27-04-2010, 03:05 PM
Αρχίζει το πρόγραμμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων δημόσιων οργανισμών και φορέων
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βούλα Κεχαγιά
Με στόχο να εξοικονομηθούν όσο περισσότερα χρήματα γίνεται και να μειωθούν οι λειτουργικές δαπάνες οργανισμών του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα αρχίζει το πρόγραμμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων δημόσιων οργανισμών και φορέων.
«Κόψτε όπου μπορείτε» ήταν η οδηγία που έδωσε χθες ο Πρωθυπουργός. Σε πρώτη φάση θα καταργηθούν και θα ενοποιηθούν περί τους 85 φορείς (από το σύνολο των 1.581
που μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί), ενώ το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή το αργότερο έως τις 15 Μαΐου. Ωστόσο, η κυβέρνηση φιλοδοξεί στο επόμενο στάδιο να «αγγίξει» και μεγαλύτερους προβληματικούς οργανισμούς, όπως λ.χ. ο ΟΣΕ.
Για παράδειγμα, στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης κάποιες δρομολογημένες συγχωνεύσεις θα περιορίσουν το κόστος σε επίπεδο διοίκησης μόνο σε 800.000 ευρώ μηνιαίως από 2 εκατ. στις οποίες ανέρχονται σήμερα.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου παρουσία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θεόδωρου Πάγκαλου, αλλά και του υφυπουργού Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη με αντικείμενο την επιτάχυνση των διαδικασιών του προγράμματος κατάργησης και συγχώνευσης οργανισμών του Δημοσίου, άναψε το «πράσινο φως» για την πρώτη παρτίδα των φορέων, η λειτουργία των οποίων θεωρείται ότι επιβαρύνει με τεράστια ποσά το κράτος. Ο κ. Πάγκαλος, ενημερώνοντας μάλιστα τον Πρωθυπουργό, φέρεται να είπε ότι οι φορείς του Δημοσίου μπορεί να ανέρχονται και σε 10.000, ωστόσο η καταμέτρησή τους σκοντάφτει στην ύπαρξη διαφορετικών μητρώων και στην απροθυμία φορέων του Δημοσίου που έχουν αρχεία να συνεργαστούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επειδή η συντριπτική πλειονότητα των υπαλλήλων που απασχολούνται στους συγκεκριμένους οργανισμούς δεν είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι αλλά συμβασιούχοι, η κάθε περίπτωση θα εξεταστεί χωριστά. Η κεντρική γραμμή πάντως είναι να διατηρήσουν τις θέσεις τους όσοι έχουν συμβάσεις αορίστου χρόνου αλλά να μην ανανεωθούν οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου (π.χ. διετίες ή ένα έτος) και οι συμβάσεις έργου. Δεν έχει όμως αποφασιστεί εάν θα αποχωρήσουν πριν από τη λήξη της σύμβασής τους. Οπου υπάρχουν μόνιμοι υπάλληλοι αυτοί θα μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.
Στην «τρόικα» το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος
ΔΙΑΚΟΠΗ των ζημιογόνων σιδηροδρομικών δρομολογίων, μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και αξιοποίηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ περιλαμβάνει το σχέδιο της κυβέρνησης για τον Οργανισμό, το οποίο παρουσίασε χθες ο υπουργός Μεταφορών Δημ. Ρέππας στο μεικτό κλιμάκιο του ΔΝΤ, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και της Ε.Ε.
Η «τρόικα» των ξένων ελεγκτών κατά τα 75 λεπτά παραμονής της στο υπουργείο Μεταφορών στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα της διαχείρισης των ζημιογόνων δρομολογίων του ΟΣΕ, του πλεονάζοντος προσωπικού και του χρέους του Οργανισμού που έχει εκτοξευτεί στα 9,5 δισ.
ευρώ από 3,5 δισ. ευρώ το 2003.
Ο κ. Ρέππας ενημέρωσε τους ξένους αξιωματούχους ότι η κυβέρνηση αναζητά στρατηγικό επενδυτή- σύμμαχο για τον ΟΣΕ, χωρίς ακόμη να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για το αν θα εκχωρηθεί και το μάνατζμεντ. Ειδικότερα, για τις ζημιογόνες γραμμές είπε ότι θα καταργηθούν και στο εξής, εφόσον κριθεί αναγκαία η σιδηροδρομική εξυπηρέτηση περιοχών που δεν παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον, θα υπάρξουν άγονες επιδοτούμενες σιδηροδρομικές γραμμές (κατά το πρότυπο των αεροπορικών).
Ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε μεγάλη πληγή τον ΟΣΕ, ενώ σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό για το προσωπικό είπε ότι έως το 2012 θα συνταξιοδοτηθούν περίπου 2.000 εργαζόμενοι. Στη συνέχεια, το πλεονάζον προσωπικό, έπειτα από ταχύρρυθμη εκπαίδευση, θα μεταταγεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Για τους νέους εργαζομένους που θα προσληφθούν από εδώ και στο εξής στον ΟΣΕ θα υπάρξουν αλλαγές στις μισθολογικές αμοιβές, τις υπερωρίες και την υπερεργασία που σήμερα κοστίζουν πολύ ακριβά στον Οργανισμό.
Στο ερώτημα των ξένων πώς θα αντιμετωπιστεί το μεγάλο χρέος του ΟΣΕ, ο κ. Ρέππας απάντησε ότι υπάρχουν τρεις δυνατότητες: είτε να προχωρήσει ο Οργανισμός στην πώληση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του (αποτιμάται σε 5,5 δισ. ευρώ), είτε να προχωρήσει στην αξιοποίησή της σε συνεργασία με ιδιώτες, είτε να θέσει σε εφαρμογή μεικτό σχέδιο που θα περιλαμβάνει και πωλήσεις και αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων. Στο πλαίσιο αυτό, είπε ο κ. Ρέππας, σε 2-3 εβδομάδες θα προκηρυχθεί η κατασκευή νέου εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, το οποίο θα συνδέεται σιδηροδρομικά με το λιμάνι του Πειραιά και το Αεροδρόμιο. Ανάλογο εμπορευματικό κέντρο θα γίνει και στη Θεσσαλονίκη.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βούλα Κεχαγιά
Με στόχο να εξοικονομηθούν όσο περισσότερα χρήματα γίνεται και να μειωθούν οι λειτουργικές δαπάνες οργανισμών του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα αρχίζει το πρόγραμμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων δημόσιων οργανισμών και φορέων.
«Κόψτε όπου μπορείτε» ήταν η οδηγία που έδωσε χθες ο Πρωθυπουργός. Σε πρώτη φάση θα καταργηθούν και θα ενοποιηθούν περί τους 85 φορείς (από το σύνολο των 1.581
που μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί), ενώ το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή το αργότερο έως τις 15 Μαΐου. Ωστόσο, η κυβέρνηση φιλοδοξεί στο επόμενο στάδιο να «αγγίξει» και μεγαλύτερους προβληματικούς οργανισμούς, όπως λ.χ. ο ΟΣΕ.
Για παράδειγμα, στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης κάποιες δρομολογημένες συγχωνεύσεις θα περιορίσουν το κόστος σε επίπεδο διοίκησης μόνο σε 800.000 ευρώ μηνιαίως από 2 εκατ. στις οποίες ανέρχονται σήμερα.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου παρουσία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θεόδωρου Πάγκαλου, αλλά και του υφυπουργού Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη με αντικείμενο την επιτάχυνση των διαδικασιών του προγράμματος κατάργησης και συγχώνευσης οργανισμών του Δημοσίου, άναψε το «πράσινο φως» για την πρώτη παρτίδα των φορέων, η λειτουργία των οποίων θεωρείται ότι επιβαρύνει με τεράστια ποσά το κράτος. Ο κ. Πάγκαλος, ενημερώνοντας μάλιστα τον Πρωθυπουργό, φέρεται να είπε ότι οι φορείς του Δημοσίου μπορεί να ανέρχονται και σε 10.000, ωστόσο η καταμέτρησή τους σκοντάφτει στην ύπαρξη διαφορετικών μητρώων και στην απροθυμία φορέων του Δημοσίου που έχουν αρχεία να συνεργαστούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επειδή η συντριπτική πλειονότητα των υπαλλήλων που απασχολούνται στους συγκεκριμένους οργανισμούς δεν είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι αλλά συμβασιούχοι, η κάθε περίπτωση θα εξεταστεί χωριστά. Η κεντρική γραμμή πάντως είναι να διατηρήσουν τις θέσεις τους όσοι έχουν συμβάσεις αορίστου χρόνου αλλά να μην ανανεωθούν οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου (π.χ. διετίες ή ένα έτος) και οι συμβάσεις έργου. Δεν έχει όμως αποφασιστεί εάν θα αποχωρήσουν πριν από τη λήξη της σύμβασής τους. Οπου υπάρχουν μόνιμοι υπάλληλοι αυτοί θα μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.
Στην «τρόικα» το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος
ΔΙΑΚΟΠΗ των ζημιογόνων σιδηροδρομικών δρομολογίων, μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και αξιοποίηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ περιλαμβάνει το σχέδιο της κυβέρνησης για τον Οργανισμό, το οποίο παρουσίασε χθες ο υπουργός Μεταφορών Δημ. Ρέππας στο μεικτό κλιμάκιο του ΔΝΤ, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και της Ε.Ε.
Η «τρόικα» των ξένων ελεγκτών κατά τα 75 λεπτά παραμονής της στο υπουργείο Μεταφορών στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα της διαχείρισης των ζημιογόνων δρομολογίων του ΟΣΕ, του πλεονάζοντος προσωπικού και του χρέους του Οργανισμού που έχει εκτοξευτεί στα 9,5 δισ.
ευρώ από 3,5 δισ. ευρώ το 2003.
Ο κ. Ρέππας ενημέρωσε τους ξένους αξιωματούχους ότι η κυβέρνηση αναζητά στρατηγικό επενδυτή- σύμμαχο για τον ΟΣΕ, χωρίς ακόμη να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για το αν θα εκχωρηθεί και το μάνατζμεντ. Ειδικότερα, για τις ζημιογόνες γραμμές είπε ότι θα καταργηθούν και στο εξής, εφόσον κριθεί αναγκαία η σιδηροδρομική εξυπηρέτηση περιοχών που δεν παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον, θα υπάρξουν άγονες επιδοτούμενες σιδηροδρομικές γραμμές (κατά το πρότυπο των αεροπορικών).
Ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε μεγάλη πληγή τον ΟΣΕ, ενώ σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό για το προσωπικό είπε ότι έως το 2012 θα συνταξιοδοτηθούν περίπου 2.000 εργαζόμενοι. Στη συνέχεια, το πλεονάζον προσωπικό, έπειτα από ταχύρρυθμη εκπαίδευση, θα μεταταγεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Για τους νέους εργαζομένους που θα προσληφθούν από εδώ και στο εξής στον ΟΣΕ θα υπάρξουν αλλαγές στις μισθολογικές αμοιβές, τις υπερωρίες και την υπερεργασία που σήμερα κοστίζουν πολύ ακριβά στον Οργανισμό.
Στο ερώτημα των ξένων πώς θα αντιμετωπιστεί το μεγάλο χρέος του ΟΣΕ, ο κ. Ρέππας απάντησε ότι υπάρχουν τρεις δυνατότητες: είτε να προχωρήσει ο Οργανισμός στην πώληση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του (αποτιμάται σε 5,5 δισ. ευρώ), είτε να προχωρήσει στην αξιοποίησή της σε συνεργασία με ιδιώτες, είτε να θέσει σε εφαρμογή μεικτό σχέδιο που θα περιλαμβάνει και πωλήσεις και αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων. Στο πλαίσιο αυτό, είπε ο κ. Ρέππας, σε 2-3 εβδομάδες θα προκηρυχθεί η κατασκευή νέου εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, το οποίο θα συνδέεται σιδηροδρομικά με το λιμάνι του Πειραιά και το Αεροδρόμιο. Ανάλογο εμπορευματικό κέντρο θα γίνει και στη Θεσσαλονίκη.