Δημοσιεύσεις: 1.119
Θέματα: 61
Εγγραφή: 10-10-2009
(19-10-2020, 12:47 PM)vleds Έγραψε: Επειδή δεν ξέρω πού αλλού να ρωτήσω, το αρθρωτό λεωφορείο σε αυτό το σημείο του βίντεο, ποιο μοντέλο είναι; https://youtu.be/57AVqXJIOPc?t=238
Και τα δύο οχήματα που φαίνονται (τόσο αυτό που περιμένει να στρίψει αριστερά στην Βασ. Γεωργίου όσο και αυτό που περνά μετά το τρόλεϊ ZiU) είναι Mercedes-Benz Ο405GN2, συναρμολογημένα από την ΕΛΒΟ. Ειδικότερα, το όχημα που περνά μπροστά από την κάμερα και μετά το τρόλεϊ ZiU ήταν το πρωτότυπο-δείγμα (demo) που συναρμολόγησε η ΕΛΒΟ και έλαβε τον αριθμό παρμπρίζ 400 (αρ.κυκλ. ΥΜΙ-1000), ενώ είχε διαφορετικό χρωματισμό από τα υπόλοιπα με ένα κοινωνικό μήνυμα στο πίσω μέρος για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Το συγκεκριμένο όχημα έχει αποσυρθεί από τον στόλο της ΟΣΥ.
Δημοσιεύσεις: 1.225
Θέματα: 98
Εγγραφή: 12-10-2009
Η GN με αριθμό παρμπρίζ #519 έχει πλέον νέες πινακίδες ΖΝΕ-9993.
Δημοσιεύσεις: 48
Θέματα: 0
Εγγραφή: 21-07-2023
Τον τελευταίο καιρό βλέπω φωτογραφίες και αναρτήσεις για τις GN και έχω κάποιες ερωτήσεις:
1. Ποια η διαφορά GN1 και GN2? (εκτός των μεγάλων και μικρών προβολέων αντίστοιχα)
2. Αφού στην Αθήνα έχουμε μονο GN2 (απ'οτι έχω καταλάβει), γιατί τις αναφέρουμε ως GN-σκέτο?
3. Γιατί οι GN γενικά αναφέρονται ως χαμηλού επιπέδου (low floor) ενώ στην πραγματικότητα είναι χαμηλής επιβίβασης (low-entry), με τις πίσω πόρτες να έχουν σκαλί?
Ευχαριστώ!!
Δημοσιεύσεις: 30
Θέματα: 0
Εγγραφή: 31-03-2023
1. Οι μικροί προβολείς είναι ελληνική πατέντα. Ποτέ δεν ήμουνα σίγουρος γιατί υπάρχουν - αλλά στο εξωτερικό θα δεις N2 και GN2 με μεγάλους προβολείς επειδή μόνο τέτοιους έβαζε η Mercedes στα O405 των οποίων τα αμαξώματα προέρχονται από εκείνη. Από εκεί και πέρα, οι κύριες διαφορές των N1 και των N2 είναι στα παράθυρα που αντί να είναι ίσια καθ' όλο το μήκος του αμαξώματος αρχίζουν πιο χαμηλά και κάνουν γωνία προς τα πάνω και κάτι με την διάταξη των θέσεων, αλλά το τελευταίο δεν έχω μπορέσει να το κατανοήσω - πόσο μάλλον να το επιβεβαιώσω - μέχρι στιγμής.
2. Ισχύει ότι έχουμε GN2 μόνο, απλά ποτέ κανένας δεν λέει τον αριθμό 2 επειδή εννοείται ήδη. Δεν υπάρχει η ανάγκη να διαφοροποιηθούν από κάποιον άλλο τύπο λεωφορείου, όπως τα 12μέτρα O405N1 της Γερμανίας με τα 12μέτρα O405N2 της ΕΛΒΟ.
3. Το μόνο O405 που αναφέρεται ως «low entry» είναι το O405NH, σχεδιασμένο ειδικά για την αγορά της Αυστραλίας. Ουσιαστικά, αποτελεί μία ένωση των μπροστινών μερών του σασί ενός O405GN2 και των πίσω ενός O405 δεύτερης γενίας μη χαμηλού δαπέδου. Όλα αυτά τα λεωφορεία είχαν αμαξώματα κατασκευασμένα στην Αυστραλία, η Mercedes πρόσφερε το σασί και τα μηχανικά μέρη μόνο. Ορισμένα μάλιστα έχουν προβολείς και μάσκες Citaro, υποδηλώνοντας πόσο κοντά ήταν η παραγωγή τους στο τέλος της ζωής των O405. Αυτό που δεν γνωρίζω είναι το αν προηγείται η λίκνο των Citaro LE ή των O405NH. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τα O405N και O405GN είναι από τα πρώτα λεωφορεία χαμηλού δαπέδου που είχανε βγει στην αγορά, οπότε ίσως είναι πιο κατάλληλο να ρωτήσουμε εάν ήταν συνειδητή επιλογή της Mercedes, έλλειψη τεχνογνωσίας ή κάτι άλλο.
Γνωρίζω ότι στο φόρουμ υπάρχουν άλλα μέλη με πολύ καλύτερες γνώσεις για τα μηχανικά μέρη ενός λεωφορείου. Συγνώμη εκ των προτέρων αν έχω αναφέρει κάτι λάθος, οποιαδήποτε διόρθωση θα ήταν καλοδεχούμενη.
Δημοσιεύσεις: 1.225
Θέματα: 98
Εγγραφή: 12-10-2009
(04-11-2023, 06:35 PM)akis Έγραψε: Τον τελευταίο καιρό βλέπω φωτογραφίες και αναρτήσεις για τις GN και έχω κάποιες ερωτήσεις:
1. Ποια η διαφορά GN1 και GN2? (εκτός των μεγάλων και μικρών προβολέων αντίστοιχα)
2. Αφού στην Αθήνα έχουμε μονο GN2 (απ'οτι έχω καταλάβει), γιατί τις αναφέρουμε ως GN-σκέτο?
3. Γιατί οι GN γενικά αναφέρονται ως χαμηλού επιπέδου (low floor) ενώ στην πραγματικότητα είναι χαμηλής επιβίβασης (low-entry), με τις πίσω πόρτες να έχουν σκαλί?
Ευχαριστώ!!
1. Απ' ότι έχω καταλάβει η κύρια διαφορά ανάμεσα στα O405N και στα O405N2 είναι ότι στα μεν πρώτα ήταν πλήρως χαμηλοδάπεδα αλλά με τα καθίσματα τοποθετημένα πάνω σε πλατφόρμες, στα δε O405N2 τα μπροστινά καθίσματα κατέβηκαν στο επίπεδο του δαπέδου, γι' αυτό και το μπροστινό κομμάτι των Ο405Ν2 είναι χαμηλότερο από των Ο405Ν. Αυτή είναι και η κύρια διαφορά ανάμεσα στις O405GN και O405GN2.
Στην αγγλική wikipedia γράφει τα εξής:
Σύναψη:[...] The O405(G)N do not have steps at the entrances and exits, but the seats are mounted on "platforms". The GN2 type addressed this problem. [...]
Πιθανόν να έχουν και άλλες διαφορές διαφορές στα μηχανολογικά τους αλλά αυτό δεν το γνωρίζω.
Οι μικρότεροι προβολείς είναι όντως ελληνική πατέντα, τα original O405GN2 είχαν μεγάλους προβολείς, όπως και τα Ο405Ν.
2. Ό,τι λέει ο Costpap παραπάνω, δεν ήρθαν ποτέ O405GN στην Αθήνα γι' αυτό παραλείπεται το 2.
3. Αυτό δεν το γνωρίζω ούτε εγώ.
Βλέποντας τα links στην αγγλική wikipedia βρήκα τα τεχνικά χαρακτηριστικά των εργοστασιακών O405GN (στα γερμανικά) με την βοήθεια του archive.org και μιας και οι GN της ΕΛΒΟ βασίζονται σε αυτά, τα παραθέτω παρακάτω:
http://web.archive.org/web/1999082323122.../tdata.htm
Δημοσιεύσεις: 1.225
Θέματα: 98
Εγγραφή: 12-10-2009
Η GN 501 έχει νέο αριθμό κυκλοφορίας ΖΝΗ-9965.
Δημοσιεύσεις: 48
Θέματα: 0
Εγγραφή: 21-07-2023
Η GN #455 της Ράλλης είναι σε πολύ καλή κατάσταση - ίσως ανακατασκευασμένη.
Δημοσιεύσεις: 48
Θέματα: 0
Εγγραφή: 21-07-2023
Πρόσφατα μπήκα σε 2 GN που με εντυπωσίασε η άθλια κατάστασή τους, η #590 και η #591. Η #590 είναι πολύ φθαρμένη μέσα-έξω, καθώς έχει σαπήσει το σασί και δεν φαίνεται να έχει αγγίχτεί ποτέ στα 25 χρόνια κυκλοφορίας. Την #591 την πέτυχα στο 550 και την ανηφόρα από Μαρούσι προς Κηφισιά την ανέβηκε με πολύ μεγάλη δυσκολία, και γενικά δε τραβάει πιά. Ελπίζω να φύγουν και οι δυο με την άφιξη των ιβέκο.
Δημοσιεύσεις: 1.303
Θέματα: 3
Εγγραφή: 05-01-2023
Ήρθε ο καιρός και για τις GN. Από εβδομάδα λογικά θα έχουμε την πρώτη μεγάλη απόσυρση. Μιας και τελείωσε ο Γενάρης παραθέτω την λίστα όσων κυκλοφόρησαν Γενάρη σύνολο 134
402 403 408 409 412 414 416 417 419 420 421 422 424 426 428 429 431 432 435 437 438 440 442 443 449 450 451 453 454 455 456 457 458 459 461 462 463 464 465 466 467 471 473 475 478 481 482 483 485 486 487 488 489 490 494 495 496 497 500 501 503 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 531 533 535 537 539 540 543 544 545 548 550 551 553 554 555 556 561 562 563 564 565 567 571 573 574 575 577 578 580 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 700 706 707 711 713 716 717 719
Επίσης ίσως κυκλοφόρησαν και οι 460 491 552 557 579. Όλες εκτός από την 557 (σε ακινησία από 30/1/25) είναι σε κίνηση
Η 552 μάλλον πρέπει να θεωρείται αποσυρμένη πάντως. Θυμίζω ότι η τηλεματική της είχε μπει στο μαν 6014 στις 11/1 και μας είχε μπερδέψει όλους
Δημοσιεύσεις: 41
Θέματα: 0
Εγγραφή: 09-02-2025
Καλημέρα!!
Oι Mercedes GN #460 & #579 κυκλοφορούν κανονικά.
Οι GN #491 & #557 έχουν να φανούν αρκετούς μήνες, ( ίσως η #557 σταμάτησε για ανακατασκευή) η #491 έχει εξαφανιστεί και είναι και ανακατασκευαμσένη
Η GN #458 έχει σταματήσει να κυκλοφορεί εδώ και καμιά 10ια χρόνια
Έχει εντοπιστεί η GN #558 στο 040 πριν καμια εβδομάδα
Ενώ τη Παρασκευή 31/1 εντοπίστηκε και η GN #597 στο 049 στις επτά παρά το βράδυ.