20-04-2019, 05:15 PM
Τη μετατόπιση της γραμμής του τραμ στο τμήμα από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΜΣΤ) έως το Σύνταγμα μέσω της λεωφόρου Συγγρού και παράλληλα τη διάνοιξη της κοίτης του Ιλισού ποταμού από την Αγία Φωτεινή έως το ΜΣΤ προβλέπει η αρχική πρόταση της Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.
Αυτό έγινε γνωστό έπειτα από ευρεία σύσκεψη της Ομάδας Εργασίας που έχει συσταθεί, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας που ανέλαβε για την αποκάλυψη της κοίτης του ποταμού.
Παρόντες ήταν εκπρόσωποι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της περιφέρειας Αττικής, του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, της Αττικό Μετρό, της ΕΥΔΑΠ, του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, του ΣΕΠΟΧ και του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ. Σύμφωνα με την Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε., ο μοναδικός φορέας που εκλήθη αλλά απουσίαζε ήταν ο δήμος Αθηναίων.
Στη σύσκεψη έγινε συνδυαστική ενημέρωση για τα προβλήματα αναφορικά με την αποκάλυψη της κοίτης και τα πιθανά τεχνικά σενάρια.
Οι φορείς συμφώνησαν να προχωρήσουν οι προκαταρκτικές έρευνες, εποπτευόμενες από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με παράλληλη εμπλοκή της Αττικό Μετρό, της ΕΥΔΑΠ και της ανώνυμης εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΑΣΑ), για τη διερεύνηση κυκλοφοριακών, συγκοινωνιολογικών, στατικών και υδραυλικών ζητημάτων και ανάπτυξης σεναρίων αντιμετώπισής τους.
Υπενθυμίζεται ότι η ιδέα ανάδειξης του Ιλισού προέκυψε μετά την αναγνώριση των φθορών και των στατικών προβλημάτων της πλάκας που καλύπτει την κοίτη του ποταμού, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα τη διακοπή της κυκλοφορίας του τραμ στο τμήμα Φιξ-Σύνταγμα.
Στο θέμα είχε αναφερθεί και η βρετανική εφημερίδα Telegraph, τονίζοντας πως οι πολεοδόμοι πρότειναν αντί για το δαπανηρό έργο ενίσχυσης της σήραγγας και επισκευής της γραμμής, αυτή να μεταφερθεί σε άλλη διαδρομή και να αποκαλυφθεί ο ποταμός.
«Η Αθήνα χρειάζεται περισσότερο πράσινο – το κέντρο έχει ελάχιστα πάρκα και κήπους – εξάλλου κατατάσσεται 22η στον κατάλογο των 30 πόλεων του European Green City Index που κατήρτισε ο Economist Intelligence Unit. Η Κοπεγχάγη είναι πρώτη και το Λονδίνο ενδέκατο», ανέφερε η εφημερίδα, σημειώνοντας πως προτείνεται η δημιουργία πάρκου μήκους 1,5 χιλιομέτρου κατά μήκος της κοίτης.
«Η ανακατασκευή της γραμμής του τραμ θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή. Προτείνουμε να μην επισκευαστεί η σήραγγα, αλλά να αποκαλυφθεί το ποτάμι και να κατασκευαστεί πεζόδρομος από την Ακρόπολη μέχρι το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, που θα διασχίζει την καρδιά της πόλης», δήλωσε στην Telegraph η Κατερίνα Χριστοφάκη, πολεοδόμος που πρωτοστατεί στην πρωτοβουλία. Η πρόταση αυτή μοιάζει στην σύλληψή της με το φημισμένο High Line της Νέας Υόρκης, ένα εξαιρετικά πετυχημένο γραμμικό πάρκο κατασκευασμένο κατά μήκος της ιστορικής εναέριας σιδηροδρομικής γραμμής στο West Side του Μανχάταν. Η Αθήνα ξεχωρίζει από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις επειδή δεν έχει ποταμό που να την διαρρέει, τουλάχιστον όχι έναν ορατό ποταμό. «Στην πραγματικότητα έχουμε δύο ποτάμια, τον Ιλισσό και τον Κηφισσό, όπως έχουν καλυφθεί και είναι σχεδόν αόρατοι».
Δεδομένου του ξηρού και θερμού κλίματος της Ελλάδας, κανείς από τους δύο δεν είναι μεγάλος και δεν συγκρίνονται με τον Τάμεση ή τον Τίβερη. Το σχέδιο έχει την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και των τοπικών αρχών, όμως η υλοποίησή του δεν θα είναι άμεση. Οι μελέτες σκοπιμότητας έχουν αρχίσει να εκπονούνται. «Μόλις έχουμε ανοίξει τον διάλογο. Πιστεύουμε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε μια δεκαετία. Θεωρούμε ότι είναι κάτι που θα αρέσει στους περισσότερους Αθηναίους», ανέφερε η κ. Χριστοφοράκη.
naftemporiki.gr
Πηγή
Αυτό έγινε γνωστό έπειτα από ευρεία σύσκεψη της Ομάδας Εργασίας που έχει συσταθεί, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας που ανέλαβε για την αποκάλυψη της κοίτης του ποταμού.
Παρόντες ήταν εκπρόσωποι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της περιφέρειας Αττικής, του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, της Αττικό Μετρό, της ΕΥΔΑΠ, του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, του ΣΕΠΟΧ και του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ. Σύμφωνα με την Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε., ο μοναδικός φορέας που εκλήθη αλλά απουσίαζε ήταν ο δήμος Αθηναίων.
Στη σύσκεψη έγινε συνδυαστική ενημέρωση για τα προβλήματα αναφορικά με την αποκάλυψη της κοίτης και τα πιθανά τεχνικά σενάρια.
Οι φορείς συμφώνησαν να προχωρήσουν οι προκαταρκτικές έρευνες, εποπτευόμενες από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με παράλληλη εμπλοκή της Αττικό Μετρό, της ΕΥΔΑΠ και της ανώνυμης εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΑΣΑ), για τη διερεύνηση κυκλοφοριακών, συγκοινωνιολογικών, στατικών και υδραυλικών ζητημάτων και ανάπτυξης σεναρίων αντιμετώπισής τους.
Υπενθυμίζεται ότι η ιδέα ανάδειξης του Ιλισού προέκυψε μετά την αναγνώριση των φθορών και των στατικών προβλημάτων της πλάκας που καλύπτει την κοίτη του ποταμού, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα τη διακοπή της κυκλοφορίας του τραμ στο τμήμα Φιξ-Σύνταγμα.
Στο θέμα είχε αναφερθεί και η βρετανική εφημερίδα Telegraph, τονίζοντας πως οι πολεοδόμοι πρότειναν αντί για το δαπανηρό έργο ενίσχυσης της σήραγγας και επισκευής της γραμμής, αυτή να μεταφερθεί σε άλλη διαδρομή και να αποκαλυφθεί ο ποταμός.
«Η Αθήνα χρειάζεται περισσότερο πράσινο – το κέντρο έχει ελάχιστα πάρκα και κήπους – εξάλλου κατατάσσεται 22η στον κατάλογο των 30 πόλεων του European Green City Index που κατήρτισε ο Economist Intelligence Unit. Η Κοπεγχάγη είναι πρώτη και το Λονδίνο ενδέκατο», ανέφερε η εφημερίδα, σημειώνοντας πως προτείνεται η δημιουργία πάρκου μήκους 1,5 χιλιομέτρου κατά μήκος της κοίτης.
«Η ανακατασκευή της γραμμής του τραμ θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή. Προτείνουμε να μην επισκευαστεί η σήραγγα, αλλά να αποκαλυφθεί το ποτάμι και να κατασκευαστεί πεζόδρομος από την Ακρόπολη μέχρι το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, που θα διασχίζει την καρδιά της πόλης», δήλωσε στην Telegraph η Κατερίνα Χριστοφάκη, πολεοδόμος που πρωτοστατεί στην πρωτοβουλία. Η πρόταση αυτή μοιάζει στην σύλληψή της με το φημισμένο High Line της Νέας Υόρκης, ένα εξαιρετικά πετυχημένο γραμμικό πάρκο κατασκευασμένο κατά μήκος της ιστορικής εναέριας σιδηροδρομικής γραμμής στο West Side του Μανχάταν. Η Αθήνα ξεχωρίζει από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις επειδή δεν έχει ποταμό που να την διαρρέει, τουλάχιστον όχι έναν ορατό ποταμό. «Στην πραγματικότητα έχουμε δύο ποτάμια, τον Ιλισσό και τον Κηφισσό, όπως έχουν καλυφθεί και είναι σχεδόν αόρατοι».
Δεδομένου του ξηρού και θερμού κλίματος της Ελλάδας, κανείς από τους δύο δεν είναι μεγάλος και δεν συγκρίνονται με τον Τάμεση ή τον Τίβερη. Το σχέδιο έχει την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και των τοπικών αρχών, όμως η υλοποίησή του δεν θα είναι άμεση. Οι μελέτες σκοπιμότητας έχουν αρχίσει να εκπονούνται. «Μόλις έχουμε ανοίξει τον διάλογο. Πιστεύουμε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε μια δεκαετία. Θεωρούμε ότι είναι κάτι που θα αρέσει στους περισσότερους Αθηναίους», ανέφερε η κ. Χριστοφοράκη.
naftemporiki.gr
Πηγή