Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz O405N (N1)
#61
Τα ενεργά Ν1 είναι 78 (και περιλαμβάνουν φυσικά και τα τέσσερα μισθωμένα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ανήκουν στον στόλο της ΟΣΥ και της φέρνουν έσοδα). ΜΗ ενεργά είναι όσα έχουν διαγραφεί από τα μητρώα του ΥΜΕ και τη δύναμη του στόλου της εταιρίας, αυτά που ακινητούν ή είναι σε προσωρινή ακινησία όπως δεκάδες νεότερα των συγκεκριμένων, ανάμεσα τους και ορισμένα με πενταψήφιο αριθμό χιλιομέτρων και λιγότερους από από 24 μήνες υπηρεσίας θεωρούνται ΕΝΕΡΓΑ και ο μόνος λόγος για τον οποίο δεν έχουν διαγραφεί τα περισσότερα είναι γιατί κάποιοι θα βρεθούν έναντι ακόμα και ποινικών ευθυνών.

Η παράταση πληρωμής των τελών κυκλοφορίας δεν αφορά αφορά ΙΧ και όχι ΔΧ οχήματα. Τα τέλη κυκλοφορίας τους έχουν πληρωθεί αλλά και να μην είχαν πληρωθεί θα τα όφειλαν για τους αντίστοιχους μήνες που θα ήταν στο δρόμο. Ανάλογα μόλις κάνουν διαγραφή θα επιστραφεί στην ΟΣΥ το ποσό που αναλογεί στο υπολειπόμενο χρονικό διάστημα. Στην κάθε περίπτωση πάντως τα 20.000€ περίπου που αναλογούν στα τέλη κυκλοφορίας τους είναι ποσό αστείο για τα οικονομικά μεγέθη της εταιρίας.

Τα leasing λεωφορεία ήταν έτοιμα στην ώρα τους και η παράδοση τους ακολουθεί το χρονοδιάγραμμα που έθεσε η ΟΣΥ. Έχουν δε ταξινομηθεί και παραδοθεί στο σύνολο τους εδώ και πάνω από ένα μήνα, το τελευταίο πήρε πινακίδες στις 26/11/2021. Η διαθεσιμότητα τους υπερβαίνει κατά πολύ το 90% και στους τρεις αναδόχους κάτι το οποίο είμαι σε θέση να γνωρίζω από πρώτο χέρι λόγω επαγγέλματος. Βέβαια όλοι περιμέναμε ότι η ΟΣΥ αφενός δεν θα μπορούσε να τα απορροφήσει εντός των χρονοδιαγραμμάτων που η ίδια έθεσε ούτε φυσικά και να τα διαχειριστεί. Άλλωστε ήδη είχε φανεί αυτό από το 2020, την ώρα που στα ΚΤΕΛ μέσα σε κάτι παραπάνω από δύο μήνες παραδόθηκαν και δρομολογήθηκαν 200 οχήματα (παρά τα μικροπροβλήματα που αντιμετωπίστηκαν βέβαια άμεσα) από ΕΝΑΝ μόνο προμηθευτή τον ίδιο που "έτρεχε" παράλληλα παράδοση 180 οχημάτων για τον ΟΑΣΘ που κατάφερε μόλις τον Απρίλιο του 2021 να τα θέσει σε κυκλοφορία στο σύνολο τους δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από τον φορέα του Δημοσίου. Το θετικό πάντως για τις "διαθεσιμότητες" είναι ότι περιορίστηκαν οι "βλάβες". Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση οδηγού που έφερε "μέσα" δύο leasing οχήματα με "βλάβες" τα οποία δόθηκαν αμέσως μετά στην κίνηση χωρίς την παραμικρή εργασία επισκευής και το παραμικρό πρόβλημα. Το φαινόμενο είναι γνωστό στην διοίκηση της εταιρίας, ήδη έχουν ληφθεί κάποια μέτρα και αναμένεται σύντομα να γίνουν ακόμα πιο αυστηρά.

Τα ΥΕΗ πράγματι κόπηκαν στην πρώτη εξίσωση στόλου (αριθμός οχημάτων έναντι αδειών ΔΧ) μαζί με τα Den Oudsten όταν ήρθαν τα Citelis. Όλα τα λεωφορεία επίσης μέχρι να αποσυρθούν είναι ενεργά. Citelis επίσης μέχρι στιγμής δεν έχει κοπεί κανένα, ακόμα και τα καμένα είναι στον ενεργό στόλο. Οι λόγοι στην πρώτη παράγραφο, ειδικά για τα καμένα ωστόσο αν δεν βγει το πόρισμα της Πυροσβεστικής και δεν αποζημιωθεί το όχημα από την ασφαλιστική είναι λογικό να μην κάνει διαγραφή, για καθαρά τυπικούς λόγους. Όταν βρω χρόνο θα κάνω στο σχετικό topic μια αναλυτική λίστα με τα αποσυρθέντα Ν1 ανά χρονιά.

Σταδιακή απόσυρση ενός τύπου οχήματος σημαίνει ότι όποτε παρουσιάζει κάποια βλάβη η επισκευή της οποίας είναι ασύμφορη οικονομικά (υπερβαίνει την αξία του οχήματος) διαγράφεται. Πόσο μάλλον όταν αντιπροσωπεύει η απόσυρση αυτή πάνω από 40 οχήματα σε σύνολο 235, το 18% του συνόλου με άλλα λόγια... (και ναι, και οι GN, τα Ν2, τα Volvo τα Agora CNG είναι σε σταδιακή απόσυρση ανεξάρτητα αν δεν αφορά το θέμα μας)

Για το τέλος προφανώς και τα leasing δεν ήρθαν για αύξηση στόλου και κανείς δεν το ισχυρίστηκε αυτό. Δεν βγαίνει άλλωστε και με απλές πράξεις, δεν είναι δυνατόν να έχεις 700 οχήματα εκτός (σε διαγραφή ή σε ακινησία με μηδενική προοπτική επανένταξης στην κυκλοφορία) και να θέλεις να αυξήσεις με 300 οχήματα το στόλο σου. Και όλα αυτά με δεδομένο ότι τα Ν1 δεν αντέχουν πλέον και νομοτελειακά θα αρχίσουν να διαγράφονται μειώνοντας τον ακόμα περισσότερο! Τρύπες ήρθαν να καλύψουν και ακόμα και με αυτά ο ενεργός στόλος (στην καθημερινή δρομολόγηση) είναι μείον. Ακριβώς γι' αυτόν το λόγο ότι είναι ικανό να τσουλήσει τις ρόδες του θα παραμένει ενεργό και θα "λιώσει" κυριολεκτικά στο δρόμο, και ένα ακόμη Ν1 να μείνει που να είναι σε θέση να εκτελέσει δρομολόγιο θα βρίσκεται στο δρόμο μέχρι να βγάλει ζημιά. Κατάλαβε επιτέλους αυτό που προσπαθώ να σου εξηγήσω και δεν θέλεις (ή ενδεχομένως δεν μπορείς) να καταλάβεις ότι τα Merc "έχουν πεθάνει και δεν το ξέρουν εδώ και χρόνια" και ότι έτσι κι αλλιώς φεύγουν από την κυκλοφορία αλλά τα leasing (και τα υπεργολαβικά των ΚΤΕΛ) καλύπτουν τις ήδη υφιστάμενες ελλείψεις οχημάτων από κάτι Citelis με 57.000 χιλιόμετρα ενεργής ζωής και κάτι Urbino 18 με ακόμα λιγότερα, χώρια τα δεκάδες κομμένα Euro 2 όλα τα τελευταία χρόνια...
Απάντηση
#62
Τελευταία φορά που μπήκα σε Ν1 ήταν στις 15 Οκτωβρίου στο #961. Το λέω γιατί λογικά πλησιάζει η απόσυρση και των τελευταίων στο τέλος της χρονιάς.
Απάντηση
#63
Ξέρουμε αριθμούς που κυκλοφορούν ακόμα? Δεν πρέπει να είναι πάνω από 15. Το 802 πάντως χτες Κυριακή ήταν στο 211!
Απάντηση
#64
Τον τελευταίο δίμηνο έχω δει 1-2 Ν1 στο 217-229 και στο 218. Νομίζω ότι ένα που είχα δει πρόσφατα είναι το 309 και σαν να θυμάμαι και το 330 να κυκλοφορεί, μπορεί όμως και να με απατά η μνήμη μου και στα δύο νούμερα.

Είχα πετύχει και το 116 στο 214 στις 5/11!
Απάντηση
#65
Σήμερα πάντως, που έχει και την στάση εργασίας βγήκαν γύρω στα 7. Από Ανθούσα τα 104 και 961, ενώ από Μπραχάμι 286, 301, 330, 951 και 996
Απάντηση
#66
Για τον Δεκέμβριο έχω σημειωμένα 18 Ν1 σαν παρατήρηση ότι έχουν κυκλοφορήσει. Ασφαλισμένα σίγουρα φαίνονται περισσότερα, αλλά τα πιο πολλά έχουν να κυκλοφορήσουν πολλούς μήνες και σίγουρα δεν κυκλοφορούν πλέον. Τα νούμερα που έχω σαν παρατήρηση Δεκεμβρίου είναι τα ακόλουθα: 5102 (19/12), 5104 (14/12), 5110 (15/12), 5115 (19/12), 5116 (7/12), 5165 (17/12), 951 (19/12), 996 (19/12), 261 (17/12), 286 (19/12), 301 (19/12), 302 (19/12), 309 (19/12), 967 (19/12), 319 (12/12), 330 (19/12), 342 (19/12), 4705 (7/12).
Απάντηση
#67
Παντως μέχρι σήμερα υπάρχουν κάποια Ν1 δρομολογημένα κανονικά και από Μπραχάμι και από Ανθούσα.
Απάντηση
#68
(28-12-2022, 09:54 AM)ecoj Έγραψε: Παντως μέχρι σήμερα υπάρχουν κάποια Ν1 δρομολογημένα κανονικά και από Μπραχάμι και από Ανθούσα.

Λογικά θα κυκλοφορήσουν και μέσα στο 2023 μερικά, πιστεύω όσο θα τσουλάνε θα δουλεύουνε μέχρι να μείνει και το τελευταίο που θα μας αποχαιρετήσει.
Απάντηση
#69
(28-12-2022, 02:12 PM)kostas260 Έγραψε: Λογικά θα κυκλοφορήσουν και μέσα στο 2023 μερικά, πιστεύω όσο θα τσουλάνε θα δουλεύουνε μέχρι να μείνει και το τελευταίο που θα μας αποχαιρετήσει.
Δεν θα μου έκανε εντύπωση να είναι και έτσι αλλά θέμα διαθεσιμόητας η ΟΣΥ δεν έχει για να τα χρειάζεται. Δεν ξέρω και αν καλύπτονται νομικά από κάποια τροπολογία για να τα κρατήσουν παραπάνω.
Απάντηση
#70
Δεν ξέρω αν σχετίζεται αλλά θεωρώ ότι δεν αποκλείεται να δούμε και το 2023 κάποια Ν1
https://www.newsauto.gr/fleet-cars/parat...a-ke-taxi/
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Mercedes-Benz ΕΛΒΟ C97.405Ν mercedes elbo 79 109.305 16-03-2024, 09:11 AM
Τελευταία Δημοσίευση: patrinos
  Mercedes-Benz ΕΛΒΟ C97.405GN aliance 98 142.163 05-11-2023, 08:16 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Giannis

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)