Αξιολόγηση Θέματος:
  • 10 Ψήφοι - 3.2 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo Saracakis Β10Μ-SB756 "Δεινόσαυρος"
#1
ΤΥΠΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ : VOLVO SB756 SARACAKIS "ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΣ"
ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ : ΕΛΛΑΔΑ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΡΩΤΗΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ : 1981
ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ : 100
ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ : YN-6901 έως ΥΝ-7000
ΜΟΥΣΕΙΑΚΟ ΟΧΗΜΑ : ΥΝ-6994

Τα Volvo του 12ου κλιμακίου ήταν τα πρώτα αρθρώτα της Αθήνας προάγγελος για την παραγγελία τους ήταν πολύ καλές εντυπώσεις που άφησαν οι 20 δανεικές νταλίκες του Ο.Α.Σ.Θ. που είχαν έρθει στην Αθήνα το 1978.

Όταν ήρθαν οι "δεινόσαυροι",πολλοί δήμοι έκαναν αιτήσεις στην Ε.Α.Σ. ώστε να εξυπηρετηθούν από αυτά τα λεωφορεία.Τα οχήματα αυτά αποδείκτηκαν τέρατα αξιοπιστίας και ίσως η ποιό πετυχημένη παραγγελία λεωφορείου αφού εξυπηρέτησαν ακόμα και στους ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας και αποσύρθηκαν το Σεπτέμβριο του 2005.

Μόνο 9 αποσύρθηκαν πρόωρα.Ήταν τα εξής οχήματα :
YN-6939 & YN-6997 στις 19/7/2001
ΥΝ-6953,ΥΝ-6954 & ΥΝ-6967 στις 17/1/2002
ΥΝ-6908 στις 24/1/2002
ΥΝ-6972 στις 12/9/2002
ΥΝ-6901 & ΥΝ-6979 στις 9/8/2003
Απάντηση
#2
Απλά ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΡΕΣ! Ήταν το πρώτο λεωφορείο που μπήκα και θυμάμαι ακόμα και τώρα πολύ έντονα ότι στα παιδικά μου μάτια τότε φαινόταν τεράστιο. Πάντα έτρεχα να πιάσω θέση στο βαγόνι, τέρμα πίσω. Επίσης, δε θα ξεχάσω ποτέ μια διαδρομή στη γραμμή Α5 από Ακαδημία για Αγία Παρασκευή (ναι, έκαναν κι εκεί ένα φεγγάρι) μια Κυριακή πρωί πριν από πολλά πολλά χρόνια, που από την πολλή φούρια ο οδηγός πήγε κάτω από την Κατεχάκη, απλά "ξεχνώντας" δυο στάσεις! Ευτυχώς η ΕΘΕΛ έχει κρατήσει τον Δεινόσαυρο #94. Ένα βαψιματάκι στα παλιά χρώματα θέλει κι έτοιμος για νοσταλγικές διαδρομές. Ξέρουμε αν τα υπόλοιπα οχήματα έχουν ήδη κοπεί?
Απάντηση
#3
Δεν έχουν κοπεί, υπάρχουν όλα κανονικά πάνω στο Θριάσειο εκτός από 9 οχήματα που έχουν κοπεί ήδη και τα αναφέρει ο alliance. Επίσης δεν λέγεται B10M να πω το μοντέλο. Λέγεται SB 756 το μοντέλο
Απάντηση
#4
(19-09-2010, 07:25 PM)kostas260 Έγραψε: Επίσης δεν λέγεται B10M να πω το μοντέλο. Λέγεται SB 756 το μοντέλο

Σωστος kostas260. Το SB756 ηταν η πατεντα του Σαρακακη και η εξελιξη του παλαιου πλαισιου Β58 απο τους ελληνες *ttp://www.youtube.com/watch?v=sE_wYXmInKo
Οντως απτα καλυτερα αυτοκινητα που περασαν απτην ΕΑΣ-ΣΕΠ-ΕΘΕΛ και επειδη ετυχε να τα δουλεψω για αρκετο καιρο το διαπιστωσα. (και απο τα αγαπημενα μου, φαινεται νομιζω αλλωστεBig Grin)

(16-09-2010, 08:57 PM)aliance Έγραψε: Μόνο 9 αποσύρθηκαν πρόωρα.Ήταν τα εξής οχήματα :
YN-6939 & YN-6997 στις 19/7/2001
ΥΝ-6953,ΥΝ-6954 & ΥΝ-6967 στις 17/1/2002
ΥΝ-6908 στις 24/1/2002
ΥΝ-6972 στις 12/9/2002
ΥΝ-6901 & ΥΝ-6979 στις 9/8/2003

Ετσι για την ιστορια να αναφερω οτι ο ''Ασσος'' (ΥΝ-6901) οπως τον αποκαλουσαμε στην δουλεια, η ανακατασκευη του ηταν διαφορετικη απτα αλλα αυτοκινητα (ουσιαστικα απλα ενα βαψιμο ειχε γινει χωρις να αλλαχτουν ουτε τα φαναρια πισω ουτε τα ξυλα εσωτερικα ουτε μηχανικα) γιατι η δουλεια ειχε γινει απο την ΕΛΒΟ (μαζι με καποια ικαρια) ουσιαστικα ως δοκιμη για αναληψη εργολαβιας ανακατασκευης ολου του παλαιου τοτε στολου. Ο ασσος κοπηκε μπροστα μου Sad την ημερομηνια που αναφερει ο aliance λογω ακαταλληλοτητας κυκλοφοριας επειδη ειχε σαπισει η ενωση στο συστημα αρθρωσης και η επισκευη του ηταν απλα ασυμφορη. Πραγματικα αυτα τα αυτοκινητα οργωσαν ολη την αθηνα, εξυπηρετησαν εκατομμυρια κοσμο στην 24ετη υπηρεσια τους και οπως ελεγαν καποιοι παλιοι οδηγοι ''εβγαλαν το ψωμι τους με το παραπανω''.
Απάντηση
#5
Πριν γίνει αύξηση του αριθμού των αρθρωτών με την έλευση των Volvo B7LA και MB O405GN2 ΕΛΒΟ, ήταν μοιρασμένα σε Ελληνικό και Π. Ράλλη, και μετά πήγαν όλα στην Π. Ράλλη όπου αποτέλεσαν ενιαίο στόλο με τα B7LA, όπως γίνεται σήμερα με τα Solaris Urbino που πρακτηκά είναι η ετεροχρονισμένη αντικατάστασή τους. Σε όποια γραμμή έβλεπες B7LA, θα έβλεπες και "Δεινόσαυρο". Και όχι μόνο στην δυτική Αθήνα (όπως διαμαρτύρονταν οι κάτοικοι των περιοχών εκείνων επικαλούμενοι δήθεν "κοινωνικά κριτήρια", αλλά και στα βόρεια προάστια).

Και το ότι όργωσαν όλη την Αθήνα δεν είναι ψέμα. Στα τελευταία τους, οι γραμμές που κυκλοφορούσαν ήταν Α1/Β1, Α7/Β7, Α9/Β9, Α10/Β10, Β11, Α12/Β12, Α15/Β15, Β18/Γ18, 421, 608, 703 και 843. Δηλαδή αρκετά απαιτητικές γραμμές, και μέχρι την τελευταία μέρα τους έβγαζαν όλους ασπροπρόσωπους.

Κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, δούλεψαν επίσης και την 040, μια γραμμή που μπορεί να χαρακτηριστεί ως "βιτρίνα".

Παλαιότερα, όσο ήταν και στο Ελληνικό, τις βλέπαμε και αλλού. 450 και 550, 416, 417, αλλά και στις γραμμές "Ποσειδών" προς τις παραλίες το καλοκαίρι (Πειραιά-Βάρκιζα, Ζάππειο-Βάρκιζα και Ακαδημία-Αρτέμιδα).

Επί Σ.ΕΠ. είχαν μοιραστεί ανάμεσα στην 3η και την 6η, με μία ακόμα προσωρινά στην 1η, μετά όμως μεταφέρθηκε για λόγους που ήδη έχουμε αναφέρει στην 3η.

Η τελευταία τους εμφάνιση ήταν όχι Σεπτέμβριο, αλλά Οκτώβριο του 2005. Μπορεί από τα τακτικά δρομολόγια να είχαν αποσυρθεί Σεπτέμβριο όμως διατέθηκαν κάποιες για την μεταφορά φιλάθλων του Παναθηναϊκού προς το Ο.Α.Κ.Α. για ένα ντέρμπι με τον Ολυμπιακό.
Στο Θριάσειο υπάρχουν οι περισσότερες, όμως πλέον η κατάστασή τους είναι πολύ άσχημη. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν 1-2 να σωθούν ως μουσειακές.
Απάντηση
#6
Question 
(21-09-2010, 09:37 AM)panos81 Έγραψε: Παλαιότερα, όσο ήταν και στο Ελληνικό, τις βλέπαμε και αλλού. 450 και 550, 416, 417, αλλά και στις γραμμές "Ποσειδών" προς τις παραλίες το καλοκαίρι (Πειραιά-Βάρκιζα, Ζάππειο-Βάρκιζα και Ακαδημία-Αρτέμιδα).

Σε ποιά 417 αναφέρεσαι;
Απάντηση
#7
(21-09-2010, 09:37 AM)panos81 Έγραψε: Πριν γίνει αύξηση του αριθμού των αρθρωτών με την έλευση των Volvo B7LA και MB O405GN2 ΕΛΒΟ, ήταν μοιρασμένα σε Ελληνικό και Π. Ράλλη, και μετά πήγαν όλα στην Π. Ράλλη όπου αποτέλεσαν ενιαίο στόλο με τα B7LA, όπως γίνεται σήμερα με τα Solaris Urbino που πρακτηκά είναι η ετεροχρονισμένη αντικατάστασή τους. Σε όποια γραμμή έβλεπες B7LA, θα έβλεπες και "Δεινόσαυρο". Και όχι μόνο στην δυτική Αθήνα (όπως διαμαρτύρονταν οι κάτοικοι των περιοχών εκείνων επικαλούμενοι δήθεν "κοινωνικά κριτήρια", αλλά και στα βόρεια προάστια).

Και το ότι όργωσαν όλη την Αθήνα δεν είναι ψέμα. Στα τελευταία τους, οι γραμμές που κυκλοφορούσαν ήταν Α1/Β1, Α7/Β7, Α9/Β9, Α10/Β10, Β11, Α12/Β12, Α15/Β15, Β18/Γ18, 421, 608, 703 και 843. Δηλαδή αρκετά απαιτητικές γραμμές, και μέχρι την τελευταία μέρα τους έβγαζαν όλους ασπροπρόσωπους.

Κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, δούλεψαν επίσης και την 040, μια γραμμή που μπορεί να χαρακτηριστεί ως "βιτρίνα".

Παλαιότερα, όσο ήταν και στο Ελληνικό, τις βλέπαμε και αλλού. 450 και 550, 416, 417, αλλά και στις γραμμές "Ποσειδών" προς τις παραλίες το καλοκαίρι (Πειραιά-Βάρκιζα, Ζάππειο-Βάρκιζα και Ακαδημία-Αρτέμιδα).

Επί Σ.ΕΠ. είχαν μοιραστεί ανάμεσα στην 3η και την 6η, με μία ακόμα προσωρινά στην 1η, μετά όμως μεταφέρθηκε για λόγους που ήδη έχουμε αναφέρει στην 3η.

Η τελευταία τους εμφάνιση ήταν όχι Σεπτέμβριο, αλλά Οκτώβριο του 2005. Μπορεί από τα τακτικά δρομολόγια να είχαν αποσυρθεί Σεπτέμβριο όμως διατέθηκαν κάποιες για την μεταφορά φιλάθλων του Παναθηναϊκού προς το Ο.Α.Κ.Α. για ένα ντέρμπι με τον Ολυμπιακό.
Στο Θριάσειο υπάρχουν οι περισσότερες, όμως πλέον η κατάστασή τους είναι πολύ άσχημη. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν 1-2 να σωθούν ως μουσειακές.

Υπάρχει μουσιακός δεινόσαυρος, ο ΥΝ 6994. Στο θριάσειο είναι όλοι οι δεινόσαυροι εκτός απ' αυτούς που κόπηκαν πριν την απόσυρση. Για αυτό με το ντέρμπι δεν το ξέρω, θα το διασταυρώσω. Στο θριάσειο είναι σε κακή κατάσταση γιατί είναι στο έλεος των καιρικών συνθηκών, όπως και τα τρόλει που θεωρητικά είναι μουσειακά, αλλά είναι επίσης και αυτά στο έλεος όλων αυτών.
Απάντηση
#8
(21-09-2010, 09:37 AM)panos81 Έγραψε: Πριν γίνει αύξηση του αριθμού των αρθρωτών με την έλευση των Volvo B7LA και MB O405GN2 ΕΛΒΟ, ήταν μοιρασμένα σε Ελληνικό και Π. Ράλλη, και μετά πήγαν όλα στην Π. Ράλλη

Εγω αποσο γνωριζω (απτον συνεργατη που ημουν στην π.ραλλη και ηταν πολλα χρονια) οι Δεινοσαυροι παντα ηταν στην π.ραλλη με εξαιρεση ενα η δυο καλοκαιρια που εδιναν πολυ λιγα αυτοκινητα στο ελληνικο για τα θερινα δρομολογια.

(21-09-2010, 09:37 AM)panos81 Έγραψε: Παλαιότερα, όσο ήταν και στο Ελληνικό, τις βλέπαμε και αλλού. 450 και 550, 416, 417, αλλά και στις γραμμές "Ποσειδών" προς τις παραλίες το καλοκαίρι (Πειραιά-Βάρκιζα, Ζάππειο-Βάρκιζα και Ακαδημία-Αρτέμιδα).

Το 450 και το 550 πριν ερθουν οι καινουργιες νταλικες, παντα το δουλευε η Π.ραλλη. Ηταν κατεξοχην γραμμες των Δεινοσαυρων και ολη η δρομολογηση εβγαινε απο εκει. Οταν παρελαβε το ελληνικο τις GN τοτε εφυγε οριστικα η γραμμη, πλην μια βαρδια βραδυνη που εκανε ενα δρομολογιο στο 550 και ηταν υπηρεσιακο της ραλλη. (με Β7L)

(21-09-2010, 09:37 AM)panos81 Έγραψε: Μπορεί από τα τακτικά δρομολόγια να είχαν αποσυρθεί Σεπτέμβριο όμως διατέθηκαν κάποιες για την μεταφορά φιλάθλων του Παναθηναϊκού προς το Ο.Α.Κ.Α. για ένα ντέρμπι με τον Ολυμπιακό.

Αυτο δεν γινοταν μονο το 2005, παντα γινοταν και ο λογος ηταν για να μην επιβαρυνονται τα υπολοιπα δρομολογια της ΕΘΕΛ με κανιβαλους δρομολογουσαν Δεινοσαυρους αποκλειστικα για τα γηπεδα.
Απάντηση
#9
(21-09-2010, 10:17 AM)abc Έγραψε: Σε ποιά 417 αναφέρεσαι;

Αθήνα - Αγία Παρασκευή.

Πριν τα σημερινά 10 (450) και 550 υπήρχαν πολλές άλλες γραμμές που ξεκινούσαν από Πειραιά και έφταναν από την μια πλευρά ως Νέο Ψυχικό, Βριλήσσια και Πεντέλη (στην θέση τους έγινε το 450), και από την άλλη ως Δροσιά, Άγιο Στέφανο, Νέα Ερυθραία και νομίζω και Σταμάτα (στην θέση τους έγινε το 550). Σε αυτές ήταν μικτά Δεινόσαυροι και Ίκαροι.

(21-09-2010, 10:17 AM)abc Έγραψε: ... Για αυτό με το ντέρμπι δεν το ξέρω, θα το διασταυρώσω. Στο θριάσειο είναι σε κακή κατάσταση γιατί είναι στο έλεος των καιρικών συνθηκών...
Αυτό με το ντέρμπι το λέω επειδή θυμάμαι τα τηλεοπτικά πλάνα που έδειξαν τα κανάλια με αφορμή το περιστατικό.

Όσον αφορά τον καιρό, μπορεί να είναι η αιτία για την βρωμιά ή για σκουριά. Όχι όμως και για σπασμένα τζάμια ή πόρτες... δεν νομίζω να είχαμε τόσο έντονα καιρικά φαινόμενα στο Θριάσειο... μάλλον την νύχτα μπαίνουν κάποιοι εκεί.

(21-09-2010, 10:17 AM)abc Έγραψε: Αυτο δεν γινοταν μονο το 2005, παντα γινοταν και ο λογος ηταν για να μην επιβαρυνονται τα υπολοιπα δρομολογια της ΕΘΕΛ με κανιβαλους δρομολογουσαν Δεινοσαυρους αποκλειστικα για τα γηπεδα.
Σωστό αυτό, απλά αναφέρθηκα στο συγκεκριμένο γεγονός γιατί ήταν η τελευταία εμφάνιση των Δεινόσαυρων στους δρόμους.
Απάντηση
#10
(23-09-2010, 01:50 PM)panos81 Έγραψε: Πριν τα σημερινά 10 (450) και 550 υπήρχαν πολλές άλλες γραμμές που ξεκινούσαν από Πειραιά και έφταναν από την μια πλευρά ως Νέο Ψυχικό, Βριλήσσια και Πεντέλη (στην θέση τους έγινε το 450), και από την άλλη ως Δροσιά, Άγιο Στέφανο, Νέα Ερυθραία και νομίζω και Σταμάτα (στην θέση τους έγινε το 550). Σε αυτές ήταν μικτά Δεινόσαυροι και Ίκαροι.

Οι γραμμές που αντικατέστησε η 550 ήταν:
517 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΚΗΦΙΣΙΑ (αργότερα μέχρι ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ)
518 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΔΡΟΣΙΑ (αργότερα και ΡΟΔΟΠΟΛΗ)
519 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
617 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΨΥΧΙΚΟ (τοπική εκδοχή της 517 αρχικά μέχρι Αγία Βαρβάρα Ψυχικού, αργότερα μέχρι την αρχή του Αμαρουσίου)

Οι γραμμές που αντικατέστησε η 450 ήταν:
413 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΝΕΑ & ΠΑΛ.ΠΕΝΤΕΛΗ Α'
438 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΝΕΑ & ΠΑΛ.ΠΕΝΤΕΛΗ Β' (μπορεί να είχε καταργηθεί νωρίτερα)

Η 407 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Β' δεν αντικαταστάθηκε διότι σε μεγάλο βαθμό υπήρχε επικάλυψη με τις γραμμές της Μεσογείων (30χ και 31χ).
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)