Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[NewsBeast.gr] Ακινητοποιούνται για 48 ώρες τα ταξί
#2
Χωρίς ταξί θα παραμείνει ολόκληρη η χώρα σήμερα και αύριο καθώς οι ιδιοκτήτες ταξί αποφάσισαν να προχωρήσουν σε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση αντιδρώντας στην πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματός τους, την οποία έχει εξαγγείλει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, χωρίς, πάντως, να έχει προσδιορίσει σε σαφήνεια ακόμα τον τρόπο με τον οποίο στην απελευθερωμένη αγορά θα μπορεί όποιος επιθυμεί να γίνει ιδιοκτήτης ταξί.

Οι ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι κατέληξαν στην απόφαση για απεργία έπειτα από πολύωρη συνεδρίαση του πανελλαδικού τους οργάνου το Σάββατο, ζητούν από το υπουργείο να ξεκινήσει διάλογος για το θέμα της απελευθέρωσης στη βάση του προεδρικού διατάγματος που είχε επεξεργαστεί η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ήδη από τις συγκεντρώσεις τους έχει δημιουργηθεί κυκλοφοριακό κουμφούζιο και υπάρχει εισαγγελική παρέμβαση και απειλή αυτοφώρου για παρακώλυση συγκοινωνιών.

Οι ιδιοκτήτες, μάλιστα, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να σκληρύνουν περαιτέρω τη στάση τους μετατρέποντας τη 48ωρη απεργία σε διαρκείας, ενώ δεν λείπουν και οι ακραίες φωνές που κάνουν λόγο για ακόμη πιο δυναμικές ενέργειες, που θα φτάσουν έως τον αποκλεισμό λιμανιών και αεροδρομίων. Πάντως, αποφάσεις για το τι μέλλει γενέσθαι αναμένεται ότι θα ληφθούν μετά τη συνάντηση εκπροσώπων των ιδιοκτητών ταξί και της ηγεσίας του υπουργείου, η οποία αναμένεται να λάβει χώρα την Τετάρτη.

Κανονικά η απελευθέρωση

Από την πλευρά του υπουργείου δεν έχει υπάρξει επίσημη αντίδραση για την κινητοποίηση των ιδιοκτητών ταξί, ωστόσο εκείνο που επισημαίνεται από διάφορους κύκλους είναι ότι η διαδικασία της απελευθέρωσης θα προχωρήσει κανονικά με βάση το χρονοδιάγραμμα που είχε ορίσει από την αρχή ο κ. Γ. Ραγκούσης.

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο οποίος αρνήθηκε να προχωρήσει στην υπογραφή του προεδρικού διατάγματος που είχε καταρτιστεί από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, είχε αναφέρει ότι οι ακριβείς προϋποθέσεις βάσει των οποίων θα γίνει η απελευθέρωση θα καθοριστούν σε ένα τρίμηνο.

Ο κ. Ραγκούσης είχε τονίσει ότι ειδική μέριμνα σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αδειών θα υπάρξει μόνο για ορισμένες απομακρυσμένες και με έντονη εποχικότητα περιοχές, ενώ για όλη την υπόλοιπη χώρα θα είναι πλήρης, χωρίς να τίθενται περιορισμοί στον αριθμό των κυκλοφορούντων ταξί. Παράλληλα, ο ίδιος είχε τονίσει με έμφαση πως το γεγονός της απελευθέρωσης του επαγγέλματος έχει ήδη συντελεστεί από τις 2 Ιουλίου και όποιος επιθυμεί μπορεί να προσέλθει στις αρμόδιες υπηρεσίες των περιφερειών και να καταθέσει τη σχετική αίτηση.

Ρέππας: Σεβαστή η προσέγγιση, αλλά…

Στο θέμα που έχει δημιουργηθεί με την απελευθέρωση των ταξί παρενέβη και ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κ. Ρέππας, ο οποίος σε συνέντευξή του υπερασπίστηκε τη λύση που είχε προωθήσει ως υπουργός ΥΠΜΕΔΙ, σημειώνοντας ότι αυτή βασίστηκε στο ευρωπαϊκό μοντέλο και είχε εξασφαλίσει και τη συμφωνία της τρόικας.

Ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε μεν απολύτως σεβαστή την προσέγγιση του κ. Ραγκούση, σύμφωνα με την οποία δίνεται προτεραιότητα στο δικαίωμα πρόσβασης σε ένα επάγγελμα και σε μια αγορά ανεξαρτήτως πληθυσμού, που είναι και ο δυνητικός πελάτης. Ωστόσο, έσπευσε να σημειώσει πως τα ταξί ασκούν μία κατά παραχώρηση δημόσια υπηρεσία και η λειτουργία τους συνδέεται με την πολιτική για το κυκλοφοριακό, το περιβαλλοντικό πρόβλημα, αφήνοντας με τον τρόπο αυτόν σαφώς να εννοηθεί ότι η επιλογή του νυν υπουργού δεν λαμβάνει υπόψη τις παραμέτρους αυτές.

Με το Π.Δ. κάναμε ό,τι κάνουν στην Ευρώπη

Μιλώντας στην εφημερίδα "Ό Κόσμος του Επενδυτή", ο κ. Ρέππας σημείωσε: "Στο προεδρικό διάταγμα προβλέψαμε αναλογία 2 άδειες ανά 1.000 κατοίκους στην ελληνική περιφέρεια και 2,5 άδειες ανά 1.000 κατοίκους στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Αυτή η μέθοδος υπολογισμού ακολουθείται σε όλη την Ευρώπη. Ενδεικτικά, αναφέρω τις αναλογίες που ισχύουν σε άλλες πόλεις, όπου ο σχετικός δείκτης έχει ως εξής: στις Βρυξέλλες 1,5 άδεια ταξί για κάθε 1.000 κατοίκους, στο Μιλάνο 1,6 άδεια ταξί για κάθε 1.000 κατοίκους, στο Βερολίνο 2 άδειες για κάθε 1.000 κατοίκους, στη Ρώμη 2,1 άδειες για κάθε 1.000 κατοίκους και αναλόγως ρυθμίζεται η σχετική διαδικασία σε άλλες πόλεις".

Χιλιάδες αιτήσεις για νέες άδειες

Την ίδια ώρα, πάντως, το ενδιαφέρον από την πλευρά των πολιτών για την απόκτηση μιας άδειας ταξί είναι τεράστιο. Χαρακτηριστικό είναι ότι την παρότρυνση του κ. Ραγκούση προς τους ενδιαφερομένους να καταθέσουν αιτήσεις στις διευθύνσεις μεταφορών των περιφερειών άκουσαν πολλοί, αφού μέσα σε πολύ λίγες μέρες έχουν κατατεθεί περισσότερες από 2.000 αιτήσεις για άδεια ταξί. Ο κύριος όγκος αφορά στην περιοχή της Αττικής, όπου οι αιτήσεις από ενδιαφερομένους προσεγγίζουν, αν δεν έχουν ήδη ξεπεράσει, τις 1.000, ενώ καθημερινά υπολογίζεται ότι σε όλη τη χώρα κατατίθενται περισσότερες από 200 αιτήσεις.

Αν ο ρυθμός κατάθεσης δεν ανακοπεί το επόμενο διάστημα, υπολογίζεται ότι έως ότου καθοριστούν από το αρμόδιο υπουργείο οι ακριβείς όροι για την απόκτηση άδειας ταξί ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων για νέες άδειες θα ξεπεράσει τις 15.000 σε όλη τη χώρα.

Πρόκειται για αριθμό πολύ μεγάλο, με δεδομένο ότι ο αριθμός των ταξί που έχουν άδεια στην Αττική ξεπερνά τις 13.500, ενώ σε όλη τη χώρα οι άδειες που υπάρχουν προσεγγίζουν τις 30.000 συνολικά. Σε μια εποχή με πολύ υψηλή ανεργία φαίνεται ότι η απόκτηση άδειας ταξί θεωρείται από πολλούς επαγγελματική ευκαιρία, γεγονός λογικό αν ληφθεί υπόψη ότι, παρά την γκρίνια των ιδιοκτητών για μείωση της ζήτησης υπηρεσιών ταξί και κατ’ επέκταση του τζίρου τους, έως πρόσφατα τουλάχιστον το κόστος για την απόκτηση μιας άδειας έφτανε στις 150.000 ή ακόμη και τις 200.000 ευρώ.

Το ερώτημα βεβαίως είναι αν η αγορά έχει χώρο για μια τόσο μεγάλη αύξηση του αριθμού των οχημάτων που θα παρέχουν υπηρεσίες ταξί. Σύμφωνα με τους υπέρμαχους της απελευθέρωσης, μεταξύ των οποίων και οι οδηγοί ταξί, η πλήρης απελευθέρωση του κλάδου αφενός θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του κομίστρου, το οποίο σήμερα καθορίζεται αυστηρά από το υπουργείο, κατά περίπου 20%, αφετέρου θα συμβάλει ταυτόχρονα και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στη συνεδρίαση των ιδιοκτητών ταξί παρέστη και ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος, με την ιδιότητα του νομικού, υποστήριξε την άποψη ότι οι αιτήσεις που έχουν κατατεθεί δεν εξασφαλίζουν κανένα δικαίωμα σε όσους τις έχουν καταθέσει γιατί δεν υπάρχει ακόμα προεδρικό διάταγμα που να ορίζει πώς θα γίνει η απελευθέρωση του επαγγέλματος.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
[Euro2Day] Ταξί: Ολική σύγκρουση φέρνει η απελευθέρωση - από Cmaniac - 18-07-2011, 12:29 PM

Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [News247] Χωρίς ταξί η Αττική για πέντε ώρες Konstantinos MercedesBenz 0 2.768 27-04-2012, 09:13 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 5 Επισκέπτης (ες)