Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών ΟΑΣΑ
#51
(18-07-2024, 03:53 PM)Crabman Έγραψε: Μερικές εύλογες απορίες για «θολά σημεία» μεταξύ ΟΑΣΑ, δημοσίων ΕΠΣΕ (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) και ιδιωτικών ΕΠΣΕ (πχ. ΚΤΕΛ). Κάθε απάντηση και δίορθωση ευπρόσδεκτη.

*ΕΠΣΕ = Εταιρείες Παροχής Συγκοινωνιακού Έργου (σύμφωνα με το καταστατικό του ΟΑΣΑ).


1. Αφού οι ελεγκτές είναι της ΟΣΥ και όχι του ΟΑΣΑ (αντίστοιχα της ΣΤΑΣΥ στα ΜΣΤ), τότε θεωρητικά στις γραμμές που δρομολογούνται με οχήματα των ιδιωτικών ΕΠΣΕ, ποιός ελέγχει;


2. Επίσης, αν και το δίκτυο ανήκει στον ΟΑΣΑ, η τοποθέτηση και συντήρηση των στύλων των στάσεων, των χημικών τουαλετών και των οικίσκων αναμονής οδηγών είναι υπόθεση της ΟΣΥ και ιδιοκτησία της ΟΣΥ, όπως αναφέρει η ίδια. Στις γραμμές που έχουν αναλάβει άλλες ΕΠΣΕ, παραμένει αρμοδιότητα της ΟΣΥ; Είναι κάποια παράμετρος κάποιας συμφωνίας, λόγω του ότι η ΟΣΥ εκτός από δημόσια ΕΠΣΕ είναι και θυγατρική του ΟΑΣΑ;


3. Δεν είναι λίγο αντιφάτικο ότι στο δίκτυο του ΟΑΣΑ, οι στάσεις και η τηλεματική να ανήκουν στον ΟΑΣΑ, ο στύλος στην ΟΣΥ, και το σκέπαστρο-κάθισμα στον εκάστοτε δήμο; 


4. Ο ΟΑΣΑ συλλέγει τα έσοδα από τα προϊόντα κομίστρου, και αν θυμάμαι καλά, τα διαμοιράζει στην ΟΣΥ και την ΣΤΑΣΥ 
  • είτε ανάλογα με το αν αγοράστηκαν σε φυσικό εκδοτήριο ή ΑΜΕΚ (Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Κομίστρου) της ΟΣΥ ή της ΣΤΑΣΥ 
  • είτε ανάλογα με το ποσοστό που επικυρώθηκαν στα ακυρωτικά της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ αντίστοιχα
    (με επιφύλαξη δεν θυμάμαι τι ισχύει ακριβώς)
    Η εκάστοτε ΕΠΣΕ (εκτός της ΟΣΥ φυσικά) παίρνει ή δικαιούται να πάρει το αντίστοιχο ποσό που της αναλογεί; (ίσως διαφοροποιείται ανάλογα την σύμβαση που υπογράφεται)

5. Η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ εισπράτουν απευθείας τα πρόστιμα που επιβάλλουν μέσω τον ελεγκτών τους, στα αντίστοιχα μέσα αρμοδιότητάς τους, χωρίς να μεσολαβεί ο ΟΑΣΑ. Μπορεί κάτι παρόμοιο να πράξει και ο ιδιώτης προσλαμβάνοντας ελεγκτές; 

6. Το προσωπικό των υπολοίπων ΕΠΣΕ περνάει από την διαδικασία της, κατ εμέ χρήσιμης, O.SY. ACADEMY, η οποία μάλιστα φαίνεται πως πρόσφατα ανανεώθηκε σημαντικά;


Όχι, δεν προτείνω κάτι από τα παραπάνω, πόσο μάλλον όταν δεν ξέρω αν επιτρέπεται, απλώς ρωτάω για να ξεκαθαρίσει λίγο το τοπίο.

Ψάχνοντας για τα παραπάνω έπεσα πάνω στο άρθρο του Athens Transport https://www.athenstransport.com/2020/12/...leoforeia/
όπου αναφέρει συγκεκριμένα: 
Σύναψη:Την ίδια στιγμή, ο δήμος Αχαρνών ήρθε σε συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ προκειμένου να ανοίξει εκδοτήριο εισιτηρίων στην πλατεία Καράβου, λύνοντας το πρόβλημα της έλλειψης εκδοτηρίων στην περιοχή. Στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται αν τη λειτουργία του εκδοτηρίου θα την αναλάβει η ΟΣΥ ή τα ΚΤΕΛ τα οποία έχουν πλέον τη δυνατότητα να λειτουργούν εκδοτήρια εισιτηρίων στις περιοχές που εξυπηρετούν
Αυτό ταυτόχρονα ξεκαθαρίζει και μπλέκει τα πράγματα. Γιατί ο ιδιώτης να λειτουργεί εκδοτήριο όταν δεν παίρνει έσοδα από τα εισιτήρια ούτε μάλλον έχει δικαίωμα ελέγχων και βεβαίωσης προστίμων; 

Επίσης από το άρθρο μαθαίνουμε και μια ενδιαφέρουσα ιστορία για το αμαξοστάσιο Αχαρνών. Αλήθεια παραμένει ακόμα μια παραχώρηση δημοτικού οικοπέδου προς τα ΚΤΕΛ ή ηταν η αρχή ώστε στην πορεία να πουληθεί ο χώρος; Ο δήμος λέει ότι η παραχώρηση θα ήταν μέχρι τρια χρόνια. Η νέα 8ετής σύμβαση απαιτεί τα αμαξοστάσια να είναι σε ιδιόκτητο χώρο;
Σύναψη:Σύμφωνα με το δήμο, ως ανταποδοτικό όφελος για την παραχώρηση του χώρου, θα αγοραστούν δύο mini bus ώστε να δημιουργηθεί γραμμή Δημοτικής Συγκοινωνίας, η οποία θα εξυπηρετεί δωρεάν όλους τους δημότες Αχαρνών. Ο Δήμος δεν θα επιβαρυνθεί οικονομικά καθώς όλο το κόστος (λεωφορεία, οδηγοί, συντήρηση, καύσιμα κτλ) θα αναληφθούν από τα ΚΤΕΛ. 
Αυτό ξέρει κάποιος αν αληθεύει; Και αν λειτουργεί, δεν φαίνεται άσχημος τρόπος για να καλύψει την ανικανότητα ύπαρξης σωστής δημοτικής συγκοινωνίας εκεί που χρειάζεται. Πάντως αν και διάβασα για αντιδράσεις ορισμένων στην δημιουργία αμαξοστασίου εκεί, η εξυπηρέτηση του ΚΤΕΛ Κορινθίας φαίνεται όχι μόνο να τους άλλαξε την άποψη, αλλά εν τέλη να αποτελεί το κυρίαρχο ανταποδοτικό όφελος.

Ίσως ο @MrVanHool να μπορεί να μας διαφωτίσει παραπάνω!
Απάντηση
#52
Σχετικά με τις σχέσεις ΟΑΣΑ-ΚΤΕΛ και ΟΣΥ-ΚΤΕΛ:

1. Οι γραμμές χωρίστηκαν φέτος, συνεπώς μέχρι και τότε οι ελεγκτές της ΟΣΥ μπορούσαν να ελέγξουν όλες τις γραμμές. Ακόμη και τώρα όμως, δεν προβάλλεται από πλευράς ΚΤΕΛ κάποια άρνηση ελέγχου κόμιστρου από ελεγκτή της ΟΣΥ.

2. Για το υλικό θέσης, οι στάσεις είναι αρμοδιότητα της ΠΕΒ πλέον (γι'αυτο απορροφήθηκε και η παλιά διεύθυνση του ΗΛΠΑΠ). Αν η στάση που λείπει έχει διερχομενες μόνο γραμμές ΚΤΕΛ, η ΟΣΥ χρεώνει τον ΟΑΣΑ για την εργασία του συνεργείου. Τα υπόλοιπα (οικισκοι, ψύκτες, τουαλέτες) είναι αρμοδιότητα των ΚΤΕΛ, όπου κατόπιν συμφωνίας όπου έχουν παραμείνει οι οικισκοι, καταβάλλεται μίσθωμα.

3. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση κανονικά θα έπρεπε να έχει πολύ πιο ενεργό ρόλο. Τα στεγαστρα στάσεων ενδέχεται να μην ανήκουν παντα στον Δήμο, αλλά σε διαφημιστική εταιρεία. Εδώ τα πράγματα περιπλέκονται.. Η ΕΑΣ κατασκεύαζε στέγαστρα, αλλά προφανώς δεν είναι πρωταρχική αρμοδιότητα του φορέα, όσο του Δήμου.

4. Οι ιδιώτες δεν λαμβάνουν μέρισμα από τα έσοδα των εισιτηρίων, μοιραζονται μόνο μεταξύ των δημοσίων εταιρειών.

5. Το κεφάλαιο του κόμιστρου, τόσο στην αρχική απευθείας ανάθεση, όσο και στον διαγωνισμό δεν έχει εφαρμοστεί. Αν όμως παρθεί η - πολιτική κυρίως - απόφαση, δεν γνωρίζω αν το πρόστιμο θα εισπράττεται εξ'ολοκλήρου από τον ιδιώτη. Χωρίς να είμαι σίγουρος, δεν νομίζω πως αναφέρεται κάπου ξεκάθαρα στον διαγωνισμό. Αυτό που μπορεί να γίνει είναι η πώληση εισιτηρίων από τον οδηγό με ένα ποσοστό κέρδους το οποίο περιγράφεται αναλυτικά για κάθε τύπο εισιτηρίου για το ΚΤΕΛ. Σε αυτή την περίπτωση όμως, θα πρέπει να συμμετέχει και στα έσοδα των επικυρώσεων πιστεύω, όπως και αν υπήρχε στελέχωση εκδοτηρίων από προσωπικό των ΚΤΕΛ.

6. Η πλατφόρμα για να δημιουργηθεί και να λειτουργεί έχει ένα κόστος. Φαντάζομαι πως δεν μπορεί αυθαίρετα ο ιδιώτης πάροχος να την χρησιμοποιεί, ακόμα και αν έχει την δυνατότητα, είναι ανήθικο (κατά την δική μου οπτική). Αν ο Οργανισμός θέλει να γίνει κάτι τέτοιο, τα ΚΤΕΛ είναι πρόθυμα να συμμετέχουν στο κόστος για χρήση της υπηρεσίας.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τον Δήμο Αχαρνών και το άρθρο δημοσιογράφου, το σχόλιο δεν αφορά το Αμαξοστάσιο Αχαρνών που είναι καθαρά από πρωτοβουλία του ΚΤΕΛ Κορίνθου, αλλά τον αρχικό χώρο στάθμευσης στο Ολυμπιακό Χωριό.

Η παραχώρηση από τον Δήμο Αχαρνών έγινε λόγω της έκτακτης λειτουργίας των γραμμών και το ΚΤΕΛ Κορίνθου ανέλαβε σε αντιστάθμισμα την λειτουργία 2 οχήματα της Δημοτικής Συγκοινωνίας Αχαρνών με οχήματα και προσωπικό. Όμως ο χώρος τελικά ανήκε στον ΟΑΕΔ, γι'αυτό και απομακρυνθηκαν τα ΚΤΕΛ από εκεί και πήγαν σε νέο χώρο με κανονικά συμβόλαια, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα 2 Αμαξοστάσια του ΚΤΕΛ Κορίνθου.

Ελπίζω να απάντησα στις απορίες σου.
Απάντηση
#53
Σε ευχαριστώ πολύ! Απάντησες σε όλα ολοκληρωμένα και οι γνώσεις σου είναι πραγματικά πολύτιμες. Το θεωρώ όχι απλά σημαντικό, αλλά σωτήριο άτομα με γνώση και αληθινό όραμα - θέληση, να δραστηριοποιούνται ενεργά στο λειτούργημα που ονομάζεται Συγκοινωνία. (αυτό προφανώς δεν αφορά μόνο τις απαντήσεις που έδωσες παραπάνω)

Πάμε να δούμε λοιπόν:

1. Από ότι καταλαβαίνω είναι λίγο αφημένο στην τύχη του. Λογικό το βρίσκω όχι μόνο λόγω της γενικότερης κατάστασης της ΟΣΥ αλλά λόγω της μακροχόνιας κατάστασης που υπήρχε, από την μια στην συνολική εξυπηρέτηση στα ανατολικά (κτελ Αττικής), και από την άλλη στα γνωστά προβλήματα (με κάποιες ευπαθείς ομάδες εντός και εκτός οχημάτων) στα δυτικά. Επομένως τα εισιτήρια ολίγον απασχολούσαν.

2. Εδώ με πιάνεις αδιάβαστο, ποια είναι η «ΠΕΒ»; Όσο για την καταβολλή μισθώματος αυτό δεν το περίμενα.

3. Θα συμφωνήσω στο πρώτο αλλά και οι πόροι των δήμων είναι ελάχιστοι. Τώρα τα στέγαστρα από τους δήμους δεν θα έχουν παραχωρηθεί στις διαφημιστικές; Άρα μικρή η διαφορά.

4. οκ 

5. όχι απλά δεν αναφέρεται ξεκάθαρα στον διαγωνισμό, αλλά δεν αγγίζεται καν ως θέμα. Το κοντινότερο σε θέμα εισιτηρίων και κομίστρων που αναφέρεται είναι η εγκατάσταση συστημάτων ΑΣΣΚ και τηλεματικής.

6. Ωραία απάντηση ομολογώ Big Grin . Η πλατφόρμα είναι ανοιχτή σε όλους αλλά άλλο η προσωπική και άλλο η επαγγελματική/εταιρική χρήση. Πάντως συγχαρητήρια για την προθυμία.

Σύναψη:Τέλος, σε ό,τι αφορά τον Δήμο Αχαρνών και το άρθρο δημοσιογράφου, το σχόλιο δεν αφορά το Αμαξοστάσιο Αχαρνών που είναι καθαρά από πρωτοβουλία του ΚΤΕΛ Κορίνθου, αλλά τον αρχικό χώρο στάθμευσης στο Ολυμπιακό Χωριό.

Η παραχώρηση από τον Δήμο Αχαρνών έγινε λόγω της έκτακτης λειτουργίας των γραμμών και το ΚΤΕΛ Κορίνθου ανέλαβε σε αντιστάθμισμα την λειτουργία 2 οχήματα της Δημοτικής Συγκοινωνίας Αχαρνών με οχήματα και προσωπικό. Όμως ο χώρος τελικά ανήκε στον ΟΑΕΔ, γι'αυτό και απομακρυνθηκαν τα ΚΤΕΛ από εκεί και πήγαν σε νέο χώρο με κανονικά συμβόλαια, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα 2 Αμαξοστάσια του ΚΤΕΛ Κορίνθου.
 Δεν είχα καταλάβει ότι πρόκειται για διαφορετικό χώρο, επομένως τα ερωτήματά μου είναι κάπως άτοπα. Επίσης ποιο είναι το τρίτο αμαξοστάσιο; Ήξερα μόνο για το αμαξοστάσιο Θριασίου στην Λ.Νάτο και το Αχαρνών στην Ξενοδοχοϋπαλλήλων. Είναι καινούργια προσθήκη για τις γραμμές της Ανατολικής Αττικής;
Απάντηση
#54
https://www.athenstransport.com/2024/08/...es-pireas/
Άλλο ένα κακόγουστο αστείο ενός πολυσυζητημένου θέματος που προβάλετε ως επίκαιρο κάθε σχεδόν χρόνο ( πλέον ίσως και δύο φορές τα τελευταία χρόνια) εδώ και 3-4 χρόνια ενώ θα έπρεπε να έχει λυθεί πριν δύο χρόνια τουλάχιστον ενώ αν δεν ήταν ο covid τουλάχιστον και μετά την έλευση του τραμ στο λιμάνι...
Απάντηση
#55
Έκατσα τυχαία δειγματοληπτικά και είδα σε αρκετά λεωφορεία με όλες τις διαφορετικές αριθμήσεις από 0 έως Χ με εξαίρεση τα νυχτερινά αρκετά δεν κυκλοφορούν μετά της 11:00 το βράδυ. Αυτό γιατι ακριβώς; Δεν ξέρω αν είναι θέμα θερινού προγράμματος μόνο αλλά το φαινόμενο ήταν ιδιαίτερα έντονο πέριξ του λεκανοπεδίου
Απάντηση
#56
(26-08-2024, 11:57 AM)Aggele Έγραψε: Έκατσα τυχαία δειγματοληπτικά και είδα σε αρκετά λεωφορεία με όλες τις διαφορετικές αριθμήσεις από 0 έως Χ με εξαίρεση τα νυχτερινά αρκετά δεν κυκλοφορούν μετά της 11:00 το βράδυ. Αυτό γιατι ακριβώς; Δεν ξέρω αν είναι θέμα θερινού προγράμματος μόνο αλλά το φαινόμενο ήταν ιδιαίτερα έντονο πέριξ του λεκανοπεδίου
Θερινό και χειμερινό δεν έχουν μεγάλη διαφορά αλλά σίγουρα αρκετές γραμμές στο χειμερινό πάνε πιο αργά. Δε ξέρω και αν είδες πρόγραμμα Κυριακής ή καθημερινής 

Όπως και να έχει οι περισσότερες τοπικές γραμμές τελειώνουν κατά τις 23.00 ενώ λίγες τελειώνουν νωρίτερα. Σε κάποιες περιπτώσεις ναι χρειάζεται επέκταση ωραρίου αλλά όλες οι άλλες τέτοιες ώρες θα πήγαιναν άδειες. Θα σου δώσω παράδειγμα τα τοπικά Γλύφαδας (το αμαξοστάσιο Μπραχαμίου γενικά έχει τοπικές μετά τις 23.00) τα οποία εκείνες τις ώρες πάνε άδεια. Κυριολεκτικά άδεια με εξαίρεση Παρασκευή Σάββατα που γεμίζουν εφήβους

Σημαντική παράμετρος είναι και η προσαύξηση στο μισθό που γίνεται τις νυχτερινές ώρες δηλαδή μετά τις 23.00
Απάντηση
#57
(26-08-2024, 12:17 PM)Leon377 Έγραψε: Θερινό και χειμερινό δεν έχουν μεγάλη διαφορά αλλά σίγουρα αρκετές γραμμές στο χειμερινό πάνε πιο αργά. Δε ξέρω και αν είδες πρόγραμμα Κυριακής ή καθημερινής 

Όπως και να έχει οι περισσότερες τοπικές γραμμές τελειώνουν κατά τις 23.00 ενώ λίγες τελειώνουν νωρίτερα. Σε κάποιες περιπτώσεις ναι χρειάζεται επέκταση ωραρίου αλλά όλες οι άλλες τέτοιες ώρες θα πήγαιναν άδειες. Θα σου δώσω παράδειγμα τα τοπικά Γλύφαδας (το αμαξοστάσιο Μπραχαμίου γενικά έχει τοπικές μετά τις 23.00) τα οποία εκείνες τις ώρες πάνε άδεια. Κυριολεκτικά άδεια με εξαίρεση Παρασκευή Σάββατα που γεμίζουν εφήβους

Σημαντική παράμετρος είναι και η προσαύξηση στο μισθό που γίνεται τις νυχτερινές ώρες δηλαδή μετά τις 23.00
Ευχαριστώ πολύ για την διευκρίνιση ήταν καθημερινής το πρόγραμμα. Βέβαια έχω τις ενστάσεις μου που παραμένουν ωστόσο υποκειμενικές. Δεν θεωρώ πως αν όντως σε εναν σημαντικό αριθμό γραμμών να υπάρχουν κενά 1+ ώρας και να λέμε για ωράριο μέχρι της 23:00 αφού πχ 12:00 το μεσημέρι δεν θα εξυπηρετηθεί κανένας επιβάτης μέχρι της 1:00( μιλώντας για στάσεις κοντά στην αφετηρία) αν δεν υπάρχει εναλλακτικό μέσο. Οπότε προτείνω ή μείωση του ωραρίου μέχρι 10 ή της 9 αν δεν υπάρχει όπως φαίνεται ούτε στόλος ούτε προσωπικό ή επέκταση του χρόνου έναρξης ή καθιέρωσης του σε μια σημαντική μερίδα γραμμών (αν θέλουμε να μιλάμε για αλληλοσυνδετα δρομολόγια τουλάχιστον στα λεωφορεία δηλαδή) πχ για αυτά που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το υπάρχων πρόγραμμα ανά 15'-30' στο χειρότερο. Ακόμη μετά τις 11 έχει εξεταστεί αν υπάρχει κοινό προς μετακίνηση σε συγκεκριμένες διαδρομές; Οπότε μήπως θα συμφερε τοπικα μετά της 23:00 μέχρι πχ 12 ή της 1 ως ειδικά δρομολόγια γραμμής όπως τα πρωινά που υπάρχουν για εξυπηρέτηση των εργαζομένων στο Θριάσιο ή αλλιώς ξεχωριστό ειδικό λεωφορείο με άλλη γραμμή για αυτές τις ώρες; Εξάλλου αυτό δεν θα βοηθούσε και το μετρό; γιατί ένα σημαντικό του δικτύου περνάει από σταθμούς μετρό οπότε αν τα σκ υπάρχει επέκταση του μετρό μέχρι της 2 τι να το κάνει κάποια από το Πέραμα από τον Βύρωνα ή το Γαλάτσι αν δεν μπορεί να φτάσει στο μετρό . Αυτό πιστεύω θα βοηθούσε να μπει και ο ηλεκτρικός ξανά σε επέκταση ωραρίου τα σκ. Τέλος θεωρώ πως πρέπει το πρόγραμμα του πσ να έχει επέκταση ωραρίου που να πατά πάνω στις προηγούμενες προτάσεις και να γίνει ΠΣΚ όπως αντίστοιχα και του μετρό εξετάζοντας την κινητικότητα της κάθε γραμμής και λόγω Κυριακής να υπάρχει ανάλογα στα ποσά λεπτά μετά της 12 περνά το μετρό προσθήκη +10' για να μην υπάρχουν επιπλέον υπερωρίες
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Συγκοινωνίες Αθηνών (ΣΑ) - Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών N1Ellinikou 27 39.997 12-12-2017, 12:00 AM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)