Αξιολόγηση Θέματος:
  • 8 Ψήφοι - 3 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[NewPost] Το σύγχρονο "γεφύρι της Άρτας"
#1
Γράφει η Γωγώ Κυριαζή

Ταλαιπωρία και επιβάτες συνυπάρχουν πλέον στα βαγόνια του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Με τα έργα για την αναβάθμιση των γραμμών του ΗΣΑΠ να συμπληρώνουν σχεδόν δύο χρόνια, ο εκσυγχρονισμός έχει καταλήξει «γολγοθάς» για χιλιάδες πολίτες.

Από τον Ιούλιο του 2010 παραμένει κλειστό το τμήμα του ΗΣΑΠ από τον σταθμό Αττική μέχρι το Μοναστηράκι και η μία γραμμή μέχρι το Θησείο ενώ τα έργα σε όλα τα τμήματα του ηλεκτρικού έχουν ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2009.

Την ώρα που η τιμή των εισιτηρίων αυξάνεται και η καμπάνα για όσους δεν πληρώνουν το αντίτιμο μεγαλώνει, οι πολίτες έχουν εγκλωβιστεί σε ένα πρωτόγνωρο αδιέξοδο.

Η ταλαιπωρία παίρνει διαρκώς παράταση ενώ παραμένει ακόμα αδιευκρίνιστο το πότε θα τεθούν σε λειτουργία οι νέες γραμμές. Για να καλυφθεί το κενό, έχουν δρομολογηθεί λεωφορεία της ΕΘΕΛ με ατελείωτες καθυστερήσεις που εντείνουν περαιτέρω το πρόβλημα.

Η διαδρομή της υπομονής
Οι φωνές αγανάκτησης πολλές αλλά οι υπεύθυνοι κλείνουν τα αυτιά τους στο πρόβλημα. Τα έργα μεταξύ των σταθμών Αττικής- Μοναστηράκι, που σύμφωνα με την αρχική ενημέρωση έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2010, προχωρούν με αργούς ρυθμούς και για όλα «φταίνε τα αρχαία.»

Αυτό ισχυρίστηκε η εταιρεία του ΗΣΑΠ με ανακοίνωσή της έναν µήνα πριν από την καταληκτική ηµεροµηνία του ∆εκεµβρίου του 2010, δίνοντας καινούργια – τη τέταρτη κατά σειρά – παράταση στην ολοκλήρωση των έργων, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζεται µε ακρίβεια η νέα ηµεροµηνία παράδοσης.

«Η Α.Ε. ΗΣΑΠ ενηµερώνει το επιβατικό κοινό ότι κατά τη διάρκεια των εργασιών ανακαίνισης της σιδηροδροµικής γραµµής στην περιοχή µεταξύ των σταθµών Οµόνοια - Θησείο, προέκυψαν αρχαιολογικά ευρήµατα», αναφέρει στην επίσηµη ανακοίνωσή της η διοίκηση των ΗΣΑΠ και συνεχίζει: «Tο τµήµα µεταξύ των σταθµών Αττική - Μοναστηράκι παραµένει εκτός λειτουργίας και ο χρόνος παράδοσής του θα ανακοινωθεί µε νεώτερο δελτίο Τύπου, µετά την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ερευνών στο τµήµα Μοναστηράκι - Θησείο. Η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για επιτάχυνση των εργασιών, σε συνεργασία πάντοτε µε την Αρχαιολογική Υπηρεσία».

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του ΗΣΑΠ, η άντληση των ευρημάτων ολοκληρώθηκε και τώρα το έργο προχωρά με πιο γοργούς ρυθμούς. Η εκτίμηση των υπευθύνων των γραμμών κατασκευής, ωστόσο, κάνει λόγο για ολοκλήρωση του έργου το καλοκαίρι του 2011.

Αξίζει να σημειωθεί πως η σύμβαση του έργου, υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2008, με κόστος 79 εκατ. ευρώ και ανάδοχο εταιρία την Άκτωρ. Η αρχική σύμβαση έκανε λόγο για ολοκλήρωση του έργου μετά από 75 εβδομάδες ωστόσο συμπληρώνονται δύο χρόνια από την έναρξη των εργασιών.

Έκδηλη η αγανάκτηση των πολιτών
Με φωνές απελπισίας μίλησαν στο newpost, πολίτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τον ΗΣΑΠ για τις μετακινήσεις τους.

Η 25χρονη Κατερίνα Σταράκη κάνει λόγο για «μαρτύριο» και αναφέρει χαρακτηριστικά στο "newpost":

«Μένω στην Κηφισιά και σπουδάζω στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Χάνω διαρκώς μαθήματα γιατί δεν έχω τη δυνατότητα να πληρώνω ταξί και η αναγκαστική αλλαγή στην Αττική από τον ΗΣΑΠ σε λεωφορεία της ΕΘΕΛ με ταλαιπωρεί πολύ αφού καθυστερεί σχεδόν μισή ώρα. Πρέπει να τελειώσει το «μαρτύριο» εδώ και τώρα.»

Η Σίσσυ Πετρέλη μένει στο Άγιο Ελευθέριο μαζί με το σύζυγό της. Η ίδια δουλεύει σε εστιατόριο στην Καλλιθέα ενώ ο άνδρας της, Αντώνης είναι ναυτικός.

«Χρησιμοποιώ κάθε μέρα τον ηλεκτρικό για να πάω στη δουλειά μου. Μία απόσταση που αν λειτουργούσαν κανονικά οι γραμμές θα την έκανα σε 15 λεπτά, από το καλοκαίρι χάνω σχεδόν δύο ώρες στο δρόμο. Πάλι εμείς πληρώνουμε τις καθυστερήσεις», λέει χαρακτηριστικά η κ. Πετρέλη τονίζοντας πως συχνά χρησιμοποιεί ταξί καταβάλλοντας το μισό της μεροκάματο για να μην αργεί στη δουλειά της.

Το ίδιο αγανακτισμένος και ο σύζυγός της δηλώνει στο newpost:

«Η υπομονή μας εξαντλήθηκε. Μας κοροϊδεύουν κάθε φορά με νέα παράταση στα έργα. Ταξιδεύω συνέχεια και θέλω να δω την οικογένειά μου. Με τις εργασίες στον ΗΣΑΠ, πάω σπίτι μου μία φορά την εβδομάδα γιατί έχει γίνει ανυπόφορη η ταλαιπωρία της μετακίνησης».

Η 60χρονη Άννα Λυμπεροπούλου είναι ακόμα ένα «θύμα» του ηλεκτρικού.

« Η κόρη μου δουλεύει και κρατάω την εγγονή μου. Μένω Πειραιά και η κόρη μου στον Άγιο Νικόλαο. Ξεκινάω από το σπίτι στις 6 το πρωί για να είμαι μετά από μία ώρα στον προορισμό μου. Είμαστε σε αδιέξοδο», δηλώνει η κ. Άννα και τονίζει πως ακόμα και στις γραμμές του ΗΣΑΠ που λειτουργούν κανονικά, η ταλαιπωρία είναι εξίσου μεγάλη λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στα δρομολόγια.
Απάντηση
#2
Τα έργα ξεκίνησαν μέσα Γενάρη 2009 με πρώτη αποκοπή γραμμής το τμήμα Ομόνοια-Ταύρος. Δρομολογήθηκαν οι γραμμές ΕΘΕΛ 010-011 για αντικατάσταση. Εκείνο που με ενοχλεί περισσότερο, δεν είναι τόσο η καθυστέρηση των έργων όσο η μη πύκνωση δρομολογίων στα ολοκληρωμένα τμήματα που δεν είναι δύσκολο να γίνει. Αλλά για αυτά δε μιλάνε οι συνδικάλες...
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)