Αξιολόγηση Θέματος:
  • 6 Ψήφοι - 1.83 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ημερησία] Κινητοποιήσεις και προσφυγές
#1
Οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους και την πρώτη εβδομάδα του χρόνου με μπαράζ στάσεων εργασίας και απεργιών.

Οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών, με τη σύμφωνη γνώμη και του αρμόδιου υπουργού Υποδομών, Δημήτρη Ρέππα, έχουν αρχίσει να προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη κατά των απεργιών.

«Η πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη και η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη», επανέλαβε ο κ. Ρέππας σε συνέντευξή του στον «REAL» πριν από λίγες ημέρες. Ο ίδιος χαρακτήρισε την επίταξη «οριακή επιλογή, η οποία δεν είναι στις επιλογές μας».

Ωστόσο, τόνισε ότι «σε κινητοποιήσεις οι οποίες δεν είναι νόμιμες και δεν έχουν λογική βάση δεν θα περιμένουμε καθόλου. Πιστεύω ότι οι διοικήσεις των αντίστοιχων συγκοινωνιακών φορέων θα πρέπει να αναλάβουν κάθε νόμιμη πρωτοβουλία για να περιφρουρήσουν το συμφέρον της εταιρείας και τα συμφέροντα των χρηστών αυτών των υπηρεσιών».

Ετσι, μετά την 24ωρη κινητοποίηση των εργαζομένων σε μετρό και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο που είχε εξαγγελθεί για την Πρωτοχρονιά και κρίθηκε παράνομη, την ίδια τύχη είχαν και οι σημερινές πρωινές και βραδινές στάσεις εργασίας στο μετρό ύστερα από τις προσφυγές των διοικήσεων της εταιρείας.

Συγκέντρωση στο Σύνταγμα
Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στο μετρό εμφανίζονται αποφασισμένοι να πραγματοποιήσουν τις σημερινές στάσεις, με τον πρόεδρο του ενός εκ των τριών σωματείων, Αντώνη Σταματόπουλο, να δηλώνει πως έχει προγραμματιστεί για σήμερα στις 4.30 τα ξημερώματα συγκέντρωση στον σταθμό του Συντάγματος προκειμένου να παρεμποδιστεί η ηλεκτροδότηση των συρμών: «Θα περιφρουρήσουμε την κινητοποίησή μας και δεν υποχωρούμε», τονίζει ο ίδιος στο «Εθνος».

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
Σκληρότερες κινητοποιήσεις
Οι εργαζόμενοι προειδοποιούν την κυβέρνηση για σκληρότερες κινητοποιήσεις μετά τις 10 Ιανουαρίου, ενώ μετ' εμποδίων θα γίνεται η μετακίνηση του επιβατικού κοινού και αυτή την εβδομάδα. Ετσι, σήμερα όλα τα Μέσα θα κινηθούν από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και το τραμ από τις 8 το πρωί έως τις 10 το βράδυ. Για την Τετάρτη 5 Ιανουαρίου αλλά και την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς προσανατολίζονται στην πραγματοποίηση 24ωρων απεργιών. Ακινητοποιημένα από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα θα μείνουν τα λεωφορεία μεθαύριο Τετάρτη, καθώς και τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα.

Πώς θα κινηθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς τις επόμενες ημέρες

Σήμερα: Λεωφορεία, τρόλεϊ, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και μετρό θα κινηθούν από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ. Το τραμ θα κινηθεί από τις 8 το πρωί έως τις 10 το βράδυ. Κανονικά θα λειτουργήσει ο προαστιακός σιδηρόδρομος.

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου: Ακινητοποιημένα τα αστικά λεωφορεία από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα. Σε 24ωρη απεργία προσανατολίζονται οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου: Ακινητοποιημένα τα αστικά λεωφορεία από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα και γενική συνέλευση των εργαζομένων. Σε 24ωρη απεργία προσανατολίζονται οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς.

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Ερχονται αυξήσεις πάνω από 40%
«Τσουχτερές» αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίες θα ξεπεράσουν το 40% έρχονται από την 1η Φεβρουαρίου, ενώ ήδη από την Πρωτοχρονιά ισχύουν αυξήσεις έως και 80% στα εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, το οποίο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες, προβλέπει κατάργηση του ενιαίου εισιτηρίου για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και καθιέρωση τουλάχιστον δύο νέου τύπου εισιτηρίων, ένα για τα μέσα σταθερής τροχιάς (ηλεκτρικός, μετρό, τραμ) κι ένα για λεωφορεία και τρόλεϊ. Η τιμή στο πρώτο εξετάζεται να φτάσει έως και το 1,5 ευρώ και στο δεύτερο το 1,30 ευρώ από 1 ευρώ που είναι σήμερα το κόστος του ενιαίου εισιτηρίου.

Ταυτόχρονα εξετάζεται η μείωση της χρονικής διάρκειας των εισιτηρίων από τα 90 λεπτά που είναι σήμερα στα 60, ενώ για την τιμολόγηση θα ακολουθηθεί σύστημα χρέωσης «ζώνης». Η τιμή τους θα συνδέεται με τη χρονική διάρκεια ισχύος τους και τις μετεπιβιβάσεις, ενώ αυξήσεις τουλάχιστον 30% αναμένονται και στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
#2
Παράνομη κρίθηκε από το Διοικητικό Πρωτοδικείο, η προγραμματισμένη για το βράδυ της Δευτέρας στις 9 έως τα μεσάνυχτα στάση των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες. Κανονικά θα κυκλοφορήσουν αύριο Τρίτη, όλα τα μέσα μεταφοράς στην πρωτεύουσα.

Την Τετάρτη, παραμονή Θεοφανίων, αναμένονται προβλήματα στην μετακίνηση του επιβατικού κοινού λόγω της 24ωρης απεργίας που έχουν κηρύξει οι εργαζόμενοι σε Μετρό και Ηλεκτρικό.

Στάση εργασίας 12το μεσημέρι με 4 το απόγευμα έχουν κηρύξει οι εργαζόμενοι στα αστικά λεωφορεία. Η τύχη της απεργίας πάντως θα κριθεί αύριο, από την απόφαση του αρμόδιου δικαστηρίου, στο οποίο έχουν προσφύγει οι Διοικήσεις των εταιρειών.

Ανοιχτό το ενδεχόμενο για 24ωρη απεργία στο Μετρό, μεθαύριο Τετάρτη, άφησε, μιλώντας στο σταθμό μας, ο αναπληρωτής γραμματέας των εργαζομένων στο Μετρό, Μάνος Τσάκος.

Πηγή: athina984.gr
#3
και τοτε γιατι κοβουν τις λεωφορειακες γραμμες στο μετρο???θα μαστε υποχρεωμενοι να πληρωνουμε 2 εισιτηρια?

Τοπικοποιηστε τα 622,815 στον ευαγγελισμο
#4
Το σύστημα των ζωνών είναι λογικό για τα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως και η μείωση της διάρκειας στα 60 λεπτά καθώς καμία αστική διαδρομή με οποιοδήποτε τρένο δεν υπερβαίνει τα 60 λεπτά σε διάρκεια.

Για τα λεωφορεία όμως πιστεύω πως το 90λεπτο θα πρέπει να διατηρηθεί, εφόσον πρόκειται για την ίδια γραμμή, καθώς κάποιες γραμμές μεγάλου μήκους (π.χ. 703, 608) θέλουν πάνω από 60 λεπτά για να διανυθούν, και υπάρχει κόσμος που τις χρησιμοποιεί από άκρη σε άκρη.

Γενικά είμαι υπέρ:
- Της κάθετης αύξησης των τιμών των μονών εισιτηρίων, για να αποθαρρύονται οι περιστασιακοί χρήστες
- Της όσο το δυνατόν μικρότερης αύξησης στα εισιτήρια διαρκείας (ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια) με μείωση της αύξησης όσο αυξάνεται η διάρκεια του εισιτηρίου, για να ενθαρρύνονται οι τακτικοί χρήστες.
- Την καθιέρωση ελεύθερου πάσου (έναντι συμβολικού αντιτίμου ή και δωρεάν) για συνταξιούχους άνω των 60 ετών ή με αναπηρική σύνταξη, στην δεύτερη όμως περίπτωση να απαιτείται και μεταγενέστερη ιατρική γνωμάτευση γιατί, ως γνωστόν, πολλοί με "αναπηρική" σύνταξη είναι κάτι υγιέστατα κοτσωνάτα γομάρια μέχρι εκεί πάνω.
- Για τους ανήλικους και τους φοιτητές, το μειωμένο εισιτήριο να ισχύει αποκλειστικά και μόνο για μετάβαση από τον τόπο κατοικίας τους (δηλ. τον Δήμο που θα αναγράφεται στο πάσο τους) προς την σχολή τους και τις κεντρικές υπηρεσίες του ιδρύματος που φοιτούν, και όχι για άσχετες διαδρομές. Επίσης κάθε έκπτωση να ισχύει μόνο κατά τις μέρες και ώρες λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Δεν χρειάζεται ο φοιτητής να πληρώνει μειωμένο εισιτήριο για να βγει Σαββατόβραδο για καφέ. Αν θέλει ντε και καλά να πάει για καφέ, ας πληρώσει κανονικά όπως όλοι οι επιβάτες. Αλλιώς να κάτσει σπίτι του και να στρωθεί στο διάβασμα.

Επίσης, μια λύση που εφαρμόζεται σε αρκετές πόλεις είναι τα ημερήσια εισιτήρια και τα "ελευθέρας" (των συνταξιούχων) να μην ισχύουν στην πρωϊνή αιχμή, ώστε να μην υπερφορτώνονται τα μεταφορικά μέσα όταν ο κόσμος πηγαίνει στις δουλειές του.
#5
Νεότερα... στο site του Ο.Α.Σ.Α. έφτιαξαν συγκεντρωτικό κατάλογο για τις απεργίες που έκαναν από τις αρχές Δεκεμβρίου μέχρι και χθες! Λες και αισθάνονται περήφανοι γι' αυτό!

Από την άλλη βλέπω ότι, στα λεωφορεία τουλάχιστον, αρχίζουν να υπάρχουν διαρροές. Την προηγούμενη Τετάρτη ήμουν στο Jumbo Βάρης και ενώ η ώρα ήταν σχεδόν 22:15, περνούσαν ακόμα λεωφορεία. Χθες στις 8:50 το πρωϊ ήδη είχε λεωφορεία στο Α7/Β7, στο 230 και στο Β5, ενώ χθες βράδυ στις 21:15 περίπου ξεκίνησε λεωφορείο στο 622 από Άνω Γαλάτσι, που θα πει ότι πριν τις 22:30 αυτό δεν θα ήταν με τίποτα στο αμαξοστάσιό του, ώσπου να πάει Γουδί και να κατέβει Βοτανικό, έστω και με την λίγη σχετικά κίνηση που είχε χθες (λόγω του ότι ήταν κλειστά τα καταστήματα) τουλάχιστον 1 ώρα την ήθελε. Φαίνεται ότι στα λεωφορεία τουλάχιστον υπάρχει διάσπαση. Οι οδηγοί δεν ανέχονται να χάνουν άλλα ημερομίσθια και ένσημα, ενώ οι συνδικαλιστές τον χαβά τους.
#6
Θα συμφωνησω Πανο αρχιζει και σπαει το μετωπο των κινητοποιησεων γιατι αυριο αναστελεται η 24ωρη που ειχαν κυρηξει τα ΜΜΜ εκτος των λεωφορειων που εχουν σταση εργασιας και θα περιοριστουν και αυτα σε στασεις εργασιας και μερικα θα κυκλοφορησουν κανονικα και το καθε σωματειο θα παιρνει μονο του την αποφαση για κινητοποιησεις.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
#7
Όσες απεργίες και να κάνουν, οι οδηγοί δεν θα κερδίσουν τίποτε και το ξέρουν, γι' αυτό και πολλοί (αν όχι οι περισσότεροι) δεν είναι πλέον υπέρ των απεργιών. Άλλωστε αυτοί είναι που χάνουν όταν γίνεται απεργία, όχι οι συνδικαλιστές. Αυτοί έχουν βολευτεί. Άλλωστε, έχει ποτέ κανείς σκεφτεί πόσοι άραγε από τους συνδικαλιστές έχουν πρατήριο βενζίνης που κατά διαβολική σύμπτωση αισχροκερδεί αυτές τις μέρες, ή κάποιο ταξί χωρίς άδεια που όλως παραδόξως τέτοιες μέρες κόβει κούρσες με 5 άτομα μέσα και χρεώνει €10 για διαδρομή των €3 ;
#8
Σε στάση εργασίας από τις 12:00 έως τις 16:00 προχωρούν τελικά την Τετάρτη οι εργαζόμενοι σε Μετρό Ηλεκτρικό, καθώς και στα λεωφορεία. Τα τρόλεϊ και ο προαστιακός θα κινηθούν κανονικά.

Οι εργαζόμενοι στον ΗΛΠΑΠ αποφάσισαν επίσης να αναστείλουν και την 24ωρη απεργία της Δευτέρας 10 Ιανουαρίου και να προχωρήσουν σε στάση εργασίας από τις 11.00 έως τις 16.00.

Το πρωί συνεδρίασε η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, όπου διαπιστώθηκε διάσταση απόψεων, με αποτέλεσμα να μη ληφθεί απόφαση για κοινή δράση των εργαζομένων στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και το καθένα σωματείο να πάρει μεμονωμένη απόφαση για την πορεία των κινητοποιήσεων.

Πάντως οι συνδικαλιστές δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους μετά τις 10 του μηνός.

Σε ανακοίνωσή του το σωματείο των ηλεκτροδηγών στο Μετρό βάλλει κατά της της Διοίκησης της ΑΜΕΛ επισημαίνοντας πως δεν είχε εξαγγελθεί 24ωρη απεργία. Όπως σημειώνει, η διοίκηση της ΑΜΕΛ «θεωρώντας ότι τις κινητοποιήσεις δεν τις εξαγγέλλουν τα Συνδικάτα αλλά τα ΜΜΕ, προσέφυγε στη δικαιοσύνη κατά των Σωματείων των Εργαζομένων ενόψει της επικείμενης 24ωρης Απεργίας(;;; ) για την Τετάρτη 05 Ιανουαρίου 2011».

Σημειώνεται πως και τα τέσσερα σωματεία των εργαζομένων που δρουν στο χώρο της εταιρείας αποφάσισαν να μην παραστούν στο δικαστήριο, δηλώνοντας ότι στην ουσία η διοίκηση προσέφυγε στη δικαιοσύνη για μια απεργία η οποία δεν είχε καν εξαγγελθεί και κοινοποιηθεί.

Επιπλέον οι ηλεκτροδηγοί, εξηγώντας τους λόγους της κινητοποίησής τους, τονίζουν πως οι διοικήσεις βάζουν σε δεύτερη μοίρα ζητήματα που άπτονται της ομαλής λειτουργίας του δικτύου: «Μετά από συνεχείς οχλήσεις μας με έγγραφο ή προφορικό τρόπο και παρά τις διμερείς δεσμεύσεις της εταιρείας που απορρέουν από τις Σ.Σ.Ε. (και όχι μόνο), εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια, δεν έχουν γίνει από πλευράς Εταιρείας οι ενέργειες εκείνες που θα αποκαθιστούν τα κακώς κείμενα ή που θα υλοποιούν τις συμφωνίες, των οποίων ή μη διόρθωσή τους καθιστά επισφαλές το έργο μας, που δεν είναι άλλο από την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Αναγκαζόμαστε όμως κάποιες στιγμές να εκφράζουμε την αγανάκτησή μας, θέλοντας ταυτόχρονα να πιέσουμε για την επίλυσή των χρόνιων προβλημάτων».

Σύντομα οι αυξήσεις στα εισιτήρια
Στο μεταξύ, σύντομα αναμένεται να ανακοινωθούν οι αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, στο πλαίσιο της απόφασης της κυβέρνησης από τη μια πλευρά να αυξηθούν τα έσοδα των εταιρειών και από την άλλη να μειωθεί η κρατική επιχορήγηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ενδέχεται να προτείνει προς έγκριση από την αρμόδια επιτροπή, δύο ειδών εισιτήρια. Το ένα θα κοστίζει 1,20 ευρώ και θα ισχύσει για μία μόνο διαδρομή και το άλλο θα κοστίζει 1,40 ευρώ και θα ισχύει για όλα τα μέσα και για χρονική διάρκεια μιάμισης ώρας.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
#9
καλα και τι νοημα θα εχει το εισητηριο του 1,20?
Τοπικοποιηστε τα 622,815 στον ευαγγελισμο
#10
(04-01-2011, 08:07 PM)Cmaniac Έγραψε: Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ενδέχεται να προτείνει προς έγκριση από την αρμόδια επιτροπή, δύο ειδών εισιτήρια. Το ένα θα κοστίζει 1,20 ευρώ και θα ισχύσει για μία μόνο διαδρομή και το άλλο θα κοστίζει 1,40 ευρώ και θα ισχύει για όλα τα μέσα και για χρονική διάρκεια μιάμισης ώρας.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

1.20 για μια διαδρομη πανε καλα εκει στο υπουργειο η παιρνουν τιποτα στο μισο του 1.40 πρεπει να ειναι μην μας τρελενουν.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)