09-07-2011, 11:29 AM
Με την απαλλαγή δύο μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΚΤΕΛ Ημαθίας και την αθώωση άλλων δύο υπαλλήλων της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών έκλεισε στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Θεσσαλονίκης το ποινικό σκέλος του τραγικού δυστυχήματος στην κοιλάδα των Τεμπών, όπου τον Απρίλιο του 2003 έχασαν τη ζωή τους 21 μαθητές του Λυκείου Μακροχωρίου.
Η συγκεκριμένη υπόθεση έφτασε στη Δικαιοσύνη μετά την καταδίκη των φερομένων ως υπαιτίων, καθώς, κατά τη διάρκεια της δικαστικής έρευνας για το πολύνεκρο δυστύχημα, διαπιστώθηκε ότι το λεωφορείο που μετέφερε τους άτυχους μαθητές, ενώ θα έπρεπε να έχει αποσυρθεί από την κυκλοφορία, συνέχιζε τα δρομολόγια με ψευδείς βεβαιώσεις και πλαστογραφημένα στοιχεία.
«Μαϊμού» ήταν το λεωφορείο του ΚΤΕΛ στο οποίο επέβαιναν οι 21 άτυχοι μαθητές του Λυκείου Μακροχωρίου που έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα των Τεμπών, τον Απρίλιο του 2003. Σ' αυτό κατέληξαν δικαστές και ένορκοι του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Θεσσαλονίκης, στη δίκη των μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΚΤΕΛ Ημαθίας και δύο υπαλλήλων της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών, που κατηγορήθηκαν ότι επέτρεψαν την κυκλοφορία του οχήματος, παρότι ήταν παλιό και έπρεπε ν' αποσυρθεί. Ωστόσο, το δικαστήριο παρά το γεγονός ότι κατά την ακροαματική διαδικασία αποδείχτηκε ότι το λεωφορείο ήταν «μαϊμού» προχώρησε στην αθώωση των δύο υπαλλήλων της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών, καθώς κρίθηκε ότι έπραξαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη εγκύκλιο και όταν διαπίστωσαν τα παραποιημένα στοιχεία του οχήματος, ενημέρωσαν άμεσα τις εισαγγελικές αρχές. Αντίθετα, τα δύο μέλη του τότε διοικητικού συμβουλίου του ΚΤΕΛ Ημαθίας απαλλάχτηκαν, καθώς οι κακουργηματικές κατηγορίες που αντιμετώπιζαν μετατράπηκαν σε πλημμεληματικές, οι οποίες ήδη έχουν παραγραφεί. Συγκεκριμένα, αντιμετώπιζαν την κατηγορία της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών για την οποία η πλειοψηφία των μελών του δικαστηρίου έκρινε ότι τελέστηκε χωρίς δόλο, με αποτέλεσμα να μετατραπεί σε πλημμέλημα. Επίσης όπως προέκυψε από την πολύημερη ακροαματική διαδικασία, η παραποίηση των στοιχείων του μοιραίου λεωφορείου έγινε κατά τη διάρκεια της εισαγωγής του οχήματος από τη Γερμανία.
Η συγκεκριμένη υπόθεση έφτασε στη Δικαιοσύνη μετά την καταδίκη των φερομένων ως υπαιτίων, καθώς, κατά τη διάρκεια της δικαστικής έρευνας για το πολύνεκρο δυστύχημα, διαπιστώθηκε ότι το λεωφορείο που μετέφερε τους άτυχους μαθητές, ενώ θα έπρεπε να έχει αποσυρθεί από την κυκλοφορία, συνέχιζε τα δρομολόγια με ψευδείς βεβαιώσεις και πλαστογραφημένα στοιχεία.
«Μαϊμού» ήταν το λεωφορείο του ΚΤΕΛ στο οποίο επέβαιναν οι 21 άτυχοι μαθητές του Λυκείου Μακροχωρίου που έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα των Τεμπών, τον Απρίλιο του 2003. Σ' αυτό κατέληξαν δικαστές και ένορκοι του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Θεσσαλονίκης, στη δίκη των μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΚΤΕΛ Ημαθίας και δύο υπαλλήλων της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών, που κατηγορήθηκαν ότι επέτρεψαν την κυκλοφορία του οχήματος, παρότι ήταν παλιό και έπρεπε ν' αποσυρθεί. Ωστόσο, το δικαστήριο παρά το γεγονός ότι κατά την ακροαματική διαδικασία αποδείχτηκε ότι το λεωφορείο ήταν «μαϊμού» προχώρησε στην αθώωση των δύο υπαλλήλων της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών, καθώς κρίθηκε ότι έπραξαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη εγκύκλιο και όταν διαπίστωσαν τα παραποιημένα στοιχεία του οχήματος, ενημέρωσαν άμεσα τις εισαγγελικές αρχές. Αντίθετα, τα δύο μέλη του τότε διοικητικού συμβουλίου του ΚΤΕΛ Ημαθίας απαλλάχτηκαν, καθώς οι κακουργηματικές κατηγορίες που αντιμετώπιζαν μετατράπηκαν σε πλημμεληματικές, οι οποίες ήδη έχουν παραγραφεί. Συγκεκριμένα, αντιμετώπιζαν την κατηγορία της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών για την οποία η πλειοψηφία των μελών του δικαστηρίου έκρινε ότι τελέστηκε χωρίς δόλο, με αποτέλεσμα να μετατραπεί σε πλημμέλημα. Επίσης όπως προέκυψε από την πολύημερη ακροαματική διαδικασία, η παραποίηση των στοιχείων του μοιραίου λεωφορείου έγινε κατά τη διάρκεια της εισαγωγής του οχήματος από τη Γερμανία.