24-01-2011, 08:04 PM
Για τις εκκρεμότητες που υπάρχουν με τη Siemens για τους σταθμούς του Μετρό στο Ελληνικό και Χαϊδάρι και τις χρεώσεις στα διόδια μίλησε τη Δευτέρα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός κατέστησε σαφές ότι η διαπραγμάτευση με τις κατασκευαστικές εταιρείες και τις τράπεζες για τις χρεώσεις στα διόδια είναι πολύ δύσκολη, τόνισε όμως ότι από το συνολικό κόστος των διοδίων θα υπάρξει μείωση.
Siemens και Μετρό
Ειδικότερα,για το Μετρό δήλωσε ότι «υπάρχουν κάποιες εκκρεμότητες όσον αφορά τους διαγωνισμούς για την σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση. Οι διαγωνισμοί είχαν γίνει το 2008, είχε προσέλθει μόνο η Siemens, διότι είναι τεχνολογία δική της το Μετρό, και είχε ανακηρυχθεί το 2008 αν δεν κάνω λάθος μειοδότης, αλλά είχε παγώσει από τότε ο διαγωνισμός, δεν είχε υπογραφεί γιατί είχε ξεσπάσει το σκάνδαλο και έτσι παραμένει μέχρι σήμερα».
Ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι υπάρχει σχέδιο από την πλευρά της κυβέρνησης για το θέμα, αλλά η κυβέρνηση περίμενε και το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής για τη Siemens και τις επόμενες ημέρες θα το αναπτύξει.
Αυξήσεις στα διόδια
Για την αύξηση των διοδίων της Νοτίου Ελλάδος ο υφυπουργός τόνισε ότι «έχουμε ξεκινήσει τον πρώτο κύκλο επαναδιαπραγμάτευσης».
«Είχαμε πει και την άλλη φορά από το συνολικό κόστος των διοδίων θα υπάρξει μείωση. Κάθε αυτοκινητόδρομος είναι διαφορετικός με την έννοια ότι είναι διαφορετικές οι ημερομηνίες κατασκευής και ολοκλήρωσής του» εξήγησε.
Όπως επισήμανε ο υπουργός η διαπραγμάτευση για τις χρεώσεις στα διόδια είναι πολύ δύσκολη, γιατί γίνεται εν μέσω οικονομικής κρίσης με μείωση των ροών, και γιατί η κυβέρνηση έχει να διαπραγματευτεί με τράπεζες και είκοσι κατασκευαστικές εταιρείες, ελληνικές και ξένες, και κάθε μια από αυτές έχει τη δική της προσέγγιση.
Ερωτηθείς δε πότε θα δοθεί στην δημοσιότητα ο κατάλογος των επτά σημείων όπου οι εταιρείες θα δώσουν κάρτα διέλευσης για τους κατοίκους των περιοχών που δεν έχουν παράπλευρο δρόμο δήλωσε ότι αυτά πρέπει πρώτα να συμφωνηθούν με τους παραχωρησιούχους γιατί η είσπραξη των διοδίων είναι ευθύνη των παραχωρησιούχων και πρέπει να συμφωνηθούν γιατί οι κάρτες ελεύθερης διέλευσης σημαίνουν απώλεια εσόδων.
Ο υφυπουργός κατέστησε σαφές ότι η διαπραγμάτευση με τις κατασκευαστικές εταιρείες και τις τράπεζες για τις χρεώσεις στα διόδια είναι πολύ δύσκολη, τόνισε όμως ότι από το συνολικό κόστος των διοδίων θα υπάρξει μείωση.
Siemens και Μετρό
Ειδικότερα,για το Μετρό δήλωσε ότι «υπάρχουν κάποιες εκκρεμότητες όσον αφορά τους διαγωνισμούς για την σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση. Οι διαγωνισμοί είχαν γίνει το 2008, είχε προσέλθει μόνο η Siemens, διότι είναι τεχνολογία δική της το Μετρό, και είχε ανακηρυχθεί το 2008 αν δεν κάνω λάθος μειοδότης, αλλά είχε παγώσει από τότε ο διαγωνισμός, δεν είχε υπογραφεί γιατί είχε ξεσπάσει το σκάνδαλο και έτσι παραμένει μέχρι σήμερα».
Ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι υπάρχει σχέδιο από την πλευρά της κυβέρνησης για το θέμα, αλλά η κυβέρνηση περίμενε και το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής για τη Siemens και τις επόμενες ημέρες θα το αναπτύξει.
Αυξήσεις στα διόδια
Για την αύξηση των διοδίων της Νοτίου Ελλάδος ο υφυπουργός τόνισε ότι «έχουμε ξεκινήσει τον πρώτο κύκλο επαναδιαπραγμάτευσης».
«Είχαμε πει και την άλλη φορά από το συνολικό κόστος των διοδίων θα υπάρξει μείωση. Κάθε αυτοκινητόδρομος είναι διαφορετικός με την έννοια ότι είναι διαφορετικές οι ημερομηνίες κατασκευής και ολοκλήρωσής του» εξήγησε.
Όπως επισήμανε ο υπουργός η διαπραγμάτευση για τις χρεώσεις στα διόδια είναι πολύ δύσκολη, γιατί γίνεται εν μέσω οικονομικής κρίσης με μείωση των ροών, και γιατί η κυβέρνηση έχει να διαπραγματευτεί με τράπεζες και είκοσι κατασκευαστικές εταιρείες, ελληνικές και ξένες, και κάθε μια από αυτές έχει τη δική της προσέγγιση.
Ερωτηθείς δε πότε θα δοθεί στην δημοσιότητα ο κατάλογος των επτά σημείων όπου οι εταιρείες θα δώσουν κάρτα διέλευσης για τους κατοίκους των περιοχών που δεν έχουν παράπλευρο δρόμο δήλωσε ότι αυτά πρέπει πρώτα να συμφωνηθούν με τους παραχωρησιούχους γιατί η είσπραξη των διοδίων είναι ευθύνη των παραχωρησιούχων και πρέπει να συμφωνηθούν γιατί οι κάρτες ελεύθερης διέλευσης σημαίνουν απώλεια εσόδων.