Αξιολόγηση Θέματος:
  • 15 Ψήφοι - 2.33 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Δημοτικές Συγκοινωνίες και σχέδιο "Καλλικράτης"
#1
Με το σχέδιο "Καλλικράτης", επιδιώκεται η μείωση των Δήμων και Κοινοτήτων στην Αττική από 56 που είναι σήμερα σε 17-18.

Βεβαίως κάποιοι Δήμοι θα παραμείνουν ανεξάρτητοι όπως σήμερα, ορισμένοι από τους οποίους ήδη έχουν δημοτική συγκοινωνία.

Ανάμεσα σε αυτούς το Μαρούσι και ο Βύρωνας, ίσως οι δύο καλλίτερες της Αθήνας. Ο Δήμος Αμαρουσίου λειτουργεί και την διαδημοτική γραμμή προς Πεύκη και Λυκόβρυση, σε συνεργασία με τους Δήμους αυτούς, οι οποίοι πρόκειται να ενωθούν. Μπορεί να φαίνεται τραβηγμένο σαν σενάριο, αλλά τα νέα σήματα στάσεων που τοποθετεί ο Δήμος Πεύκης είναι πολύ παρόμοια σε σχέδιο με αυτά του Δήμου Λυκόβρυσης, με εξαίρεση τον φόντο που στην Πεύκη είναι πράσινος ενώ στην Λυκόβρυση πορτοκαλί. Οπότε ίσως με την συνένωση οι γραμμές γίνουν "κόκκινη" και "πράσινη" οπότε οι στάσεις να διευκολύνουν τον κόσμο; Ο Δήμος Πεύκης εκτελεί όλη την ημέρα την ίδια διαδρομή, ενώ της Λυκόβρυσης έχει τέσσερις ονομαστικά γραμμές, που στην πραγματικότητα όμως καθεμία έχει 2-3 δρομολόγια την ημέρα. Ήτοι πρώτα κάνει 2 δρομολόγια η γραμμή που πάει στον σταθμό ΚΑΤ, μετά τρία δρομολόγια η γραμμή που εξυπηρετεί τα σχολεία, μετά δύο δρομολόγια για σταθμό Ηρακλείου (Προαστιακό), και τέλος άλλα δύο προς τα σχολεία αλλά με διαφοροποιημένη διαδρομή σε σχέση με το πρωϊ. Να δούμε αν η ενοποίηση των Δήμων φέρει αλλαγές, ίσως μια λογική κίνηση θα είναι μία γραμμή από ΚΑΤ προς την Άνω Πεύκη και την Λυκόβρυση, και άλλη μία από Νερατζιώτισσα προς Κάτω Πεύκη, με τις δύο γραμμές να συναντιούνται στην Λεωφ. Ειρήνης.

Ένα περίεργο σενάριο διαμορφώνεται στους Δήμους Καισαριανής και Υμηττού, που συνενώνονται, όμως ανάμεσά τους παρεμβάλλεται ο Βύρωνας! Και οι δύο έχουν δημοτική συγκοινωνία, της Καισαριανής σαφώς πιο οργανωμένη. Το θέμα όμως είναι αν θα συνεχίσουν να λειτουργούν αυτόνομα, ή όχι; Αν επιχειρήσουν δημιουργήσουν γραμμή Καισαριανής - Υμηττού, θα πρέπει να διέρχεται μέσα από τον Βύρωνα χωρίς στάσεις...

Ενοποιούνται στα βορειοανατολικά προάστια τα Βριλήσσια, τα Μελίσσια, η Παλαιά Πεντέλη και η Νέα Πεντέλη. Οι δύο Πεντέλες λειτουργούσαν κοινοτική συγκοινωνία προς τον σταθμό Χαλανδρίου. Τα Μελίσσια έχουν δύο γραμμές που λειτουργούν με λεωφορεία του Δήμου Αμαρουσίου. Τα Βριλήσσια έχουν 6 λεωφορεία με 3 γραμμές και καλές συχνότητες, μεταξύ των λεωφορείων και 3 "Βεργίνες" με μεγαλύτερη χωρητικότητα και κατάλληλες για μακρινότερες διαδρομές. Εδώ αν οι Δήμοι ενωθούν, μπορούν να δημιουργήσουν καλές τροφοδοτικές γραμμές από τις αντίστοιχες περιοχές τους προς τον σταθμό Πλακεντίας, ίσως με τις "Βεργίνες" να αναλαμβάνουν μακρινότερα δρομολόγια προς Πεντέλη και τα μικρότερα λεωφορεία τις κοντινότερες διαδρομές.

Το εγχείρημα της Αγ. Βαρβάρας να κάνει δημοτική συγκοινωνία με 4 μεταχειρισμένα Ikarus της Ε.ΘΕ.Λ. έληξε γρήγορα και άδοξα, όμως το Χαϊδάρι λειτουργεί μια σαφώς πιο οργανωμένη συγκοινωνία με 2 Van Hool A300 της Ε.ΘΕ.Λ. και κάποια Cito δικά του. Εδώ μια επέκταση μπορεί να εξυπηρετήσει και την Αγία Βαρβάρα. Με την επερχόμενη λειτουργία του σταθμού Μετρό στο Χαϊδάρι, ίσως πρέπει να γίνει ένας γενικότερος ανασχεδιασμός.

Η Νέα Χακηδόνα απορροφάται - όπως ήταν αναμενόμενο - από την Νέα Φιλαδέλφεια. Η πρώτη έχει δύο μεγάλα λεωφορεία (Van Hool) της Ε.ΘΕ.Λ. ενώ η δεύτερη μικρότερα Ikarus E91. Το λογικό εδώ θα ήταν το Van Hool να κάνει γραμμή Άνω Πατήσια - Ν. Χαλκηδόνα - Ν. Φιλαδέλφεια - Στ. Περισσού, με το Ikarus ενισχυτική στις γειτονιές.

Ένας μεγάλος Δήμος δημιουργείται στα βόρεια προάστια, με την συνένωση Κηφισιάς, Νέας Ερυθραίας, και Εκάλης, κανένας από τους οποίους δεν διαθέτει δημοτική συγκοινωνία. Ίσως τώρα αν υπάρξει ένας εύρωστος οικονομικά Δήμος, να δοθεί η ευκαιρία. Η Κηφισιά το συζητά εδώ και κάποια χρόνια. Μάλιστα, προς στιγμήν είχαν "κλειστεί" 3 Ikarus πρώην Ε.ΘΕ.Λ., που όμως δεν παραδόθηκαν ποτέ. Σίγουρα υπάρχει η ανάγκη προμήθειας minibus για να εξυπηρετούν το ιστορικό εμπορικό κέντρο της περιοχής και να το συνδέουν με τον σταθμό των Η.Σ.Α.Π.

Το Κερατσίνι είχε παλαιότερα κάνει διαδημοτική συγκοινωνία με την Δραπετσώνα, τελικά όμως χωρίστηκαν και κάθε Δήμος κράτησε το δικό του τμήμα της γραμμής. Οι δύο αυτοί Δήμοι θα συνενωθούν με το Πέραμα. Με δεδομένη την δομή του οδικού δικτύου, το Κερατσίνι έχει τώρα την μεγαλύτερη ανάγκη για τοπικές γραμμές που να συμπληρώνουν το πυκνό από πλευράς κάλυψης αλλά αραιό από πλευράς δρομολογίων δίκτυο της Ε.ΘΕ.Λ. στην περιοχή. Πάντως ό,τι κι αν γίνει, επιτακτική είναι η ανάγκη να επιστρέψει το τραμ. Τότε θα μπορούσαν να γίνουν τοπικές γραμμές με τροφοδοτικό χαρακτήρα.

Γενικά η συνένωση Δήμων δημιουργεί (εάν το σχέδιο πετύχει και στην πράξη γιατί στα χαρτιά και στην θεωρία όλα καλά φαίνονται) καλλίτερες οικονομικές συνθήκες με την περιοκοπή δαπανών για αμοιβές στελεχών και κατάργηση οργανισμών των Δήμων, ένα μέρος των οποίων θα μπορούσε να διατεθεί σε δημοτικές συγκοινωνίες που τώρα χωλαίνουν οικονομικά. Όταν το Μαρούσι εξετάζει σοβαρά την επιβολή κομίστρου, καταλαβαίνετε τι αντιμετωπίζουν Δήμοι όπως η Ροδόπολη, τα Καλύβια, η Λυκόβρυση κ.ά.

Επίσης, μεγαλύτερος Δήμος σημαίνει περισσότερα σημεία ενδιαφέροντος και δυνατότητα ανάπτυξης γραμμών με μεγαλύτερο μήκος. Πολλές γραμμές ως τώρα ήταν καταδικασμένες διότι εκτελούσαν μια πολύ μικρή διαδρομή που δεν κατέληγε κάπου όπου να εξυπηρετεί μεγάλη μερίδα του επιβατικού κοινού, επιβεβλημένο όμως λόγω του ότι οι Δήμοι δεν μπορούσαν να εκτελούν συγκοινωνιακό έργο πέρα από τα όριά τους. Τώρα, τα Καλύβια και η Κερατέα αντιμετωπίζουν ένα ανάλογο πρόβλημα. Με την ένωση αυτών των δύο Δήμων μαζί με Ανάβυσσο, Κουβαρά, Σαρωνίδα και Παλιά Φώκαια, μπορεί να γίνει ένα καλό δίκτυο που να συνδέει τις περιοχές αυτές τόσο μεταξύ τους όσο και με την γραμμή Ε22 στην Σαρωνίδα και το δίκτυο του Προαστιακού αρχικά στο Κορωπί και κατόπιν στην Κερατέα και τα Καλύβια.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
Δημοτικές Συγκοινωνίες και σχέδιο "Καλλικράτης" - από panos81 - 28-04-2010, 04:37 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 10 Επισκέπτης (ες)