Αλεξανδρα Κασσιμη
Στην ενοποίηση των διοικήσεων της ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) και των ΗΣΑΠ προχωράει το υπουργείο Υποδομών, σε μια προσπάθεια περιορισμού των δαπανών. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι η ενοποίηση των δύο εταιρειών, η οποία, όμως, βρίσκει πολλά εμπόδια. Πρόκειται για το πρώτο στάδιο του προγραμματισμού που προβλέπει πλήρη ενοποίηση όλων των εταιρειών μέσων σταθερής τροχιάς, η οποία, όπως διαβεβαιώνουν στελέχη του υπουργείου, θα γίνει «χωρίς να θιγούν εργασιακά δικαιώματα και με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων», δεδομένου ότι υπάρχουν διαφορές στα μισθολόγια των δύο εταιρειών.
Το παρεμφερές έργο των δύο εταιρειών οδήγησε στην επιλογή ενός προσώπου στη θέση διοίκησης της ΑΜΕΛ και των ΗΣΑΠ. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΜΕΛ ορίστηκε ο κ. Σαράντης Μιχαλόπουλος, ο οποίος αναμένεται να αναλάβει και τη διοίκηση των ΗΣΑΠ. Ωστόσο, οι μισθολογικές ανισότητες και οι διαφορές στο καθεστώς λειτουργίας των δύο εταιρειών καθιστούν αδύνατη την ενοποίησή τους.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ανομοιογένεια στις αποδοχές των εργαζομένων στις δύο εταιρείες προκύπτει από το γεγονός ότι εκείνοι που εργάζονται στους ΗΣΑΠ μετρούν πολύ μεγαλύτερη προϋπηρεσία (έως και 30 χρόνια) από τους εργαζομένους στο μετρό (το πολύ 10 χρόνια). Οι τελικές αποδοχές των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ διαμορφώνονται από τις αυξήσεις ανά 3ετία, τις υπερωρίες (κυρίως στις ειδικότητες των τεχνικών όπου υπάρχουν ελλείψεις), την εργασία κατά τις Κυριακές και άλλα επιδόματα. Οι υπερωρίες στο μετρό είναι πολύ περιορισμένες, οι εργαζόμενοι λαμβάνουν το κατά 75% προσαυξημένο ημερομίσθιο τις Κυριακές, αλλά τα επιδόματα είναι περιορισμένα.
Δικαιοδοσία
Οι ΗΣΑΠ έχουν στη δικαιοδοσία τους τόσο το λειτουργικό κομμάτι του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου όσο και το κομμάτι της υποδομής. Η ΑΜΕΛ από την άλλη είναι εταιρεία λειτουργίας, με αποτέλεσμα να μη διατηρεί το κομμάτι της υποδομής, το οποίο δεν επιβαρύνει και τους προϋπολογισμούς της. Στελέχη του υπουργείου Υποδομών σημειώνουν ότι δεν αποκλείεται μελλοντικά να γίνει προσπάθεια εξίσωσης των μισθών των εργαζομένων των δύο εταιρειών, μόνο όμως για τους νεοπροσλαμβανόμενους. Μέσω της ενοποίησης της διοίκησης εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί αποτελεσματικότερη επικοινωνία μεταξύ των δύο εταιρειών, οι οποίες θα πρέπει να αλληλοσυμπληρώνονται σε επίπεδο δρομολογίων.
Στην ενοποίηση των διοικήσεων της ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) και των ΗΣΑΠ προχωράει το υπουργείο Υποδομών, σε μια προσπάθεια περιορισμού των δαπανών. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι η ενοποίηση των δύο εταιρειών, η οποία, όμως, βρίσκει πολλά εμπόδια. Πρόκειται για το πρώτο στάδιο του προγραμματισμού που προβλέπει πλήρη ενοποίηση όλων των εταιρειών μέσων σταθερής τροχιάς, η οποία, όπως διαβεβαιώνουν στελέχη του υπουργείου, θα γίνει «χωρίς να θιγούν εργασιακά δικαιώματα και με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων», δεδομένου ότι υπάρχουν διαφορές στα μισθολόγια των δύο εταιρειών.
Το παρεμφερές έργο των δύο εταιρειών οδήγησε στην επιλογή ενός προσώπου στη θέση διοίκησης της ΑΜΕΛ και των ΗΣΑΠ. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΜΕΛ ορίστηκε ο κ. Σαράντης Μιχαλόπουλος, ο οποίος αναμένεται να αναλάβει και τη διοίκηση των ΗΣΑΠ. Ωστόσο, οι μισθολογικές ανισότητες και οι διαφορές στο καθεστώς λειτουργίας των δύο εταιρειών καθιστούν αδύνατη την ενοποίησή τους.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ανομοιογένεια στις αποδοχές των εργαζομένων στις δύο εταιρείες προκύπτει από το γεγονός ότι εκείνοι που εργάζονται στους ΗΣΑΠ μετρούν πολύ μεγαλύτερη προϋπηρεσία (έως και 30 χρόνια) από τους εργαζομένους στο μετρό (το πολύ 10 χρόνια). Οι τελικές αποδοχές των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ διαμορφώνονται από τις αυξήσεις ανά 3ετία, τις υπερωρίες (κυρίως στις ειδικότητες των τεχνικών όπου υπάρχουν ελλείψεις), την εργασία κατά τις Κυριακές και άλλα επιδόματα. Οι υπερωρίες στο μετρό είναι πολύ περιορισμένες, οι εργαζόμενοι λαμβάνουν το κατά 75% προσαυξημένο ημερομίσθιο τις Κυριακές, αλλά τα επιδόματα είναι περιορισμένα.
Δικαιοδοσία
Οι ΗΣΑΠ έχουν στη δικαιοδοσία τους τόσο το λειτουργικό κομμάτι του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου όσο και το κομμάτι της υποδομής. Η ΑΜΕΛ από την άλλη είναι εταιρεία λειτουργίας, με αποτέλεσμα να μη διατηρεί το κομμάτι της υποδομής, το οποίο δεν επιβαρύνει και τους προϋπολογισμούς της. Στελέχη του υπουργείου Υποδομών σημειώνουν ότι δεν αποκλείεται μελλοντικά να γίνει προσπάθεια εξίσωσης των μισθών των εργαζομένων των δύο εταιρειών, μόνο όμως για τους νεοπροσλαμβανόμενους. Μέσω της ενοποίησης της διοίκησης εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί αποτελεσματικότερη επικοινωνία μεταξύ των δύο εταιρειών, οι οποίες θα πρέπει να αλληλοσυμπληρώνονται σε επίπεδο δρομολογίων.