09-09-2011, 11:07 PM
Την επιθυμία του να αντιμετωπίσει «με ανθρωπιά» τους μετατασσόμενους υφισταμένους του, αποφεύγοντας να καταργήσει την ίδια στιγμή τις οργανικές τους θέσεις στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, «πλήρωσε» ο οδηγηθείς σε παραίτηση, πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, κ. Ι. Σπυράκος.
Η απόφασή του να μην καταργήσει τις οργανικές θέσεις, παρά την ερχόμενη Δευτέρα ήταν, όπως λένε στους ΗΣΑΠ, μια συμβολική κίνηση επιβεβαίωσης της άτυπης εργασιακής δεοντολογίας που τηρούν οι σιδηροδρομικοί. Ωστόσο το αποτέλεσμά της ήταν να εμφανιστούν αρρυθμίες στην λειτουργία του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και καθυστερήσεις στα δρομολόγια, οι οποίες εξόργισαν τον υπουργό Υποδομών κ. Ι. Ραγκούση και τον έκαναν να απαιτήσει την άμεση απομάκρυνση του πεπειραμένου μηχανικού από το τιμόνι της ΣΤΑΣΥ ΑΕ.
Όλα ξεκίνησαν σήμερα, Παρασκευή, το πρωί, μόλις ενεργοποιήθηκαν οι μετατάξεις 144 εργαζομένων του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου προς άλλους φορείς του δημοσίου, κυρίως στη φύλαξη Μουσείων. Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», την ίδια ώρα περίπου 15 εργαζόμενοι του ηλεκτρικού δήλωσαν ασθένεια, προσκομίζοντας χαρτί ιατρού και δεν έπιασαν δουλειά, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το πρώτο πρόβλημα στα δρομολόγια.
Οι εργαζόμενοι, όπως λένε πηγές της εταιρίας, προχώρησαν σε αυτή την κίνηση σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους μετατασσομένους συναδέλφους τους. Η απουσία τους, ωστόσο, ήταν κρίσιμη λόγω της ιδιαιτερότητας, που συνοδεύει από την αρχή τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, από την εποχή ακόμα που ανήκε στην «Power & Traction».
Σε αντίθεση με το μετρό και το τραμ, που «μιλούν» την τελευταία λέξη στις τεχνολογίες τηλεματικής και τα «ευφυή» συστήματα μεταφορών, ο Ηλεκτρικός διατηρούσε πάντα και δεύτερο άτομο μέσα στο συρμό, πέραν του οδηγού. Επρόκειτο για μία ξεχωριστή ειδικότητα εργαζομένων, αυτή του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, η οποία επιβίωσε μέχρι τις μέρες μας.
Και αυτό διότι, υπάρχουν σημεία του δικτύου με μεγάλες καμπύλες, στα οποία ο ηλεκτροδηγός δεν μπορεί να δει το τελευταίο βαγόνι του συρμού. Έτσι αυτό το καθήκον το είχε ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας, ο οποίος είχε επίσης την αρμοδιότητα να ανοιγοκλείνει και να ελέγχει τις πόρτες της αμαξοστοιχίας!
Κάμερες αντί «προϊσταμένων αμαξοστοιχίας»
Από σήμερα το πρωί από τους 80 προϊσταμένους αμαξοστοιχιών των πρώην ΗΣΑΠ, οι 66 μετατάχθηκαν στις υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, σε θέσεις φυλάκων μουσείων κυριώς, καθώς στο νέο σχέδιο οργανογράμματος της εταιρίας των μητροπολιτικών σιδηροδρόμων, η ειδικότητα που ήταν απαραίτητη τον προηγούμενο αιώνα καταργείται ως ιστορικά παρωχημένη.
Ήδη, η ΣΤΑΣΥ έχει προχωρήσει σε εγκατάσταση συστήματος καμερών σε 7- 8 δύσκολα σημεία του δικτύου, όπου οι καμπύλες είναι μεγάλες, το οποίο πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία από το επόμενο Σαββατοκύριακο.
Επιπλέον έχει αποφασιστεί η τοποθέτηση εργαζομένων σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου, οι οποίοι θα ελέγχουν το τελευταίο βαγόνι, διαδικασία που απαιτεί μόλις το μισό προσωπικό, σε σύγκριση με τη σημερινή κατάσταση. Μάλιστα, οι ηλεκτροδηγοί είχουν συμφωνήσει με αυτή τη λύση.
Με τη νέα διαδικασία οι θέσεις προϊσταμένων αμαξοστοιχίας είναι πια περιττές, ωστόσο η διοίκηση προτίμησε να περιμένει ως την ερχόμενη Δευτέρα για να τις καταργήσει, αφού προηγουμένως θα είχαν φύγει για τις νέες τους υπηρεσίες οι μεταταχθέντες.
Ο αντίκτυπος, όμως, στη λειτουργία του σιδηρόδρομου και οι καθυστέρησεις στα δρομολόγια αποφάσισαν διαφορετικά.
Από το Open Gov
Ο κ. Σπυράκος, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, χειρίστηκε την συγχώνευση του μετρό, του τραμ και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου σε μία ενιαία εταιρία, έχοντας απέναντί του επτά σωματεία και αντιμετώπισε μόλις μόνο μία απεργία, καθώς είχε βρει την απαραίτητη ισορροπία, εξηγούν υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της ΣΤΑΣΥ.
«Σε ενάμιση χρόνο έκανε ό,τι δεν είχε γίνει εδώ και 10 χρόνια. Νέο οργανόγραμμα, καθηκοντολόγιο, βαθμολόγιο. Φεύγει στην καλύτερη στιγμή», υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Ο κ. Σπυράκος σπούδασε αγρονόμος μηχανικός στο ΑΠΘ, εξειδικεύθηκε στην συγκοινωνιολογία στις ΗΠΑ, απέκτησε διεθνή εμπειρία, εργαζόμενος σε μεγάλα συγκοινωνιακά έργα του εξωτερικού, ενώ πέρασε και από την ΕΡΓΟΣΕ, την εποχή των μεγάλων έργων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ διαθέτει, επίσης, πλούσιο επιστημονικό έργο. Διορίστηκε αρχικά στο Τραμ και στη συνέχεια στη ΣΤΑΣΥ, μέσω του open gov.
Η απόφασή του να μην καταργήσει τις οργανικές θέσεις, παρά την ερχόμενη Δευτέρα ήταν, όπως λένε στους ΗΣΑΠ, μια συμβολική κίνηση επιβεβαίωσης της άτυπης εργασιακής δεοντολογίας που τηρούν οι σιδηροδρομικοί. Ωστόσο το αποτέλεσμά της ήταν να εμφανιστούν αρρυθμίες στην λειτουργία του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και καθυστερήσεις στα δρομολόγια, οι οποίες εξόργισαν τον υπουργό Υποδομών κ. Ι. Ραγκούση και τον έκαναν να απαιτήσει την άμεση απομάκρυνση του πεπειραμένου μηχανικού από το τιμόνι της ΣΤΑΣΥ ΑΕ.
Όλα ξεκίνησαν σήμερα, Παρασκευή, το πρωί, μόλις ενεργοποιήθηκαν οι μετατάξεις 144 εργαζομένων του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου προς άλλους φορείς του δημοσίου, κυρίως στη φύλαξη Μουσείων. Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», την ίδια ώρα περίπου 15 εργαζόμενοι του ηλεκτρικού δήλωσαν ασθένεια, προσκομίζοντας χαρτί ιατρού και δεν έπιασαν δουλειά, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το πρώτο πρόβλημα στα δρομολόγια.
Οι εργαζόμενοι, όπως λένε πηγές της εταιρίας, προχώρησαν σε αυτή την κίνηση σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους μετατασσομένους συναδέλφους τους. Η απουσία τους, ωστόσο, ήταν κρίσιμη λόγω της ιδιαιτερότητας, που συνοδεύει από την αρχή τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, από την εποχή ακόμα που ανήκε στην «Power & Traction».
Σε αντίθεση με το μετρό και το τραμ, που «μιλούν» την τελευταία λέξη στις τεχνολογίες τηλεματικής και τα «ευφυή» συστήματα μεταφορών, ο Ηλεκτρικός διατηρούσε πάντα και δεύτερο άτομο μέσα στο συρμό, πέραν του οδηγού. Επρόκειτο για μία ξεχωριστή ειδικότητα εργαζομένων, αυτή του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, η οποία επιβίωσε μέχρι τις μέρες μας.
Και αυτό διότι, υπάρχουν σημεία του δικτύου με μεγάλες καμπύλες, στα οποία ο ηλεκτροδηγός δεν μπορεί να δει το τελευταίο βαγόνι του συρμού. Έτσι αυτό το καθήκον το είχε ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας, ο οποίος είχε επίσης την αρμοδιότητα να ανοιγοκλείνει και να ελέγχει τις πόρτες της αμαξοστοιχίας!
Κάμερες αντί «προϊσταμένων αμαξοστοιχίας»
Από σήμερα το πρωί από τους 80 προϊσταμένους αμαξοστοιχιών των πρώην ΗΣΑΠ, οι 66 μετατάχθηκαν στις υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, σε θέσεις φυλάκων μουσείων κυριώς, καθώς στο νέο σχέδιο οργανογράμματος της εταιρίας των μητροπολιτικών σιδηροδρόμων, η ειδικότητα που ήταν απαραίτητη τον προηγούμενο αιώνα καταργείται ως ιστορικά παρωχημένη.
Ήδη, η ΣΤΑΣΥ έχει προχωρήσει σε εγκατάσταση συστήματος καμερών σε 7- 8 δύσκολα σημεία του δικτύου, όπου οι καμπύλες είναι μεγάλες, το οποίο πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία από το επόμενο Σαββατοκύριακο.
Επιπλέον έχει αποφασιστεί η τοποθέτηση εργαζομένων σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου, οι οποίοι θα ελέγχουν το τελευταίο βαγόνι, διαδικασία που απαιτεί μόλις το μισό προσωπικό, σε σύγκριση με τη σημερινή κατάσταση. Μάλιστα, οι ηλεκτροδηγοί είχουν συμφωνήσει με αυτή τη λύση.
Με τη νέα διαδικασία οι θέσεις προϊσταμένων αμαξοστοιχίας είναι πια περιττές, ωστόσο η διοίκηση προτίμησε να περιμένει ως την ερχόμενη Δευτέρα για να τις καταργήσει, αφού προηγουμένως θα είχαν φύγει για τις νέες τους υπηρεσίες οι μεταταχθέντες.
Ο αντίκτυπος, όμως, στη λειτουργία του σιδηρόδρομου και οι καθυστέρησεις στα δρομολόγια αποφάσισαν διαφορετικά.
Από το Open Gov
Ο κ. Σπυράκος, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, χειρίστηκε την συγχώνευση του μετρό, του τραμ και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου σε μία ενιαία εταιρία, έχοντας απέναντί του επτά σωματεία και αντιμετώπισε μόλις μόνο μία απεργία, καθώς είχε βρει την απαραίτητη ισορροπία, εξηγούν υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της ΣΤΑΣΥ.
«Σε ενάμιση χρόνο έκανε ό,τι δεν είχε γίνει εδώ και 10 χρόνια. Νέο οργανόγραμμα, καθηκοντολόγιο, βαθμολόγιο. Φεύγει στην καλύτερη στιγμή», υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Ο κ. Σπυράκος σπούδασε αγρονόμος μηχανικός στο ΑΠΘ, εξειδικεύθηκε στην συγκοινωνιολογία στις ΗΠΑ, απέκτησε διεθνή εμπειρία, εργαζόμενος σε μεγάλα συγκοινωνιακά έργα του εξωτερικού, ενώ πέρασε και από την ΕΡΓΟΣΕ, την εποχή των μεγάλων έργων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ διαθέτει, επίσης, πλούσιο επιστημονικό έργο. Διορίστηκε αρχικά στο Τραμ και στη συνέχεια στη ΣΤΑΣΥ, μέσω του open gov.