25-03-2010, 10:14 AM
Με μια επιστολή-βόμβα προς τον Πρόεδρο της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής κ. Σήφη Βαλυράκη, ο πρώην υπουργός Μεταφορών κ. Χρίστος Βερελής, αντικρούει τους ισχυρισμούς περί ευθυνών του για ΟΣΕ και ΟΤΕ αποδεικνύοντας – όπως ο ίδιος ισχυρίζεται- με αδιάσειστα στοιχεία ότι ως αρμόδιος υπουργός στάθηκε αμετακίνητα αντίθετος στις επιδιώξεις της Siemens και του Χριστοφοράκου.
Ο πρώην υπουργός Μεταφορών αναλύει διεξοδικά την πολιτική που ακολούθησε ως υπουργός απέναντι στην γερμανική εταιρία, παραθέτοντας πλήθος σχετικών εγγράφων.
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Βερελή, η αυστηρή του στάση, «προκάλεσε ακόμη και τις διαμαρτυρίες της γερμανικής πρεσβείας», ενώ θεωρεί ότι, η στάση του απέναντι σε ζητήματα ηθικής τάξης είναι γνωστή και μάλιστα με ξεχωριστό τρόπο, που ήταν η άμεση αντίδραση και παραίτηση του στην υπόθεση ΜΑΝ.
Για τις προγραμματικές συμφωνίες ΟΣΕ με Κοινοπραξίες των Ελληνικών Ναυπηγείων με την SIEMENS και διάφορες άλλες εταιρίες, ο Χρ. Βερελής υποστηρίζει ότι «ήδη από την αρχή της θητείας μου είχα δώσει εντολή να ασκηθεί πίεση προς όλες τις κοινοπραξίες επειδή αφενός μεν ήταν μεγάλες οι ελλείψεις του ΟΣΕ σε σύγχρονο τροχαίο υλικό και αφετέρου διότι η Ελλάδα είχε από την αίτηση ανάληψης της διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, απολύτως συγκεκριμένες υποχρεώσεις σε ότι αφορούσε τις μεταφορές».
«Αποτελούσα ένα διαρκές πρόβλημα», προσθέτει ο κ. Βερελής.
Είναι χαρακτηριστική η αναφορά που γίνεται στις 13 Αυγούστου 2002 στην εσωτερική αλληλογραφία της SIEMENS όπως δημοσιεύθηκε, όπου αναφέρεται ανάμεσα στα άλλα ότι «ο ίδιος ο κ. Βερελής ήταν εκείνος που υποδείκνυε στον ΟΣΕ τους τελευταίους 10 μήνες να επιδεικνύει την συμπεριφορά που επικρίναμε, προκειμένου να αποφευχθεί η διακύβευση της Ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών Ναυπηγείων, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Κυβέρνηση Σημίτη».
Τα σημαντικότερα σημεία της επιστολής του κ. Βερελή
-Το ίδιο έγγραφο της 13ης .08.2002 λέει κάτι πιο εντυπωσιακό «Επιπλέον οι επιστολές μας αποδεικνύουν την ορθότητα κάποιων από τις επικρίσεις για τον ΟΣΕ οι οποίες εκφράζονται εδώ και καιρό δημοσίως στην Ελλάδα». Λέει δηλαδή πολύ απλά ότι υπήρχαν δημοσιεύματα που προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις κοινοπραξίες και την Siemens πίεζαν στην κατεύθυνση που αυτοί επιθυμούσαν. Το εσωτερικό αυτό έγγραφο, υποθέτω ότι γράφτηκε μετά από έντονη συζήτηση που είχα τηλεφωνικά με τον Χριστοφοράκο, και στην οποία ανέφερα ότι μας ενέπαιζαν και δεν είχαν σκοπό να προχωρήσουν στην ανάληψη δεσμεύσεων.
-Για όλα τα παραπάνω έδωσε στις 17.3.2003 γραπτή εντολή προς τον ΟΣΕ όπου μεταξύ των άλλων αναφέρεται: «επειδή όλες οι υποσχέσεις των αντισυμβαλλόμενων κοινοπραξιών μέχρι σήμερα δεν έχουν τηρηθεί και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για τις μεταφορές κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και γενικότερης ζημίας για τον ΟΣΕ, θεωρώ πλέον επιβεβλημένο να οργανώσετε τη διαδικασία κήρυξης ως εκπτώτων όλων των σχετικών συμβάσεων για τις οποίες οι αντισυμβαλλόμενοι δεν τηρούν τις ρητές υποχρεώσεις τους περί παραδόσεων του υλικού ή του ισοδυνάμου μέχρι την οριστική παράδοση»
-Το Δ.Σ. του ΟΣΕ αποφάσισε να αρχίσει να πραγματοποιεί αυτές τις απειλές θέτοντας κατ’ αρχήν θέμα έκπτωσης της Κοινοπραξίας που είχε την πλέον βλαπτική για τον ΟΣΕ στάση. Τελικά το θέμα δεν πέρασε από τη Γ.Σ. του ΟΣΕ που την αποτελούσαν εκπρόσωποι του ΥΠΟΙΟ
-Στην όλη εξέλιξη του ζητήματος υπήρξε και παρέμβαση της Γερμανικής Πρεσβείας, η οποία ζητούσε με γράμμα του Γερμανού Πρέσβη προς εμένα να υπάρξει «επείγουσα λύση» του προβλήματος για να υπάρξει η απάντηση από την πλευρά μου σύμφωνα με την οποία έλεγα «η λύση του προβλήματος δεν θα πρέπει και δεν μπορεί ούτε να αφίσταται από το συμβατικό πλαίσιο και τους όρους που έχουν συνομολογηθεί μεταξύ των αντισυμβαλλομένων μερών, ούτε η όποια εφικτή λύση να δημιουργεί προϋποθέσεις για επιχειρηματική ή οικονομική ζημία του ΟΣΕ.»
-Τρεις Γέφυρες: Όλο το έργο του Προαστιακού ήταν Ολυμπιακό και η αναβάθμιση να γίνει επί των υπαρχουσών γραμμών οι οποίες και ευρισκόταν κάτω από συνθήκες βαριάς κυκλοφορίας τρένων.
Με ενημέρωσαν από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ ότι δεν μπορούσε να το κατασκευάσει η ΕΡΓΟΣΕ, διότι έπρεπε να είναι ενιαίος ο φορέας για λόγους ασφαλείας. Όπως αναφέρει το πρακτικό της επιτροπής παρακολούθησης του ΕΠ/ΣΑΑΣ.
Το πρακτικό της Διαχειριστικής Αρχής, καταλήγει ότι μετά από την αναθεώρηση του ΕΠ/ΣΑΑΣ, στην οποία υπαγόταν και η προσωρινή απένταξη του τμήματος Πειραιάς – Τρεις Γέφυρες, το 3.2 μετά από αναδιάρθρωση μηδενίστηκε και οι πόροι του μεταφέρθηκαν στο μέτρο 3.1 με τίτλο «ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρόμου», και καταλήγει ότι «σύμφωνα με την πρόταση αυτή, ο συνολικό προϋπολογισμός του ΕΠ/ΣΑΑΣ παραμένει σταθερός ενώ τα μέτρα του προγράμματος μειώνονται σε 14» Με βάση τα παραπάνω, και με δεδομένο ότι σε όλα τα επιχειρησιακά προγράμματα που έχει κάνει η χώρα μας μέχρι σήμερα, αλλά και όλες οι Κοινοτικές χώρες, υπάρχουν ενδιάμεσες αναθεωρήσεις αποδεικνύει ότι,
1ον δεν απωλέσθηκε ούτε ένα ευρώ, αφού τα χρήματα διατέθηκαν εντός του ίδιου προγράμματος και
2ον το πρόγραμμα όπως είχε σχεδιασθεί επανεντάχθηκε αργότερα και ήδη χρηματοδοτείται από ειδική ΣΑΕ».
-Για την κατάθεση του μάρτυρα συνδικαλιστή της ΔΑΚΕ κ. Παναγιώτου υποστηρίζει: «Ο ισχυρισμός λοιπόν που διατυπώθηκε στην επιτροπή σας ότι χάθηκαν 80 εκατομ. Ευρώ, στην καλύτερη περίπτωση αποτελεί προϊόν άγνοιας, ειδάλλως πρόκειται περί καραμπινάτης ψευδομαρτυρίας με σκοπό την εξαπάτηση της Επιτροπής σας».
-Επικαλείται το παρασκήνιο ενός έντονου ανταγωνισμού Κοινοπραξιών οι οποίες πίεζαν προκειμένου να αναλάβουν κατ’ ανάθεση το τμήμα του Προαστιακού από τρεις Γέφυρες μέχρι Πειραιά. Το έργο επαναδημοπρατήθηκε στις 27.8.2003 και μετά από αυτό στις 28.8.2003 διαμαρτυρήθηκε μια από τις κοινοπραξίες που πίεζαν. Τρία ολόκληρα χρόνια μετά τον επαναληπτικό διαγωνισμό στις 8.6.2006, έγινε καταγγελία σύμφωνα με την οποία το γράμμα της παραπάνω κοινοπραξίας, εστάλη δήθεν στις 28.3. προκειμένου να διαμαρτυρηθεί για την εξέλιξη του διαγωνισμού.
Εδώ αναδεικνύεται ένα κρίσιμο λάθος ή «λάθος», αφού ο ισχυρισμός ότι το έγγραφο είχε σταλεί 5 μήνες πριν και ότι δήθεν το υπουργείο και ο Χρ Βερελής δεν του έδωσαν σημασία, δημιουργεί τελείως άλλες εντυπώσεις από την αλήθεια που είναι η μετά τον διαγωνισμό αποστολή του εγγράφου.
-Αναλύει στη συνέχεια ότι λόγω της εμπλοκής στο ελεγκτικό συνέδριο δεν υπήρξε καμία διαπραγμάτευση για κατάρτιση σύμβασης και έτσι το έργο δεν υπεγράφη. Το γεγονός όμως ότι είχε υπάρξει η δημοπράτηση δεν επέτρεπε πλέον στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή να δημιουργεί θέμα διεθνώς.
-Επίσης για τον συνδικαλιστή της ΔΑΚΕ – μάρτυρα Μ. Παναγιώτου, κάνεί λόγο για αντιφάσεις του με πιο εντυπωσιακή την έκφραση του «Η Siemens έκανε ότι ήθελε επί Βερελή - Λιάπη» την οποία προσπαθεί να τεκμηριώσει με την κατάργηση της διεύθυνσής του η οποία όμως έγινε το 2005, ενάμιση δηλαδή χρόνο μετά την απομάκρυνση Βερελή.
-Για τα θέματα του ΟΤΕ , υπενθυμίζει την κατάθεση Μανασή ο οποίος κατηγορηματικά έχει δηλώσει στην Επιτροπή «ότι ο Υπουργός Βερελής ουδέποτε είχε παρέμβει σε προμήθειες» Εξηγεί και παραθέτει σειρά εγγράφων που αποδεικνύουν ότι το υπουργείο Μεταφορών από τον Σεπτέμβριο του 2001 δεν είχε πια την εποπτεία του ΟΤΕ, άρα ο ίδιος δεν αποφάσισε την αντικατάσταση του κ. Μανασή, και αναφέρει τους λόγους για τους οποίους θεωρεί ότι αντικαταστάθηκε από την κυβέρνηση και τη Γ.Σ. των Μετόχων ο κ. Μανασής τον Μάρτιο πλέον του 2002
-Για την υπόθεση ΓΕΡΜΑΝΟΣ λέει «τη σταμάτησα όταν ήμουν Υπουργός. Την ανέδειξα μόνος μου σαν Βουλευτής και εισέπραξα βίαιες επιθέσεις που προέρχονται από τη δύναμη και τις επιρροές που έχουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ» και καταλήγει ότι «στη δημοκρατία των δηλώσεων όλα είναι εύκολα, στην δημοκρατία των πράξεων ματώνεις». Για τις προμήθειες του ΟΤΕ, αναφέρει αυτά τα οποία είπε και ο κ. Μανασής για όσα συνέβαιναν μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2001, όπου ο κ. Μανασής ενημέρωνε το Υπουργείο ότι δεν υπάρχουν προβλήματα και ότι υπάρχουν από παλαιότερα υπογεγραμμένες συμβάσεις, οι οποίες εκτελούνται κανονικά. Εκφράζει ακόμα την απορία του πως μετά από όλα όσα έγιναν γνωστά η δικαιοσύνη δεν ενόχλησε ποτέ τους Διεθνείς Ελεγκτικούς Οίκους που επέβλεπαν την εφαρμογή των Συμβάσεων.
-Τέλος ο υπενθυμίζει ότι είναι ο πρώτος έλληνας πολιτικός που δημοσιεύει στο διαδίκτυο το πιο αξιόπιστο στοιχείο για το «Πόθεν Εσχες» δηλαδή την εξέλιξη της περιουσίας του από την ημέρα που μπήκε στην πολιτική.
Απέστειλε επίσης στον Βαλυράκη 14 έγγραφα σχετικά με αυτά τα οποία αναφέρει και δηλώνει ότι παραμένει στη διάθεση της Επιτροπής όταν αυτή θα τον καλέσει.
Ο πρώην υπουργός Μεταφορών αναλύει διεξοδικά την πολιτική που ακολούθησε ως υπουργός απέναντι στην γερμανική εταιρία, παραθέτοντας πλήθος σχετικών εγγράφων.
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Βερελή, η αυστηρή του στάση, «προκάλεσε ακόμη και τις διαμαρτυρίες της γερμανικής πρεσβείας», ενώ θεωρεί ότι, η στάση του απέναντι σε ζητήματα ηθικής τάξης είναι γνωστή και μάλιστα με ξεχωριστό τρόπο, που ήταν η άμεση αντίδραση και παραίτηση του στην υπόθεση ΜΑΝ.
Για τις προγραμματικές συμφωνίες ΟΣΕ με Κοινοπραξίες των Ελληνικών Ναυπηγείων με την SIEMENS και διάφορες άλλες εταιρίες, ο Χρ. Βερελής υποστηρίζει ότι «ήδη από την αρχή της θητείας μου είχα δώσει εντολή να ασκηθεί πίεση προς όλες τις κοινοπραξίες επειδή αφενός μεν ήταν μεγάλες οι ελλείψεις του ΟΣΕ σε σύγχρονο τροχαίο υλικό και αφετέρου διότι η Ελλάδα είχε από την αίτηση ανάληψης της διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, απολύτως συγκεκριμένες υποχρεώσεις σε ότι αφορούσε τις μεταφορές».
«Αποτελούσα ένα διαρκές πρόβλημα», προσθέτει ο κ. Βερελής.
Είναι χαρακτηριστική η αναφορά που γίνεται στις 13 Αυγούστου 2002 στην εσωτερική αλληλογραφία της SIEMENS όπως δημοσιεύθηκε, όπου αναφέρεται ανάμεσα στα άλλα ότι «ο ίδιος ο κ. Βερελής ήταν εκείνος που υποδείκνυε στον ΟΣΕ τους τελευταίους 10 μήνες να επιδεικνύει την συμπεριφορά που επικρίναμε, προκειμένου να αποφευχθεί η διακύβευση της Ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών Ναυπηγείων, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Κυβέρνηση Σημίτη».
Τα σημαντικότερα σημεία της επιστολής του κ. Βερελή
-Το ίδιο έγγραφο της 13ης .08.2002 λέει κάτι πιο εντυπωσιακό «Επιπλέον οι επιστολές μας αποδεικνύουν την ορθότητα κάποιων από τις επικρίσεις για τον ΟΣΕ οι οποίες εκφράζονται εδώ και καιρό δημοσίως στην Ελλάδα». Λέει δηλαδή πολύ απλά ότι υπήρχαν δημοσιεύματα που προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις κοινοπραξίες και την Siemens πίεζαν στην κατεύθυνση που αυτοί επιθυμούσαν. Το εσωτερικό αυτό έγγραφο, υποθέτω ότι γράφτηκε μετά από έντονη συζήτηση που είχα τηλεφωνικά με τον Χριστοφοράκο, και στην οποία ανέφερα ότι μας ενέπαιζαν και δεν είχαν σκοπό να προχωρήσουν στην ανάληψη δεσμεύσεων.
-Για όλα τα παραπάνω έδωσε στις 17.3.2003 γραπτή εντολή προς τον ΟΣΕ όπου μεταξύ των άλλων αναφέρεται: «επειδή όλες οι υποσχέσεις των αντισυμβαλλόμενων κοινοπραξιών μέχρι σήμερα δεν έχουν τηρηθεί και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για τις μεταφορές κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και γενικότερης ζημίας για τον ΟΣΕ, θεωρώ πλέον επιβεβλημένο να οργανώσετε τη διαδικασία κήρυξης ως εκπτώτων όλων των σχετικών συμβάσεων για τις οποίες οι αντισυμβαλλόμενοι δεν τηρούν τις ρητές υποχρεώσεις τους περί παραδόσεων του υλικού ή του ισοδυνάμου μέχρι την οριστική παράδοση»
-Το Δ.Σ. του ΟΣΕ αποφάσισε να αρχίσει να πραγματοποιεί αυτές τις απειλές θέτοντας κατ’ αρχήν θέμα έκπτωσης της Κοινοπραξίας που είχε την πλέον βλαπτική για τον ΟΣΕ στάση. Τελικά το θέμα δεν πέρασε από τη Γ.Σ. του ΟΣΕ που την αποτελούσαν εκπρόσωποι του ΥΠΟΙΟ
-Στην όλη εξέλιξη του ζητήματος υπήρξε και παρέμβαση της Γερμανικής Πρεσβείας, η οποία ζητούσε με γράμμα του Γερμανού Πρέσβη προς εμένα να υπάρξει «επείγουσα λύση» του προβλήματος για να υπάρξει η απάντηση από την πλευρά μου σύμφωνα με την οποία έλεγα «η λύση του προβλήματος δεν θα πρέπει και δεν μπορεί ούτε να αφίσταται από το συμβατικό πλαίσιο και τους όρους που έχουν συνομολογηθεί μεταξύ των αντισυμβαλλομένων μερών, ούτε η όποια εφικτή λύση να δημιουργεί προϋποθέσεις για επιχειρηματική ή οικονομική ζημία του ΟΣΕ.»
-Τρεις Γέφυρες: Όλο το έργο του Προαστιακού ήταν Ολυμπιακό και η αναβάθμιση να γίνει επί των υπαρχουσών γραμμών οι οποίες και ευρισκόταν κάτω από συνθήκες βαριάς κυκλοφορίας τρένων.
Με ενημέρωσαν από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ ότι δεν μπορούσε να το κατασκευάσει η ΕΡΓΟΣΕ, διότι έπρεπε να είναι ενιαίος ο φορέας για λόγους ασφαλείας. Όπως αναφέρει το πρακτικό της επιτροπής παρακολούθησης του ΕΠ/ΣΑΑΣ.
Το πρακτικό της Διαχειριστικής Αρχής, καταλήγει ότι μετά από την αναθεώρηση του ΕΠ/ΣΑΑΣ, στην οποία υπαγόταν και η προσωρινή απένταξη του τμήματος Πειραιάς – Τρεις Γέφυρες, το 3.2 μετά από αναδιάρθρωση μηδενίστηκε και οι πόροι του μεταφέρθηκαν στο μέτρο 3.1 με τίτλο «ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρόμου», και καταλήγει ότι «σύμφωνα με την πρόταση αυτή, ο συνολικό προϋπολογισμός του ΕΠ/ΣΑΑΣ παραμένει σταθερός ενώ τα μέτρα του προγράμματος μειώνονται σε 14» Με βάση τα παραπάνω, και με δεδομένο ότι σε όλα τα επιχειρησιακά προγράμματα που έχει κάνει η χώρα μας μέχρι σήμερα, αλλά και όλες οι Κοινοτικές χώρες, υπάρχουν ενδιάμεσες αναθεωρήσεις αποδεικνύει ότι,
1ον δεν απωλέσθηκε ούτε ένα ευρώ, αφού τα χρήματα διατέθηκαν εντός του ίδιου προγράμματος και
2ον το πρόγραμμα όπως είχε σχεδιασθεί επανεντάχθηκε αργότερα και ήδη χρηματοδοτείται από ειδική ΣΑΕ».
-Για την κατάθεση του μάρτυρα συνδικαλιστή της ΔΑΚΕ κ. Παναγιώτου υποστηρίζει: «Ο ισχυρισμός λοιπόν που διατυπώθηκε στην επιτροπή σας ότι χάθηκαν 80 εκατομ. Ευρώ, στην καλύτερη περίπτωση αποτελεί προϊόν άγνοιας, ειδάλλως πρόκειται περί καραμπινάτης ψευδομαρτυρίας με σκοπό την εξαπάτηση της Επιτροπής σας».
-Επικαλείται το παρασκήνιο ενός έντονου ανταγωνισμού Κοινοπραξιών οι οποίες πίεζαν προκειμένου να αναλάβουν κατ’ ανάθεση το τμήμα του Προαστιακού από τρεις Γέφυρες μέχρι Πειραιά. Το έργο επαναδημοπρατήθηκε στις 27.8.2003 και μετά από αυτό στις 28.8.2003 διαμαρτυρήθηκε μια από τις κοινοπραξίες που πίεζαν. Τρία ολόκληρα χρόνια μετά τον επαναληπτικό διαγωνισμό στις 8.6.2006, έγινε καταγγελία σύμφωνα με την οποία το γράμμα της παραπάνω κοινοπραξίας, εστάλη δήθεν στις 28.3. προκειμένου να διαμαρτυρηθεί για την εξέλιξη του διαγωνισμού.
Εδώ αναδεικνύεται ένα κρίσιμο λάθος ή «λάθος», αφού ο ισχυρισμός ότι το έγγραφο είχε σταλεί 5 μήνες πριν και ότι δήθεν το υπουργείο και ο Χρ Βερελής δεν του έδωσαν σημασία, δημιουργεί τελείως άλλες εντυπώσεις από την αλήθεια που είναι η μετά τον διαγωνισμό αποστολή του εγγράφου.
-Αναλύει στη συνέχεια ότι λόγω της εμπλοκής στο ελεγκτικό συνέδριο δεν υπήρξε καμία διαπραγμάτευση για κατάρτιση σύμβασης και έτσι το έργο δεν υπεγράφη. Το γεγονός όμως ότι είχε υπάρξει η δημοπράτηση δεν επέτρεπε πλέον στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή να δημιουργεί θέμα διεθνώς.
-Επίσης για τον συνδικαλιστή της ΔΑΚΕ – μάρτυρα Μ. Παναγιώτου, κάνεί λόγο για αντιφάσεις του με πιο εντυπωσιακή την έκφραση του «Η Siemens έκανε ότι ήθελε επί Βερελή - Λιάπη» την οποία προσπαθεί να τεκμηριώσει με την κατάργηση της διεύθυνσής του η οποία όμως έγινε το 2005, ενάμιση δηλαδή χρόνο μετά την απομάκρυνση Βερελή.
-Για τα θέματα του ΟΤΕ , υπενθυμίζει την κατάθεση Μανασή ο οποίος κατηγορηματικά έχει δηλώσει στην Επιτροπή «ότι ο Υπουργός Βερελής ουδέποτε είχε παρέμβει σε προμήθειες» Εξηγεί και παραθέτει σειρά εγγράφων που αποδεικνύουν ότι το υπουργείο Μεταφορών από τον Σεπτέμβριο του 2001 δεν είχε πια την εποπτεία του ΟΤΕ, άρα ο ίδιος δεν αποφάσισε την αντικατάσταση του κ. Μανασή, και αναφέρει τους λόγους για τους οποίους θεωρεί ότι αντικαταστάθηκε από την κυβέρνηση και τη Γ.Σ. των Μετόχων ο κ. Μανασής τον Μάρτιο πλέον του 2002
-Για την υπόθεση ΓΕΡΜΑΝΟΣ λέει «τη σταμάτησα όταν ήμουν Υπουργός. Την ανέδειξα μόνος μου σαν Βουλευτής και εισέπραξα βίαιες επιθέσεις που προέρχονται από τη δύναμη και τις επιρροές που έχουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ» και καταλήγει ότι «στη δημοκρατία των δηλώσεων όλα είναι εύκολα, στην δημοκρατία των πράξεων ματώνεις». Για τις προμήθειες του ΟΤΕ, αναφέρει αυτά τα οποία είπε και ο κ. Μανασής για όσα συνέβαιναν μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2001, όπου ο κ. Μανασής ενημέρωνε το Υπουργείο ότι δεν υπάρχουν προβλήματα και ότι υπάρχουν από παλαιότερα υπογεγραμμένες συμβάσεις, οι οποίες εκτελούνται κανονικά. Εκφράζει ακόμα την απορία του πως μετά από όλα όσα έγιναν γνωστά η δικαιοσύνη δεν ενόχλησε ποτέ τους Διεθνείς Ελεγκτικούς Οίκους που επέβλεπαν την εφαρμογή των Συμβάσεων.
-Τέλος ο υπενθυμίζει ότι είναι ο πρώτος έλληνας πολιτικός που δημοσιεύει στο διαδίκτυο το πιο αξιόπιστο στοιχείο για το «Πόθεν Εσχες» δηλαδή την εξέλιξη της περιουσίας του από την ημέρα που μπήκε στην πολιτική.
Απέστειλε επίσης στον Βαλυράκη 14 έγγραφα σχετικά με αυτά τα οποία αναφέρει και δηλώνει ότι παραμένει στη διάθεση της Επιτροπής όταν αυτή θα τον καλέσει.