26-09-2011, 08:09 PM
Ποιος είναι ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις
Εντός του 2015 θα λειτουργήσει η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης, αντί για τον Οκτώβριο του 2012 που είχε οριστεί αρχικά ως η ημερομηνία παράδοσης του έργου.
Σύμφωνα με τον Διευθυντή έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης Α.Ε., Γιώργο Κωνσταντινίδη, ο οποίος ενημέρωσε για το θέμα τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, τα έργα κατασκευής των σταθμών και των σηράγγων έχουν ολοκληρωθεί κατά 38% καθώς ολοκληρώθηκε η κατασκευή του σταθμού Ευκλείδης και η διάνοιξη των σηράγγων κατά 65%.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στους σταθμούς Επίσταθμος (περιοχή Άγιοι Πάντες), Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμιο, Ευκλείδης, Φλέμινγκ και Ανάληψη και στις σήραγγες. Ο πρώτος μετροπόντικας βρίσκεται στο σταθμό Φλέμινγκ και ο δεύτερος στη διαδρομή από Ευκλείδη προς Φλέμινγκ.
Για τις αρχαιολογικές ανασκαφές που πραγματοποιούνται επισήμανε ότι είναι οι μεγαλύτερες που έχουν γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη και ανέφερε ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη στο σταθμό Δημοκρατίας, τη διακλάδωση προς Σταυρούπολη, την οδό Βενιζέλου, την πλατεία Αγίας Σοφίας και το Συντριβάνι.
Στο μεταξύ εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις γης στις περιοχές Παπάφη, Πατρικίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία και Αμαξοστάσιο και το επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν οι εργασίες στο Συντριβάνι, το Παπάφειο και το σταθμό Πατρικίου.
Ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε ακόμη ότι ο προγραμματισμός του έργου περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πάρκινγκ στη συμβολή των οδών Δελφών με Μαρτίου και δύο στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Τόνισε δε, ότι σχεδιάζονται πέντε επεκτάσεις προς την Καλαμαριά, τη Σταυρούπολη, τον Εύοσμο, την Τούμπα και το αεροδρόμιο. Εντός του Οκτωβρίου αναμένεται να δημοπρατηθεί η τελική φάση της επέκτασης Καλαμαριάς που θα έχει μήκος 4,8 χιλιόμετρα, 5 σταθμούς και προϋπολογισμό 650 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και η έναρξη της κατασκευής τοποθετείται χρονικά στο πρώτο εξάμηνο του 2012.
Σχετικά με την επέκταση για Σταυρούπολη, μήκους 6,5 χιλιομέτρων με 6 σταθμούς μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και κόστος 650 εκ. ευρώ, οι μελέτες θα δημοπρατηθούν εντός του έτους με στόχο την δημοπράτηση της οριστικής μελέτης το 2013.
Η επέκταση για Εύοσμο και Κορδελιό μέσω Αμπελοκήπων και Μενεμένης προβλέπει διαδρομή 4,4 χιλιομέτρων με 4 σταθμούς και κόστος 440 εκατομμύρια ενώ γίνεται προσπάθεια γα τη δημοπράτηση των μελετών μέσα στο χρόνο.
Εξάλλου, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Τούμπας και της Χαριλάου σχεδιάζεται νέα γραμμή που μέσω των παραπάνω περιοχών θα καταλήγει στη Νέα Ελβετία με συνολικό μήκος 5,5 χιλιόμετρα, 3 σταθμούς και 400 εκ. ευρώ εκτιμώμενο κόστος. Τέλος η επέκταση για το αεροδρόμιο χαρακτηρίζεται απαραίτητη, με 5 χιλιόμετρα διαδρομής, 5 σταθμούς και 300 εκ. ευρώ προϋπολογισμό.
Εντός του 2015 θα λειτουργήσει η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης, αντί για τον Οκτώβριο του 2012 που είχε οριστεί αρχικά ως η ημερομηνία παράδοσης του έργου.
Σύμφωνα με τον Διευθυντή έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης Α.Ε., Γιώργο Κωνσταντινίδη, ο οποίος ενημέρωσε για το θέμα τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, τα έργα κατασκευής των σταθμών και των σηράγγων έχουν ολοκληρωθεί κατά 38% καθώς ολοκληρώθηκε η κατασκευή του σταθμού Ευκλείδης και η διάνοιξη των σηράγγων κατά 65%.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στους σταθμούς Επίσταθμος (περιοχή Άγιοι Πάντες), Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμιο, Ευκλείδης, Φλέμινγκ και Ανάληψη και στις σήραγγες. Ο πρώτος μετροπόντικας βρίσκεται στο σταθμό Φλέμινγκ και ο δεύτερος στη διαδρομή από Ευκλείδη προς Φλέμινγκ.
Για τις αρχαιολογικές ανασκαφές που πραγματοποιούνται επισήμανε ότι είναι οι μεγαλύτερες που έχουν γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη και ανέφερε ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη στο σταθμό Δημοκρατίας, τη διακλάδωση προς Σταυρούπολη, την οδό Βενιζέλου, την πλατεία Αγίας Σοφίας και το Συντριβάνι.
Στο μεταξύ εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις γης στις περιοχές Παπάφη, Πατρικίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία και Αμαξοστάσιο και το επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν οι εργασίες στο Συντριβάνι, το Παπάφειο και το σταθμό Πατρικίου.
Ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε ακόμη ότι ο προγραμματισμός του έργου περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πάρκινγκ στη συμβολή των οδών Δελφών με Μαρτίου και δύο στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Τόνισε δε, ότι σχεδιάζονται πέντε επεκτάσεις προς την Καλαμαριά, τη Σταυρούπολη, τον Εύοσμο, την Τούμπα και το αεροδρόμιο. Εντός του Οκτωβρίου αναμένεται να δημοπρατηθεί η τελική φάση της επέκτασης Καλαμαριάς που θα έχει μήκος 4,8 χιλιόμετρα, 5 σταθμούς και προϋπολογισμό 650 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και η έναρξη της κατασκευής τοποθετείται χρονικά στο πρώτο εξάμηνο του 2012.
Σχετικά με την επέκταση για Σταυρούπολη, μήκους 6,5 χιλιομέτρων με 6 σταθμούς μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και κόστος 650 εκ. ευρώ, οι μελέτες θα δημοπρατηθούν εντός του έτους με στόχο την δημοπράτηση της οριστικής μελέτης το 2013.
Η επέκταση για Εύοσμο και Κορδελιό μέσω Αμπελοκήπων και Μενεμένης προβλέπει διαδρομή 4,4 χιλιομέτρων με 4 σταθμούς και κόστος 440 εκατομμύρια ενώ γίνεται προσπάθεια γα τη δημοπράτηση των μελετών μέσα στο χρόνο.
Εξάλλου, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Τούμπας και της Χαριλάου σχεδιάζεται νέα γραμμή που μέσω των παραπάνω περιοχών θα καταλήγει στη Νέα Ελβετία με συνολικό μήκος 5,5 χιλιόμετρα, 3 σταθμούς και 400 εκ. ευρώ εκτιμώμενο κόστος. Τέλος η επέκταση για το αεροδρόμιο χαρακτηρίζεται απαραίτητη, με 5 χιλιόμετρα διαδρομής, 5 σταθμούς και 300 εκ. ευρώ προϋπολογισμό.