20-09-2011, 10:44 AM
Της Μαρίας Μόσχου
Σημαντικό πρόβλημα στην καθημερινή λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς και στον ΟΣΕ αναμένεται να δημιουργήσει η μισθωτή εφεδρεία, όπου ήδη το πλεονάζον προσωπικό έχει αποχωρήσει μέσω των προγραμμάτων αναδιάρθρωσης, με τις πρώτες καθυστερήσεις σε δρομολόγια να είναι πλέον πραγματικότητα. Η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων ήρθε από το μετρό, οι εργαζόμενοι του οποίου προχωρούν σε απεργίες από την ερχόμενη Πέμπτη. Από την πλευρά τους οι οδηγοί της πρώην ΕΘΕΛ αποφάσισαν στάση εργασίας στις 26 Σεπτεμβρίου και γενική συνέλευση και 24ωρη απεργία στις 28 του μήνα. ΣΤΑΣΥ και ΟΣΕ μέσα στην εβδομάδα θα ανακοινώσουν τις δικές τους κινητοποιήσεις.
Τη στιγμή που οι επιβάτες για περισσότερο από μιάμιση εβδομάδα στοιβάζονταν στις αποβάθρες του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου για τουλάχιστον ένα μισάωρο και τα λεωφορεία περνούν με συχνότητα μισάωρου, οι διοικήσεις των εταιρειών θα κληθούν να αποστείλουν πίνακα με περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους, οι οποίοι θα πρέπει να αποχωρήσουν από τις εργασίες τους.
Συνεδρίαση
Σήμερα θα συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο των οδηγών της πρώην ΕΘΕΛ, για τις κινητοποιήσεις σε περίπτωση που η κυβέρνηση εμμείνει να συμπεριλάβει στην εργασιακή εφεδρεία και τους υπό αναδιάρθρωση Ομίλους του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕ.
Όπως αποκάλυψε η «ΗτΣ» περισσότεροι από 1.250 εργαζόμενοι κινδυνεύουν να βγουν σε μισθωτή εφεδρεία από τους Ομίλους του ΟΣΕ και των αστικών συγκοινωνιών. Σημειώνεται ότι ήδη έχουν μεταταχθεί ή πρόκειται να μεταφερθούν σε άλλους φορείς του Δημοσίου περίπου 3.000 εργαζόμενοι από τις μεταφορικές εταιρείες και τον Όμιλο ΟΣΕ, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί περισσότεροι από 2.000 εργαζόμενοι.
Τα προβλήματα
Σημαντικά «κενά» στο προσωπικό που δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των μέσων αντιμετωπίζουν ήδη πολλές από τις μεταφορικές εταιρείες. Εδώ και δύο εβδομάδες που υλοποιήθηκαν οι 144 υποχρεωτικές μετατάξεις στον ΗΣΑΠ, οι καθυστερήσεις ξεπέρασαν ακόμα και τη μισή ώρα. Μεγάλο «πλήγμα» από τις μετατάξεις που προβλέπει ο νόμος αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών έχουν δεχθεί και τα αστικά λεωφορεία (ΕΘΕΛ) όπου ήδη έχει αραιώσει σημαντικά το πλέγμα των δρομολογίων, καθώς οι βάρδιες που εκτελούνται είναι τουλάχιστον 600 λιγότερες από αυτές που προβλέπει το οργανόγραμμα.
Ειδικότερα στις αρχές του 2011 η ΕΘΕΛ εκτελούσε το πρόγραμμα των μπλε λεωφορείων με 3.456 βάρδιες, ενώ πλέον ο προγραμματισμός προβλέπει 3.100 βάρδιες. Ωστόσο σήμερα εκτελούνται μόλις 2.800 βάρδιες, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια να καθυστερούν σημαντικά και τα έσοδα της εταιρείας να «συρρικνώνονται».
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ λόγω της απομάκρυνσης του υπεράριθμου προσωπικού ένας μόνο υπάλληλος φροντίζει για την ασφάλεια της διαδρομής και για τον έλεγχο των εισιτηρίων.
«Το πλεονάζον προσωπικό του ΟΑΣΑ αποχώρησε από τον Όμιλο με μετατάξεις το Μάρτιο του 2011 με την εφαρμογή του νόμου 3920. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πλεονάζον προσωπικό και αν φύγουν εργαζόμενοι τότε το πρόγραμμα των ΜΜΜ δεν θα μπορεί να εκτελεστεί», τονίζει, μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος των τεχνικών της πρώην ΕΘΕΛ Α. Ραφτόπουλος.
Μάλιστα ο ίδιος επισημαίνει πως «αν η κυβέρνηση εμμείνει στην απόφασή της να προχωρήσει σε εργασιακή εφεδρεία στον Όμιλο του ΟΑΣΑ θα βρει τον κόσμο απέναντί της».
Μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος της ΠΟΣ Θ. Λεβέντης τόνισε ότι είναι παράλογο να ζητούν να μπει το 10% του προσωπικού του ομίλου ΟΣΕ σε εργασιακή εφεδρεία, όταν έχει μειωθεί ήδη κατά 50%. «Είναι καλύτερα να πούνε ότι κλείνει ο σιδηρόδρομος και να βάλουν όλο το προσωπικό σε μισθωτή εφεδρεία. Να έχουν την πολιτική ανδρεία να πούνε ότι το μαγαζί κλείνει», τόνισε. Εν τω μεταξύ, 24ωρη απεργία για την ερχόμενη Κυριακή και 4ωρη στάση εργασίας (12-4) για την Τετάρτη 28/9, εξήγγειλαν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας.
Σημαντικό πρόβλημα στην καθημερινή λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς και στον ΟΣΕ αναμένεται να δημιουργήσει η μισθωτή εφεδρεία, όπου ήδη το πλεονάζον προσωπικό έχει αποχωρήσει μέσω των προγραμμάτων αναδιάρθρωσης, με τις πρώτες καθυστερήσεις σε δρομολόγια να είναι πλέον πραγματικότητα. Η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων ήρθε από το μετρό, οι εργαζόμενοι του οποίου προχωρούν σε απεργίες από την ερχόμενη Πέμπτη. Από την πλευρά τους οι οδηγοί της πρώην ΕΘΕΛ αποφάσισαν στάση εργασίας στις 26 Σεπτεμβρίου και γενική συνέλευση και 24ωρη απεργία στις 28 του μήνα. ΣΤΑΣΥ και ΟΣΕ μέσα στην εβδομάδα θα ανακοινώσουν τις δικές τους κινητοποιήσεις.
Τη στιγμή που οι επιβάτες για περισσότερο από μιάμιση εβδομάδα στοιβάζονταν στις αποβάθρες του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου για τουλάχιστον ένα μισάωρο και τα λεωφορεία περνούν με συχνότητα μισάωρου, οι διοικήσεις των εταιρειών θα κληθούν να αποστείλουν πίνακα με περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους, οι οποίοι θα πρέπει να αποχωρήσουν από τις εργασίες τους.
Συνεδρίαση
Σήμερα θα συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο των οδηγών της πρώην ΕΘΕΛ, για τις κινητοποιήσεις σε περίπτωση που η κυβέρνηση εμμείνει να συμπεριλάβει στην εργασιακή εφεδρεία και τους υπό αναδιάρθρωση Ομίλους του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕ.
Όπως αποκάλυψε η «ΗτΣ» περισσότεροι από 1.250 εργαζόμενοι κινδυνεύουν να βγουν σε μισθωτή εφεδρεία από τους Ομίλους του ΟΣΕ και των αστικών συγκοινωνιών. Σημειώνεται ότι ήδη έχουν μεταταχθεί ή πρόκειται να μεταφερθούν σε άλλους φορείς του Δημοσίου περίπου 3.000 εργαζόμενοι από τις μεταφορικές εταιρείες και τον Όμιλο ΟΣΕ, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί περισσότεροι από 2.000 εργαζόμενοι.
Τα προβλήματα
Σημαντικά «κενά» στο προσωπικό που δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των μέσων αντιμετωπίζουν ήδη πολλές από τις μεταφορικές εταιρείες. Εδώ και δύο εβδομάδες που υλοποιήθηκαν οι 144 υποχρεωτικές μετατάξεις στον ΗΣΑΠ, οι καθυστερήσεις ξεπέρασαν ακόμα και τη μισή ώρα. Μεγάλο «πλήγμα» από τις μετατάξεις που προβλέπει ο νόμος αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών έχουν δεχθεί και τα αστικά λεωφορεία (ΕΘΕΛ) όπου ήδη έχει αραιώσει σημαντικά το πλέγμα των δρομολογίων, καθώς οι βάρδιες που εκτελούνται είναι τουλάχιστον 600 λιγότερες από αυτές που προβλέπει το οργανόγραμμα.
Ειδικότερα στις αρχές του 2011 η ΕΘΕΛ εκτελούσε το πρόγραμμα των μπλε λεωφορείων με 3.456 βάρδιες, ενώ πλέον ο προγραμματισμός προβλέπει 3.100 βάρδιες. Ωστόσο σήμερα εκτελούνται μόλις 2.800 βάρδιες, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια να καθυστερούν σημαντικά και τα έσοδα της εταιρείας να «συρρικνώνονται».
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ λόγω της απομάκρυνσης του υπεράριθμου προσωπικού ένας μόνο υπάλληλος φροντίζει για την ασφάλεια της διαδρομής και για τον έλεγχο των εισιτηρίων.
«Το πλεονάζον προσωπικό του ΟΑΣΑ αποχώρησε από τον Όμιλο με μετατάξεις το Μάρτιο του 2011 με την εφαρμογή του νόμου 3920. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πλεονάζον προσωπικό και αν φύγουν εργαζόμενοι τότε το πρόγραμμα των ΜΜΜ δεν θα μπορεί να εκτελεστεί», τονίζει, μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος των τεχνικών της πρώην ΕΘΕΛ Α. Ραφτόπουλος.
Μάλιστα ο ίδιος επισημαίνει πως «αν η κυβέρνηση εμμείνει στην απόφασή της να προχωρήσει σε εργασιακή εφεδρεία στον Όμιλο του ΟΑΣΑ θα βρει τον κόσμο απέναντί της».
Μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος της ΠΟΣ Θ. Λεβέντης τόνισε ότι είναι παράλογο να ζητούν να μπει το 10% του προσωπικού του ομίλου ΟΣΕ σε εργασιακή εφεδρεία, όταν έχει μειωθεί ήδη κατά 50%. «Είναι καλύτερα να πούνε ότι κλείνει ο σιδηρόδρομος και να βάλουν όλο το προσωπικό σε μισθωτή εφεδρεία. Να έχουν την πολιτική ανδρεία να πούνε ότι το μαγαζί κλείνει», τόνισε. Εν τω μεταξύ, 24ωρη απεργία για την ερχόμενη Κυριακή και 4ωρη στάση εργασίας (12-4) για την Τετάρτη 28/9, εξήγγειλαν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας.