30-11-2010, 02:01 AM
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Τί συμβαίνει σε μία ιδιωτική εταιρεία που κατ’ εξακολούθηση εμφανίζει ζημιές; Η απάντηση είναι μάλλον αυτονόητη. Κατεβάζει ρολά, εξάλλου δύσκολα θα μπορούσε να καταφύγει στον τραπεζικό δανεισμό. Εκτός κι αν είναι δημόσια επιχείρηση, όπως η ΤΡΑΜ Α.Ε., η οποία παρότι το 2009 πενταπλασίασε τις ζημιές της, σε σχέση με το 2004, σήμερα το ελληνικό δημόσιο εγγυάται (για μία ακόμη φορά) για τον δανεισμό της με 18,7 εκατομμύρια ευρώ.
Με απόφαση της 11ης Νοεμβρίου που υπογράφει ο υφυπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης, το ελληνικό δημόσιο παρέχει την εγγύησή του στην Alpha Bank για «την κάλυψη δανείου της ΤΡΑΜ Α.Ε. ποσού 18.700.000 ευρώ».
«Τη στιγμή που μιλάμε για αναδιάρθρωση των ΔΕΚΟ συγκοινωνιών, με το ΤΡΑΜ να σχεδιάζεται ότι θα συγχωνευθεί με το Μετρό και τον ΗΣΑΠ, το δημόσιο δαπανά κολοσσιαία ποσά για την ΤΡΑΜ Α.Ε.» σχολιάζει στο Capital.gr o Αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών, κ. Ευάγγελος Ματσούκης.
Όπως είχε παλαιότερα δηλώσει, το κόστος μεταφοράς επιβατών με ΤΡΑΜ είναι υψηλότερο ακόμη και εάν η μεταφορά τους πραγματοποιούνταν με ταξί. Πράγματι, η επέκταση του υφιστάμενου δικτύου 25 χιλιομέτρων είναι ανύπαρκτη, αυτό ωστόσο, δεν εμπόδισε την αύξηση του λειτουργικού κόστους του μέσου μεταφοράς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με το δημοσιοποιημένο ισολογισμό της ΤΡΑΜ Α.Ε. για το 2009, οι ζημιές αυξήθηκαν κατά 10 εκατ. ευρώ (από 27 εκατ. ευρώ το 2008), η καθαρή θέση συρρικνώθηκε, αλλά οι εργαζόμενοι αυξήθηκαν στους 687 από 572 το 2008...
Η απάντηση της ΤΡΑΜ Α.Ε.
Από την ΤΡΑΜ Α.Ε. αναφέρουν ότι το δάνειο ύψους 18,7 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθεί για την κάλυψη λειτουργικών εξόδων. «Πριν αναλάβει η καινούργια διοίκηση, το ύψος του αντίστοιχου δανείου που είχε συναφθεί ανερχόταν στα 26 εκατ. ευρώ, γεγονός που αποδεικνύει ότι έχει πραγματοποιηθεί περικοπή εξόδων μισθοδοσίας και ευρύτερων δαπανών» σημειώνουν.
Ωστόσο, ο ελλειμματικός οργανισμός που «συναγωνίζεται» τον ΟΣΕ έχει λάβει δάνεια μόνο κατά την περίοδο 2006 – 2009, συνολικής αξίας 118,5 εκατομμυρίων ευρώ :
- Με απόφαση της 12ης Ιουλίου 2006 του τότε υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Πέτρου Δούκα παρέχεται η εγγύηση του δημοσίου για το δανεισμό του ΤΡΑΜ με 97,5 εκατ. ευρώ
- Με απόφαση της 23ης Ιουλίου 2009 του τότε υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Νικόλαου Λέγκα παρέχεται η εγγύηση του δημοσίου για το δανεισμό του ΤΡΑΜ 21 εκατ. ευρώ.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του συνολικού ποσού 137,2 εκατ. ευρώ που έλαβε ως δάνεια τα προηγούμενα χρόνια (΄06, ΄09, ΄10) η ΤΡΑΜ Α.Ε., αρκεί να αναφερθεί ότι ο προϋπολογισμός για την υλοποίηση του φωτοβολταϊκού πάρκου Μεγαλόπολης -θα αποτελεί ένα από τα 10 μεγαλύτερα φωτοβολταϊκά της Ευρώπης- ανέρχεται στα 140 εκατ. ευρώ...
Τί συμβαίνει σε μία ιδιωτική εταιρεία που κατ’ εξακολούθηση εμφανίζει ζημιές; Η απάντηση είναι μάλλον αυτονόητη. Κατεβάζει ρολά, εξάλλου δύσκολα θα μπορούσε να καταφύγει στον τραπεζικό δανεισμό. Εκτός κι αν είναι δημόσια επιχείρηση, όπως η ΤΡΑΜ Α.Ε., η οποία παρότι το 2009 πενταπλασίασε τις ζημιές της, σε σχέση με το 2004, σήμερα το ελληνικό δημόσιο εγγυάται (για μία ακόμη φορά) για τον δανεισμό της με 18,7 εκατομμύρια ευρώ.
Με απόφαση της 11ης Νοεμβρίου που υπογράφει ο υφυπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης, το ελληνικό δημόσιο παρέχει την εγγύησή του στην Alpha Bank για «την κάλυψη δανείου της ΤΡΑΜ Α.Ε. ποσού 18.700.000 ευρώ».
«Τη στιγμή που μιλάμε για αναδιάρθρωση των ΔΕΚΟ συγκοινωνιών, με το ΤΡΑΜ να σχεδιάζεται ότι θα συγχωνευθεί με το Μετρό και τον ΗΣΑΠ, το δημόσιο δαπανά κολοσσιαία ποσά για την ΤΡΑΜ Α.Ε.» σχολιάζει στο Capital.gr o Αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών, κ. Ευάγγελος Ματσούκης.
Όπως είχε παλαιότερα δηλώσει, το κόστος μεταφοράς επιβατών με ΤΡΑΜ είναι υψηλότερο ακόμη και εάν η μεταφορά τους πραγματοποιούνταν με ταξί. Πράγματι, η επέκταση του υφιστάμενου δικτύου 25 χιλιομέτρων είναι ανύπαρκτη, αυτό ωστόσο, δεν εμπόδισε την αύξηση του λειτουργικού κόστους του μέσου μεταφοράς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με το δημοσιοποιημένο ισολογισμό της ΤΡΑΜ Α.Ε. για το 2009, οι ζημιές αυξήθηκαν κατά 10 εκατ. ευρώ (από 27 εκατ. ευρώ το 2008), η καθαρή θέση συρρικνώθηκε, αλλά οι εργαζόμενοι αυξήθηκαν στους 687 από 572 το 2008...
Η απάντηση της ΤΡΑΜ Α.Ε.
Από την ΤΡΑΜ Α.Ε. αναφέρουν ότι το δάνειο ύψους 18,7 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθεί για την κάλυψη λειτουργικών εξόδων. «Πριν αναλάβει η καινούργια διοίκηση, το ύψος του αντίστοιχου δανείου που είχε συναφθεί ανερχόταν στα 26 εκατ. ευρώ, γεγονός που αποδεικνύει ότι έχει πραγματοποιηθεί περικοπή εξόδων μισθοδοσίας και ευρύτερων δαπανών» σημειώνουν.
Ωστόσο, ο ελλειμματικός οργανισμός που «συναγωνίζεται» τον ΟΣΕ έχει λάβει δάνεια μόνο κατά την περίοδο 2006 – 2009, συνολικής αξίας 118,5 εκατομμυρίων ευρώ :
- Με απόφαση της 12ης Ιουλίου 2006 του τότε υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Πέτρου Δούκα παρέχεται η εγγύηση του δημοσίου για το δανεισμό του ΤΡΑΜ με 97,5 εκατ. ευρώ
- Με απόφαση της 23ης Ιουλίου 2009 του τότε υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Νικόλαου Λέγκα παρέχεται η εγγύηση του δημοσίου για το δανεισμό του ΤΡΑΜ 21 εκατ. ευρώ.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του συνολικού ποσού 137,2 εκατ. ευρώ που έλαβε ως δάνεια τα προηγούμενα χρόνια (΄06, ΄09, ΄10) η ΤΡΑΜ Α.Ε., αρκεί να αναφερθεί ότι ο προϋπολογισμός για την υλοποίηση του φωτοβολταϊκού πάρκου Μεγαλόπολης -θα αποτελεί ένα από τα 10 μεγαλύτερα φωτοβολταϊκά της Ευρώπης- ανέρχεται στα 140 εκατ. ευρώ...