16-09-2011, 11:09 AM
Οχι, δεν πρόκειται για φάρσα... Το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Αγγελάκη, Εγνατία, Ιωνος Δραγούμη και Λεωφόρο Νίκης θα αποτελεί απαγορευμένη ζώνη για τα Ι.Χ στις 22 Σεπτεμβρίου.
Τα μόνα οχήματα που θα διέρχονται εντός του ιστορικού κέντρου θα είναι τα ποδήλατα και τα λεωφορεία κι αυτό σημαίνει ότι οι πεζοί θα μπορούν να περπατούν ελεύθερα στην Τσιμισκή, την Μητροπόλεως, τη Βενιζέλου και άλλους δρόμους στο κέντρο της πόλης.
Η «απαγόρευση» θα ισχύει από τις 16:00 μέχρι τις 21:00 και αποφασίστηκε στο πλαίσιο των τετραήμερων εκδηλώσεων που διοργανώνει η δημοτική αρχή της Θεσσαλονίκης για να γιορτάσει την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας που σημαίνει προτεραιότητα στον πεζό, στα ποδήλατα και στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το κλείσιμο του κέντρου για τα Ι.Χ. θα είναι το αποκορύφωμα των εκδήλώσεων που έχουν προγραμματιστεί και περιλαμβάνουν πεζοδρομήσεις δρόμων με μουσική, δρώμενα και χαριστικό παζάρι σχολικών βιβλίων (!) ρούχων, μικροέπιπλων, παιχνιδιών και ότι δεν χρησιμοποιούμε που θα μπορούσε όμως να είναι χρήσιμο για άλλους.
Οι δρόμοι που θα παραδοθούν στους πεζούς
Η αρχή ξεκινά τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου με την πεζοδρόμηση της οδού Ελευθερίας (Αμμουλιανής-Βενιζέλου) και με την οδό Χαριλάου Τρικούπη (Γυμναστηρίου-Αγίου Σπυρίδωνος) στην Τριανδρία από τις 12:00 μέχρι τις 18:00 και της οδού Βαφοπούλου, στην ανατολική πλευρά της πόλης, από τις 15:00 έως τις 22:00.
Ακολουθεί την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου η Κάτω Τούμπα και η Αγίων Πάντων. Θα πεζοδρομηθούν στην Κάτω Τούμπα από τις 18:00 μέχρι τις 22:00 η οδός Ανατολικής Θράκης (Κλεάνθους-Ιλισού) και η οδός Ιλισού (Αν.Θράκης-Πόντου). Ακόμη, θα πεζοδρομηθούν η οδός Αγίων Πάντων (Αγάθωνος-Γρ.Κολωνιάρη) και η οδός Αμπελώνων (Αγ.Πάντων-Καλλιθέας) στις 17:00-21:00.
Την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου ακολουθούν η Αρχαιολογικού Μουσείου και η Ανω Πόλη. Θα παραδοθούν στους πεζούς και στους ποδηλάτες η οδός Αρχαιολογικού Μουσείου με το Γενί Τζαμί (από Β.Ολγας μέχρι Κωνσταντινουπόλεως) άπό τις 15:00 ώς τις 22:00 και στην Ανω Πόλη, η οδός Αποστόλου Παύλου (Αθηνάς-Καλλιθέας) και η Πλατεία Καλλιθέας (περιμετρικά).
«Οι δρόμοι που θα πεζοδρομηθούν για αυτές τις ημέρες θα παραδοθούν στους πεζούς και στους ποδηλάτες και οι περίοικοι σε αυτούς θα αντιληφθούν ότι είναι προτιμότερο να ζούνε σε πεζόδρομους. Οι εκδηλώσεις αποσκοπούν στο σχέδιό μας να μετατρέψουμε δρόμους σε πεζόδρομους με παγκάκια, όπου θα πραγματοποιούνται συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις και άλλα καλλιτεχνικά δρώμενα», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης, στη σημερινή συνέντευξη Τύπου.
Ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης επανέλαβε την πρόταση του για καθιέρωση πεζοδρομήσεων σε τακτική βάση σε βασικές οδούς στο κέντρο της πόλης αλλά και σε άλλα πολυσύχναστα σημεία της πόλης. «Θα διοργανώσουμε μια μέρα χωρίς αυτοκίνητο ανά ένα ή δύο μήνες για να συνειδητοποιήσει πόσο καλύτερα είναι χωρίς αυτοκίνητο, δήλωσε ο κ. Μπουτάρης.
Είναι η πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη που η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας εορτάζεται με πεζοδρομήσεις για τέσσερις ημέρες της εβδομάδας και όχι για μία και που οι πεζοδρομήσεις δεν περιορίζονται στο κέντρο, αλλά πραγματοποιούνται και σε άλλους δρόμους της πόλης.
«Τριτοκοσμική η κατάσταση στην πόλη για το κυκλοφοριακό»
«Δεν υπάρχει ούτε ένα λογισμικό κυκλοφοριακό μοντέλο για τη Θεσσαλονίκη, ούτε στον Οργανισμό Ρυθμιστικού, ούτε στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ούτε και σε άλλες αρμόδιες υπηρεσίες με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να κατατεθούν ολοκληρωμένες προτάσεις και να μετρηθούν τα αποτελέσματα και οι τυχόν συνέπειές τους» δήλωσε ο Γιώργος Δημαρέλλος, που ασχολήθηκε με αρκετές μελέτες που άπτονται του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης και επιμελείται των εκδηλώσεων από τις 19 έως τις 22 Σεπτεμβρίου.
«Αυτό είναι απαράδεκτο και είναι τριτοκοσμική η κατάσταση στην πόλη» πρόσθεσε.
Ο κ. Δημαρέλλος συμμετείχε στην μελέτη σκοπιμότητας για την λειτουργία θαλάσσιας συγκοινωνίας, στη μελέτη σκοπιμότητας για την κατασκευή του μετρό, στη μελέτη αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΟΑΣΘ, και στη μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων από τη κατασκευή του μετρό, ενώ συμμετείχε και σε πολλές μελέτες σχετικές με τη σκοπιμότητα και τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις δημιουργίας ιδιωτικών χώρων στάθμευσης σε διαφορές περιοχές της Θεσσαλονίκης.
«Με περιοδικές πεζοδρομήσεις θα δείξουμε ότι υπολογίζουμε και τα άλλα δημοτικά διαμερίσματα και όχι μόνο το κέντρο. Η πόλη έχει φτωχό σύστημα μέσων μαζικής μεταφοράς και για να λύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί τουλάχιστον το μετρό. Σαν δήμος, για να βελτιώσουμε την κατάσταση στην πόλη θα έρθουμε σε σύγκρουση με το αυτοκίνητο», δήλωσε ο κ. Δημαρέλλος.
Διεθνής Χάρτα για το Περπάτημα
Τη Διεθνή Χάρτα για το Περπάτημα ίσως υιοθετήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, δήλωσε ο πρόεδρος της Ενωσης Πεζών, Γιάννης Μαυράκης, τονίζοντας ότι η Χάρτα είναι η βάση για μια πιο βιώσιμη πόλη για τους πεζούς και επιπλέον περιλαμβάνει προτάσεις για τη μείωση της ρύπανσης και την ανάπτυξη του δημόσιου χώρου.
Τα μόνα οχήματα που θα διέρχονται εντός του ιστορικού κέντρου θα είναι τα ποδήλατα και τα λεωφορεία κι αυτό σημαίνει ότι οι πεζοί θα μπορούν να περπατούν ελεύθερα στην Τσιμισκή, την Μητροπόλεως, τη Βενιζέλου και άλλους δρόμους στο κέντρο της πόλης.
Η «απαγόρευση» θα ισχύει από τις 16:00 μέχρι τις 21:00 και αποφασίστηκε στο πλαίσιο των τετραήμερων εκδηλώσεων που διοργανώνει η δημοτική αρχή της Θεσσαλονίκης για να γιορτάσει την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας που σημαίνει προτεραιότητα στον πεζό, στα ποδήλατα και στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το κλείσιμο του κέντρου για τα Ι.Χ. θα είναι το αποκορύφωμα των εκδήλώσεων που έχουν προγραμματιστεί και περιλαμβάνουν πεζοδρομήσεις δρόμων με μουσική, δρώμενα και χαριστικό παζάρι σχολικών βιβλίων (!) ρούχων, μικροέπιπλων, παιχνιδιών και ότι δεν χρησιμοποιούμε που θα μπορούσε όμως να είναι χρήσιμο για άλλους.
Οι δρόμοι που θα παραδοθούν στους πεζούς
Η αρχή ξεκινά τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου με την πεζοδρόμηση της οδού Ελευθερίας (Αμμουλιανής-Βενιζέλου) και με την οδό Χαριλάου Τρικούπη (Γυμναστηρίου-Αγίου Σπυρίδωνος) στην Τριανδρία από τις 12:00 μέχρι τις 18:00 και της οδού Βαφοπούλου, στην ανατολική πλευρά της πόλης, από τις 15:00 έως τις 22:00.
Ακολουθεί την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου η Κάτω Τούμπα και η Αγίων Πάντων. Θα πεζοδρομηθούν στην Κάτω Τούμπα από τις 18:00 μέχρι τις 22:00 η οδός Ανατολικής Θράκης (Κλεάνθους-Ιλισού) και η οδός Ιλισού (Αν.Θράκης-Πόντου). Ακόμη, θα πεζοδρομηθούν η οδός Αγίων Πάντων (Αγάθωνος-Γρ.Κολωνιάρη) και η οδός Αμπελώνων (Αγ.Πάντων-Καλλιθέας) στις 17:00-21:00.
Την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου ακολουθούν η Αρχαιολογικού Μουσείου και η Ανω Πόλη. Θα παραδοθούν στους πεζούς και στους ποδηλάτες η οδός Αρχαιολογικού Μουσείου με το Γενί Τζαμί (από Β.Ολγας μέχρι Κωνσταντινουπόλεως) άπό τις 15:00 ώς τις 22:00 και στην Ανω Πόλη, η οδός Αποστόλου Παύλου (Αθηνάς-Καλλιθέας) και η Πλατεία Καλλιθέας (περιμετρικά).
«Οι δρόμοι που θα πεζοδρομηθούν για αυτές τις ημέρες θα παραδοθούν στους πεζούς και στους ποδηλάτες και οι περίοικοι σε αυτούς θα αντιληφθούν ότι είναι προτιμότερο να ζούνε σε πεζόδρομους. Οι εκδηλώσεις αποσκοπούν στο σχέδιό μας να μετατρέψουμε δρόμους σε πεζόδρομους με παγκάκια, όπου θα πραγματοποιούνται συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις και άλλα καλλιτεχνικά δρώμενα», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης, στη σημερινή συνέντευξη Τύπου.
Ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης επανέλαβε την πρόταση του για καθιέρωση πεζοδρομήσεων σε τακτική βάση σε βασικές οδούς στο κέντρο της πόλης αλλά και σε άλλα πολυσύχναστα σημεία της πόλης. «Θα διοργανώσουμε μια μέρα χωρίς αυτοκίνητο ανά ένα ή δύο μήνες για να συνειδητοποιήσει πόσο καλύτερα είναι χωρίς αυτοκίνητο, δήλωσε ο κ. Μπουτάρης.
Είναι η πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη που η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας εορτάζεται με πεζοδρομήσεις για τέσσερις ημέρες της εβδομάδας και όχι για μία και που οι πεζοδρομήσεις δεν περιορίζονται στο κέντρο, αλλά πραγματοποιούνται και σε άλλους δρόμους της πόλης.
«Τριτοκοσμική η κατάσταση στην πόλη για το κυκλοφοριακό»
«Δεν υπάρχει ούτε ένα λογισμικό κυκλοφοριακό μοντέλο για τη Θεσσαλονίκη, ούτε στον Οργανισμό Ρυθμιστικού, ούτε στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ούτε και σε άλλες αρμόδιες υπηρεσίες με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να κατατεθούν ολοκληρωμένες προτάσεις και να μετρηθούν τα αποτελέσματα και οι τυχόν συνέπειές τους» δήλωσε ο Γιώργος Δημαρέλλος, που ασχολήθηκε με αρκετές μελέτες που άπτονται του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης και επιμελείται των εκδηλώσεων από τις 19 έως τις 22 Σεπτεμβρίου.
«Αυτό είναι απαράδεκτο και είναι τριτοκοσμική η κατάσταση στην πόλη» πρόσθεσε.
Ο κ. Δημαρέλλος συμμετείχε στην μελέτη σκοπιμότητας για την λειτουργία θαλάσσιας συγκοινωνίας, στη μελέτη σκοπιμότητας για την κατασκευή του μετρό, στη μελέτη αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΟΑΣΘ, και στη μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων από τη κατασκευή του μετρό, ενώ συμμετείχε και σε πολλές μελέτες σχετικές με τη σκοπιμότητα και τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις δημιουργίας ιδιωτικών χώρων στάθμευσης σε διαφορές περιοχές της Θεσσαλονίκης.
«Με περιοδικές πεζοδρομήσεις θα δείξουμε ότι υπολογίζουμε και τα άλλα δημοτικά διαμερίσματα και όχι μόνο το κέντρο. Η πόλη έχει φτωχό σύστημα μέσων μαζικής μεταφοράς και για να λύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί τουλάχιστον το μετρό. Σαν δήμος, για να βελτιώσουμε την κατάσταση στην πόλη θα έρθουμε σε σύγκρουση με το αυτοκίνητο», δήλωσε ο κ. Δημαρέλλος.
Διεθνής Χάρτα για το Περπάτημα
Τη Διεθνή Χάρτα για το Περπάτημα ίσως υιοθετήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, δήλωσε ο πρόεδρος της Ενωσης Πεζών, Γιάννης Μαυράκης, τονίζοντας ότι η Χάρτα είναι η βάση για μια πιο βιώσιμη πόλη για τους πεζούς και επιπλέον περιλαμβάνει προτάσεις για τη μείωση της ρύπανσης και την ανάπτυξη του δημόσιου χώρου.