέπει οπωσδήποτε να επανεξεταστεί η δομή των γραμμών που διατρέχουν το κέντρο της Αθήνας. Από τη μία έχουμε 180 οχήματα τρόλλεϋ που κάθονται στα Α/Σ, ελλείψει έργου (κόπηκαν δρομολόγια - οδηγοί) και από την άλλη η τέως ΕΘΕΛ ψάχνει καθημερινά να βρεί οχήματα διαθέσιμα (και χρεώνεται με ένα κάρο έξοδα για καύσιμα).
Πρότασή μου είναι, τώρα που οι εταιρείες ενώθηκαν και πρακτικά μπορεί να γίνει "σκάτζα" με τους οδηγούς, δηλ. να πάρουν κάποιους από την τ. ΕΘΕΛ και να τους εκπαιδεύσουν στα τρόλλεϋ.
Στη συνέχεια να βγούν έξω όλα τα οχήματα, τα οποία είναι κατά πολύ νεώτερα από τα λεωφορεία, πολύ πιο καλοσυντηρημένα και συν τοις άλλοις δεν ρυπαίνουν.
Έτσι - αφού γίνει μια κοπτορραπτική στις γραμμές του ΗΛΠΑΠ - θα δημιουργηθεί ένα ισχυρό οδικό δίκτυο στους άξονες όπου υπάρχουν καλώδια του ΗΛΠΑΠ, με πυκνές συχνότητες.
Παράλληλα, βλέπουμε πόσοι οδηγοί (και οχήματα) θα απομείνουν διαθέσιμοι για τα λεωφορεία, τώρα που γλιτώσαμε την εφεδρία. Ανάλογα με το αποτέλεσμα, επανασχεδιάζουμε τις γραμμές που διατρέχουν το κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά.
Ενισχύουμε τις βασικές και τις κάνουμε κορμούς, όπως πολλές φορές έχω γράψει σε σχετικά thread. (040 >Α20, 608 >Α22, 732 >Α25, 843 >Α19 κλπ.) Οι κορμοί αυτοί θα έχουν minimum διελεύσεις ανά 7' / 10' / 15' / 20' ανάλογα με την ώρα και τη μέρα.
Πέρα από τους κορμούς (παλιούς και νέους) και τα διαμπερή των γειτονιών της Αθήνας που έχουν το δικό τους ρόλο, (δηλ. 022, 035, 046, 227, 025/6) δεν θα μπαίνει κανένα άλλο λεωφορείο μέσα στο κέντρο.
Στους σταθμούς του μετρό θα γίνεται σωστή ανταπόκριση με γραμμές που θα έχουν συχνότητες της προκοπής και όχι αυτό που γίνεται σήμερα, με ένα σωρό γραμμούλες που έχουν από 1-2 οχήματα.
Ειδικά τις ώρες με μειωμένη διέλευση, πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν τακτές αναχωρήσεις ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΕΣ με το μετρό και τις επίγειες τροφοδοτικές γραμμές του ΟΣΥ. Δεν μπορεί να φτάνει το μετρό στο Κορωπί στις 23:31 και να έχει αναχώρηση το λεωφορείο στις 23:30.
Ούτε να φεύγει όλο το πλέγμα των λεωφορείων στις 23:40, όταν το μετρό έχει τελευταία δρομολόγια στις 00:20.
Τώρα, όσον αφορά το πρόβλημα που προέκυψε με τις Κυριακές (αδυναμία πληρωμής οδηγών λόγω 75% επιβάρυνσης), θεωρώ τελείως λάθος να βγαίνουν οι δευτερεύουσες γραμμές στις 07:00 και να σχολάνε στις 21:30. Το βράδυ της Κυριακής έχει αυξημένη κίνηση λόγω ταξιδιωτών ΠΣΚ και γενικά επιβατών που βγαίνουν νωρίς για ένα σινεμά/καφέ και θέλουν να γυρίσουν σπίτι τους.
Αν δεν υπάρχει δυνατότητα να επανέλθουν τα δρομολόγια σε νορμάλ ωράριο (05:30 - 23:30), τότε να επιλεγούν γραμμές, που είναι ανεκτή η απόστασή περπατήματος από κάποια κεντρική αρτηρία, και να δουλεύουν αυτές με ωράριο 08:30 - 23:30, δηλ. η λήξη να είναι κοινή για όλες τις μέρες. Τουλάχιστον να ταλαιπωρούνται οι ελάχιστοι πρωϊνοί επιβάτες και όχι το σύνολο του επιβατικού κοινού, που προτιμά το λεωφορείο για απογευματινή/βραδινή βόλτα.
Εξυπακούεται βέβαια ότι είναι απαράδεκτο να κόβονται τις Κυριακές πριν τις 07:00 και μετά τις 22:00 ολόκληρες γειτονιές από τη συγκοινωνία, που δεν έχουν μάλιστα εναλλακτική (πχ Παπάγου), ή να αφήνουν ένα όχημα με συχνότητες ...υπεραστικού (πχ 109, 235). Το 40λεπτο θα πρέπει να είναι το απώτερο αίσχος.
2) Όσον αφορά τις διαφημίσεις
Συμφωνώ 100% και έπρεπε να έχει γίνει χρόνια πριν. Όχι όμως να καλύπτονται και τα παράθυρα.
3) Όσον αφορά την λαθρεπιβίβαση
Εδώ θα διαφωνήσω. Στην Ελλάδα της ανύπαρκτης ηθικής τάξης και του στρεβλού περί δικαίου αισθήματος (έχω πάντα δίκιο και μόνιμα φταίει ο άλλος), δεν πατάσσεις το έγκλημα με δρακόντιες ποινές, που δεν θα επιβληθούν ποτέ. Αν πχ με έγραφε ένας ελεγκτής και ήταν να μου ρίξει πρόστιμο αυτό που περιγράφεις (€ 400), τότε θα του έδινα ένα πενηντάρικο στο χέρι και θα εξαφανιζόταν. Τόσα χρόνια σε όλο το φάσμα του δικαίου αυτό γίνεται. Θεσπίζονται δρακόντιες και ανεδαφικές ποινές, οι περισσότεροι συνδιαλλάσσονται με τους εφοριακούς, πολεοδόμους κλπ. και τελικά την πληρώνει ο κακομοίρης που έτυχε να κάνει λάθος.
Η ουσία της απονομής δικαιοσύνης (που εφαρμόζεται σε πολιτισμένες χώρες και όχι εδώ) είναι να προβλέπονται αναλογικά μικρές ποινές, οι οποίες όμως επιβάλλονται μετά βεβαιότητας. Είναι πολύ καλύτερο να έχεις δεδομένο ότι αν μπεις σε λεωφορείο χωρίς εισιτήριο, θα σε πιάσουν 100% και θα πληρώσεις 100% πρόστιμο € 40, παρά να απειλείσαι με πρόστιμο € 400 και να μπαίνει ο (διεφθαρμένος) ελεγκτής κάθε ...15Αύγουστο.
4) Λεωφορειολωρίδες
Επειδή δεν πρόκειται η Τροχαία να ασχοληθεί ποτέ (έλλειψη προσωπικού, μέσων κλπ. μλκιες) και αυτό που προτείνεις με τους οδηγούς να φωτογραφίζουν είναι νομικά μετέωρο, η μόνη λύση να τιθασεύσεις τα πολλά ζώα που δεν νοούν να καταλάβουν την αξία του λεωφορειόδρομου είναι - δυστυχώς - η εφαρμογή ανάποδης ροής, όπως έγινε στην Πανεπιστημίου και στην Πατησίων. ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ γίνεται δουλειά. Η ανάποδη ροή βέβαια θέλει χρήματα (αντιδρομήσεις, φανάρια κλπ.) τα οποία δεν ξέρω αν διατίθενται ...
5) Άσκοπες δαπάνες
Καλά όλα, αλλά ποιος θα ελέγξει τους οδηγούς αν τα κάνουν σωστά; Αν περιμένεις να το κάνουν από συνείδηση, τότε παραπέμπω στα λεγόμενά μου περί πολιτισμού και ασυμβατότητάς του με τους περισσότερους Νεοέλληνες.
6) Νέες τεχνολογίες
Άν δεν γίνουν τα παραπάνω, τι να την κάνουμε την τηλεματική ; Να δείχνει ότι το μοναδικό όχημα της γραμμής κόλλησε στη γωνία επειδή έχει παρκαρισμένο όχημα και δεν πρόκειται να έρθει ; Όσο για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, σύμφωνοι. Το πιο απλό είναι το εισιτήριο με SMS. Όλοι πλέουν έχουν κινητό. Να ανοίξει ένα τετραψήφιο νούμερο όπου θα μπορείς να στείλεις μήνυμα και να σου ενεργοποιεί διαδρομή για το χρονικό διάστημα που ζήτησες.