27-10-2011, 02:36 PM
Το «πράσινο φως» άναψε η Διαχειριστική Αρχή του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, στην επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Η αρμόδια επιτροπή ενέκρινε στη συνεδρίασή της την ένταξη της πρώτης επέκτασης του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά της Θεσσαλονίκης στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ), με ποσό χρηματοδότησης 425 εκατ. ευρώ
Με απλά λόγια, από χτες, ημέρα του πολιούχου της Θεσσαλονίκης, το έργο είναι πλέον οικονομικά ενταγμένο σε ευρωπαϊκά κονδύλια, κάτι το οποίο ανοίγει το δρόμο για να γίνει ο τελικός διαγωνισμός για την ανάθεση της κατασκευής του. Μάλιστα, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» έχει ολοκληρώσει τα τεύχη δημοπράτησης. Ετσι, ο διαγωνισμός προχωρά άμεσα και μέχρι το τέλος του χρόνου ή το αργότερο στις αρχές του 2012 θα υπάρχει ανάδοχος.
Αν δεν υπάρξουν προσφυγές και ενστάσεις, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2012, ειδάλλως θα μετατεθούν για το δεύτερο εξάμηνο του ίδιου έτους. Η επέκταση υπολογίζεται ότι θα λειτουργήσει μέσα στο 2016, καθώς στη διάρκεια της κατασκευής δεν αναμένονται καθυστερήσεις από αρχαιολογικές ανασκαφές, σύμφωνα τουλάχιστον με τις γνωματεύσεις των εφοριών αρχαιοτήτων.
«Η απόφαση της Διαχειριστικής Αρχής του ΥΠΕΚΑ δικαιώνει μία προσπάθεια δύο ετών, δικαιώνει την πόλη μας και τους ανθρώπους της. Ετσι θα συνεχίσουμε», σημειώνει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.
Η γραμμή
Η γραμμή του μετρό προς την Καλαμαριά, μέσω της οποίας θα εξυπηρετούνται ημερησίως περί τους 90.000 επιβάτες, θα ξεκινά από το σταθμό Πατρικίου, τον ενδέκατο, κατά σειρά, της βασικής γραμμής του μετρό (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Νέα Ελβετία), θα εκτείνεται σε μήκος 4,8 χιλιομέτρων και θα διαθέτει πέντε σταθμούς. Από το σταθμό Πατρικίου, μέσω της οδού Κρήτης, το μετρό θα κατευθύνεται προς την οδό Μητροπολίτου Κυδωνιών (πρώην νομαρχία) και από εκεί θα μπαίνει, υπογείως, στην οδό Πόντου, για να καταλήγει τελικά στη Μίκρα.
Ο πρώτος σταθμός, που ονομάζεται «Νομαρχία», θα βρίσκεται απέναντι από τη Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, υπογείως των οδών Β. Ολγας και Μητροπολίτου Κυδωνιών. Ο δεύτερος σταθμός, που ονομάζεται «Καλαμαριά», θα βρίσκεται στην «καρδιά» της Καλαμαριάς, στη συμβολή των οδών Αιγαίου, Μεταμορφώσεως και Πόντου. Ακολουθεί ο σταθμός «Αρετσού», ο οποίος θα βρίσκεται δίπλα στο γήπεδο του «Αριστοτέλη», στο τέλος της οδού Πόντου και στην Αγίου Νικολάου.
Ο επόμενος σταθμός, «Νέα Κρήνη», θα βρίσκεται στη συμβολή της επέκτασης της οδού Πόντου με τη Βρυούλων. Ο τελευταίος σταθμός της επέκτασης, που θα ονομάζεται «Μίκρα», θα βρίσκεται στη γωνία της επέκτασης της οδού Πόντου με την οδό Ανδρέα Παπανδρέου, πριν από το γήπεδο του Ηρακλή. Από το σταθμό αυτό σχεδιάζεται να φεύγει μελλοντικά νέα επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Με απλά λόγια, από χτες, ημέρα του πολιούχου της Θεσσαλονίκης, το έργο είναι πλέον οικονομικά ενταγμένο σε ευρωπαϊκά κονδύλια, κάτι το οποίο ανοίγει το δρόμο για να γίνει ο τελικός διαγωνισμός για την ανάθεση της κατασκευής του. Μάλιστα, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» έχει ολοκληρώσει τα τεύχη δημοπράτησης. Ετσι, ο διαγωνισμός προχωρά άμεσα και μέχρι το τέλος του χρόνου ή το αργότερο στις αρχές του 2012 θα υπάρχει ανάδοχος.
Αν δεν υπάρξουν προσφυγές και ενστάσεις, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2012, ειδάλλως θα μετατεθούν για το δεύτερο εξάμηνο του ίδιου έτους. Η επέκταση υπολογίζεται ότι θα λειτουργήσει μέσα στο 2016, καθώς στη διάρκεια της κατασκευής δεν αναμένονται καθυστερήσεις από αρχαιολογικές ανασκαφές, σύμφωνα τουλάχιστον με τις γνωματεύσεις των εφοριών αρχαιοτήτων.
«Η απόφαση της Διαχειριστικής Αρχής του ΥΠΕΚΑ δικαιώνει μία προσπάθεια δύο ετών, δικαιώνει την πόλη μας και τους ανθρώπους της. Ετσι θα συνεχίσουμε», σημειώνει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.
Η γραμμή
Η γραμμή του μετρό προς την Καλαμαριά, μέσω της οποίας θα εξυπηρετούνται ημερησίως περί τους 90.000 επιβάτες, θα ξεκινά από το σταθμό Πατρικίου, τον ενδέκατο, κατά σειρά, της βασικής γραμμής του μετρό (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Νέα Ελβετία), θα εκτείνεται σε μήκος 4,8 χιλιομέτρων και θα διαθέτει πέντε σταθμούς. Από το σταθμό Πατρικίου, μέσω της οδού Κρήτης, το μετρό θα κατευθύνεται προς την οδό Μητροπολίτου Κυδωνιών (πρώην νομαρχία) και από εκεί θα μπαίνει, υπογείως, στην οδό Πόντου, για να καταλήγει τελικά στη Μίκρα.
Ο πρώτος σταθμός, που ονομάζεται «Νομαρχία», θα βρίσκεται απέναντι από τη Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, υπογείως των οδών Β. Ολγας και Μητροπολίτου Κυδωνιών. Ο δεύτερος σταθμός, που ονομάζεται «Καλαμαριά», θα βρίσκεται στην «καρδιά» της Καλαμαριάς, στη συμβολή των οδών Αιγαίου, Μεταμορφώσεως και Πόντου. Ακολουθεί ο σταθμός «Αρετσού», ο οποίος θα βρίσκεται δίπλα στο γήπεδο του «Αριστοτέλη», στο τέλος της οδού Πόντου και στην Αγίου Νικολάου.
Ο επόμενος σταθμός, «Νέα Κρήνη», θα βρίσκεται στη συμβολή της επέκτασης της οδού Πόντου με τη Βρυούλων. Ο τελευταίος σταθμός της επέκτασης, που θα ονομάζεται «Μίκρα», θα βρίσκεται στη γωνία της επέκτασης της οδού Πόντου με την οδό Ανδρέα Παπανδρέου, πριν από το γήπεδο του Ηρακλή. Από το σταθμό αυτό σχεδιάζεται να φεύγει μελλοντικά νέα επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».